Praha, Česko - Topoľčany, Slovensko na jedno nabitie.
Väčšinou keď idem z Prahy, nabíjam v Brne na CHAdeMO nabíjačkách. Ale teraz od ČEZu nabíjačka je už niekoľko dní pokazená a ostatné sú už spoplatnené (a dosť draho), tak som si povedal, ja ich kašlem, nebudem nabíjať v Brne vôbec. Keď si dám pozor na rýchlosť, mal by som sa dostať až do Trenčína na Greenway CHAdeMO nabíjačku. Tak som v aute prepol "INSANE" mód na "SPORT" mód, zapol som "RANGE" mód, zavesil a za kamión a zapol adaptívny tempomat, a prekrížil si nohy, nech si oddýchnu. A keď som prišiel do Trenčína, som zistil, že mám raz toľko doajazdu ako mi treba aby som sa dostal až do cieľa, tak som nakoniec nenabíjal ani v Trenčíne a išiel rovno do Topoľčian. A pritom sa mi podarilo získať rekordne nízku spotrebu, len 150 Wh/km, čo som ešte v živote nemal, ani na P85+.
Z Prahy, z dúhovej ulice som vyrazil okolo 19:20. Nenabil som na maximum, mal som okolo 385km dojazdu. Okolo nabíjačky totiž krúžilo niekoľko Leafov (požičaných od Trendpark) ako supi nad korisťou. Tak, že ich pustím, do Brna mi to malo stačiť aj keď pôjdem tak, že ma za celý čas ani jedno auto neobehne (spôsob ako sa vyhnúť napísaniu skutočnej rýchlosti, ktorá je "trošku" vyššia než max. povolená ). Lebo väčšinou musím jazdiť tak, keď nechcem ísť v pravom pruhu diaľnice, ktorý je ešte viac rozbitý ako ten ľavý. To, že chcem ísť až na nabíjačku v Trenčíne, ma napadlo až za Prahou.
Vzdialenosť: 382,9 km
Doba jazdy: 5 hodín
Počet osôb v aute: 1
Teplota: do 17°C
Klíma: vypnutá, nebolo ju treba
Cena za palivo: 0,-€
Priemerná spotreba energie: len 150 Wh/km
Spotreba energie celkom: 57.4 kWh.
Vozidlo: Tesla Model S P85D
Takmer celou cestou som v podstate nepoužíval ani brzdový, ani rýchlostný pedál, mal som zapnutý adaptívny tempomat. Nohy oddychovali. To je obrovská pomoc pri dlhých cestách, človek sa tak moc neunaví a je to skoro to isté ako sedieť doma na gauči. Mimo diaľnice sa zas stačí zavesiť za auto čo dodržuje rýchlosť, lebo to je pre Model S dostačujúca rýchlosť na šetrenie dojazdu. A tiež takto netreba sa až tak strašne sústrediť na značky. To všetko totiž robí za mňa auto predo mnou. On za mňa spomalí keď vojdeme do dediny, alebo v zákrute, on za mňa zastane na semaforoch, alebo na stopke, on za mňa pridá keď skočí zelena, alebo skončí dedina, atď.
Proste Model S je ako stvorené na dlhé trasy. A to nebola jediná trasa v ten deň, štvrtok. Deň som začínal v Brne. Z Brna som vyrazil okolo 9:30 do Prahy. Z Prahy som išiel do Plzne. Kým sa auto nabíjalo na 32A nabíjačke, vybavil som si čo bolo treba. Potom som vyskúšal aj CHAdeMO nabíjačku v Plzni na pár minút. Z Plzne som išiel do Prahy vybaviť veci a potom som nabíjal na dúhovej do tej 19.20 na nabíjačke a odtiaľ som vyrazil na cestu čo tu opisujem.
Som si všimol, že veľa ľudí si na SK kúpilo 85D namiesto P85D len preto, lebo si myslia, že budú mať lepší dojazd. Ale aj na P85D sa dá mať dobrý dojazd, len treba si to správne poprepínať a potom sa auto bude správať vpodstate ako aj 85D. Takže vôbec nie je dôvod uprednostniť 85D pred P85D len kvôli dojazdu. Mne sa na tejto ceste podarilo spraviť spotrebu len 150 Wh/km, čo som ešte v živote nemal, ani na P85+.
Väčšinou keď idem z Prahy, nabíjam v Brne na CHAdeMO nabíjačkách. Ale teraz od ČEZu nabíjačka je už niekoľko dní pokazená a ostatné sú už spoplatnené (a dosť draho), tak som si povedal, ja ich kašlem, nebudem nabíjať v Brne vôbec. Keď si dám pozor na rýchlosť, mal by som sa dostať až do Trenčína na Greenway CHAdeMO nabíjačku. Tak som v aute prepol "INSANE" mód na "SPORT" mód, zapol som "RANGE" mód, zavesil a za kamión a zapol adaptívny tempomat, a prekrížil si nohy, nech si oddýchnu. A keď som prišiel do Trenčína, som zistil, že mám raz toľko doajazdu ako mi treba aby som sa dostal až do cieľa, tak som nakoniec nenabíjal ani v Trenčíne a išiel rovno do Topoľčian. A pritom sa mi podarilo získať rekordne nízku spotrebu, len 150 Wh/km, čo som ešte v živote nemal, ani na P85+.
Z Prahy, z dúhovej ulice som vyrazil okolo 19:20. Nenabil som na maximum, mal som okolo 385km dojazdu. Okolo nabíjačky totiž krúžilo niekoľko Leafov (požičaných od Trendpark) ako supi nad korisťou. Tak, že ich pustím, do Brna mi to malo stačiť aj keď pôjdem tak, že ma za celý čas ani jedno auto neobehne (spôsob ako sa vyhnúť napísaniu skutočnej rýchlosti, ktorá je "trošku" vyššia než max. povolená ). Lebo väčšinou musím jazdiť tak, keď nechcem ísť v pravom pruhu diaľnice, ktorý je ešte viac rozbitý ako ten ľavý. To, že chcem ísť až na nabíjačku v Trenčíne, ma napadlo až za Prahou.
Vzdialenosť: 382,9 km
Doba jazdy: 5 hodín
Počet osôb v aute: 1
Teplota: do 17°C
Klíma: vypnutá, nebolo ju treba
Cena za palivo: 0,-€
Priemerná spotreba energie: len 150 Wh/km
Spotreba energie celkom: 57.4 kWh.
Vozidlo: Tesla Model S P85D
Takmer celou cestou som v podstate nepoužíval ani brzdový, ani rýchlostný pedál, mal som zapnutý adaptívny tempomat. Nohy oddychovali. To je obrovská pomoc pri dlhých cestách, človek sa tak moc neunaví a je to skoro to isté ako sedieť doma na gauči. Mimo diaľnice sa zas stačí zavesiť za auto čo dodržuje rýchlosť, lebo to je pre Model S dostačujúca rýchlosť na šetrenie dojazdu. A tiež takto netreba sa až tak strašne sústrediť na značky. To všetko totiž robí za mňa auto predo mnou. On za mňa spomalí keď vojdeme do dediny, alebo v zákrute, on za mňa zastane na semaforoch, alebo na stopke, on za mňa pridá keď skočí zelena, alebo skončí dedina, atď.
Proste Model S je ako stvorené na dlhé trasy. A to nebola jediná trasa v ten deň, štvrtok. Deň som začínal v Brne. Z Brna som vyrazil okolo 9:30 do Prahy. Z Prahy som išiel do Plzne. Kým sa auto nabíjalo na 32A nabíjačke, vybavil som si čo bolo treba. Potom som vyskúšal aj CHAdeMO nabíjačku v Plzni na pár minút. Z Plzne som išiel do Prahy vybaviť veci a potom som nabíjal na dúhovej do tej 19.20 na nabíjačke a odtiaľ som vyrazil na cestu čo tu opisujem.
Som si všimol, že veľa ľudí si na SK kúpilo 85D namiesto P85D len preto, lebo si myslia, že budú mať lepší dojazd. Ale aj na P85D sa dá mať dobrý dojazd, len treba si to správne poprepínať a potom sa auto bude správať vpodstate ako aj 85D. Takže vôbec nie je dôvod uprednostniť 85D pred P85D len kvôli dojazdu. Mne sa na tejto ceste podarilo spraviť spotrebu len 150 Wh/km, čo som ešte v živote nemal, ani na P85+.
Komentár