Zdravim pani.Vonku sice mame pekelne horucavy,leto nam finisuje ,a blizi sa nam jesen...zima.Rad by som vedel ako je to (prakticky)s takymto autom v zime.Isto uz mate niektori z Vas nejaku tu zimu odjazdenu aj v troska odlahlejsich aj severnejsich a hornatejsich oblastiach slovenska.Nehovorim ze v BA zima nie je ale nie je to predsa len ta "prava" oravsko-kysucka zima... ..V navodoch je sice co to uvedene ako sa mame k vozidlu spravat ,ale je to len teoria.rad by som vedel aj prakticke skusenosti..Na co sa mame okrem znizeneho dojazdu a zimnych pneu pripravit?Co nas moze prekvapit ,zaskocit?.?Dlhodobe parkovanie na "certsvom vzduchu" nie v garazi?Parkuje niekto z Vas aj vonku pred domom?Ako vplyvaju na auto kriticke celodenne mrazy ktore udieraju vo februari ... spravanie sa auta resp.elektroniky pocas tychto celodennych mrazov..Co sa tyka garaze..Vykurovana alebo staci aj nevykurovana??Je pre EV garaz nevyhnutnost?Dakujem
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
EV v zime
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Ja parkujem Model S vonku pred domom (v Senci, takze daleko od teplot na Orave). Ked je pod nulou davam tak 20 minut pred odchodom auto predhriat, rospustia sa aspon okna a vnutri je potom prijemne teplo. Ked je napadany sneh je lepsie ho pred ohriatim odhrnut, potom sa zvysok pekne odmrazi. Samozrejme okrem znizeneho dojazdu mas znizeny aj regen, aj ked auto 20 minut predhrievam aj tak kym pridem so SC do BA nemam plny regen.
Co je problem na Model S (na 3 este nemam overene, to ale bude parkovat vnutri v garazi) je lepenie skiel na gumu (kedze su bezramove) a tym padom sa neposunu dole. Deje sa to hlavne ked je cez den teplo a v nici potom zamrzne voda. Ked je stale kosa aj pocas dna sa to nedeje, lebo nema co primrznut. Ja pouzivam stare kreditky, ktore strcim medzi okno a dvere a prejdem s nou cez sirku okna a ono sa odlepi a ide potom dole. Respektive ak toto nespravis je potrebne opatrne dvere zatvorit. Lepi sa to nie na hornej casti, ale na spodnej casti okna, mozno by na to pomohol nejaky sprej, alebo nieco.
-
Ved na to lepenie skiel na gumu (a tiez tesniacich gum dveri) existuju spreje na baze silikonu, funguju dobre, staci streknut pred zimou a spravidla celu zimu netreba opakovat. (ten spray pouzivam aj na odklapacie dvierka pre psa aby tesnenie dvierok pri velkych minusovych teplotach neprimrzlo)
-
Ano su na to silikonove spreje ale mne sa moc neosvecili.Spalovaka parkujem vonku a na tie tesnenia pred zimou to aplikujem a presne tento problem sa stava aj ked tam je silikon a to nemam bezramove dvere ale klasicke plechace ,aj mne tie sa tie tesnenia zlepia ,je problem auto otvorit a nie raz sa mi stalo ze som sa do auta natlacil cez spolujazdcove alebo zadne dvere....lebo som ich proste rozumnym nasilim neotvoril.Ak si dobre spominam kedysi davno ked so si kupil svoju prvu jazdenu skodu 120 bolo v manuale uvedene ze treba tesnenia natierat myslim terpentinom ci takto nejako sa to volalo.Ale neviem ci by ten terpentin nerobil machule na okne a ci by sa pri tom clovek umazal ked sa o to obtrie nechtiac oblecenim,isto to bude nieco mastnejsie ..
-
jaron ako pvedal jux treba pouzit silikonový olej, ja nepuzivam spray aby som vsetko okolo tesnenia nezastriekal ale pripravok presne na to urcený olej
s hubkou na tube nanasam kontaktne priamo na gumu ale treba to urobit v predstihu kym je guma sucha a ma prazdne pory tie zaplni olej ktory gume nedovoli nsiaknut vodu ktora by mohla primrznut
-
kedysi mi manželka priniesta z ddr tubu, dal som skontrolovať a bola to silikónová vazelína. s tým som už prestal, postačuje ak pri úmývaní použijem "šampón s voskom", odstraňuje to aj "vŕzganie. skrátka - nesmie sa tesnenie pdmastiť (jarou) pri čistení.
-
-
Ja chodim casto smer Liptovsky Mikulas, Poprad aj Cadca vratane zimy a aj na EV aj na spalovaku. Poslednu zimu bolo dost kalamitnych situacii. Vzdy som parkoval vonku aj 5 dni bez pohnutia. Auto bolo ok. Z dojazdu mi zmizlo max 1% za ten cas. S primrznutymi oknami som este problem nemal a to mam tiez bezramove. Staci mat poriadne tesnenia a netreba saskovat ani so sprejom. Osobne okrem znizeneho dojazdu a vecne zadrbaneho auta zimu za problem nepovazujem Okrem situacie -15C a k tomu 1cm kase na ceste. To uz poriadne zamava z dojazdom a tam sa uz s EV necitim velmi komfortne. Ale da sa.
Komentár
-
Keď už píšete o primrznutých dverách, tak pridám aj ja jednu príhodu s Ioniq-om minulú zimu. Na pobavenie.
Jedného zimného večera som prišiel k autu zaparkovanému pred firmou. Padal taký ten hnusný mrznúci dážď. Všade bol ľad a ja som už premýšľal, v akom stave nájdem auto. Samozrejme bolo celé zamrznuté. Ako keby ho niekto zalial do kocky ľadu. Keď som sa priblížil k autu, Ioniq ma pekne privítal. Späťáky sa s vrzgotom otvorili a svetla sa rozsvietili. S malou dušičkou som potiahol za kľučku. Nič. Ešte raz. Nič. Sakra. Začínam pridávať na sile. Stále nič. Už na nej visím celou váhou. Neúspešne. Skúsim dvere za šoférom. Nič. Obehnem auto z druhej strany. Nervózne šarpem s kľučkami. Nič. Už nadávam ako pohan. Posledná zúfalá nádej. Kufor. Potiahnem za kľučku. Heuréka. Kufor sa bez najmenších problémov otvoril. Ešte raz zúfalo obehnem auto a ani jedny dvere si to nerozmysleli Tak mi neostáva nič iné, len sa vlámať do svojho auta cez kufor. Poobzerám sa, či ma niekto nevidí a šup sa dnu. Sakra. Nemá ako za sebou zavrieť kufor. Musím skúsiť otvoriť tie poondiate dvere zvnútra, aby som mohol ísť zavrieť kufor. Predieram sa okolo autosedačky až sa mi podarilo dostať až dopredu. Natiahnem ruku ku kľučke a vtedy mi to docvaklo. Čumím ako puk na ten jazýček zámku vedľa kľučky. Však je zamknuté. Sakra. Odomknem. So zatajeným dychom ťahám za kľučku. Dvere sa s kľudom anglického džentlmena otvorili. Vybehnem s auta. Pootváram všetky dvere. Bez problémov. Stojím nechápavo pred autom. Zima ako v ruskom filme. Všetkých 5 dverí otvorených. Vypadám ako na nejakom autosalóne. Postupne začínam chápať, čo sa stalo. Pozatváram dvere, zapnem kúrenie, dám si pár minút na spamätanie a vyrážam domov
- Likes 2
Komentár
-
Pozor na dvierka nabijacieho portu, mne ked bol mrznuci dazd sa nechceli otvorit, sltacim tlaciko a nic Moze byt aj nevyhoda ked su vpredu, potom clovek musi nejakym sposobom dat lad prec.
Tak isto ked je fest zima -15 alebo -20 nabijacie kable sa stavaju skor velmi malo ohybnimi tycami a chce to silu manipulovat, plus aj port moze zle zacvaknut a vyhodit chyby.
Komentár
-
Ked mam teslu omrznutu, zapnem cez mobil kurenie a pockam dokedy sa vsetko roztopi. Kurenie nedavam na HI ale len na 20 stupnov), lebo sa obavam prasknutia predneho skla, na ktorom uz mam stopu po kamienku.
Komentár
-
Teq , co sa Ti stalo minulu zimu ? Prasklo Ti predne sklo ? Take video pred rokom urobil Nyland, ked mu prasklo celne sklo pri minuse vonku a vnutri nastavil vysoku teplotu. Preto ako pise jux treba nastavit nizsiu teplotu ako max, aby rozdiel vonku - dnu nebol velky
-
Ja v zime neupravujem pri predohreve teplotu, len to zapnem ohrav, teplota zostane ako je standardne nastavena na cestovanie (v mojom pripade cca 22-24). Mozno to trva chvilu dlhsie ako keby som to nastavil na max, ale nie je potom problem s tym, ze zrazu na zamrznute sklo fukam horuci vzduch.
-
Pokial sklo nie je poskodene, tak podla mna zo zohrievania nepraskne. Ja som mal v zime nastaveny Ioniq na 22 stupnov celzia a bolo to vzdy v pohode. Nastavovat vyssiu teplotu a potom ju znovu znizovat sa mi nikdy nechcelo a ani som na to nevidel dovod.
-
Inak ked ste uz pri tej Apke.Funguje Vám niekomu EVA?Chvilku bežala ale uz sa neda prihlásiť asi tak 3-4 týždne ani samozrejme neukazuje % baterie? A teda samozrejme sa neda ani ovládať vozidlo lebo sa vôbec nespojí z vozidlom...1 BildNaposledy upravené jaron; 29-08-2019, 00:11.
Komentár
-
Este ma napadla otázka..
Ako s nabijanim ked pridem domov z prace po celodennom parkovaní vonku,napríklad vonku v mraze -10 stupnov.Po ceste domov za zohreje na nejaku teplotu.
Aka musí byt minimálna teplota aby som auto mohol šupnúť na nabijacku?Dik
Komentár
-
Aby to tu neostalo visieť ako zdanlivá dezinformacia (výrok, že li-ión batéria sa nesmie nabíjať zamrznutá je pravdivý) - samozrejme môžeš nabíjať EV za akejkoľvek vonkajšej teploty. Teplotný management batérie (aj u toho Leafa) zaistí, že batéria sa najskôr zohreje na teplotu nad 0 st. pretekajucim prúdom (velmi malým) a až potom postupne zväčšuje nabíjací prúd.
Lepšie EV majú nezávisle zohrievanie batérie ktoré slúži v zime na privedenie batérie do “pracovnej” teploty pokial je auto ešte na nabijacke. Optimálna teplota Li-ión batérie je medzi 30-40 stupňov.
Z toho vyplýva, že je lepšie začať nabíjanie keď v zime prídeš domov. Keď necháš auto vychladnúť tak stratíš dosť energie najskôr na zohriatie batérie.
Moja Fiatka napr. v zime po zapnutí nabíjania studenej batérie najskôr v prvej hodine nabíjania spotrebuje takmer tretinu výkonu na zohriatie.Naposledy upravené Jiri GrandPa; 14-09-2019, 20:14.
-
"Optimálna teplota Li-ión batérie je medzi 30-40 stupňov"
Tak takuto teplotu nedosiahnem po ceste domov ani v lete ked je horucava.To znamena ze ked pridem domov s teplotou medzi 20-30 stupnov tak mozem nabijat hned ?Aj v lete aj zime ?
Takuto teplotu som dosiahol alebo dosiahnem tak po 2-3 rychlonabijaniach po dlhsej trase.Vtedy som mal myslim 36-38 st..
-
Teq Ja mam Leaf I s vybavou winter paket a v navode je napisane ze ohrev akumulatorov sa spusta automaticky pri nizkej teplote aj u odstaveneho vozidla ak je akumulator nabity na viac ako 20percent a preto doporucuju nenechavat v zime odstavene auto bez kontroly pripadne dobitia trakcneho akumulatora. Da sa predpokladat ze vozidla bez winter paketu su urcene do teplejsej krajny a nemaju ohrev akumulatora.
Komentár
-
V prípade Leafa je názov tepelný management batérie ťažký eufemizmus.
-
Neverim, ze nejaky elektromobil len tak sam od seba zohrieva bateriu u zaparkovaneho auta pri minusovych teplotach.
Neviem aky prikon ma to kurenie baterie u Leafa (tesla ma 6kW) no ked by skutocne leaf kuril bateriu sam, tak v tuhej zime by rano mali vsetky leafy vybitu bateriu na 20%, co je hlupost. Bude to zrejme stratene v preklade alebo rovno ten co pisal navod napisal hlupost. Ved mate leaf spy, z toho sa to neda zistit? Nikde na forach som necital, ze by Leaf vobec mal zohrievanie baterie. A ked by mal, zmysel by malo len vtedy, ked je auto napojene na kabli.
-
jux fakt to zhorievnie baterie ma, ale mam pocit ze to bolo davane len do aut ktore sli fakt do krutych zim - kanada / norsko...a to zohrievanie malo nieco okolo 200W... moj LEAF nikdy nesiel pod nulu, aj ked on bolo aj -15 vzdy mala batera okolo nuly, tuto zimu to lepsie odsledujem
-
Zohrievanie 200W? Ved to je velmi maly vykon, to je skutocne len proti udrzaniu baterie o par stupnov teplejsie ako bez ohrevu. Ako dokazu distribuovat ohrev na vsetky clanky... V baterii je takmer 100 clankov, takze medzi clankami su zrejme vlepene odpory s vykonom cca 2-3W?
Ked jazdis kazdy den, rano aj vecer, k tomu teplo z nabijania, tak bateria za do rana zrejme nestihne schladit pod nulu ani pri teplotach pod -10.
-
Teq da sa to zistit cez VIN cislo posli svoje preverim to, jux myslim ze nissan to vola ochrana pred zamrznutim akumulatora, asi som zvolil zle slovne spojenie ak som pouzil ohrev akumulatora, reagoval som na slovne spojenie zmrznuty akumulator u Teq-a. Ohrevne telieska je vidno na obrazku v prilohe. Leaf I ma teplotny management baterie ciste prirodneho charakteru .
-
Zdravím pani..
Tak mame tu aku takú zimu.
Ako ste na tom so spotrebou (s kúrením)?Mne to ukazuje vraj 16,1 aj nejake drobne podľa palubného PC ? ale ukazuje blbosti..Podľa podruzneho elektromera blíži k 22?
Ako ste na tom z dojazdom?Da sa u 24 kW verzie urobiť v zime 100km pri 15% degradaci??Ako to je s tým SOH baterie?
preco v lete “olizuje” 85 % kapacity a v zime az 88-89 %.Ktora degradacia je teda pravdivá?a reálna?
A co sa tyka trakcie v zime do kopca,je to rozdiel aspon u mna ..je to horšie ako u spalovaka..Mam výjazd z garaze do kopčeka a so spalovakom nebol problem a s EVckom to problem je,mam na tom zimne pneu Pireli a vedierko z brizolitom musí byt v pohotovosti vzdy.Vaha je tu rozložená asi rovnomernejsie takze nemá to takú priľnavosť v zime ako spalovak ktorý mal väčšiu časť váhy na pr.napravy...aspon podľa mna.Naposledy upravené jaron; 30-01-2020, 21:09.
Komentár
-
dojazd je v zime mensi, obzvlast ak nemas tepelne cerpadlo, moja spotreba sa skor pohybuje okolo 250 wh/hm
SOH leafov vzdy kolise v zime ak pouzivas rychlonabijanie, je to ziavne normalne a fakt ked ti stupne dotlacis do baterie viac kWh...zaujmave BMS.
Trakcia by mala byt lepsia, kedze vies preciznejsie davkovat vykon a opatrnejsie sa rozbiehat, ale do kopca ked sa smyka je to asi jedno, ked to nejde dopredu skus cuvat
Mne sa osobne este nepodarilo v zime zapadnut s LEAFom...ale nemame uz skoro vobec zimy tak sa ani nedivim.
-
-
Pôvodne zverejnené od jaron Pozrieť príspevkyA co sa tyka trakcie v zime do kopca,je to rozdiel aspon u mna ..je to horšie ako u spalovaka..Mam výjazd z garaze do kopčeka a so spalovakom nebol problem a s EVckom to problem je
- predny nahon v spalovaku, co ma tazky motor a prevodovku vpredu este do kopca v zime ako tak funguje.
- predny nahon v BEV, co ma rovnomernejsie rozlozenie hmotnosti kvoli baterii ma v zime do kopca problem.
- zadny nahon na spalovaku s motorom vzadu nemal v zime ziaden problem, stare MB-cky jazdili bez problemov v zime, zimne gumy sme nepoznali.
- BEV s zadnym nahonom tiez funguje v zime dobre.
Komentár
-
E-TRON má quatrro a vyhrabať sa nie je problém.
Spozoroval som ale významný vplyv váhy vozidla. Akonáhle je na ceste utlačený sneh alebo nedajbože ľad, v zákrute to hneď driftuje do strán, bezpečnosté prvky reaguju a auto sa spamätá, ale voči spaľováku je ten odtrh pri nižších rýchlostiach. Ale je to len otázka zvyku
-
jaron - Nenatlacis do baterie viac ale ta ostatna energia sa spotrebuje na zaciatku nabijania na zohriatie baterie. Bud na aktivny ohrev pokial to auto ma, alebo proste tym, ze odpor studenej baterie je vacsi. Pokial zacne nabijat bateriu studenu tak prvych 30 minut je "efektivita" nabijania vyrazne horsia.
Mam to zmerane elektromerom pri mojej Fiatke. Na Tesle to vidiet podla "rychlosti" nabijania (km/h). Ked zacnem nabijat vymrznute 3 rocne Sko tak prvych 30 minut len zohrieva bateriu cca 10 kWtami.Naposledy upravené Jiri GrandPa; 31-01-2020, 11:19.
-
Cio..Nemal som síce možnosť sa niekde na snehu este vyblázniť a vyskusat ako sa to správa na tom klzkom povrchu ale tiež cítim takú neistotu na ceste a aj to správanie auta je ine.Dynamika aj rozloženie váhy robi svoje,je to cítiť aj na mokrej ceste..staci že ked pred obiehanim vypnem eco režim..výstrelim a začne to hrabat...Neviem si prestaviť napríklad co výkon 125 kW u bmwi3 alebo u tesly s viac 200 kW výkonu robi s tymito autami v zime ked je šmykľavo a sneh..
A este k tomu ohrievaniu baterie....Mam v garazi cca 7-10 stupnov..Aj vtedy sa musí bateria nahrievat?Naposledy upravené jaron; 31-01-2020, 12:24.
Komentár
-
tesly si zohrievaju bateriu pri jazde, je to nieco medzi 20 a 30 C myslim...Idealna prevadzkova teplota baterie sa lisi od typu baterie, elektrolytu....
Vo vseobecnosti plati cim teplejsia tym mensi odpor - mensie tepelene straty. Aj na svojom leafe viem ze spotreba pri 0C a 25C baterie je citelne ina, aj ked sa to tazko meria presne
-
jaron u etronu nič nenahrievam, neriešim, jazdím a auto ide stále a na plno. Battery pack má samostatný tepelný manažment. Funkcia na predhriatie batérie vo vozidle ani nie. (ja som ju nikde nenašiel)
Mám aj NISSAN e-NV200 a to je úplne iná pesnička, v zime je to dosť veľká bieda s dojazdom, nemá aplikáciu, ovládanie EV nastavení je nemotorné.
Ale beriem to ako dodávku a našej firme ten dojazd bohate stačí. Bola na to slušná dotácia - kúpu neľutujem.
Jazdné vlastnosti EV na snehu sú úplne iné ako u bežných spaľovákov. Treba sa naučiť rešpektovať tú váhu a jazdiť podľa možností vozidla. Dá sa to.
PS: pred pár dňami som investoval do reťazí. Rozhodne to odporúčam. Keď nie je adézia, ani pohon 4x4 ti nepomôže.
-
-
Aha,takze potom je idealne ked budem garáž vykurovať?Teda nie že tam pridám radiator ale aspon odizolujem trúbky z kurenia.
Samozrejme ak by som mal v dome elektricke kúrenie tak by to asi nemalo veľký zmysel,vtedy by to bolo v podstate jedno ci mi ide elektrina na ohrev vody v kúrení alebo mi priamo ohrieva batériu..
Komentár
-
Moja prvá zima s Teslou Model 3 (2020) vrcholí a preto sa aj ja podelím o dojmy a skúsenosti. Auto zatiaľ funguje až na pár vecí celkom dobre, ale tak zaujíma ma, či aj iní majitelia narážajú na podobné problémy s modelom 3- primrznutie klučiek, že nejdú otvoriť dvere
- primrznutie okna, že sa nesťahuje a preto sa celkom dvere zle otvárajú
- primrznuté stierače, ktoré snáď nevedia nikdy odmrznúť
- sneh sa nasype do kufra, keď ho otvárate
- pomalšie rýchlonabíjanie s chladnou baterkou
Asi mnoho z vás zaujíma, ako sa vlastne elektromobil (konkrétne Tesla Model 3) správa v zime. Naozaj naštartuje aj keď je -15 °C, alebo mu zamrzne baterka a vy sa nikam nedostanete? Čo dojazd? O koľko sa vie znížiť pri mínusových teplotách? A prežije vôbec auto z kalifornského podnebia našu zimu? V tomto článku sa…
- Likes 2
Komentár
-
Prečítané. Ten výrazný rozdiel na 50kW (35-40kW) nie je náhodou len to, že beží ohrev baterky? Plus ak je malé SOC výkon je aj tak nižší ako 50kW, lebo P=U.I a I majú 50tky väčšinou na max.125A. Príklad Niro začínam tiež na 43kW. Len my máme iba 2kW PTC a u vás to ide 5-6kW. Niekto pisal, že M3 na 50tke zohrieva bat. na zbytočne vysokú teplotu, ale toto neviem potvrdiť. Tento case potom nie je coldgate ale len plytvanie energiou od istého momentu (nad 15°C baterky).
-
mattpro89,tie udaje o spotrebe mas odkiaľ?Asi z auta ci z nabíjačky z displeja?
Mne ukazoval displej cislo okolo 20 kW ale ked som to realne na konci mesiaca odčítal z podruzneho elektromeru tak spotreba mi vyšla niekde okolo 26 kw.
Ono ten počítač v aute dost klame aj v lete.Pisal bludy ze okolo 13-15 kW ale ked som si opet na konci mesiaca odcital spotrebu kw s km tak mi vyšli vyššie cifry,vzdy aj zime aj v lete...
-
Ja na stiahnutie okien pouzivam IKEA kartu (je najtensia) alebo inu kreditnu kartu. Zastrcim ju medzi sklo a gumicku a pretiahnem cez celu dlzku okna. Na 99% to pomoze a okno ide nasledne bez problemov stiahnut. Myslim, ze sa predavaju take spreje, co sa pouzivali este na rozmrazovanie zamkov dveri, ten by asi tiez pomohlo streknut na okno a odlepilo by sa to. To by mohlo pomoct aj s kluckami.
AUTO NIKDY nenechavaj ak ma baterka menej ako 20% stat bez nabitia, predsa to aj pise na displeji. Je to najhorsi stav pre bateriu, ak si nechal studene auto s 10% celu noc a padlo ti to na 1% tak si poriadne poskodil bateriu (degradoval). A to plati aj pre leto, nielen pre zimu.
Komentár