Ak ste na cestach z elektromobilom akymkolvek a spravite video ako sa to da. Date tam rozne veci co treba mat, naco sa pripravit. Ukazete aj problemy, ktore ste riesili atd, zdielajte ich tu na tomto kanály. Taketo videa maju ovela vacsiu vypovednu hodnotu ako akykolvek clanok. A pomozu aj k dalsiemu rozvoju elektromobilov.
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
S elektromobilom na cestach, dovolenkovych, pracovnych a inych.
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Toto video ukazalo, ze sa to da a ukazalo, zeby bolo asi dobre a vhodne nadviazat nejaky kontakt aj z inymi klubmi ci fanusikmi v inych krajinach, aby posadka auta, ktora ide cez danu krajinu nemusela ist pomali a mohla sa nabit na miestach, kde to ide a mala okrem kablov aj pristupove karty, cipy ci kody a podobne. Je uplne jedno ci by to bolo zadarmo alebo platene. Hlavne ze sa ide. Inac super video.
-
No ono to video ukázalo, že sa to dá, ale zároveň odradilo aby som sa do toho nepúšťal. Pravdu povediac priemerná rýchlosť jazdy 50 km a to ešte nerátam vypnutú klímu a čakanie na nabíjačkách , ktoré zníži priemer možno na 30 km/h v porovnaní s mojím priemerom, ktorý sa pohybuje medzi 100 - 110 km/h pri trase NM - BA - Mosonmag.. - Szombately - Redics - Lendava - Varazdin - Zagreb - Zadar. Dialnice 150, mimo dialnic maďarsko 130, dediny 70 je taká ideálna cesta na dosiahnutie mora za 8 - 9 hodín pri spotrebe pod 6l /100km nafty samozrejme so zapnutou klímou.
S elektromobilom som skôr uvažoval o slovinskej dialnici, tam že vraj sú rýchlonabíjačky, ktoré idú na rakúsku kartu smartric alebo aj Greenway roaming, ale pri cene GW 65centov alebo Smartics 20€ za kartu a 45 centov výde cesta na násobky ako na diesli ak vôbec sú tak na husto aby som mohol ísť 150-kou, ale zas to zdržanie pri rýchlonabíjačkách.
Pár večerov som sa o to zaujímal, ale v súčasnosti na bežných EV s 30kW baterkami sa nedopravím k moru podobne rýchlo ako bežným dieslovým autom. Lebo pár takýchto ciest ročne je jediný dôvod, načo to auto ešte mám. A mať dve deti v aute - to nabíjanie na AC nabíjačke niekoľko hodín - neuskutočniteľné.[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Rozumiem, beries to zo svojho uhla pohladu. Aj LG vo videu zobral na cestu zrejme kamarata a nie rodinu. Proste si to chcel odskusat. Dosiel tam a nabil po ceste. Zaroven ukazal, kde su slabiny a ze to ide a co to obnasa. Mozno spolupraca z klubom EV danej krajiny, ktory by vedeli pomoct trebarz z pristupovou kartou, kodom alebo poradit kde su funkcne nabijacky a tak podobne by pomohla. Tiez by som taku trasu absolvoval najradsej bez stresu a beznymi povolenymi rychlostami a nabijanim na rychlonabiackach. To by bolo idealne. No zatial nerealne. Aj ty pises jednu podstatnu vec a tou je roaming pri nabijani co si firmy poskytujuce nabijanie vymysleli. Taka spolupraca je onicom, lebo je to drahe.
-
No ono bude este par rokov trvat kym to bude porovnatelne casovo. S Teslou je to uz dnes OK, SuC optimalne rozmiestene o trati ale aj tak tam okolo hodiny stratis (dodatocne, lebo normalne stojim na obed, kavu a tak tiez).
-
-
Komentár
-
V madarsku nemaju dialnice ? Preco by tam nebolo 130 ? A v noci je 70 po dedinach normalna rychlost, ked idete pomalsie vyblikuju kamiony. Staci sa pred dedinou zaradit za kamion a nikdy Vas nenameraju, kamionisti cez vysielacky vedia o kazdej hliadke - to pre tych normalnych.
A pre (ne)normalnych len tolko, ze omnoho viac nehod sposobuju pomali vodici, ktori svojou bezohladnou jazdou pod rychlostnymi limitmi nutia ostatnych k obiehaniu je jedno ake maju pohnutky, ci su vysr.ti z rychlosti alebo setria baterku, nemaju na cestach co robit a na zapade su za to aj patricne pokutovani. Ak nie je niekto schopny ist povolenym limitom na rovnej ceste za dobrej viditelnosti, tak on alebo jeho auto nepatri na cesty.
-
Ty mas nejake cudne chapanie maximalnej povolenej rychlosti. Pokial viem tak minimalnu konstrukcnu rychlost prikazuje zakona iba pre premavku na dialniciach a rychlostnych cestach. Takze ak pojdem po normalnej ceste hoci aj 60 km/h tak ti mozno "zavadziam" ale to je tak vsetko (nie ze by som jazdil zasa tak pomaly, s Teslou sa to ani neda).
A co sa tyka nehod tak statistika tvoj vyrok o nehodach sposobenych pomalymi vodicmi akosi nepotvrdzuje.
Neboj nic, z toho ponahlania sa vyrasties, po patdesiatke to pochopis. Teraz to neskusaj :-). Tiez som jazdil ako "drak".
-
A o tom som hovoril, zažívam to denne, nakoľko z našej dediny dali do najbližšieho mesta plnú čiaru a potom sa tam každodenne nájde expert, ktorý ide 60 - 70 a keď ho obehnem, ešte si dovolí zablikať, že je tam plná čiara.
Aj neodôvodnená jazda pomalou rýchlosťou je vo vyhláške upravená, že to u nás nepokutujú, lebo nemajú techniku na to ako to dokázať, neznamená, že to nie je príčina nehôd. A samozrejme je to aj o vodičoch. Sú takí traktoristi, ktorí keď vidia za sebou kolónu dvadsať áut, na chvíľu zastavia na kraji cesty kde je rozšírená a pustia autá. Ale sú aj takí, ktorý pôjde 20 km paťdesiatkou.
Ano, v oficiálnej štatistike neuvedú, že za to môže pomalé vozidlo, ale v reále keby išli autá tak ako majú, tak by sa nemuseli obiehať a nestávalo by sa to.
A keď človek ide na niekoľkohodinovú cestu, nehovorte mi tu nikto, že mierne neprekračujete rýchlosti, veď to by ste išli dlhšie ako tým elektromobilom. Určite majitelia Tesiel jazdia na povolenej rýchlosti a na prázdnej ceste kde nikoho neohrozujú, nepridajú a neurobia si trocha radosti, že Jiri ?
-
Vsimni si ze ta nemoralizujem za vysoku rychlost. Aj ja som jazdil rychlo. Treba jazdit s rozumom co pomerne dost ludi na Slovensku nerobi a ked sadnu do auta tak rozum nechaju doma. A prave pre to predbiehanie je elektroauto idealny stroj.
Mimochodom k tej bezdovodne pomalej jazde - to je 10 km/h pod povolenu maximalnu? To asi nie ale aj mne to niekedy lezie na nervy.
Ja som sa vyskolil ked som zil nejaky cas v USA. tam mali na dialnici 90 km/h a mimo 60 km/h, v mestach 45. "Des a hruza" pre nasinca. Ale za 3 mesiace a zopar mastnych pokut som si zvykol a prestal som to riesit. Bola to dobra skola sebaovladania :-).
-
V žiadnom prípade nesúhlasím s porušovaním predpisov, najmä čo sa týka nedodržiavania predpísanej rýchlosti. Je choré nedodržiavanie ešte aj verejne propagovať. Ak budete na ceste sami, môžete sa pre mňa za mňa aj zabiť. Ale na cestách sú aj iní, to vás nikdy nenapadlo čo môžete spôsobiť iným, zranenia, prípadne aj smrť?
Hanba vám.
Som za to, aby sa pokuty zvýšili a sprísnili práve kvôli takým neohľaduplným ľuďom a verím tiež, že v budúcnosti sa vo veľkom rozšíria kamery, ktoré takéto počínanie budú zanamenávať a automaticky posielať pokuty. A som tiež za to, aby sa pokuty platili podľa výšky príjmu ako v niektorých krajinách.
PS: Čo sa týka neodôvodnene pomalej jazdy, tiež ma rozčuľuje keď niekto ide po dedine 40, vtedy, ak mi to podmienky dovoľujú snažím sa ho predbehnúť, ale tak max. 55.
-
s každou "novou technológiou" užívateľ je ZVÁDZANÝ k prekračovaniu limitov. keď matador vypustil prvé pneu s klincami, kolega (dostal ich na testovanie) nám ukazoval aká je "embéčka" špičkové auto, predbehne, vyjde, ...
a vo svojom blogu o tom píše aj prvý majiteľ leafa a tesla - napriek veku sa stal chalanom. a musel s tým bojovať.
pokuty nič nevyriešia, musí byť od autoškoly cez médiá presvedčovanie. pretože aj vzdelaný, inteligentný človek sa potrebuje ukázať, znovu kolega, ktorý si v časoch embéčiek (nedostatkových) kúpil v tuzexe fiata so stovkoiu koní. a trenčín - praha dal za dve a pol, tri hodiny (bez diaľnice). mal kôpku stokorún a vždy, keď ho vb zastavili, odobral z nich so slovami "ja sa ponáhľam, zbytok si nechajte!".
-
Tesla sa určite javí ako najlepší elektromobil na dlhé trate, ale to nabíjanie je už obmedzené ? Keď si teraz naklikám objednávku na Teslu, tak mi píše, že 400kWh je zdarma a to je tak na 1500km po dialnici, jedenkrát otoč do Chorvátska a ostatné sa platí, nie ? Tá hodina nabíjania je prijateľná, človek aj tak na pol hodinu, hodinu vždy urobí prestávku, keď ide. Ale 800 km sa neurobí pri dialničnej rýchlosti s jedným nabíjaním.[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Miroslav Rojko pisal som to nedavno tu na fore. Este je stale cas a moze mat hocikto neobmedzene SC. Tak ako pise g211. Ale tato akcia pri novom aute je len na majtela auta, nie na auto. Teda ak ju niekto vyuzije a nasledne by predal auto, dalsi majitel uz by platil. Dokonca je teraz povedal by som dobre vybaveny aj TMS aj TMX v zakladnej vybave a tie priplatkove baliky sa tiez dobre nakonfigurovane.
-
Keby mala Tesla slovenské zastúpenie, servis blízko mňa alebo aspoň v BA, tak urobím objednávku hneď. Ale keď všade čítam samé problémy so servisom a bohužiaľ aj s autami, takže servis treba, je to teraz dosť nanič byť v rukách jednej Viedne, či niekto odpíše na mail.
-
Miroslav Rojko čím viac Tesiel sa u nás predá, tým skorej bude servis aj predajňa. Je na nás ako rýchlo to bude.
-
Lubos musim vyslovit pochvalu za tuto akciu. Ano, niektorych to moze odradit od kupy elektromobilu ak jazdi dlhe vzdialenosti. Ale o tom to nebolo.
Neviem kolko casu si venoval planovaniu nabijacich bodov a itineraru ale na takuto dialkovu akciu treba aj hodinku kym zoptimalizujes trasu a nabijacie body a casy (nabijania).
Ja som sa trochu hral a isiel by som to takto:
https://goo.gl/maps/D7vEnAEdYTN2
Pricom konkretne nabijacie body su v tej Google mape. Na tej prvej mape su zobrazene iba CCS nabijacky vo vzdialenosti max 20 km od trasy. Nie vsade musis nabijat do 100%, z eTour po Europe mam odskusane ze je rychlejsie nabijat do 80-90%, ist rychlejsie medzi nabijacimi bodmi a radsej po trase nabijat viackrat (ale to asi davno vies, pisem to pre novacikov).
Inak na tejto trase je este zaloha 2x zadarmo nabijaciek pri mestkom urade v Zahrebe, tam su dve na tom istom parkovisku, super funguju. Dufajme, ze Madari nieco postavia medzi Budapestou a Varazdinom, tam je iba jedno ChadeMo v Siofoku pri Nissane.
Bohuzial ostava vzdy ta adrenalinova chvila pri prijazde k nabijacke - BUDE VOLNA ?
PS: Vsetky navrhnute nabijacie body CCS su momentalne zadarmo.
Naposledy upravené Jiri GrandPa; 24-07-2017, 14:11.
- Likes 2
Komentár
-
Super, toto jeto čo pomôže. Aj keď pro nabíjačkách nie je isté, či budú v prevádzke. Jiri, a ako by si išiel, keby si mal na výber medzi Chademo a CCS ? Ktoré má lepšie pokrytie ?
-
Toto je asi plan pre Lubosa, teda pre jazdu na Hyundai Ioniq electric. Ale tiez by ma zaujimalo, ako by si to naplanoval pre Teslu. Lubos tusim nabijal len v BA na rychlonabijacke cez CCS. Inac to riesil cez Typ2ku. A to Tesla ma aj ked neviem kolko by trvalo take nabijanie Tesly na 80% cez Typ2ku.
-
Kedze velka vacsina tychto rychlonabijaciek (50 kW) su kombinovane stojany, maju na sebe 3 kable - CCS (DC), ChadeMo (DC) a Typ 2 (AC), typ 2 je vacsinou len 22 kW. Takze aj s ChadeMo by sa islo rovnako, len musis zobrat do uvahy realny dojazd auta a rychlost, ktorou chces ist.
-
Z niekolkych dlhsich jazd jednym jazdnym stylom (mnou) mi vychadza, ze ioniq oproti Leafu usetri do 1,7 kW na 100 km. Nie je to az take, ako som cakal, takze da sa povedat, ze Ioniqom urobim o 20, max 30 km viac ako Leafom a este vyhoda adaptovneho tempomatu, ktory Leaf nema, tak asi pojdem cez CCS, ak dokazem naplanovat cestu tak, aby to netrvalo viac ako dve hodiny navyse oproti mojmu dechtaku, aj ked zazitok z jazdy je na tychto EV oproti sportovemu podvozku na trojkovom BMW velmi rozdielny. Ale zacinam to brat ako vyzvu !
-
Chlapi, ale to cestovanie elektromobilom ma aj svoje čaro, no napadlo by niekoho robiť si presný itinerár cesty v dobe autonavigácií ? V každej dlhšej ceste je aj kus dobrodružstva, či prídete do cieľa alebo ostanete v nejakej ... bez prúdu. Ako prví priekopníci automobilizmu spred 100 rokov.[priezvisko]@me.com
- Likes 1
Komentár
-
Presny itinerar s casmi nemusis robit, aj tak chytis niekde zapchu (minochodom - tu je velka vyhoda EV, ze v zapche ma (vacsinou) mensiu spotrebu ako pri normalnej cestovnej rychlosti takze kvoli zapcham si nemusis robit "rezervu" kapacity v baterii).
Ale kde nabijat (a odporucam aj spocitat ako dlho, lebo podla toho sa rozhodnes, ci tak budes trebars jest alebo nie) to planujem v kazdom pripade.
Aj ked s Teslou to v pripade, ze mas po ceste superchargre to fakt nemusis moc riesit.
-
akých sto rokov - nie je to tak dávno, čo boli pumpy otvorené od rána do popoludnia, sobota len do obeda (nie všetky) a nedeľa zatvorené. taká cesta na roh rekreáciu cez okolie "vojenského újezdu" (libavá) odobrala z nádrže pár litrov ...
ps - je to dávnejšie, čo som čítal, že tesly mapujú svet, učia sa akou rýchlosťou (a pod) prechádzať úseky a zdieľajú tieto poznatky. platí to aj dnes? nedá sa z tých dát vytiahnuť "kde nabíjajú"?
-
Samozrejme ze Tesla ma presne statistiky navstevnosti SuC a inych nabijaciek a to na uroven jednotlivych vozov. Priamo auto si pamata predchadzajuce nabijacie body (aj ked to nie su SuC) a ked si das zobrazit mapu nabijaciek v aute ti ich ponuka k vyberu.
A nie len Tesla - uz som spominal EV Trip Planner - pozri tu:
https://evtripplanner.com/WhereTheTeslasGo
-
Inak toto by ma zaujimalo (co spomina MR) - stalo sa vam niekomu ze ste ostali stat s uplne vybitou bateriou a museli vas odtiahnut/odviezt?
Lebo to je dost casta otazka ludi - a co ked ti dojde "stava" - odpovedam ze to iste ako ked ti dojde benzin :-) - ale ze sa ti to pri normalnom planovani dlhsich ciest proste nestane.
-
Keď idem ďalej, strčím do auta ten kábel na 10A domáce nabíjanie, čo bol k autu a prinajhoršom poprosím v nejakom rodinnom dome, či sa môžem napojiť. Ešte som to teda nepotreboval, ale dúfam, že sa niekto zľutuje. Tiež myslím, že Nissan má nejakú asistenciu - jeden odťah ročne zdarma prvé dva roky, Ioniq nič také nemá.
-
ICE sa pytal ako by som isiel s Teslou - no zalezi na tom, ci akceptujes trasu cez Rakusko a Slovinsko, kade ide v sobotu a nedelu obrovska masa aut, alebo nie.
Ak Rakusko tak staci nabijat 2x - vo Wiener Neustadte a v Maribore. Existuje super web stranka www.evtripplanner.com kde si zadas aj parametre auta (model), zadas teplotu, vahu nakladu a dostanes taketo nieco, vratane detailneho itineraru, odporucanej primernej rychlosti v kazdom useku a casov ako dlho musis nabijat. Pouzival som to pri eTour tento rok a aj vdaka tomu so ju vyhral ;-). Genialna vec, navigacia v Tesle je oproti tomu detsky zapisnicek (vseobecne je odhad dojazdu v aute pesimisticky a ked pojdes max. 130 po dialnici tak to, co pise auto ako typicky dojazd vzdy das. Chce to len moc "neblbnut" a lahsiu nohu.
Naposledy upravené Jiri GrandPa; 25-07-2017, 11:20.
- Likes 1
Komentár
-
To je prvy nazor, co citam, ze Typical range je pesimisticky. Na TMX P100D ho dosiahnem iba vynimocne a aj to za specialnych podmienok. Pomalsia jazda v letnom obdobi v rovinatom terene, menej ludi v aute, Tazsiu nohu a "blbnutie" eliminujem pouzivanim TACC. Odhadujem, ze aby som za popisanych podmienok dosiahol Typical range, musim ist konstantne cca 100km/h az 110km/h pod dialnici.
-
No, prave ze ten TACC nie je zrovna usporny. Pri rychlostiach nad 100 km/hod na dialnici zacne spomalovat ("pusti plyn") prilis skoro na moj vkus a potom ked ides predbiehat to musi znovu rozbehnut na povodnu rychlost. A to ta stoji energiu. Ked idem "na spotrebu" tak TACC vobec nepouzivam aj ked je to ovela menej pohodlna jazda lebo musim davat 100% pozor neustale.
Ten moj vyrok sa tykal relativne noveho Modelu S (range spotreba je uvadzana 189 w/km). Moja strategia je - zadam ciel, a ked vyrazim, zapnem si zobrazenie panelu spotreby na "Trip". Tam krasne vidis, ci ides podla toho, co predpoklada auto, nad alebo pod predpokladanu spotrebu.
Cize v kazdom okamziku trasy vidis, ci treba rychlost trochu upravit aby si mal ciel "v dosahu". Pre mna to funguje celkom OK.
Ked idem "na spotrebu" (co neznamena, ze idem 60 mimo mesta alebo 80 po dialnici) tak sa podla toho do odhadnut realny dojazd. Samozrejme, ze ked mas velku nadspotrebu v prvej polovici trasy tak to v druhej polovici velmi tazko "dozenies" lebo ta to bude nutit ist extremne pomaly.
Takato funkcia podla mna velmi chyba v kazdom inom EV, vratane Leafa a Ioniqu, kde by to bolo ovela viac uzitocne ako v Tesle. Totiz ten odhad spotreby po celu dlzku trasy berie do uvahy aj vyskovy profile trate a maximalne povolene rychlosti.
Neviem, ci ine EV ma takuto funkciu.
-
Cez Madarsko by som isiel v podstate rovnako ako s Ioniqom, akurat by som nabijal tiez len 2x na ChadeMo - v Tatabanyi a v Zahrebe. Samozrejme toto nabijanie trva zhruba 2x tak dlho ako na SuC. V Madarsku medzi Budapestou a Zahrebom je to trochu adrenalin (v tomto konkretnom pripade medzi Tatabanyou a Zahrebom), lebo po ceste je len Nissan v Siofoku (ChadeMo - ta nabijacka obcas blbne, podla komentarov na ChargeMap.com) a ChadeMo v Székesfehérvári, ale tato je pristupna iba pocas pracovnych dni 8-16). Ale v Siofoku su este 2 Typ2 nabijacky. Ovsem Typ2 nabijanie sa snazim na cestach nepouzivat, lebo je to prilis pomale, ked moj Model S vie nabijat AC len s 16.5 kW co odpoveda zhruba 80 km/h pridaneho dojazdu.
Na eTour sme isli Budapest-Zahreb bez nabijania (bolo to 335 km, Tatabanyia-Zahreb je 339 km) a dali sme to s 75 kWh bateriou pri priemernej rychlosti na dialnici 115 km/h. Mali sme 100% pri odjazde, trochu nas strasil silny protivietor, ale napriek tomu, ze Tesla v polovici cesty tvrdila, ze dorazime do Zahrebu s -5% baterie, mali sme pri dojazde do Zahrebu este 40 km dojazdu.
Naposledy upravené Jiri GrandPa; 25-07-2017, 11:10.
- Likes 1
Komentár
-
Pozerám na to nejaký čas a k moru sa nedá dostať pomocou rýchlonabíjačiek. Keď si zoberiem moju trasu cez cestu 86 Maďarsko, 10 km Slovinska a ďalej po chorvátskej dialnici, tak sa po malej výchylke k rýchlonabíjačkám Zalaegerszeg dostanem potom k rýchlonabíjačkám do Zágrebu, obidve mestá by mali mať po dve bezplatné Chademo a CCS, ale ďalej už nič, žiadna. Od Zagreb k moru nedôjdem (žeby som až na mieste cez domácu zásuvku na apartmáne nabíjal 10A 2kW) a inak tam nie je nič, z čoho by trčal Chademo alebo CCS konektor. Poradte.
Potom ešte uvažujem o trase cez Rakúsko a po Slovinsku je že vraj možná nejaká registrácia na pumpe priamo a dá sa na niektorých dialničných nabíjať za 0,20€, ale zasa prejdem len na Istriu, lebo Chorvátsko ani ťuk.1 Bild[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Komentár
-
Viem, preto som písal, že za Zagrebom vymreté. Cez to Slovinsko niekde na konci SI dialnice nabiť na platenej a došiel by som na Istriu ale stredné a južné Chorvátsko nedám ani na Leafe ani na Ioniq-u, lebo s CCS je to podobne ako s Chademo. Chcelo by to aspoň jednu ešte medzi Zagrebom a morom, lebo od Zagrebu to žiadne EV okrem Tesly k pobrežiu na jedno nabitie nedá. A čakať niekde na AC nabíjačke či už s palubnou 3,3 v leafe alebo 6,6 v Ioniqu je úplne časovo náročné.
-
treba skúsiť "benzínky", narazil som na video - pridiaľničná shel v nemecku, A3, cca 20km východne od norimberku na parkovisku - 1' 15" - https://www.youtube.com/watch?v=ak_bAigJFN8
agip - https://www.youtube.com/watch?v=izOOwreL_NA - 6' 20"
ikea, 1' 35" - https://www.youtube.com/watch?v=rQbcUsppDPENaposledy upravené Marcel Pavlík; 26-07-2017, 12:20.
-
-
Wou ďakujem za informácie pozriem ktoré rýchle nabky viem využiť a druhá cesta bude super rýchla :-) Ludicrous
Zozhodne moja cesta tu konečne rozhýbala debatu a zistovanie kde všade sa dá rýchlo. Teším sa na druhé dobrodružstvo kto nezažil nepochopí - lepšie ako sedieť doma na gauči či silou mocou sa hnať na dovolenku 150km/h len aby som bol v cieli. Všetko má svoje plus a - a všetko á svoje čaro.
Ďakujem za akú koľvek užitočnú informáciu.
PS: milujem nabíjačky zdarma !!!
- Likes 1
Komentár
-
Tak, tak, "I cesta muze byt cil.." ako sa spieva v jednej ceskej pesnicke. Ja som zazil podobne na eTour, akurat to trvalo 9 dni a ku koncu sme toho uz mali pomaly dost.
-
Tých ciest a cieľov už bolo. Napr. raz som išiel na Istriu všetko mimo dialnic a dodržoval som predpisy a 700 km trvalo 14 hodín. Potom som išiel dialnicou a nedodržoval predpisy a trvala 6. Ale to bolo pred 15 rokmi, cesty boli prázdnejšie.
-
Vidno ako sa tá infraštruktúra rozbieha. Pekný výkon. Ale nedá mi a musím upozorniť na pravopis hneď v prvom písmene v nadpise.
Komentár
-
Jiri G to znamená že že tie nabky sú všetky platené a len tie v Zahrebe sú zdarma ? Pretože ja budem pri druhej ceste nabíjať v Koprivnici a potom v Záhrebe cez 50kW a zdarma - príde mi karta od spoločnosti elen - tým sa mi otvorí celé chorvátsko a do asi októbra zdarma ale potom asi len 13 centov za kW čo by bolo tiež skoro zdarma uvidím potom. Nemám však od Ba žiadnu rychlonabku zdarma ku Koprivnici.
Na stránke elen.hep.hr máte aj mapu ich pokrytia ktoré je úplne eňo ňuňo :-)
Komentár
-
Ku Koprivnici sú dve zdarma rýchlonabky v tom maďarskom Zalaegerzege alebo ako sa to volá. Pozri na moju trasu vyššie. V Zagrebe tiež tie dve zdarma, ale potom ďalej načo Ti je karta elen, keď tam nie sú rýchlonabky ? Alebo sú nejaké, ktoré nie sú na mapách chargemap alebo plugshare, na ktorých hľadám ja ?
-
Nie, vsetky tie co som pouzil ako navrh na trasu cez Madarsko su zdarma. Pouzivam ChargeMap.com, kde su detialne informacie o (takmer) kazdej nabijacke poskytovane uzivatelmi portalu (ja tam doplnam pravidelne tie slovenske), vratane toho, ci su platene, ako a kedy su dostupne, komentarov a uzitocnych info. Chce to vediet nejaky iny jazyk ako slovencinu, ale podla mna sa v tom da orientovat aj bez dobrej znalosti reci. Maju aj dost dobru apku pre iPhone a Android. Je to zadarmo a cim viac ludi to pouziva a hlavne tam pise feddback na jednotlive nabijacky, tym lepsie. Preto ju tu propagujem :-).
-
Komentár