EU Balik navrhovanych opatreni pre e-mobilitu
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
chrome:
cestné
Energetická únia: Komisia podniká kroky na posilnenie vedúceho postavenia EÚ v oblasti čistých vozidiel
08.11.2017
Komisia navrhuje nové ciele pre celosvetové priemerné emisie CO 2 z nových osobných automobilov a dodávkových automobilov s cieľom pomôcť urýchliť prechod na vozidlá s nízkymi a nulovými emisiami.
Komisia dnes urobila rozhodujúci krok vpred v plnení záväzkov EÚ vyplývajúcich z Parížskej dohody o záväznom znížení domáceho CO 2 o najmenej 40% do roku 2030. Súčasne s medzinárodnou konferenciou o zmene klímy, ktorá sa koná v Bonne, Komisia uvádza že EÚ vedie príkladom. Predseda Komisie Jean-Claude Juncker načrtol v prejave Európskej únie v septembri: "Chcem, aby Európa bola vodcom, pokiaľ ide o boj proti klimatickým zmenám. V minulom roku sme stanovili globálne pravidlá hry s Parížom Dohoda, ktorá bola ratifikovaná v tomto Parlamente, sa musí postaviť proti zrúteniu ambícií v Spojených štátoch, Európa musí zabezpečiť, aby sme znova urobili našu planétu skvelou, je to spoločné dedičstvo celého ľudstva. "
Po nadobudnutí platnosti Parížskej dohody sa medzinárodné spoločenstvo zaviazalo posunúť smerom k modernému nízkouhlíkovému hospodárstvu, zatiaľ čo automobilový priemysel prechádza hlbokou transformáciou. EÚ musí túto príležitosť využiť a stať sa svetovým lídrom, keďže krajiny ako Spojené štáty a Čína sa veľmi rýchlo rozvíjajú. Jedným príkladom je, že predaj nových osobných automobilov v EÚ v porovnaní s celosvetovým predajom klesol z 34% pred finančnou krízou (2008/2009) na dnešných 20%. Aby si udržal podiel na trhu a urýchlil prechod na vozidlá s nízkymi a nulovými emisiami, Komisia dnes navrhla nové ciele pre veľké priemerné emisie CO 2 emisií nových osobných automobilov a dodávkových vozidiel, ktoré sa budú uplatňovať od roku 2025 a 2030.
Dnešné návrhy stanovujú ambiciózne, realistické a vynútiteľné pravidlá na zabezpečenie rovnakých podmienok pre všetkých aktérov pôsobiacich v tomto odvetví v Európe. Tento balík tiež vytvorí jasný smer cesty na dosiahnutie dohodnutých záväzkov EÚ podľa Parížskej dohody a povzbudí tak inovácie v nových technológiách a obchodných modelov, ako aj efektívnejšie využívanie všetkých druhov dopravy na prepravu tovaru. Tieto návrhy budú podporované cielenými finančnými nástrojmi na zabezpečenie rýchleho nasadenia.
Ciele znižovania emisií CO 2, ktoré Komisia dnes navrhuje, sú založené na spoľahlivých analýzach a širokej účasti zainteresovaných strán od mimovládnych organizácií až po priemysel. V prípade nových automobilov aj dodávok bude priemerné množstvo emisií CO 2 v roku 2030 o 30% nižšie v porovnaní s rokom 2021 .
Podpredseda zodpovedný za energetickú úniu Maroš Šefčovič povedal: "Vstúpili sme do éry hospodárskej transformácie šetrnej k životnému prostrediu." Dnešný súbor návrhov stanovuje podmienky pre európskych výrobcov, aby viedli globálny prechod k energii skôr, než aby nasledovali ostatné. bude ich lákať k výrobe najlepších, najčistejších a najkonkurencieschopnejších automobilov, a tým získať dôveru spotrebiteľov.To je významný krok správnym smerom: moderné udržateľné európske hospodárstvo s čistejším vzduchom v našich mestách a lepšia integrácia obnoviteľných zdrojov energie do súčasnosti a do budúcnosti energetických systémov. "
Komisár pre oblasť klímy a energetiku Miguel Arias Cañete povedal: Globálny závod na vývoj čistých áut je zapnutý. Je to nezvratné. Ale Európa musí dostať svoj dom, aby mohla viesť a viesť túto globálnu zmenu. Potrebujeme správne ciele a správne stimuly. S týmito opatreniami týkajúcimi sa CO 2 pre osobné a dodávkové vozidlá to robíme práve tak. Naše ciele sú ambiciózne, nákladovo efektívne a vynútiteľné. S 2025 sprostredkovateľskými cieľmi začneme investície už teraz. S cieľmi do roku 2030 dávame stabilitu a smerovanie, aby sme udržali tieto investície. Dnes investujeme do Európy a odstraňujeme znečistenie, aby sme splnili našu dohodu z Paríža o znížení emisií aspoň o 40% do roku 2030. "
Komisárka pre dopravu Violeta Bulcová uviedla: " Komisia podniká bezprecedentné kroky v reakcii na stále rastúcu výzvu: zosúladenie potrieb mobility Európanov s ochranou ich zdravia a našej planéty. podporovať čistejšie vozidlá, sprístupniť alternatívnu energiu a zlepšiť organizáciu nášho dopravného systému, čím sa Európa a Európania budú pohybovať čistším spôsobom. "
Komisárka pre vnútorný trh, priemysel, podnikanie a malé a stredné podniky (Elżbieta Bieńkowska) uviedla: "Náš automobilový priemysel je na prelomovom bode. Na udržanie si vedúceho postavenia na celosvetovej úrovni av záujme nášho životného prostredia a verejného zdravia musí automobilový priemysel investovať do nových a čisté technológie, podporíme prijatie automobilov s nulovými emisiami na trhu s plynulou nabíjacou infraštruktúrou a vysokokvalitnými batériami vyrábanými v Európe. "
Balík čistých mobilít obsahuje nasledujúce dokumenty- Nové normy CO 2, ktoré pomôžu výrobcom prijať inovácie a dodávať vozidlá s nízkymi emisiami na trh. Návrh zahŕňa aj ciele na roky 2025 a 2030. Prostredníctvom sprostredkovateľského cieľa z roku 2025 sa už teraz začali investície. Cieľ na rok 2030 poskytuje stabilitu a dlhodobý smer udržania týchto investícií. Tieto ciele pomáhajú tlačiť prechod z bežných vozidiel so spaľovacím motorom na čisté.
- Smernica o čistých vozidlách na podporu riešení čistých mobilít v tendroch na verejné obstarávanie, a tým zabezpečiť výrazný nárast dopytu a ďalšieho zavádzania riešení čistých mobilít.
- Akčný plán a investičné riešenia pre transeurópske nasadenie infraštruktúry alternatívnych palív . Cieľom je zvýšiť úroveň ambícií národných plánov, zvýšiť investície a zlepšiť prijatie spotrebiteľov.
- Revízia Smernice o kombinovanej doprave , ktorá podporuje kombinované využívanie rôznych druhov nákladnej dopravy (napr. Nákladné automobily a vlaky), uľahčí podnikom nárok na stimuly, a tým povzbudí kombinované používanie nákladných vozidiel a vlakov, lodí alebo lodí prepravu tovaru.
- Smernica o osobné autobusovej dopravy , aby stimulovať rozvoj autobusové spojenie na dlhé vzdialenosti po celej Európe a ponúkajú alternatívne možnosti k používanie súkromných vozidiel, prispeje k ďalšiemu znižovaniu emisií z dopravy a dopravné zápchy na cestách. To prinesie ďalšie, kvalitnejšie a dostupnejšie možnosti mobility, a to najmä pre osoby s nízkymi príjmami.
- Iniciatíva v oblasti batérií má strategický význam pre integrovanú priemyselnú politiku EÚ, aby sa v EÚ vynašli a vyrobili vozidlá a ďalšie riešenia mobility zajtrajška a ich komponenty.
Ďalšie kroky
Návrhy na čistú mobilitu budú teraz poslané spoluzákonodarcom a Komisia vyzýva všetky zainteresované strany, aby úzko spolupracovali s cieľom zabezpečiť rýchle prijatie a vykonávanie týchto rôznych návrhov a opatrení tak, aby výhody pre priemysel, podniky, pracovníkov EÚ a občania môžu byť čo najskôr maximalizované a vytvorené.
Pozadie
Dnešný balík je súčasťou širšieho politického kontextu, aby sa európsky priemysel stal silnejším a konkurencieschopnejším. Ako sa uvádza v našej obnovenej stratégii pre priemyselnú politiku EÚ, ktorá bola predložená v septembri 2017, ambíciou Komisie je pomôcť našim odvetviam udržať sa alebo stať sa svetovým lídrom v oblasti inovácií, digitalizácie a dekarbonizácie .
Súčasný balík je druhý balíček mobility, ktorý Komisia predkladá tento rok. , Európa v pohybe ', bol predstavený v máji 2017. To zahŕňalo rozsiahlu sériu iniciatív zameraných na to, aby prevádzka bezpečnejšie; podporovať inteligentné účtovanie ciest; znížiť emisie CO 2 , znečistenie ovzdušia a preťaženie; zníženie byrokracie pre podniky; bojovať proti nelegálnemu zamestnávaniu a zabezpečiť vhodné pracovné podmienky a doby odpočinku.
Po parížskej dohode sa svet zaviazal posunúť sa smerom k nízkouhlíkovému hospodárstvu. Mnohé krajiny teraz implementujú politiky na uľahčenie prechodu na čistejšie ekonomiky. Komisia predložila v marci 2016 oznámenie o vykonávaní záväzkov z Parížskej dohody , po ktorých nasleduje Európska stratégia pre emisie z nízkych emisií v júni 2016.
Stratégia mobility s nízkymi emisiami načrtla konkrétne kroky, ktoré je potrebné podniknúť, aby Európa zostala konkurencieschopná a mohla reagovať na zvyšujúce sa potreby ľudí a tovaru v oblasti mobility. Stratégia týkajúca sa mobility s nízkymi emisiami, ktorá prispieva k cieľom Európskej únie, stanovila jasné a spravodlivé zásady pre členské štáty, aby sa pripravili na budúcnosť. Dnešné návrhy sú najnovšími krokmi pri premene týchto zásad na konkrétne opatrenia.
Pre viac informácií- Tlačová správa: Energetická únia: Komisia podniká kroky na posilnenie vedúceho postavenia EÚ v oblasti čistých vozidiel
- Poznámka: Riadenie čistej mobility: Otázky a odpovede
- Európa v pohybe: nástroj pre iniciatívy cestných ciest
Súpisy- Pre ľudí, planéty a náš priemysel
- Ochrana planéty
- Posilňovanie našich občanov
- Obrana nášho priemyslu a pracovníkov
- Dosiahnutie dekarbonizácie prostredníctvom lepšej infraštruktúry alternatívnych palív
- Zlepšenie udržateľnosti prepravy tovaru
- Podporovať čistú a udržateľnú mobilitu
- Nové príležitosti pre autokarové a autobusové služby
- Čisté vozové parky pre verejné orgány
Politické a legislatívne dokumenty- Komunikácia : "Dosiahnutie mobility s nízkymi emisiami: Európska únia, ktorá chráni planétu, posilňuje svoje spotrebiteľov a bráni svoj priemysel a pracovníkov"Vyhľadávanie dostupných prekladov predchádzajúceho odkazu•••
- Infraštruktúra alternatívneho paliva
- Oznámenie Komisie Európskemu parlamentu a Rade o akčnom pláne pre infraštruktúru pre alternatívne palivá
- Podrobné hodnotenie národného politického rámca: časť 1 - časť 2 - časť 3
- Členské štáty uvádzajú údaje o národných politických rámcoch
- Vyčistiť vozidlá
- Hodnotenie vplyvu na podporu čistých a energeticky úsporných vozidiel v cestnej doprave: Časť 1- časť 2 - časť 3 - časť 4
- Zhrnutie hodnotenia vplyvu
- Návrh smernice Európskeho parlamentu a Rady, ktorou sa mení a dopĺňa smernica 2009/33 / EÚ o podpore čistých a energeticky úsporných vozidiel v cestnej doprave - príloha
- Kombinovaná doprava
- Hodnotenie vplyvu na zmenu a doplnenie smernice 92/106 / EHS o vytvorení spoločných pravidiel pre určité druhy kombinovanej dopravy tovaru medzi členskými štátmi
- Zhrnutie hodnotenia vplyvu
- Návrh smernice Európskeho parlamentu a Rady, ktorou sa mení a dopĺňa smernica 92/106 / EHS o vytvorení spoločných pravidiel pre určité druhy kombinovanej dopravy tovaru medzi členskými štátmi
- Prístup na trh autokarovej a autobusovej dopravy
- Zhrnutie hodnotenia vplyvu
- Posúdenie vplyvu návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa mení a dopĺňa nariadenie č. 1073/2009 o spoločných pravidlách prístupu na medzinárodný trh autokarovej a autobusovej dopravy
- Návrh nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa mení a dopĺňa nariadenie č. 1073/2009 o spoločných pravidlách prístupu na medzinárodný trh autokarovej a autobusovej dopravy
- Následné hodnotenie nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 1073/2009 z 21. októbra 2009 o spoločných pravidlách prístupu na medzinárodný trh autokarovej a autobusovej dopravy: Zhrnutie - záverečná správa
- Normy CO 2 po roku 2020 pre osobné a dodávkové automobily
- Návrh nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa stanovujú výkonové emisné normy pre nové osobné automobily a nové ľahké komerčné vozidlá ako súčasť integrovaného prístupu Únie na zníženie emisií CO 2 z ľahkých úžitkových vozidiel a ktorým sa mení a dopĺňa nariadenie (ES) č. / 2007 (prepracované znenie) - príloha
- Hodnotenie vplyvu na návrh nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa stanovujú výkonové emisné normy pre nové osobné automobily a nové ľahké komerčné vozidlá: Časť 1 - časť 2
- Zhrnutie hodnotenia vplyvu
- Kľúčové prvky návrhu
Základné informácie -
Tu mas zhruba obsah v cestine:
Skoro třetinu všech prodaných aut by měla od roku 2030 tvořit ”čistá” auta, jako jsou elektromobily, navrhuje Evropská komise. Nepřichází ale s povinnou kvótou - od automobilek chce, aby snížily emise svých vozů. A je na nich, jestli to udělají skrze větší důraz na čistá auta.
Komentár
Komentár