Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Shell podpisal dohodu s IONITY

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Ioniq
    Member
    • Jan 2017
    • 364

    Shell podpisal dohodu s IONITY

    https://www.topspeed.sk/dohoda-medzi...bijaciek/13661

    V skratke, Shell podpisal dohodu s prevadzkovatelom IONITY, chcu vybudovat okolo 500 rychlonabijaciek v 10 EU krajinach pozdlz dialnic na existujucich cerpackach. Vykon az 350kW takze velke plus aj pre Tesly, Ioniqy a kohokolvek kto vie vyuzit viac ako tych 50kW. Na kazdej takejto cerpacke by malo vzniknut 6 (!!!) dobijacich bodov, takze sa snad minimalizuje cakanie. V clanku sa spekuluje o Shell Cervenik pripadne Shell Povazska Bystrica. Ak to vyjde tak to bude pecka, uz ziadne zachadzanie na divne miesta Greenwayu (Dali Trans) alebo dakde v prdeli daleko od dialnice. Este si pockajme na vysledok
  • Jiri GrandPa
    Senior Member
    • Dec 2016
    • 723
    • viera8131
    •      

    #2
    No neviem... Chapem sice, ze fosilne pumpy maju strategicke miesta pri dialniciach ale nechapem, preco by som mal podporovat firmu ktora predava benzin a robi vsetko pre to, aby to tak zostalo. To uz radsej ten GreenWay.

    Komentár


    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Shell je len spolocnost zalozena za ucelom generovania zisku. Uz len to, ze sa zacinaju zaujimat o elektriku je dobra sprava, niekde sa zacat musi. Staci sa pozriet na taky Slovnaft a tym to nedojde ani za dalsich 10 rokov. Rovnakou logikou by si nemal jazdit ani po dialniciach, lebo financne nepriamo podporujes vyrobcov asfaltu, ktory je aj z ropy, a tiez nemyslim ze niekto aktivne robi nieco za to, aby sa asfalt prestal pouzivat. A pritom existuju aj strkove a betonove cesty Budme radi ze sa ludom otvaraju oci.

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      shell aj ked je ropak si zasluzi pochvalu, ze nemaju klapky na ociach a pripravuju sa na novy trend v mobilite, ktorym bude elektrika. len vymenia stojany na ropu za stojany na elektrony. k tomu uz maju domcek s obcerstvenim, cize za minimalne naklady mozu byt lidrom v oblasti nabijania. ak len jednoducho casom postupne prestavia existujuce stojany na existujucich cerpackach

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      navyse, ak pri cene rychlonabijania sa bude jazdit za ceny, ako pri spalovaku (do 10e/100km), ropaci vyrazne usetria na nakladoch (tazba, preprava a rafinacia) a tym padom rapidne znasobia zisky pri rovnakej trzbe. takze je vidiet, ze sa spravaju prikladne kapitalisticky. a ten tu vybudovat predsa vsetci chceme

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      S tym budovanim kapitalizmu sme na tom rovnako ako pred 30 rokmi s budovanim komunizmu. Nikto ani len netusi co to vlastne ma byt :-).
  • jeeff
    Member
    • Nov 2015
    • 213
    • lubos1519
    •   

    #3
    Teslu tan nenabijes, je to zdruzenie nemeckych vyrobcov automobilov + shell (ta poskytne miesto) a vsetky stanice budu mat len CCS konektor. Predpokladam ale, ze Model 3 bude mat uz CCS konektor, kedze miesto tam nan je.

    Komentár


    • Vrso
      Vrso komentoval
      Upraviť komentár
      Je otazka casu, kedy Tesla urobi CCS adapter, podobne ako pouzivame CHADEMO.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      No ja som chademo adapter nepouzil odkedy pribudol SC v BA, aj predtym som ho za tristvrte roka pouzil menej ako 10x. Ked budu SC rast takym tempom ako doteraz, zvladnu aj nastup TM3. Kedze Leaf2 ma stale chademo, stojany aj s chademo zrejme este budu pribudat, Japonci sa zrejme chadema ani pre europu nechcu vzdat

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Oni to odovodnuju systemom Vehicle 2 Grid, ktory Chademo vie, ale tusim CCS nie.
  • dzodzo
    Member
    • Oct 2016
    • 110

    #4
    narazil som na tuto staru temu, pozrel som sa na mapu Ionity na Slovensku a zasmial som sa nad progresom za 7 rokov

    Komentár


    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      dzodzo Inak na to, že sa začali stavať len od 2020 a covid stopol na vyšše 1.5r výstavbu Ionity tak 4 huby celkom dobre.
      Porovnanie so SCH, kde za 4 roky "až" 2 nové huby.

      IONITY
      - 2020 Ionity Senec 2x 350kW
      - 2023 Ionity Dubnica 6x 350kW
      - 2024 Ionity Čaradice 4x 350kW (rožšírenie o alpitronic 400kW)
      - 2024 Ionity Zvolen 6x 350kW

      SCH
      - 2017 SCH Sielnica V2 4x125kW
      - 2019 SCH Bratislava V2 6x130kW
      - 2019 SCH Liptovský Mikuláš V2 4x150kW
      ---
      - 2021 SCH Košice V3 4x250kW
      - 2023 SCH Trenčín V3 8x250kW

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Ty náš malý antagonista…. Ty musíš mať strašne ťažký život.

    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa Ťažké prijať realitu, že obe najväčšie globálne siete majú ešte čo robiť. Ale tak máme tu ZSE/GW/Ejoin a tie sa celkom rozbehli.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa "antagonista" som si musel nájsť v slovníku, ale platí presne


      nick.n17 doplním Tvoju štatistiku o súčtový riadok, ktorý chýba, aby to bolo kompletné:

      Počet miest: SCH 5 (+25%) - Ionity 4
      Počet stojanov: SCH 26 (+44%) - Ionity 18
      Financovanie: SCH - jedna automobilka z vlastných prostiedkov - Ionity 7 automobiliek + EÚ dotácie

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      nick.n17 problem IONITY treba vnimat v sirsom kontexte. Slovensko je pre Teslu v podstate cudzi market, nema tu ani zastupenie, sme z tohto pohladu cisto tranzitna krajina, a s budovanim SCH sme tam kde sme, teda na relativne dobrej urovni vzhladom na nas “vyznam”.

      Potom tu mame IONITY, coby domaci provider (slovo domaci pouzivam preto, lebo sme domovom vyznamnych fabrik VW aj Kia, co su priami akcionari IONITY). Vsetky automobilky co su akcionarmi IONITY tu maju zastupenie, IONITY je EU spolocnost, a napriek tomu vsetkemu vystavba pokracuje pomalsie ako pri ZSE. A aj napriek tomu, ze IONITY je EU spolocnost, tak nemaju dotiahnuty ani len tu domacu podporu. V CZ Hube Lovosice boli cosi vyse roka pokazene 2 stojany zo 4, a nikto sa neunuval s tym cokolvek robit. Taktiez sa mi uz 3x stalo, ze im vypadla v piatok vecer platobna brana / autorizacny backend (1x v CZ, 1x v AT a 1x v PL), a tym ze bol piatok vecer, tak to v nasej socialne citiacej EU nikto neriesil, a cely vikend zostali huby vypnute. Znova to nahodili az v pondelok, az sa niekomu uracilo do prace prist. Support na telefon neurobi vobec nic, co sa napriklad neda zrovnavat ani s GreenWayom, kde taketo veci riesili promptne aj v nedelu v noci. A to nie som jediny, najma v CZ sa to opakuje. Na Ionity som nabijal za zivot len 6x, z toho 3x neuspesne. Za mna nie velmi povzbudive. Pri GW sa mi stalo len raz, ze som nenabil. Pri SCH som zatial zhodeny stojan nenasiel.

      Ano, su to detske choroby. Ano, IONITY je relativne mlada spolocnost. Ale aj slepy musi vidiet rozdiel v podpore. Ked niekto, pre koho v podstate obchodne ani neexistujeme a je spoza oceanu, sa stara o svoje huby na uzemi EU viac ako niekto, koho akcionari tu maju priame zastupenie, vplyv, poberaju dotacie a stimuly, vyrabaju tu, maju tu sidlo… ked uz nie vystavba, tak aspon ta podpora by mala byt zarucena. Preto ten ustipacny post, ze je smutne, kam sme sa za 7 rokov posunuli. Pretoze to smutne vskutku je. Ale tak snad sa to posunie k lepsiemu…esteze sme mali ten covid, na ktory sa mozu vsetci vyhovarat. Najma ti ITckari, co pracuju z domu, ktori to mohli vyuzit na doladenie softwarovej stranky 🙈

      Ale ano, aj Tesla by uz mohla vymenit starsie V1/V2 za novsie stojany, pripadne poriesit rezervovane kapacity, najma teraz, ked sa uz takisto nasosli na EU dotacie a nemusia vsetko platit zo svojho. Je viacero lokalit, ktore su stale obmedzenia na 110kW, a aspon tych 150kW by sa v dnesnej dobe patrilo. Ale aspon to funguje, co sa o Ionity neda vzdy povedat.

    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo Vlákno písalo v 2017 o dohode so Shell a 500 ks v 10 krajinách. Tam predsa SR vôbec nepatrilo.
      Preto som reagoval aj keď som príspevok "lajkol". Ionity je dnes v 24 krajinách, nestavia sa u nás v SR 7 rokov, ale len 4 roky vrátane dlhej covid pauzy.

      Ku SCH, už keď sa v tom rýpete... Hej je rozhodne spoľahlivejšie na výpadky. Lepšia integrácia s autom. Aj na počet stojanov vedie.
      Tam predsa nie je o čom a ani sa nehádam. SCH som sem dal len ako doplnok, že tiež tá výstavba V3 posledné roky v strednej EÚ nejde ideálne.

      Dodácie/nedotácie, automobilky/neautomobilky je mi to jedno. Obe siete su globálne, dá sa s nimi jazdiť a majú podobné tempo výstavby. Samozrejme obe majú nejaké lokálne dočasné veci, ale to sa predsa rieši priebežne. ČR tranzit posilní V4 Jarné a Ionity Čechtice. Zas to bude o trochu lepšie aj tam.

      Tvoje problémy so spúšťaním Ionity našťastie nemám. Mne zlyháva 1 z desiatok session a to vyriešim rýchlo (reštart stojana, presun vedľa). Ak je na podpore čech, slovak hovoria rovno po našom. A reštart stojana v en snáď zvládne každý. Na pokazené stojany vôbec nechodím auto mi ich rovno označí, lebo ich riešia dlho ako píšeš.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      nick.n17 ale to nebolo o restarte stojana, to bol padnuty backend, mozes stojan restartovat kolko chces, proste sa nema kam pripojit 😉 a co sa tyka hlasenia - priamo Ionity appka ukazovala, ze su dostupne 4/4 stojanov. Prides na miesto, a 2 mrtve. A appka ich hlasila ako zive este dalsich 6 mesiacov… proste nepochopim.

    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo Chápem to. Len ja chodím cez koncern.čip a to funguje trochu inak. Stanice majú kódy v sebe, tak to aj pri výpadku backendu vedia vtedy spustiť. Ale raz sa mi toto tiež stalo. V Litve v 2021, keď som spúšťal ešte cez appku, ani roaming ZSE čip vtedy nezobralo. Stanice sa tvárili tiež online.
      Samozrejme normálne by malo všetko fungovať aj z appky. Toto nerobí dobre meno. Takisto aj na tom servise by sa malo zapracovať. Na veľa huboch je vždy 1 stojan v poruche.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      nick.n17 - 10% failure rate pri nabijani je strasne vela. By ma zena zabila keby kazdy 10x musi riesit problem so stojanom. No snad sa to zlepsi, aj ked tomu moc sance nedavam. Slovensko serie na kapitalisticku Europu a strka sa do riti diktatorom a komousom, tak slobodny svet serie na Slovensko.
      Ryba smrdi od hlavy a ta SK hlava uz smrdi na pol sveta.

    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa Akých 10%? Ja mám okolo 1-2% a sú to riešiteľné veci (presun na druhý stojan, alebo reštart). Nestáva sa, že by som nenabil.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      nick.n17 jo presne, neslo vobec nic, ani karty inych operatorov. A pan na linke sa tvaril, ze nevie s tym nic urobit, akurat ze mi vie najst najblizsi hub. Tak som slusne podakoval, ze neprosim. Snad sa daju dokopy. Podla mna ma Ionity slusne pokrytie aj uspokojive tempo vystavby, len tie sluzby okolo su otrasne. A to za tu dobu uz mohli mat vyriesene, ale co uz. V ramci EU ma to vsak neprekvapuje. Nabijanie nie je jedine odvetvie sluzieb, kde ma europsky lenivy pristup opakovane se*ie.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      nick.n17 - ved vyssie pises - " Mne zlyháva 1 z desiatok session a to vyriešim rýchlo (reštart stojana, presun vedľa). "
      To je v 10% pripadov mas nejaky problem.
      Ja na SCH za takmer 8 rokov som to zazil cca 3x - slovom TRIKRAT (presun na iny stojan). Ze by to neslo vobec som nezazil. A to nabijam na SCH minimalne 100x do roka.

    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa Desiatky = 1 z 50-80, nie je rozhodne 10%. Na Ionity som síce len 4 roky a cca 250-300 robím ročne. Tých pár prehodení ročne na iný stojan mi nevadí.
Pracuje...
X