Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Nissan Leaf
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
Toto je prilepená téma.
X
X
-
offtopic: priatelia, ma tu niekto z clenov Leafa uplne prvej generacie - t.j. modely 2012-2013 ? Nieco by som potreboval zistit...
Komentár
-
Nehcem byt nerd, ale prva generacia bola tusim uz od 2011
-
Sú tu na SK aj štyri 2011-ky, ešte vyrobené v Japonsku (VIN začína JN1FAAZE0U), v UK sa ešte nevyrábali, BA,KN a dve v BB.
-
a jedna 2012-ka v DK, potom už len 2013-ky už s UK VIN SJNFAAZE0U
-
zrejme Ing. Kubiš - http://www.roznovan.cz/~kubis/leaf.php
-
-
Caute, mozno uz viete ale ak nie tak sem len copy/pastnem moju otazku na Nissan, mozno Vas to zaujma
Dobry den,
Docital som sa, ze (minimalne) americke Nissan LEAFy maju zvolavaciu akciu na update softwaru, ktory vypocitava zostatkovu kapacitu baterie (SOC) a tym padom aj dojazd.
Bolo to z dovodu (velmi) rychlej degradacie bateri v porovnani s 24 kWh LEAFmi.
Viete, ci sa bude taketo nieco robit aj u nas v Europe? (na Slovensku)
jeden zo zdrojov :
https://insideevs.com/nissan-issues-...orting-issues/
PS: ja sa zatial stazovat nemozem, moj LEAF ma po 30 000 km 99% SOH (state of health - kapacity) a 92% HX (vnutorny odpor), aj ked to zacalo v poslednej dobe po kazdom jednom nabiti trochu klesat - moze byt ale sposobene tym ze su letne horucavy, v zime si drzal stabilne kapacitu.
Bolo mi odpisane, ze ano, je to zadarmo a staci si to pytat v hocijakom servise.
videl som zopar screenshotov od ludi po update a realne im to pridalo 10 - 15 % kapacity, uvidime ci sa to udrzi.
Komentár
-
Tak dnes som sa konecne zbavil aj svojho druheho spalovaku a teda moja domacnost sa stala bezemisnou, kedze zanovny Leaf je jedine auto v domacnosti
Je to super pocit, ked mozem zacat ignorovat totemy pri cerpakach :-D
Viete mi niekto fundovane povedat, ci moj leaf 1/2015 je uz MY2015 a teda ma poslednu generaciu baterie? Podla toho co som pisal bola prave pre rok 2015 zmenena este nejak chemia a bateria by mala byt najodolnejsia zo vsetkych 24 verzii.
Komentár
-
odolnejsia na teplo ci nie...zaobstaraj si OBD diagnotiku a Leafspy a davaj si pozor na bateriu, ak chces aby vydrzala - cize nenabijat na 100% pokial to fakt nepotrebujes a hned potom ides na cestu, nenabijat pomaly ked ma bateria viac ako 20-25 C, uprednostnovat kratsie cykly viac ako uplne a minimalne sem tam to nabit na 50 kW chademo. Je toho vela...ale kedze Nissan nedal do baterie TMS (Thermal Manangement System) tak sa musime prisposobit...
-
nabijanie je uz v menu nastavene na 80. leaf spy v telefone a OBD Elm na ceste ku mne.
paradoxne za tri roky ma najazdenych necely 50000 takze pri tom najazde muselo byt pouzivane pravidelne aj chademo a zjavne to bateria znasala velmi dobre. Potvrdzuje to tak aj skusenost Curgaliho, ktoremu prvy bod zhasol vysoko nad 100.000km a tiez casto pouzival rychlonabijanie.
-
-
Podarilo sa niekomu tak prehriat svoj LEAF ze mu nedaval plny vykon (pri stlaceni pedalu na podlahu pri obiehani) ? Siel som z Tatier do Rakuska - 360 km - 2 plne chadeno nabitia (Zilina, Zelenc). Po Zelenci som mal 11/12 teploty (leaf spy som nepozeral, mam rozbity mobil). Posledny kusok cesty kde som obiehal slovenske lemry co idu 60-70 km/h v rakusku kde je povolena 100 km/h mi posledna bublina power nezasvietila, aj ked bola vyplnena (nie ako ked je limited motor power) a vykon siel max na 60-65 kW.
Komentár
-
tak dnes mi prislo BT OBD a hned som vyskusal. Funguje ale co nechapem - preco mi zrazu ukazuje SOH o 10 percent menej?? Pred kupou som mal 98 pri plne nabitom aute a teplote okolo 20st. Dnes ma auto nabitych 70 percent a o 5 stupnov teplejsie. Niekde som cital, ze to ovplyvnuje aj teplota, ale je bezne ze to SOH tak velmi skace? 88 percente je mi blizsie k realite, ale dufal som, ze budem este dlho nad 90.
Mate to niekto odsledovane?
Komentár
-
zalezi od verzie, lizzard 24 kWh boli na tom najelspie, povodne 24 kWh alebo 30 kWh (pred software updatom najhorsie). Ale celkovo v zime po par chademo nabijaniach sa par % vrati, ale isto nie 10. NIc uz nenarobime, LEAF straca na kapacite lebo nema teplotny manangement a maly buffer.
-
no mam 24 a auto z januara 2015. Doteraz sa mi nepodarilo ani cez import zistit ci je to uz MY2015 a ma bat. poslednej generacie, alebo vozim vylepsenu verziu ktoru davali od 7/2013.
To stracanie kapacity viem osetrit nabijanim do 80 percent a takisto nabijanim az v noci ked bateria vychladne. jedna sa mi teraz o to, ze po 600km SOH ukazuje ine cislo ako prred kupou. Skusim ju este nechat poriadne vybalancovat - t.j nabit do plna a aj vybit, lebo za tie dva tyzdne som pod 30 percent nesiel ani raz, zvysajne okolo 50 a dobijal som na 80.
Na UK forach citam, ze prave aj toto moze mat vplyv.
Celkovo mam trochu velku hlavu z toho SOH, lebo na firemnej eNV200 ma jedno z aut SOH po roku a 20.000km na urovni 102 percent
-
Tak sem hod VIN a ja to porovnám, ktorý model máš.
-
-
ja z tohto neviem vobec nic vycitat. stale neviem ani ci su cervene ciary zle alebo co to znamena.
Ta fotka je spravena minutu po odpojeni auta na 90 percentach.1 Bild
Komentár
-
Toto vyzera OK, Nissan to iba zaoballi ako "normalnu" degradaciu baterie. Mozes cakat ze ti za cvhilu ubudne kapacity bar - z 12 na 11. Je to smutne ale taketo su proste Leafy. Pokial to auto (ako ja) nevyuzivas na dlhe trate a zaobides sa s dojazdom na jedno nabitie, tak nabijaj bateriu vtedy ked je co najchladnejsia a nenechavaj ju stat nabitu (idealne okolo 50%) a v zime ked rychlo vychladne ju oziv Chademo nabijanim. Nic viac nanestastie urobit nemozeme.
-
-
Bol som na garancnej prehliadke, montaze tazneho (na nosenie bicyklov) a upgrade softwaru riadiacej jednotky baterie (ci ako to do slovenciny prelozit)
Ked to zas nabijem na 100% tak uploadnem kolko ma bateria max kapacity, zatial sa nemala cas nabit na 100
Dnes po dalsiom cykle mam dokonca SOH cez 98%, uvidim ako sa bude dalej drzat.
Edit :
Dnes rano nabite na 100%, bilancia cca 1.7% SOH viac a 500 Wh, not bad5 FotkyNaposledy upravené Teq; 23-08-2018, 07:20.
Komentár
-
Komentár
-
Mam klasicku demontovatelnu gulu, rozdiel je ze tuto nemusim mat v technicaku, inak by sa to ani nedalo, kedze leaf nie je homologovany na tahanie...Pytal som sa v nissane ci aspon nudzovo s tym mozem tahat a zevraj nie, ze je to fakt len bicykle a urvalo by sa to
-
Hej, v Nissane mi tvrdili zevraj je cela konstrukcia Leafu odlahcena a nebolo to o co poriadne upevnit...pritom som videl nejednu fotku Leafov ako tahali fest velke privesy, elektroauta si predsa na tahanie najlepsie, aj ked leafu by dosla rychlo stava
-
Počuj Teq, mas Acentu s carwings?? Ako je to s pouzivanim aplikacie na dialku? Neviem to spojazdnit, vraj carwings na slovensku nejde, lebo frči pod Telenor, ale potom to vraj nahraditl nissan connect..... Mas ty alebo niekto odskusane to zapinanie nabijania na dialku a sledovanie stavu baterie?
Komentár
-
Ja som mal na 30kWh Leafe tiez problem, bolo treba ist do servisu aby povolili komunikaciu vozidla so serverom (praca na 2 minuty cez PC). Vraj to maju povolovat vramci predpredajneho servisu ale casto na to zabudaju. Bol som v inom servise ako som auto kupil a neplatil som za to nic.
-
A co sa tyka funkcnosti, fungovalo to rovnako ako na novom Leafe 40kWh, je to aj cez tu istu appku Nissan connect EV. Zapnutie alebo vypnutie nabijania, klimy -predvychladenie alebo predvykurenie vozidla, poloha vozidla a statistiky (km, pocet jazd, spotreba denne, mesacne, rebricky vramci krajiny alebo sveta). Pouzivam ju denne, oplati sa sprevadzkovat.
-
Najprv sa skus zaregistrovat tu https://youplus.nissan.sk/SK/sk/YouPlus.html a aktivovat v aute (pri aktivacii neodklepavaj to OK na radiu ako vzdy, len spusti ako pisu a cakaj). Ak to nepojde, zavolaj si na Nissan linku 0800 ... ..., tam robia vsetko ohladom toho - pozru ci je aktivna, preregiatruju atd.
Komentár