Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Degradácia batérií rôznych EV

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 788
    •      

    Degradácia batérií rôznych EV

    Ráno som čítal na pravde, aká je tá degradácia veľká a teraz čítam na mojelektromobil, že aká je malá.

    https://auto.pravda.sk/magazin/clano...paign=mostread

    Jedna tabuľka sa dá vysvetliť dvomi spôsobmi ... (alebo o čo komu ide na pravde ?)
    Jeden z argumentov voči elektromobilov je aj degradácia batérií. Pokles kapacity však býva iba v jednotkách percent a intenzita degradácie sa stále znižuje.
  • nick81
    Member
    • Nov 2019
    • 193

    #2
    Kto vie ako sa starali ľudia o tie baterky. Ale pekne tam vidno ako PHEV trpia, kvôli tej malej baterke. O 5 tis. km budem robiť pri 30 tis. ďalší test kapacity. Vyzerá, že nejaký pokles tam je od 15 tis.. Pri cca 22tis. som robil, ale prišiel som o horný 10% blok. Cca odhad je okolo 65.8kWh (brať s rezervou). Pri 15000km som mal 66.3-66.4kWh - 2 merania pri 110kmh/130kmh.

    Komentár

    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 788
      •      

      #3
      zaujímavý je ten Leaf, kde sa nedá nastaviť limit nabitia a väčšina to nabíja bezstarostne do 100% a na DC, nemá to chladenie batérie a ajhľa aký dobrý výsledok

      preto ja keď sa starám a DC baterka vidí raz za niekoľkotisíc km, mám ju stále ako novú aj po 33000 km

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Aj nejako meriaš baterku?

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Miro kontrolujes si ju cez Spy alebo to len predpokladas?
        Ktorym autom prides na zraz?

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        pri poslednej prehliadke oficiálnou Nissan diagnostikou merané a tiež dojazd sa mi zväčšuje

        na zraz prídem najlepším a najvybavenejším u nás predávaným EV

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        ak myslis tie testovacie hviezdicky z nissanu, tak tie maju velmi biednu vypovednu hodnotu.
        Oliverovi napichnem Leafa, on ma dvojnasobok tvojich km, uvidime ci je blizsie k realite moja skusenost a nazbierane cisla alebo nejake statistiky a predajca nissanu

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        no vhladom na klesajuce ceny jazdenych leafov 40 to nemusi byt zle vediet a na Leafe sa neda nastavit ani casovac nabijania ?
    • palo47
      Member
      • Jan 2020
      • 37

      #4
      Trochu som sa zaoberal zisťovaním SoH na mojom e-up. V riadiadej jednotke bateriového manažmentu je údaj o kapacite baterie ale je prístupný len cez špeciálny servisný kód. Ale z princípu veci nie je schopná riadiaca jednotka baterie merať skutočné SoH ale ho len aproximovať z priebehu vybíania počas jazdy (výrobca článkov v špecifikácii presne definuje podmienky merania kapacity a tie sa určite výrazne líšia o podmienok pri bežnej jazde). Na jednom nemeckom fóre sa píše, že v pripade záručnej reklamacie kapacity baterie sa kapacita meria v servise pomocou k tomu určenému vybíjaciemu zariadeniu, ktoré je online spojene so servisným strediskom baterii vo VW. Pri meraní je definovaná teplota 25 deg a meria sa pri presne definovanom vybíjacom prúde a údajne to trvá cca 8 hodín.
      ja som nedávno urobil meranie pomocou čitačov historie nabijania a vybíjania batérie (su to udaje kWh od začiatku používania vozidla) , ktoré sú prístupné cez OBD. Jazdil som tak aby som neprekročil výkon motora cca 20 kW, (vybíjací prúd zhruba zhodný s prúdom pri ktorom LG Chem definuje kapacitu), bateria mala cca 20 deg C a vyjazdil som bateriu až na dojazd 1 km. Po odčitani čitačov kWh nabíjania (rekuperácia za jazdy), vybíjania pri štarte so 100% nabitím a po skončení na 0% s dojazdom 1 km a po korekcii na teplotu 25 deg C mi vyšla kapacita baterie (SoH) môjho e-up 32,33 kWh. Ale zrejme je to len náhoda, že to vyšlo tak blízko nominalnej kapacity 32,3 kWh. Meral som to pri cca 2000 km a zopakujem na jeseň. Ale je to dosť na nervy vyjazďovať bateriu na dojazd 1 km. Keby nebolo pri malom dojazde blokované kúrenie, tak by konečné vybitie na 0 km išlo robiť bez nervov na mieste zapnutím kúrenia na max pri otvorení všetkých dverí. Vybíjanie externou záťažou neprichádza do úvahy pretože to záručne podmienky batérie zakazujú (dá sa to zrejme z riadiacej jednotky zistiťj.
      Pre bežný prehľad o stave baterie je určite úplne postačujúci Spy resp ekvivalent, to moje meranie je značne pracné ale ja som inú možnosť nemal.
      Naposledy upravené palo47; 25-06-2020, 09:37.

      Komentár


      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        no toto je najlepsi sposob merania kapacity baterie. pozor ale na to, ze ked je bateria nova, jej kapacita moze zo zaciatku presiahnut aj 100% - zvysit sa a potom po case zacne degradovat a kapacita sa zmensovat. Moj LEAF siel skoro novy na 103.6% - 28.6 kWh a teraz ma ledva 90% - 25.6 kWh

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Ja som meranie robil opakovane pri 102kmh (gps) na diaľnici tiež bez prudkých akcelerácií a brzdení a to isté v 130kmh (gps). Rozdiel tam bol len 0.1kWh. Nepotrebujem to ani tak presne, stačí mi cca na celé kWh, každý rok, resp. každých 15000. Na dojazd 1km by som nemal odvahu. Hlavne by som si nechcel ničiť zbytočne baterku. Ak ti chodí OBD a máš kódy a pozície, môžeme pridať podporu do enirodashboardu pre eUp. Potom ti bude stačiť ísť len do 5% SOC, ale ten procesor to bude za teba pocitat v sekunde ako sa to prepne. Teraz sa už budú dať ľahšie pridávať autá, keď robíme podporu pre Ioniq. SOH v BMS lieta.. do 15tis 100%, potom na 90%, potom sa vratil na 94, teraz 24 tis.. padol na 80 .. vratil na 85 potom na 90 .. A stale je tam cca 66kWh... 10% degradácia je nezmysel, 0.02-0.04% max . A auto dostáva slušne zabrať, AC/DC/UFC, všetky tie testy.. denne dlhe trasy. 25 tis km za 3.5 mes..
        Naposledy upravené nick81; 25-06-2020, 11:16.
    • palo47
      Member
      • Jan 2020
      • 37

      #5
      To vybitie na 0 km nie je vybitie na 0% baterie t. j 2,5 V na článok (tak je definovaná kapacita v špec. LG Chem a aj obecne). E-up má pri 0 km napätie cca 3,6 V na článok, tak že to vôbec neohrozuje bateriu. Aj bateria môže zostať blízko 0 km aj dlhšiu dobu, dokonca časová degradácia bude veľmi malá. To vysoké napätie pri 0 km je hlavne z dôvodu, že nová bateria 32,3 kW má len 83 clankov serii a tak ak sa nemá pri nižšom napätí prekračovať max prúd článku a klesal by výrazne max vykon motora, tak takto obmezili kapacitu.

      Komentár

      • Jiri GrandPa
        Senior Member
        • Dec 2016
        • 575
        • viera8131
        •      

        #6
        Dost presne data zo stoviek EVs su tu:
        https://storage.googleapis.com/geota...ion/index.html
        Zdroj Elektrek.

        Komentár


        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Hmm. Kia Soul 2018 padá rýchlejšie ako 2017.
      Pracuje...
      X