Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Nissan Leaf
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
Toto je prilepená téma.
X
X
-
Len pre ilustráciu ako na tom sú nové (500 km) članky LG Chem e63 v e-up 2020 a aký efektívny je použitý balancer.
Včera som overoval chovanie až k 0 km dojazdu. Pre 0 km dojazd (Uo=3,34 V; Tbat 11 deg C) je maximalna diferencia medzi člankami 9 mV. Pre cca 75% nabitie (Uo=3,97 V) je max diferencia 4 mV. Ide o konfiguraciu 2P 84S 64 Ah článkov.
Prekvapivý bol udávaný dojazd po nabití na 100 % (2,3 kW), až 336 km a po oddychu 1 deň až 340 km (údaj výrobcu cca 260 km).. Skontroloval som to s údajom čistych kWh ktore sa pri nabíjani dodali do baterie. Bolo dodané 33,4 kWh tj asi o 4% viac ako je deklarovana využiteľná enegia 32,3 kWh. Keď predpokláme, že rozdiel medzi dodanou a užitočnou energiou je daná len joulovými stratami na vnútornom odpore aku, tak pri nabíjaní výkonom 2.3 kW ich môžeme zatiaľ zanedbať. Potom to vyzerá na dobrú zhodu. Mohla by to byť jednoduchá metóda ako orientačne zistiť relativne SoH a hlavne jeho zmenu v čase.
Ešte by bolo dobré odčitať kľudový odber lebo nabíjanie trvalo 15 hodín. Ale asi je to zanedbateľné, lebo pri nabíjaní bolo auto vypnuté. Pri meraní by mal byť 100% nabitý 12 V aku a vypnutý zaznam dopravných hlásení a vytiahnutý OBD adaptér. Ale ak sa energia do baterie merá e-up priamo na svorkách HV aku, tak by sa uvedené odbery nemerali a bola to skutočne čistá energia do baterie.Naposledy upravené palo47; 17-05-2020, 10:01.
Komentár
-
sranda. tuto davali uplne ine clanky. Nikde nic o cene, Link, ktory som sem niekde daval ja a bol tusim z Kanady ukazoval ako menia kus za kus.
A vcera sa mi dostal do schranky tento link:
https://dalasevrepair.fi/
Tie ceny su tam priam kamaratske, az sa nechce cloveku verit. Neviem kde tie baterie beru a ako to maju vymyslene, ked nissanacke stoja od 18000 vyssie za najmensiu.
- Likes 2
Komentár
-
Dávať do 5 a viac ročného auta 15000€ - má to ekonomický zmysel ? Pre niekoho áno, pre niekoho nie, ale každopádne pre životné prostredie je prínos každé nevyrobené auto a menej odpadu.
A čo na zväčšenie hmotnosti hovoria tlmiče ? Aj pri spaľovákoch rôzne motory mali rôzne tlmiče, aby bol pôžitok z jazdy ideálny. Ešte to by mohli dopracovať, nie je to taká položka z tých 14000€, čo chcú za 64kWh pack. Podvozkové komponenty - ramená, zavesenie kolies, ... detto
Ešte by som uvažoval o väčších brzdách, ale keďže tam dávajú CAN mostík medzi batériu, možno zvýšia aj maximálnu rekuperáciu, samozrejme do sily 100 koňového motora alebo koľko mali staré Leafy. Nie že by to bolo až tak potrebné, ale o 200 kg ťažšie auto by asi schvaľovacie testy prerábke v nejakých predpisových krajinách neprešlo.
Za 1500€ by som im starý 24kWh battery pack nenechával, myslím že na trhu je jeho cena o dosť vyššia.
8 t€ starý Leaf + 15 t€ upgrade = 23 t€ za 64kWh auto s nie celkom dobrou efektivitou na dnešnú dobu. Radšej základnú 64kWh Konu bez výbavy za 27 t€ (s SK dotáciou), v zahraničí dotácie aj väčšie aj menšie.[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Áno súhlas, to som postol len tak pre zaujimavosť ako to skladali. Ja by som mal napr. obavy z tých 3d print dielov. Ale viem si predstaviť, ak by bolo za pár tis (nie 15) kľudne menšia kapacita a niekto nemá potrebu kupovať nové auto, že si zamení poškodené baterky za nové a trochu väčšie od profi firmy. V ďalekej budúcnosti by som do takého išiel aj s Nirom. Ak budú väčšie hustoty/dojazdy, menšia váha, mil.miles battery.. Pri tomto akutálnom nájazde to možno ani tak ďaleká budúcnosť nebude :-DDDNaposledy upravené nick81; 11-06-2020, 08:49.
-
Ano, upgrade na 64kWh nie je ekonomicky rozumny. Aspon nie pre vacsinu.
Ale zmena z degradovanej 24 na novu 40 je za ciastku, ktoru by som mozno bol ochotny akceptovat v pripade velkej degradacie mojej povodnej.
Zatial som nezachytil info, kolko vazi 64 baterka. Medzi 24 a 30 bol rozdiel cca 30kg. 40-ka vazi podla mna velmi podobne ako 30ka. Cize 64 nebude asi +200kg.
Tvoja Kona ma udajne 457kg, mensia bateria len 317kg. Nissan bude na tom podobne.
-
Z váhou by nemusel byť problém ak sa použije to najmodernejšie čo je. Orig články majú určite nižšiu hustotu a sú v extra kov. púzdrach. Tie nové plátky majú len tenkú fóliu. Väčšinu váhy tvorí šasi. milan84 SOH mi už zliezlo na 21000 km na 8x % :-) Ale nejaká blbosť, šťavy je tam stále cez 66kWh... Snáď sa mi podarí zrušiť baterku ešte v záruke.
-
milan84 - kliknutím na technické údaje leaf zistíš, že rozdiel medzi 40 a 62 kWh Leafom je 150 kg. Rozdiel medzi 24 a 40 kWh Leafom bude aspoň 50 kg (že 30 a 40 kWh váži podobne, je dané druhou generáciou s ľahšími materiálmi kasne, ktorá pri tejto úprave zostáva stará)
takže 200 kg je ešte optimistický odhad
-
opravit 30 kWh bateriu by tiez nebolo zle, keby to nebolo tak daleko. pri tych 40 kWh packoch by som sa bal rapidgatu, nabijat dve hodiny musi byt radost.
aj ked kto vie ci sa budu baterie od nich spravat ako bateria od nissanu.
Moja bateria je uz na 90% SOH a tipujem ze do roka to bude na 80%
-
-
Prave citam prispevok na FB Nissan ovners club ako vymenili v 2016 LEAFe bateriu za 40 kWh v zaruke.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net...c2&oe=5F12E83B
Velmi zaujmave....pride to niekedy / je to tak aj v Europe?
Komentár
-
Teq musíš pracovať na zničení, aby si to stihol skorej ako vyprší záruka, u nás nie je tak teplo ako v Kalifornii alebo na Floride, kde batérie odchádzali jedna radosť
a ešte sa môže stať, že u nás vymenia len pár najviac poškodených modulov aby sa dostala nad 70% čo je záruka a dovi dopo
-
no jedine, inac by ju nemenili. Bateriu si nehodlam znicit Ja by som za taku vymenu aj zaplatil, keby to bolo do 8 000 eur. Inac ale mas pravdu miro, 30 kWh baterie trpia na predcasnu degradaciu niektorych clankov, aj ked asi zalezi od pouzivania baterie, a ja si davam extra pozor.
-
Zdielam info z Nissan LEAF owners group na FB, zevraj v Madarsku mame firmu ktora robi servis / vymenu bateri
32 Tölgy utca, Jákfa, 9643, Hungary. 0036 70524 6083.
MnM Szerviz.
tobyholland@hotmail.com.
Nissan Leaf battery repairs, upgrades & swap outs. Happy to work with your battery. All maintenance & repair work on Leafs.
English, Hungarian & French languages.
#NissanLeafPhoenix
Ak ma niekto zaujem, dajte vediet co ste sa dozvedeli, dostali ako ponuku, etc...
Komentár
-
milan84 no ine auto nemam, chodime s nim bezne 400-500 km vylety a zacina to byt uz trochu problem. ono 30 kWh baterie by sa mali dat renovovat / repasovat, lebo niektore clanky degraduju skor, co bude asi aj moj pripad kedze mam 735 QCs a bezne idem nad 50C
-
Zajtra vyjde zaujimavé video od elektrodad-a.
Elektromobil 1. generace po 251 000 km (rozhovor s majitelem Nissan Leaf 24 kWh)
Komentár
-
milan84 - myslím, že tá "prvá" generácia bol leaf, ktorý predávali v prievidzi, kapacita padla na 50km, to auto nemalo ani chademo., ...
-
Pôvodne zverejnené od nick81 Pozrieť príspevkyZajtra vyjde zaujimavé video od elektrodad-a.
Elektromobil 1. generace po 251 000 km (rozhovor s majitelem Nissan Leaf 24 kWh)
- Likes 1
Komentár
-
Milan dá sa. Ja som na Leaf 1 po 3 rokoch mal najazdene 140.000 km. Ak by som si ho nechal doteraz, tak mam po 5 rokoch 230.000 km. U tak zdegradovanej baterie stací v noci doplna a jedno DC cez den...Ked s tým lieta okolo DC komína tak aj 2x ak je potreba...Naposledy upravené curgali; 17-08-2020, 22:51.
-
nasiel som dalsich, poliakov
#AutoCiara
ul.Prusa 6
05-430 Celestynow, Poland
https://www.facebook.com/autociara
email: ciaraparts@gmail.com
- Likes 1
Komentár
-
ja som zas nasiel vcera 3ks 40kWh na predaj v polsku
https://allegro.pl/kategoria/uklad-e...5-aut-1-3-0813
cena myslim este akceptovatelna a priznam sa, ze o nejake dva, tri roky ked budem pod 70 SOH tak to mozno budem zvazovat.
-
Zaujímavé...A na STK potom nieje nejaky (ne)formálny problem?A co sa tyka domáceho nabijania v garazi tak to bude matematicky zrejme so základnou 3kw nabijackou na 12 hodin s dc na cca 50 min,ci?A to do starého Leafa pasujú baterie z nového Leafa??to som ani nevedel.Kazdopadne mat dojazd 300 je super...
-
ano pasuju aj dokonca nove 62 kWh bateire, tie iste rozmery, srouby, vsetko, len treba dat specialny gate pre komunikaciu s RJ leafa inac pojde stale na turtle mode. Na STK pochybujem ze riesia kapacitu baterie... aj ked clovek nikdy nevie. Spalovak s vacsiou nadrzou by nepresiel?
-
No to sú super správy ..Dúfam že aj ceny budu inde za rok dva (dúfajme).Inak som s nim spokojný ak po viac ako roku ale fakt iba ako primárne auto do mesta ..Nemam dobru skúsenosť s cestami mimo mesto mesta nefungujúcich nabijaciek je este stale viac ako dost a povedal som si že mimo mesta jedine spalovakom....Ale ked to uz bude dojazd cca 300 km tak je to to uplna pohoda a bez stresu...co dalej...ak bude nabijacka mimo..
-
jaron ja som sa prave vratil z 400 km vyletu, traja dospeli, dvaja psy, jedno dieta a 3 bicykle, 2 z toho by som skor klasifikoval ako mopedy, a bez problemov, vsetky nabijacky fungovali a cesta bola velmi prijemna. Mam ale jeden z prvych 30 kWh LEAFov ktory asi najmenej trpi rapidgatom a siel po Rakusku.
-
Teq,viem ..tvoje tripy sú legendárne tu na fore...Ale mas výhodu že mas guráž,tolerantnu manželku a 30kw bateriu.Moja proste povedala že nie a nikdy viac po skusenosti (mimochodom prvej a premiérovej jazde mimo mesta) ked v meste cez ktoré sme prechádzali a kde boli oficiálne 3 nabíjačky a z toho 2 nefungovali a na tretej sme zkysli takmer 2 hodiny keďže tam nabijala cca 55 minut Tesla.Aj kvoli deťom,ak sa nieco nepodarí ..proste zbytocne starosti a vela komplikacii..Proste na trasu kde treba nabíjať ide spalovak,kde netreba nabíjať ide Leaf..Naposledy upravené jaron; 20-08-2020, 04:03.
Komentár
-
Teq...spomínaš tu “3 bicykle“..Na leafe?Ved nenasiel som na to ani len možnosť objednania strešného nosiča..
Ako si ich viezol?
Komentár
-
nie neskusal, pytal som sa nissanu zilina kde mi to namontovali a povedali ze by to nerobili, nie je to na to vobec stavane a odtrhol by som to. Zato 2 ebiky aj s bateriami to uveze no problem, alebo aj 3 ale bez baterii
jaron https://www.rameder.eu/brink-towbar-...7-38202-1.html
tu som to kupil
-
a tu je aj foto: https://teslaclub.sk/node/39847?p=41016#post41016
-
Wau,fakt pecka...ked som videl že nie je v ponuke ani len stresny nosic tak som bol v tom že ked nieje nosic tak preco by malo byt v ponuke ťažné,a ani v original cenníku doplnkov som ho nenasiel a ani som priznám sa nehľadal mimo keďže vo všeobecnosti EV a ťahanie niečoho je problem a zvlášť u nasich malobaterkacov.
-
Dnes milé prekvapenie..Na spalovaku mi odišiel štartér a dumam ako ho dostanem do servisu?Zavolam niekoho z rodiny nech ma potiahne so spalovakom?A len tak zo zvedavosti som mrkol pod Leafa a neverím vlastným očiam.Ma oko na ťahanie,bol som priam šokovaný ,to som vôbec nepredpokladal...
Bol to zvláštny pohľad ,bzuciaci Leaf ťahal krochkaca...,hold iná doba...
- Likes 1
Komentár
-
Dnes som prvy krat kalibroval bateriu, lebo vzdy ked som siel pod 14% tak SOC zacala raketovo padat aj ked auto stalo, cize BMS potrebovalo oprobovat kde je dno. Ked som mal 3% tak vyuzitelna kapacita ostala na 3% zatial co SOC padalo dalej od 15 az do 5%, cize dobrych 10% baterie som nemal k dispozici. Skoro
som ale nedosiel potom z dvora ku nabijacke
Toto je same dno, kde naskoci turtle mode a auto strati vykon, ostane len velmi velmi slaby creep mode ktory nevyde ani najmensi kopcek
Komentár
-
pockaj, nechapem. akoze si nemal 10 percent k dispozicii? Turtle mode mi naskakuje pri 0,5kWh SOC podla leafspy a udava to ako 5%. Tym, ze leaf realne pod 6% neukazuje nic len ciarky tazko to porovnat.
Ja som skusal tento vybity stav asi dvakrat. Ale ani raz som nepozoroval ziadnu zmenu po pomalom naslednom nabiti do 100. Ani SOH sa nepohlo, ani nic ine. Auto mi pri displejovych 100 ukazuje tusim real 97.
-
Komentár