Fotky noveho Nissanu Leaf na Bjornovom facebooku. Na fotke nabijacich konektorov: http://goo.gl/BcR39s vidno, ze EU verzia Leaf-u 2 ma chademo a type2 jednofaz.
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Novy Nissan Leaf
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
*Uvedená vzdialenosť dojazdu až do 378 km bola stanovená na základe interného testovania. Konečné údaje budú k dispozícii po ukončení oficiálneho procesu homologizácie vozidla. Uvedený dojazd vozidla nemusí zodpovedať skutočným hodnotám. Na skutočný dojazd môžu mať vplyv rôzne faktory ako sú napríklad štýl jazdy, stav vozovky, vonkajšia teplota, používanie klimatizácie, vek batérie, tlak v pneumatikách, údržba, váha nákladu a pod.
Vidím to reálne tak na 250
Komentár
-
Ja v pohode na Leafe 1 mám v lete priemernu spotrebu spotrebu 12kWh/100km. Kedže Leaf 2 má využiteľnú kapacitu 36kWh ( 4kWh sú zamknuté), tak si to hodíme do výpočtu:
36 kWh : 12 kWh = 300 km dojazd v lete bez klimatizácie
36 kWh : 16 kWh = 225 km dojazd v zime s tepelným čerpadlom(bez TČ s klasickým kúrením 200 km)
V lete v meste a na okreskách do rýchlosti 50 km/hod som urobil aj NEDC normu..(t.z.Leaf 1....200 km a Leaf 2.... 380 km)Naposledy upravené curgali; 22-12-2017, 10:32.
Komentár
-
Ak by som kupoval Leafa tak:1/ Jednotku s 30kWh bateriou zlacneného na aspoň 22.000€ bez DPH. Uplatnil by som si dotáciu a vyšiel by za super cenu. 2/ Ak by som išiel do dvojky, tak by som počkal na 60 kWh baterku s CCS konektorom. Ak by nebol s týmto konektorom, tak Leafa by som vôbec nekupoval, aj keď je to výborné auto, už len z praktického hľadiska. S CHAdeMO by som bol závislý na národné a súkromné siete typu GW, SMATRICS a pod. Nemohol by som nabíjať v EU sieti IONITY. To už radšej Ioniq s väčšou batériou. Ja som čakateľ na TM3, takže si počkám na r.2019....Naposledy upravené curgali; 22-12-2017, 10:30.
-
Presne tak curgali, ja už asi týždeň rozmýšľam nad novým Leafom a mám dve veci, ktoré by mi asi veľmi vadili, vidím že aj ty si si to všimol :
- Chademo je pre mňa prekážkou, lebo všetky siete idú v EU robiť CCS a navyše rýchle CCS, takže Ioniq nabíjať 70kW a Leafa 44kW je rozdiel a to ešte na menšom počte nabíjačiek, tiež keď si urobím Wallbox, nechcem kupovať dva pre každý kábel
- po skúsenostiach s Leafom pre mestské aj mimomestké jazdenie nevidím 40kW výhodu oproti Ioniqu viac ako 10, možno maximálne 20 km dojazdu. Pravdu povediac Leaf je veľké auto, je vyšší a väčší ako Ioniq, čo je na jednej strane dobre, cítiť sa v ňom vzdušne, ale pri jazde väčšími rýchlosťami dosť žerie a aj kúrenie je nejaké strašne žravé (a to mám tep.čerpadlo). Chodíme teraz v zime zo ženou rovnaké trasy, ja trocha rýchlejšie na Ioniqu za 15kW/100km, ona pomalšie na Leafe za 20kW/h. V lete ten rozdiel len pri väčších rýchlostiach, ale v zime sa k tomu pridá objemnejšia karoséria na vykurovanie a spotreba je rapídne vyššia aj pri pomalých jazdách.
A Leaf 1, curgali to uber z ceny, ja som môj kúpil za menej ako píšeš v marci, kedy ešte nový model nikto nevidel, teraz sa musí dať zjednať ešte za menej.
-
No na ten realny dojazd som zvedavy. Ak to bude 200-250km tak to je celkom sklamanie, to da aj Ioniq alebo e-Golf s podstatne mensimi baterkami.
Osobne by som cakal aspon 270km so zapnutou klimou alebo kurenim, bez kurenia aspon 300-320km.
Na toto som si fakt pockam. Prakticke skusenosti s 1. generaciou im dalo dostatok casu na vyladenie aerodynamiky a vsetkeho potrebneho, tak hadam nespali a nepodcenili to. Aj ked pri francuzskej spoluucasti jeden nikdy nevie uz absencia 3F nabijacky dava tusit, ze nemali zaujem predstavit uplne dokonaly produkt, a pritom je to otazka par eur, ktore by si ludia radi priplatili :-/
Edit: este cakam, ze nabijaci kabel k autu bude obmedzeny na 10A "kvoli bezpecnosti" a tu 40kWh baterku budu ludia ladovat 16hodin, takze to doma realne nikdy nenabiju doplna, pokial nepojdu na vikend prec spalovakom, a tym padom nikdy ani neuvidia ten maximalny dojazd :-/Naposledy upravené Ioniq; 22-12-2017, 00:17.
Komentár
-
Vsak ano, nech zakaznik potom hlada a kupuje. Tam takyto kabel za 300€, tam hentaky za 300€, zrazu clovek zisti ze za komplet kablovu vybavu vygrcia dalsich 1000€ aby mal aj 5p redukciu, aj nastavitelnu prenosnu nabku a k tomu Type2 kabel na verejny wallbox. A potom zisti, ze to mohol za tu sumu jazdit so spalovakom rok zadarmo Ide o princip, pre vyrobcu su to zanedbatelne naklady a keby ku kupnej cene auta priratali 200€ a dodali kompletnu vybavu, ulahcili by ludom zivot a zastavili by tie smiesne amaterske recenzie typu "po 200km stravite 14 hodin pripojeny k zasuvke"
-
v cenníku nového Leafa v sekcii nabíjanie - v cene kábel Mode 3 Type2 / Type2
Takže zmena konektora aspoň na nabíjanie na wallboxoch a AC nabíjačkách pre Európu, keď už nechali Chademo. Aspoň je preč Type 1. Chademo asi nechcú rušiť, keď väčšina ich dealerov si musela kúpiť Chademo nabíjačky, aby mohli predávať Leaf.[priezvisko]@me.com
- Likes 1
Komentár
-
Neviete kedy budu realne dodavky noveho LEAF-a na Slovensku ? Zatial su len predobjednavky.. Dikes.
Komentár
-
Nie, dá sa normálne objednávať, aj keď jeden predajca o tom nevedel. Prvé predvádzačky budú na showroomoch druhý marcový týždeň, pri objednávke teraz je dátum dodania do 30.4., čo je dvojmesačná rezerva na dotáciu.
Treba sa pýtať viacerých predajcov, ono v klasických showroomoch je ten proces informácií trochu pomalší.
Len upozorňujem, že ceny sú o dosť vyššie ako starého, názvy výbav starého nezodpovedajú výbave nového. Napr. koža nie je ani v najvyššej Tekna a je ešte za príplatok 800€, Acenta nemá tepelné čerpadlo atď - pozor na to.
Tiež neoficiálne - cenník je nadsadený kvôli dotácii, potom asi budú väčšie zľavy, ale samozrejme terajšia vyššia cena s dotáciou sa oplatí viac.
Napr. 2.Zero je v Nemecku na predobjednávku za 33000 aj s wallboxom v cene 1000, t.j. 32000€ a u nás je drahší ako N.Connecta, z ktorej vychádza a bol za 36750.Naposledy upravené Miroslav Rojko; 10-01-2018, 17:40.
-
A teraz slovenske video z Tenerife.
Nissan nám na Kanárskych ostrovoch predstavil nový Leaf 2018, elektrický van e-NV200, ale aj svoje komplexné riešenia pre elektromobilitu. www.garaz.tv
Komentár
-
Nechapem co furt tolko basni o tom e-pedale. Sak to funguje navlas rovnako ako u Tesly. Jazdi sa tym inak ako pri ICE aute, to je jasne lebo to fakt brzdi - a ked si na to clovek zvykne tak to zvysuje vyznamne dojazd, hlavne v meste, ale urcite to nie je hlavny atribut EV hodny basnenia o nom cez polovicu videa.
PS: Aby som nezabudol - mne sa toto auto velmi paci, aj ako primarne auto do rodiny bohate staci.Ten dojazd uz prekrocil kriticku hranicu univerzalnosti.Naposledy upravené Jiri GrandPa; 06-02-2018, 23:42.
-
E pedal sa spomina preto, ze auto uplne zastavy, nieje to len o rekuperacii. Na Tesle zastavis uplne auto bez brzdoveho pedala? Lebo tu pri E pedale podla neho aj Bjorna ano a tak to prezentuje aj Nissan. Aj mne sa tento dizajn paci. Prvy krat som pocul, ze Nissan vykupuje stare baterie z aut. Robi to aj este niekto iny? Tesla tusim tiez vezme staru baterku, ked ju vymeni za novu. Co je dobre. Podla mna ked ju rozoberie, tak vie vela veci ci Nissan alebo Tesla pouzit znova.
-
Jasne ze ked pustim plyn na Tesle tak zastavi (ale musim vypnut funkciu automatickeho pomaleho rozbiehania pri pusteni brzdy, samozrejme). Ja pouzivam aj v meste casto tempomat, ktory je adaptivny, takze auto same zastavi za autom predomnou, aj sa samo rozbehne. Vyborna vec do zapch, ktore su nasim dennym chlebom v Bratislave.
-
Tesla pri vypnutom creep (akoze tahanie automatickej prevodvky) rekuperaciou pri malej rychlosti brzdi velmi malo. Ked je na rovine zastavi, ked je z kopca nezastavi, ked je do kopca zastavi a ide dozadu. V malej rychlosti sa D sprava skoro ako N. Zalezi na odpore pneumatik a prevodov, ktory maju EV podstatne mensi ako fosily. Mechanicku brzdu tesla aktivuje len stlacenim pedala brzdy. Samozejme pri zapnutom tempomate ci autosteer aktivuje mech. brzdu system.
-
Toto mi u ioniqu trochu chyba, uplne zastavit vie iba na tempomate. Pre mna by bolo idealne, keby pri zapnuti AutoHold (po zastaveni napr. v krizovatke nemusim stat na brzde a auto stoji) po zlozeni nohy z akceleratora a znizeni rychlosti tak, ze je uz brzdenie rekuperaciou neucinne, auto pouzilo mechanicku brzdu a zastalo. Je to vec iba firmwaru, tak snad raz...
-
No ja by som nechel aby po zlozeni nohy z plynu brzdilo mechanickou brzdou, to by som nevedel, kedy rekuperuje a kedy brzdi mechanicky.
Napriklad, ked stojim na krizovatke do kopca a cakam az prejdu auta na hlavnej ani nestlacam mechanicku brzdu (to by tesla zabrzdila elektrickou mechanickou parkovacou brzdou), ale drzim auto v kopci jemnym podrzanim plynu, takze auto vlastne "visi" na motore a ked sa uvolni hlavna, len pridam.
-
Nie hned po zlozeni nohy z plynu, jasne ze brzdim rekuperaciou- intenzitou podla toho, ako uvolnim plyn. Ale ked uvolnim plyn a ide plna rekuperacia a auto spomali az tak, ze uz nerekuperuje, ale predsa sa trochu hybe, tak by mohlo samo zastavit.
-
A preco? A za ako dlho? Aj z kopca? Ako vidíš tot je neriešiteľné aby to uspokojilo všetkých. Na mechanické brzdenie je brzda. Bol by to IMHO obrovský rozdiel oproti iným autám a veľmi nepraktické keď meníš auta.
-
jux - neviem či si na to prišiel (ja len náhodou) ale keď stojíš na semafore do kopca skús stlačiť brzdu väčšou silou. To aktivuje Hold funkciu takze nemusíš stať na žiadnom pedáli. Potom už len pridas plyn. Dokonca sa vtedy dá zapnúť autosteer - používam v zápchach.
-
Jirko, jasne ze ty aj jux mate ovela viac najazdene na elektroaute. Mozno je to ozaj blbost, ale este raz skusim napisat, ako som to myslel.
Modelova situacia- blizim sa do krizovatky a viem, ze musim zastat.
1. Predo mnou ide (v krizovatke stoji) auto, mam zapnuty adaptivny tempomat, nic neriesim, moje auto zastane
2. Predo mnou nic, dam dole nohu z plynu, auto brzi rekuperaciou a spomaluje az na 1-2km/h, zastavit ale musim nohou na brzde
Tu by som chcel, aby auto zastalo samo. Ak som spravne pochopil, takto funguje v novom nissane e-pedal. Kvoli pripadom, kedy by to mohlo vadit, by som to zviazal s funkciou AutoHold, t.j. ak je aktivna, je predpoklad jazdy "po semaforoch" a vtedy by auto pri dostatocne dlho uvolnenom plyne zastalo.
-
Jirko: jasne ze sa to da tak ako hovoris, aj je to zrejme to spravne. No mne sa to na niektorych krizovatkach do kopca paci bez brzdenia a teda bez "hold" nechat visiet len na motoroch. Samozrejme sa da aj pribrzdit mechanickou brzdou, ale nie uplne do nulovej rychlosti, potom neda "hold" alebo sa da "hold" zrusit malym pridanim plynu do kopca a potom drzat na motoroch. Tiez ked sa pribrzdi len velmi jemne, resp aj prudsie ale tesne pred zastavenim len velmi jemne, tak hold neda... Samorejme adaptivny tempomat a tiez autopilot je ina pesnicka - zastane vzdy uplne a zabrzdi mechanicky.
-
Peterka: Samozrejme kolko ludi, tolko chuti, ja mam radsej co najviac funkcii vo svojej voli a chcem vediet presne co sa deje.
Priklad: Na skutri som mal brzdenie rekuperaciou na packe brzdy - ten isty kontakt co spina brzdove svetlo zapina rekuperaciu.
Kedze sa tak ciastocne aktivovala aj mechanicka brzda, nevedel som odlisit, ci este len rekuperujem, alebo uz aj brzdim mechanickou brzdou.
Tak som si dorobil spinac, ktorym aktivujem len rekuperaciu - tak sa mi to paci ovela viac a v 90% pripadov brzdenia vobec nemusim stlacat packu brzdy, stlacam len dorobene tlacidlo rekuperacie.
-
Skusal som s ioniqom drzanie motorom v kopci- vyjazd z garaze avionu. Je to ako na Tesle- ak do kopca uvolnim plyn, auto zastane a zacne cuvat. Jemnym zatlacenim ho dokazem drzat zastavene. Ale na Hold ma ioniq tlacitko na stredovej konzole, samo auto ho neda... Tesla je Tesla :-D
-
Áno, úplné zastavenie pri zapnutom Auto-Hold by bola maximálne príjemná fičúra a ľahko softvérovo zapracovateľná. Len ako to dať hromadne kórejcom vedieť. Ja som vďačný už za Auto-hold, oproti Leafu 2017 pokrok, Leaf 2018 predbehol, ale Ioniq dúfam vyrovná.
-
Neviem či v každom kopci ale na výjazde z Avionu Tesla S zastane ale necuva. A nemá zapnutý hold. Ten sa aktivuje silnejším potlačením brzdy po uplnom zastavení.
-
Ked nemam zapnuty creep a neaktivujem brzdou hold, pricom mam zaradene D a nedotykam sa plynu ani brzdy, moja TMX cuva, ci ide dopredu pri minimalnom sklone cesty, stoji len na uplnej rovine. Drzia ju v klude len valivy odpor pneumatik a trenie v loziskach a prevodoch, cize sa sprava podobne ako v N.
Ked je sila sposobena sklonom cesty vecsia ako trenia, tak sa rozbehne, V D samozrejme zacne pri zvyseni rychlosti fungovat rekuperacia, v N prirodcene nie.
-
creep (preklady: plazit sa, ist krokom, ist plazivou rychlostou) je to co robia klasicke automaticke prevodovky, po zaradeni D, ked po pusteni brzdy sa aj na volnobehu auto pomaly rozbehne dopredu, resp. prevodovka taha trosku dopredu, takze do maleho kopca stoji a lahsie sa do kopca rozbieha. (do kopca to moze byt kombinovane s holdom (zabrzdenie elktrickou brzdou) takze nemusi sa to dat uplne jednoznacne identifikovat)
Na teslach sa creep da aktivovat, potom to simuluje elektromotorom jemny pohyb dopredu ako na klasickej automatickej prevodovke. No ak je na tesle creep vypnuty, potom netaha vobec. Ja to mam radsej bez creep, no vecsina to zrejme pouziva s creep, lebo to bude asi bezpecnejsie a ked je na creep clovek zvyknuty z klasickej automatickej prevodovky, tak creep asi radsej pouziva. Ja mam sice uz 20 rokov auto s automatikou co taha, no nikdy som to nemal rad, hlavne preto, ze predtym som mal Nissan Micra s CVT automatickou prevodovkou a ta creep nemala.Naposledy upravené jux; 09-02-2018, 09:35.
-
Jux to si jeden z mála čo to nemá zapnuté. Môj popis bol samozrejme so zapnutým creep.
-
Jux to ta trochu obdivujem, ale asi si nato zvyknuty. Ja jazdim prevazne na manualoch a pri automatoch co som jazdil a nebolo ich vela, pred Teslou defakto ziaden, som bol za ten pomaly rozbeh rad. Bal som sa totiz pri automate Teslackom, ked som ho skusal, ze zosliapnem na zaciatku plyn viac, ako by bolo potrebne (zvyk z manualu, ked potrebujes nabrat otacky na preradenie) a teda rychli rozbeh a naburanie do auta ktore je predo mnou.Naposledy upravené ICE666SVK; 09-02-2018, 18:06.
-
-
Ahojte pls naposte aku konfiguraciu noveho leafa ste si zobrali a kolko van dali zlavu, napr. fleet a predajca.
Pomoze sa to aj mne rozhodnut nakolko clovek ziska prehlad.
dik
r
Komentár
-
Tieto informácie nemôžme verejne prezentovať, pretože si to predajca neželá. Ale ak si rozhodnutý kúpiť BEV a stihnúť dotácie, napíš mne alebo Miroslavovi Rojkovi do súkromnej pošty svoje číslo a poradíme ti ako najlepšie a najvýhodnejšie kúpiť auto.
-
Podľa mojich informácií sa Zero už nedá objednať, ale ako som písal vyššie, u nás sa to ani neoplatilo, cena bola prestrelená a o niekoľko tisíc vyššia ako inde v Európe. Takže pri objednaní výbavy N.Connecta je to za jedno.
Tiež konfigurácia nemôže mať výbavu označenú v cenníku neskorším dodaním (sivá látka, palubka a iné), vtedy sa nestihne dotácia, lebo dodanie vozov s týmito prvkami je až v lete.
-
-
No u nás ešte v Piatok večer zasadala rodinna rada, aký EV ideme kúpiť vzhľadom na to, že M3 je v nedohľadne. Bohužial, vzhľadom na to, že EV bude primárne používať manželka na cesty do škôlky a pod. a následne na krátke rodinné výlety do okolia BA to vzhľadom na dizajn exterieru a interiru LEAF nevyhra l. Medzi definitívnych kanditátov patrí: eGolf (jazdenka alebo nový) a MB250e (jazdenka). eGolfa sme hneď aj večer našli, predvádzačku s vynikajúcou cenou (32k€ a ktomu ešte dodatačka) v sobotu ráno aj volali, ale bohužial niekto ho aj v Piatok kúpil. Kupujúci sa rozhodoval medzi Touaregom a eGolfom a vzal eGolfa . Takže čakáme a hľadáme. Verím, že do konca Júna niečo nájdeme.Naposledy upravené mozeg; 12-02-2018, 08:00.
Komentár
-
Treba to brat pozitivne, ze konecne svita ludstvu nadej Rozhodovat sa medzi “trendovym”, neuspornym a zbytocne prerastenym SUV a eGolfom, s tym, ze eGolf vyhral, je znakom, ze ludia dostavaju zdravy rozum a triezvy pohlad na vec. Vlna SUV bude snad konecne na ustupe a ludia zacnu nakupovat podla svojich realnych potrieb, a dokonca aj cistejsie alternativy
-
Dizajn je vec vkusu kazdeho z nas. Kazdy sme iny a to je fajn. Ja proste japonskym a korejskym autam neviem prist na chut. GOLF interier je presne co hladam ja. M3 chceme ako rodinne auto na dlhsie trasy, do mesta a okolia MB 250e alebo eGolfa. Inak skusali ste "infoteiment" v novom eGolfe je to uplne pecka, obcas sa mi zdalo ze lepsie ako Tesla.
-
Vsimol som si, ze novy LEAF ale aj ten stary maju v strede pri zadnych sedadlach na podlahe vystupok/konzolu, co sa mi vobec nepaci, ocakaval by som rovnu podlahu. Vie niekto preco, a ci moj postreh je spravny? Dakujem.
Komentár
-
No sak kade by isiel vyfuk? :-)) To je dosledok toho ze to auto nema vlastny podvozok ale zdiela ho so spalovakmi.
-
Leaf ma svoju vlastnu platformu s kodovym oznacenim EV. Tuto sice zdiela / bude zdielat s koncernovymi surodencami od Renaultu a Mitsubishi, ale je to vylucne elektricka platforma, ktora pocita so zabudovanim battery packu v podlahe atd. Spalovacie alternativy Renault/Nissan pouzivaju platformu B0. Prve testovacie prototypy Leafu jazdili na B0, ale to bolo len docasne.
-
Komentár