Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Porovnanie elektromobilov 2017

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Karol
    Member
    • May 2015
    • 161

    Porovnanie elektromobilov 2017

    V prílohe je tabuľka, v ktorej som urobil porovnanie elektromobilov. Vybral som do nej vozidlá, ktoré boli koncom min. alebo začiatkom tohto roku "upgradované", alebo mali dojazd viac ako 250 km. Čerpal som z dostupných údajov z rôznych zdrojov, ceny sú buď zo SK, alebo ak sa vozidlo u nás nepredáva, tak "najbližší možný predajca" - A, DE.
    Na konci som urobil myslím že pre mnohých zaujímavé porovnanie - prepočet ceny auta na kapacitu batérie (na 1 kWh) a prepočet ceny auta na dojazd (na 1 km).
    Prípadné chyby alebo nepresnosti rád opravím. Ak vie niekto doplňujúce informácie, takisto rád doplním

    Pripojené súbory
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1543
    •   

    #2
    BMW i3 rex treba odtiaľ vyhodiť, je to fakticky hybrid, ten dojazd čo sa uvádza je spolu s benzínom.
    Posledný stĺpec je nejaká blbosť. To je čo, že vyše 100 eur za kilometer?

    Komentár


    • Karol
      Karol komentoval
      Upraviť komentár
      Posledný stĺpec je tak, ako som napísal v texte - prepočet ceny auta na dojazd (na 1 km). Je to teda teoretická hodnota (tak isto ako predposledný stĺpec), ktorá hovorí o tom, koľko ma stojí 1 km dojazdu v nadobúdacej cene auta. Slúži na porovnanie áut.
      BMW i3 REX nie je podľa mňa hybrid - spaľovací motor neslúži na pohon auta, ale len na výrobu elektrickej energie pre elektromotor auta. Slúži na zvýšenie dojazdu, ak je problém s nabitím auta. Je to ale vec názoru.

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      Nie je to vec názoru, ale princípu. Je to fakticky hybrid, aj keď v tomto prípade sériový, plug-in hybrid. Ak v tej tabuľke BMW i3 necháte, potom tam treba dať aj Fisker Karma, lebo funguje na presne rovnakom princípe a celkový dojazd je 480 km.
  • mozeg
    Member
    • Dec 2015
    • 439
    •   

    #3
    este by som tam privital aj mercedes b ev. Upgrade sice nebol ale je to plnohodnotne ev.

    Komentár

    • Karol
      Member
      • May 2015
      • 161

      #4
      Tak aj s Mercedes-Benz B EV

      Komentár

      • mozeg
        Member
        • Dec 2015
        • 439
        •   

        #5
        Super. Mercedes ma 11kW nabijacku na AC.

        Komentár

        • Jiri GrandPa
          Senior Member
          • Dec 2016
          • 707
          • viera8131
          •      

          #6
          Tie hodnoty u BMW i3 a Boltu pre jednu fázu sú v Európe iluzórne pretože nikde nemáš jedno fázový rozvod s viac ako 16A. Uviesť 3.6 kW by bolo reálnejšie. V USA majú na jednej fáze aj 80A k dispozícii lebo tam sú takmer všetky rozvody v domoch len jednofazove.

          Komentár


          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            Ja mam doma 25A na jednej faze. Dal by som aj viac ale uz by som musel davat pozor na ostatne spotrebice v dome, takto mam istotu ze nemusim sledovat co je zapnute a obmedzovat vykon. Ale 16A vobec nie je limitujucim parametrom.
        • jux
          jux
          Senior Member
          • Apr 2015
          • 1378
          •      

          #7
          Navyse k BMWi3, Boltu (a tiez k IONIQu) dodavane jednofazove mobilne konektory maju este dalsie obmedzenie na 13 alebo niektore dokonca az na 10 A, cize ani nie 3,6kW ale 3kW alebo dokonca len 2,3kW. Este sa ako tak da pochopit, ze vyrobcovia EV z "jednofazovych" regionov dodavaju do europy EV s jednofazovymi nabijackami, no je uplna hlupost, ze aj niektori europsky vyrobcovia EV vyrabaju auta s jednofazovymi nabijackami. Jedine v Tesle boli hned ochotni vyrabat pre "trojfazove" regiony verziu s trojfazovou nabijackou. Treba pochvalit Mercedes, ze svoje B-cko dodava do europy uz s trojfazovou nabijackou - no ta nabijacka zrejme tiez pochadza od Tesly :-)))
          Regulacne organy EU sa zaoberaju vseliakymi ko....nami ale aby zadefinovali, ze EV predavane v EU musi mat Type2 konektor a trojfazovu nabijacku v aute to ich nenapadne...

          Komentár


          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Aj Leaf má len 10A kábel vo výbave.
        • Karol
          Member
          • May 2015
          • 161

          #8
          Priatelia,
          vďaka za podnetné návrhy. Na ich základe som prepracoval tabuľku + pridal som do nej ceny 2 nových EV, ktoré sa začali predávať na SK: Renault Zoe a BMW i3

          Komentár

          • Ioniq
            Member
            • Jan 2017
            • 364

            #9
            Este by som zjednotil kapacity baterii. Zatial co vacsina vyrobcov uvadza celkovu kapacitu baterie, Hyundai uvadza len cistu vyuzitelnu (28kWh, ale podla testov ma celkovo cca 32kWh). Potom to rozhodi cenu za 1kWh, kedze Leaf tam ma za urcitu cenu "na oko" vacsiu bateriu, ale pritom ju ma mensiu.

            Komentár

            Pracuje...
            X