Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Ceny akumulátorov.

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Peter A
    Junior Member
    • Sep 2017
    • 8
    •   

    Ceny akumulátorov.

    Napadlo mi urobiť orientačný prieskum súčasných cien akumulátorov pre EV . Ceny sú podľa cenníkov platných 10/2017 uvedné s DPH.

    Nissan Leaf Electric 80kW 30 kWh 6960 € 295B04NR9B
    24 kWh 4761 € 295B04NF9A

    Hyundai Ioniq Electric 88kW 19390 € 37501G7250

    BMW i3 Electric 125kW 94 kWh 1919 € x 8 kusov 61278647912
    60 kWh 1616 € x 8 kusov 61277625066

    Citroen C-Zero 49kW 15486 € 1609857880

    Peugeot Ion Electric 49kW 15486 € 1609857880

    VW Golf VII e-Golf 100kW 19121 € 5QE915597N

    VW Up e-Up 60kW 15058 € 12E915590L

    Renault Zoe 65kW 15387 € 295108557R

    Mercedes B-CLASS Electric Drive 132kW 32047 € výmenný diel A242343000080

    Ceny sú veľkoobchodné, hľadané iba podľa značky auta teda sa možu líšiť od skutočnosti podľa konkrétneho auta a jeho výbavy .
    Opravené a upravené 23.10.2017






    Naposledy upravené Peter A; 23-10-2017, 12:57.
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 586
    •      

    #2
    Len treba pozrieť aj ďalšie podmienky, veľa výrobcov pri drahších dieloch pýta pôvodný diel naspäť, keď kupujete nový.

    Komentár

    • Peter A
      Junior Member
      • Sep 2017
      • 8
      •   

      #3
      Súhlasím je pravdepodobné že budú žiadať starý diel ale iba Mercedes to mal uvedené priamo v katalogu.

      Komentár

      • jux
        jux
        Senior Member
        • Apr 2015
        • 957
        •      

        #4
        Nemas tam chybicku? "BMW i3 Electric 125kW 3867 €" je nejake lacne a Leaf tiez, na druhej strane akumulator do MB je nejaky drahy aj ked je teslacky..
        Je mozne, ze pri BMW i3 je to cena jedneho modulu, ktorych je v serii 8. tiez nie je jasne ci sa jedna o 60Ah alebo 93Ah.

        Komentár


        • Peter A
          Peter A komentoval
          Upraviť komentár
          Vyzera to tak ze je tam chyba u BMW som omylom natiahol cenu za riadicu elektroniku elektromotora na obrazku v katalogu vyzera ako akumulatorova zostava. V pondelok to prekontrolujem . Cisla za cenou su OE cisla dielov. Dakujem za upozornenie.

        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          Mohol by si to v buducnosti aj aktualizovat, alebo nejake pridat, ked uz si si stim dal pracu. Ak bude nejaka zmena.
      • jaron
        Junior Member
        • May 2019
        • 12

        #5
        Dobry vecer
        Tiez mam v plane v dohladnej kupu Leafu a ked som tu cital ze nova bateria cca 5000 eur .A tak som uvazoval tak ze kupim Leafa v nejakej super cene ,mozno aj s vacsou porciou kilometrov a ze ak bude bateria v tahu a ak bude problem tak za 5tku kupim novu bateriu a je probleme a budem mat de facto funglovku.Ale na moje prekvapenie mi dnes povedali v Nissane ze nova bateria 24 KW /295B04NF9B/ stoji 8400 eur..A taka ista cena je aj u 30kw verzie .. Kupoval niekto z Vas v poslednej dobe novu bateriu?Pripadne kupil niekto bateriu aj ked bola v akcii "za tych krasnych 4 700e.Alebo nemate prehlad ako sa pohybuju ceny novych baterii v okolitych statoch.
        dik

        Komentár


        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          Gratulujem ti k uspechu, ktory sa mne nepodaril a to zistit aktualnu cenu baterie.
          Cena cca 4700 bola myslim tak rok, mozno aj viac dozadu a vtedy nissan vyhlasoval, ze je to pre nich stratova cena, ze to dotuju. Nasledne sa objavili spekulacie, ze je to suma okolo 7-8000€ a prave si to potvrdil. Verim, ze v roznych krajinach to bude +- par stovak, ale pod 5000 zarucene uz nezozenies.
          Bateria za 8400 sa do Leafu samozrejme neoplati ani trochu. To by muselo byt inak funkcne auto tak za 2.000€. Velmi sa mi vsak nezdava info, ze aj 30kWh verzia stoji rovnako. To predsa nemoze byt spravne...ta bateria nie je rovnaka, upravena SW ako mala Tesla. A aj 24kWh sa robilo niekolko typov.

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          no to je stale dost drahe, ja stale naivne dufam ze za par rokov si kupim novu bateriu alebo dam na repas...hadam casom bude situacia lepsia

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          Teq tak ako nas nissan stale presviedca o tom, ze nemaju zaujem byt lidrom v elektromobilite, tak neverim ani tomu, ze sa situacia zmeni. Ved pri prepocte tej sumy je to 350€ za 1kWh, pricom priemerne ceny napr. podla Tesla grafov su na urovni 160€.
          Ty mas SOH vyborne, ja sa uz par mesiacov motam okolo 87. Ak to bude drzat postupny pokles, vidim to tak, ze "vyjazdim" skor zvysok auta ako bateriu. O par rokov do Leafu vobec nebude zmysel investovat. V case kedy ti uz nebude stacit kapacita baterier zozenies lacno mnoho dalsich elektroaut. Novsich a bez nasich neduhov.

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 no uvidim, ja moje SOH drzim hore asi len pravidelnym rychlonabijanim, mam sice cez 96% ale realne to bude tak 94%, co je stale dost dobre na 4 roky a 58 000 km. Robim ale vsetko mozne aby som udrzal bateriu v dobrej kondici, pokial mi neklesne pod 85% tak to nebudem riesit. Obrovska vyhoda mojho leafu je ze na dhych trasach (nedavno 330 km vylet v rakusku) je ze mozem lahko nabit za pol hodinu plnych 100% a mozem to aj nahanat 130 km/h a je to v pohode, hadam to aj bateria vydrzi.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          Teq 85 SOH je uplny luxus, to by ani nenapadlo nad tym uvazovat. Ja by som hladal moznosti pri poklese pod 70 percent. Nabijam tiez velmi casto QC, pomaly sa mi aj dorovna pocet nabijani QC vs. L1/L2
          Nedavno som tu riesil v inzeratoch ponukany americky leaf s SOH okolo 60 percent. Uz sa predal, stacilo ho umyt a nalestit a niekoho nasli za neskutocne vysoku cenu, ktoru bazar pozadoval. AK si ten stastlivec myslel, ze kupi lacnu bateriu, tak ma doma ciernu dieru.

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 teraz isto najdes nejakeho "dobraka" ale za rok dva uz moze byt situacia uplne ina, exponencialna krivka rastu poctu EV urobi vela

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          no ako vidis, nissan s prekrocenim 300.000ks predanych Leafov bateriu zdrazel o dobrych 40 percent, takzke minimalne oni to zobrali z opacneho konca.
          Na druhu stranu, myslim si, ze ktorakolvek konkurencia z dnesnej ponuky nebude uz vobec v teme o vymene baterie. Vid hodnoty z Ioniqov po 100.000km, Tesiel a tak podobne.

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          mozno pride niekto okrem nissanu ochotny robit opravu baterie, kedze leafov je dost vela, bola by skoda tie auta len zosrotovat...

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Na ebay sa daju kupit jednotlive clanky pre Leafa. Podla praxe aj tak odchadzaju clanky umiestnene najblizsie k podlahe, tusim 4ks, vymenia sa iba tie a ficite dalej. Sekundarny trh sa pomalicky rozbieha,len to nase male Slovensko s tymi par ks. Elektromobilov je so sekundarnym trhom na tom horsie. Staci haladat a najdete aj clanky aj ako ich vymenit.

        • jaron
          jaron komentoval
          Upraviť komentár
          mozeg..a vies o niekom kto by taketo nieco na okoli robil?A autorizovanom servise to nespravia,isli by proti sebe..
          A inak som vcelku prekvapeny ze na to ake mnozstva sa predali tych leafov ze sa nenasla "hlavicka" ktora nedokazal dorobit aktivne chladenie trakcnej baterie ked su s nou ako tak citam problemy a to iste sa vraj opakuje aj u novych Leafov
      • jaron
        Junior Member
        • May 2019
        • 12

        #6
        Tiez tomu nerozumiem preco je ta ista cena na obe vykonove verzie,mozno sa predajca pomylil,neviem...
        Co sa tyka ceny skor predpokladam ze cena bude identicka v ramci vychodnej europy a na zapade a mozno aj v AT pripadne v severskych statoch kde ich beha straaaaaasne vela bude cena nizsia a cenovo dostupnejsia bude mozno uz aj v polsku vzhladom k velkosti trhu./ked tam pojdem tak preverim/.A osobne si myslim ze v dohladnej dobe zacnu vznikat firmy ktore sa tymto zacnu zaoberat ..ak sa teda elektromobilita rozrastie bude to mat pre nich "finacny"zmysel..

        Komentár

        • jaron
          Junior Member
          • May 2019
          • 12

          #7
          Zdravim,chcem sa len spytat ohladom degradácie baterie.
          Kedy viac degraduje?Ked sa casto nabíja alebo rok výroby (vek baterie) tak či tak urobí svoje, bez ohľadu na to kolko krat sa bateria a akým sposobom sa nabíja?

          Komentár


          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Kazda bateria ma obe zlozky degradacie. Casovu aj cyklicku. Navyse chemicke zlozenie baterii je rozne a maju rozne krivky casovej aj cyklickej degradacie.
            Celkova degradacia je suctom oboch typov degradacii.
            Na casovu degradaciu ma vplyv okrem casu samotneho aj v akom stave nabitia sa bateria nechava dlhodobo. Casova degradacia je najmensia ak sa bateria dlhsie casove useky nechava cca v strede svojej kapacity a najvecsia ak sa dlhodbo nechava nabita blizko maxima alebo blizko minima.
            Cyklicka degradacia je jasne dana poctom kompletnych cyklov no v suvislosti s zvysenou degradaciou pri vysokom stave nabitia aj vybitia je dobre vyuzivat nekompletne cykly povedzme 20 az 80 % No ak treba kvoli dojazdu 100% nabitie, nevadi to, len treba po 100% nabiti cim skor vyrazit na cestu, nech bateria neostava dlho v stave plneho nabitia.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            A je 100% nabitie realnou hrozbou? Nema bateria zhora aj zdola vyhradenu kapacitu prave na tento ucel? Ak to spravne chapem tak bateria sa na skutocnych 100% ani nabit neda alebo? Cize ked aj auto nabijem podla palubaku na 100% v skutocnosti bude mat len 90% alebo kolko.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Nie je žiadna hrozba, len dlhodobe udrzovanie baterie v okrajových podmienkach zvysuje degradáciu. Co je realne maximum a minimum tazko jednoznacne povedat. Jednak rozne elektromobily maju rozne ochranne buffre, maju ich dole alebo aj hore a tiez pouzivaju rozne chemie clankov, ktore sa spravaju rozne. Co viem, tak tesly maju buffer dole a hore nemaju ziadny - aspon BMS tesly ho hore nema. Moja tmx90 nabija hore do 4,20 V, no pouzite clanky mozno maju nejaku rezervu aj hore, ale urcite sa nikdy nevyuziva, resp. BMS nikdy nedovoli dvihnut napetie clanku nad tych 4,20V. Preto tesly pri 100% SOC vobec nerekuperuju a rekuperacny prikon nastupuje postupne so znizujucim SOC.
            I-MiEV nabija do 4,105V, no rekuperuje vzdy rovnako a rekuperaciou dovoli dvihnut napetie clankov aj vyssie, takze u trojciat zrejme je nejaky buffer aj hore.
            Myslim, ze Ioniq tiez dovoli rekuperovat aj ked ma 100% nabitia, takze urcite ma rezervu hore.
            Etron zase nabija do velkeho SOC velkym vykonom, tak urcite ma dost velku rezervu hore.
        • jaron
          Junior Member
          • May 2019
          • 12

          #8
          Áno áno,dobrá otázka ,to by aj mna zaujimalo..
          A takze k tej odpovedi ...Znamená to že keby sa hypoteticky našiel Leaf ,ulozenka s povodne nabitou batériou tak tiež môže byt degradovaná...A to iste sa môže stať pri kúpe novej originálnej baterie,predaju Vám hypoteticky tiež ulozenku ,degradovanu...,či?

          Komentár


          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Samozrejme kazda bateria degraduje hned od momentu ako sa vyrobi, no ked sa udrzuje v chladnom prostredi s cca 50% CoC bez cyklovania, tak je mozne, ze aj po dlhsom case nebude degradacia meratelna, alebo bude len v rozsahu nepresnosti z vyroby. Cital som, ze ked vyrabali druhu generaciu SMARTa EV, tak do zasoby vyrobili nejake mnozsrvo baterii pre tento model, odlozili do skladu, kde su baterie zapojene a drzia sa v idealnych podmienkach (v chlade a udrzovane nabitie cca polovica CoC) tak vydrzia velmi dlho a ak niekto potrebuje vymenit bateriu aj po zaruke, tak dostane bateriu z toho skladu.
            Pouzite baterie, co maju mensiu kapacitu skontroluju, pripadne ak maju nejaku chybu tak ich opravia a zaradia do akumulatorovne fotovoltaiky.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            K degradacii baterii a ich cyklovaniu vs. uroven nabitia/vybitia je vynikajuci graf od firmy BMZ. Ti robia baterie pre domove instalacie FVE a pouzivaju velmi podobne 18650 clanky ako Tesla.
            https://pushevs.com/2018/04/27/batte...ersus-partial/

            Zaver:
            Summing up, if you really want to take care of your battery try to limit charging to 80-70 %, even if it means that sometimes you’ll need to discharge it almost till empty.

          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            jaron leaf je velmi citlivi na degradaciu, a kedze nema ziadne chladenie baterie, treba sa o nu poriadne starat.
            Vsetko co pisal jux sedi, ale nespomenul nabianie. Pri nabijani chemickej baterie vznikaju parazitne reakcie - ktore sposobuju degradaciu. A ako u vela chemickych reakci, teplo ich urychluje. CIze ked nabijat LEAF tak vtedy, ked je bateria co najchladnejsia (ale nie zamrznuta, to je tiez zle) lebo sa nabija pomaly a dlho, a nabijat hned ako prides domov po dlhej ceste a bateria ma 45 C je velmi zly napad.
        Pracuje...
        X