Aby sme to mali zaznamenane: TSLA 7.1.2020 novy all-time high=471.63 zaverecna 469.06, no v aftermarkete pokles na 457.50
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Kam až budú rásť akcie Tesly, alebo kam klesnú?
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Komentár
-
Chcel som zachytit 480, no uletelo mi to nad 485.... OMG.
-
Furt lezeme hore - 497. Podla mna 500 dnes padne. Uaaaaaaaaaaaaaaaaaa
-
-
TSLA 8.1.2020 nove all-time high 498.49, zaverecna 492.15, v aftermarkete 496.05.
Kolko este mohlo zostat shorterov, co budu v kratkom case nuteni nakupit s obrovskou stratou? Alebo kolko solventnych investorov s volnymi prostriedkami kupi, pretoze nevedia co robit s peniazmi, ktore nemaju kam umiestnit a centralne banky tlacia dalsie? Obe tieto skupiny mozu vyhnat cenu akcii este vyssie.
-
-
Inak všeobecne akcie aj DJI stále dosť výrazne stúpajú. Čo myslíte, nepríde nejaký zlom? Kríza? Je tu nejaký jasnovidec, ktorý vie odpoveď?
Čo ak Trump svojimi vojnovými rozhodnutiami chce spôsobiť krízu, aby to všetko padlo? So svojimi kumpánmi teraz popredajú čo sa dá a potom na páde zarobia, keď nakúpia lacno? Podľa mňa ten trh niekto "riadi". Konšpirácia
Komentár
-
Tu je obrazok, co kedy ELon dostane, nerozumiem tomu presne, kto rozumie, nech to sem napise1 Bild
Komentár
-
Tu je celkom dopre popisane co a za akych podmienok Elon dostane:
https://www.e15.cz/tema/miliardari/v...-sveta-1366202
-
-
Takze Elonovich 555 preleteli akcie TSLA uz dnes v premarkete, novy all-time high 575.33, Kapitalizacia TSLA prekrocila 100 miliard.
Cize na burze je firma Tesla cca 3x hodnotnejsia ako Audi, viac ako 2x ako BMW, a tiez Daimler. Je to uplne blaznovstvo.
Neverim, ze by ostalo este tolko shorterov, co musia kupovat za akukolvek cenu? Alebo jenoducho investori Tesle tak veria ze kupuju akcie za akukolvek nelogicku cenu?
Komentár
-
1. Shorterov je este stale viac nez dost, okolo 20% vsetkych akcii, co je obrovske cislo. A ich panika sa urcite zvysuje kazdym dalsim narastom ceny
2. CEO najvacsieho spravcu aktiv na svete (BlackRock) oznamil, ze spolocnost sa pridava k dalsim spravcom a planuje obrovske preskupenie kapitalu smerom k spolocnostiam, ktore sa spravaju setrne k zivotnemu prostrediu a snazia sa nieco robit s klimatickou zmenou. A Tesla je medzi nimi ikonou. Toto preskupenie sa ma navyse podla BlackRocku udiat vo velmi skorom case, rychlejsie nez mnoho ludi ocakava. Ked si predstavime, ake obrovske miliardy sa budu presuvat od ropnych a inych spinavych spolocnosti smerom k eco-friendly spolocnostiam, tak nie je vobec prekvapenim, ze v poslednom case sa tak vyrazne dari akciam ako TSLA, NIO, BYND a pod.. Mnohi mali investori citia, ze tieto akcie budu musiet zakonite vyrazne stupnut, ked zacnu manazeri velkych investicnych fondov preskupovat svoje portfolia, preto uz teraz vstupuju do Long pozicii.
3. Teslu netreba porovnavat s BMW, Daimlerom ani inymi automobilkami, kedze je to uplne iny typ firmy, automobilovy biznis je iba jednou z mnohych sfer, kde podnikaju. Sice museli uplynule roky sustredit takmer vsetky sily na rozbeh vyroby automobilov, ale v sucasnosti to uz vyzera tak, ze to maju perfektne zmaknute, nove GigaFactory vedia postavit za 1 rok (vid Shanghai) a kazda dalsia bude prakticky uz len kopia tej predoslej. Teraz sa uz mozu sustredit aj na ostatne cinnosti. Podla planov maju coskoro zacat vyrabat vlastne baterie a to nielen pre svoje vlastne potreby (auta, Megapacky, Powerwally), ale mohli by byt aj dodavatelom pre ine firmy. Solarne strechy a panely na domoch maju obrovsky potencial, ktory zatial nemali moznost naplnit, ale uz sa to zacina tiez hybat nahor. Celkovo energeticky biznis by mal v najblizsich rokoch byt pre Teslu omnoho vacsi ako ten automobilovy.
4. V oblasti vyvoja autonomnych vozidiel je Tesla najdalej zo vsetkych konkurentov (ak sa tak vobec daju nazvat, kedze ostatni vyuzivaju Lidar a Tesla ako jedina kamery) a ak sa im podari aj realne uviest prvu autonomnu taxisluzbu, tak sucasna cena akcii bude iba zlomok z tej buducej.
5. Tesla ma podstatnu cast poziciek splatnych vo forme konvertibilnych dlhopisov viazanych na cenu akcii. Nesledujem presne aka je hranica, ale ak budu akcie v dobe splatnosti dlhopisov vyssie ako nastavena uroven (myslim ze to je u jedneho z nich okolo 327$ za akciu v roku 2022), tak Tesla nemusi splacat ziadny cash, ale namiesto toho budu investorom splatene dlhy vo forme vydania novych akcii. Jednoducho povedane - dlhy sa skrtnu a Tesla nemusi splacat ziadne peniaze, investori do dlhopisov dostanu akcie namiesto cashu. Pri aktualnej vysokej cene akcii je Tesla vo velmi pokojnej zone a ak sa tam udrzi (aspon nad 350$) v case najblizsich terminov splatok, tak sa jej dohromady skrtne okolo 4 miliard $, cize tie peniaze im ostanu na ucte a mozu namiesto splatenia investovat do dalsieho rozvoja. V sucasnosti Tesla sedi na najvacsom cashi vo svojej historii a kazdym stvrtrokom sa este dalej zvacsuje. A to im este nezaplatil FIAT/Chrysler za zaradenie aut do ich flotily v Europe kvoli splneniu emisnych noriem, spomina sa cifra okolo 2 miliard $ - vraj im z toho maju prispiet na GigaFactory v Berline.
- dalo by sa napisat aj viac bodov, ale v principe ide o to, ze akcie Tesla vobec nie su predrazene, ide len o to, ako daleko sa pozerame do buducnosti. Neda sa pozerat na sucasne cisla, pri investovani je dolezite, kam sa firma ubera a aku ma strategiu a vyhlady do buducnosti.
- Likes 3
Komentár
-
Podla mna shorteri znova predavali pri 500+ lebo ocakavali, ze to klesne a ono to stupa dalej. Tiez som rozmyslal ci nepredat s tym ze by som neskor kupil nieco naviac. Ale teraz si niesom isty ci nedrzat dalej ako som planoval aspon 5 rokov.
-
Dnesna situacia je sposobena vyhlasenim Trumpa ze Elon je vlastne genius a ze sa planuje mega fabrika v US. Zaroven presiakli informacie ze par ludom volali, ze model Y bude doruceny coskoro a zaroven cinska fabrika vraj bez problemov produkuje 3k aut tyzdenne.
Do toho nejaky odbornik vyratal, ze v 2025 mozu kludne predavat 3-5 milionov aut rocne a sme zrazu na 580 usd...
-
Ešte jedna podstatna informácia - za týždne majú zverejniť detailnú správu o roku 2019 a napriek tomu, že sa ešte pred pár mesiacmi očakával pokles príjmov z dôvodu predaja lacnejších aút, vyzerá to, že zisk prekoná všetky očakávania.
No a ak náhodou nebude zisk, akcie zletia prudko dole. Zase príležitosť k dobrému nákupu .
-
No ja som zachytil, že Čínska fabrika produkuje tak +-1000/týždeň (teda teraz nie, oslavujú nový rok). +-3000/týždeň sú schopný dosiahnuť pri jednej smene. Ale počítali to z nejakého maxima (denného?). Šušká sa, že množstvo batérií ich nateraz obmedzuje.
https://twitter.com/jayinshanghai
https://twitter.com/ray4tesla/
-
Co je podstatne pri Cinskej fabrike:
- nie je problem postavit fabriku za rok
- nie je problem do nej zohnat robotnikov
- marza na aute je vacsia ako v US
- kvalita vyroby nie je problem
A toto je v podstate pruser pre ostatnych. Ak by neboli problemy s dovoznym clom, tak sa mozu na EU fabriku vykaslat a postavit dalsiu v Cine a auta proste exportovat. V konecnom dosledku aj s clom by to mozno bolo lacnejsie. Ak by chceli, mohli by v Cine za 2-3 roky chrlit mraky aut na export.
Jedinym aktualnym problemom su baterie, v Cine ale budu stavat vlastnu s dufajme maxwell technologiou a to potom zmeni vsetko. Ak by tam rozbehli vyrobu baterii, tak snad konecne budeme mat v EU bez problemov dostupny PowerWall (aj ked teda cinsky).
-
Tak nejak to vidím aj ja. Len by som oponoval, že tie problémy sú dva (všeobecne, nie len Tesla):
1./ nie je dostatočný počet batérií
2./ počet batérií je nedostatočný
Je to síce jeden a ten istý dôvod, ale pokladám ho za natoľko dôležitý, že som ho musel spomenúť 2x.
-
No a sme doma. Mercedes - Benz má znížil počet EQC na 2020 z asi 60000 na 30000 nedostatok batérií od LG.
https://finance.yahoo.com/news/merce...123802281.html
-
Terry sa nejako dlho neozval. Nechcem byt skodoradostny ale nejako neviem o lepsej karme pre ludi co ryzuju na cudzom neuspechu
- Likes 4
Komentár
-
No niekto musi zaplatit zisky longerom... Objektivne treba povedat, ze obe skupiny (longeri aj shorteri) len hraju hru o peniaze. S principu je pre investora jedno, ci vsadi na rast (longer) alebo na pokles/bankrot (shorter) v oboch pripadoch je to hra o (velke) peniaze. Rozdiel je len v tom ze longer moze stratit len to co do akcii vlozil, no shorter moze stratit velmi vela, resp uplne vsetko. Tiez zisk longera moze by relativne maly ale zisk shortera moze byt velky a pri bankrote teoreticky nekonecny.
Ja tiez pozeram na akciove trhy ako na sposob ako zdruzit prostriedky na realizaciu nejakeho diela, takze tiez su mi shorteri odporni, no z nadhladu su obe skupiny len hracmi s peniazmi.
-
jux nemáš to dobre "longer moze stratit len to čo do akcii vlozil" -a to je to čo shorter získa a teda obmedzenú sumu ohraničenú nulovou hodnotou akcii. A to v prípade krachu.
"ale zisk shortera moze byt velky a pri bankrote teoreticky nekonecny" - neplatí.
Strata shortera je neobmedzená a teda čím sú akcie vyššie tým vyššia strata a zhora obmedzenie nieje takže teoreticky nekonečný (čo je samozrejme blbosť ) ale jeho zisk je ešte raz obmedzený hodnotou akcii ktoré si požičal a predal.
Komentár