Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Zábeh elektromobilu

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • E-Up!
    Junior Member
    • May 2020
    • 1

    Zábeh elektromobilu

    Ahojte,

    prehľadával som témy, nenašiel som žiadnu zmienku ako zabiehať elektromobil. Ako budúceho majiteľa prvého elektromobilu ma to vcelku zaujíma. 😊
  • Wilo
    Member
    • May 2019
    • 171
    •      

    #2
    Tam nemas co velmi zabiehat... zo skusenosti viem ze sa moje EV stalo po case tissim takze nieco asi casom trosku povoli. Zo zaciatku som pocul taky jemny “elektrickovy” zvuk pri prudkej rekuperacii a jemne zavyjanie pri rychlosti 60-70kmh ale to po cca 10tis km zmizlo a teraz je ticho. Toto neni spalovak

    Komentár

    • Jiri GrandPa
      Senior Member
      • Dec 2016
      • 567
      • viera8131
      •      

      #3
      Zabiehat sa musi majitel aby sa naucil ako sa zije a jazdi s EV, nie auto

      Komentár

      • Taur
        Member
        • Dec 2019
        • 101

        #4
        A neexistuje v ramci "zabehu" nieco ako formatovanie baterie, ako spravne urobit uvodne nabiajcie cykly ...? Aspon pri mobiloch tusim zvykly take nieco v navodoch pisat a tam su tiez litiovky.

        Komentár


        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Nie. To uz za teba spravil vyrobca baterii pri vyrobe clankov.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Ja neviem ale toto formatovanie som naposledy videl dakedy davno na starej Nokii. Na novych mobiloch to uz nikto ani nespomina. Teraz ma uz mobil svoj vlastny primitivny BMS (teda aspon Apple) ked riesi optimalne nabijanie a sleduje aj tvoje spravanie (odchod do prace atd) aby nabil sposobom ze nebude mobil dlhodobo cez noc nabity na 100% atd. Myslim ze tie EV baterie a elektronika okolo toho je na trosku inej urovni ako bezne baterky v mobiloch a laptopoch

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo Myslim, ze na telefonoch uz neriesia. lebo mobil skor vymenis, nez stihnes mat problem s baterkou. Prinajhorsom o 2 roky dostanes novy od operatota, ale pravdepodobnejsie je ze ho vymenis koli prasknutemu displeju. alebo ze je zastaraly. Nikto nema smrtfon 5+rokov. Uz sa ani neda bateria vymenit....

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Moj mobil bude mat v lete 3 roky a cuduj sa svete funguje stale nemam ziadne problemy s nabijanim. Dokonca mam aj cely display a je to Android... Nechapem co s tymi telefonmi robia ti ludia

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Taur Ja mam sukromny skoro 3 rocny a “firemny” 5 rocny a stale funguju obe jablka bez problemov. Stary iPhone 6s je dokonca stale na povodnej baterii. Nikdy som nic neformatoval ani sa ziadno specialne nestaral o bateriu. Naozaj netusim preco by som mal menit telefon kazde 2 roky. Telefonuje rovnako ako stara Nokia 3310. Spravy to pise. Fotky robi. Mobilny internet aj vsetky potrebne appky takisto. To ze tam nespustim nejaku brutalne najnovsiu hru ma absolutne netrapi - to prenecham tinedzerom Ak by som nahodou cosi potreboval mam ten novsi. Ale ani pri nom som zatial za 3 roky nenasiel jediny dovod vymenit ho za novy lebo by mi nieco neslo alebo sekalo. Nic tym neziskam len zasvinim planetu dalsim elektrosrotom 🤷‍♂️

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo Sukromny smrtfon tiez som mal Sony experiu zo 5r a bateria v pohode kedze ho nabijam raz za tyzden. Ale sluzobny som menil kazdych 18 mesiacov cca, z dovodu smrti displeja. Ked ho mas v ruke 100x za den, za pochodu, tak ti neraz padne na zem, a za svoje nebudem kupovat ochranny obal ked firma nieje ochotna kupit a je im lahsie od operatora dostat dalsi mobil. A tie nizsie triedy smrtfonov sa ani nedali rozobrat, o vymene displeja ci baterie ani reci. Vyrobene ako jednorazovky, pokazi sa vhyod, lebo cas servisaka drahsi ako mobil, co tam po ekologii . A ked niekto nabija 2-3x denne tak mu asi bateria 5r nevydrzi.

          A v tych navodoch mozno pozostatky z ich predoslych verzii este z Nicd/mh baterii , ale cital som tusim este v navodoch aj novych mobilov ze po cca 10 nabijacich cykloch dosiahne bateria maximalnu kapacitu.
          Naposledy upravené Taur; 23-05-2020, 07:19.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Taur - spravne. Li-Ionky dosiahnu optimalny stav az po zhruba 10 nabiti/vybiti ale neznamena to, ze mas 10x urobit 0-100-0 . Normalne pouzivanie je uplne OK.
      • Stano Kurek
        Member
        • May 2014
        • 357

        #5
        PS: dobre si naštuduj návod, mrkni na videa na webe pripadne píš do TC,... a pýtaj sa inak nič extra,.. jedine nevybíjaj baterku do 0!

        Komentár


        • E-Up!
          E-Up! komentoval
          Upraviť komentár
          Návod som si prečítal, okrem zábeh pneumatík a bŕzd tam nie sú žiadne informácie.
          Plánujem nabíjať v rozmedzí 20 - 80 % hlavne na AC. Pri dlhších jazdách sa DC nabíjaniu asi nevyhnem, ale viac ako na 90 % nechcem nabíjať.

          Ako sa prejaví letná prevádzka na životnosti akumulátora ak denne bude parakovať na rozpálenom parkovisku?

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Raz za cas je dobre baterku aj trosku viac vymlatit k hranici 2-3% a dobit na 100%. Nech sa vyrovnaju clanky a nech si BMS zapamata kolko ma k dispozicii. Len to netreba potom nechavat nabite na tych 100% prilis dlho. Idealne ak potom niekam hned ides

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo Pls, čo by si mala BMS pamätať? Články mám v sérií 98 blokov. Motor ako berie štavu tak sa članky ako sú v sérií vybíjajú cca rovnomerne (rozdiely do 0.02, pri športe do 0.04). Len dole pri 10% a menej sa rozhadzujú už celkom dosť. 0.14V som mal posledne pri 4%.. BMS potom pri nabíjaní rozhadzuje šťavu, aby boli V cca rovnaké. Som laik v tomto

          E-Up! Pod 10 % sú najviac rozhádzané články. Pri 3% je na nirovi rozdiel aj 0.24 voltu (to som mal max.).. Pod 5% chodím len v núdzi alebo meriam kapacitu. Od 100% do 15% sú väčšinou zohraté do 0.02V. Primárne nabíjam 50-90%, výkonom 0.1-0.2C baterky (u mňa 11kW), tým sa nič nepokazí. Auto, keď mi klesne pod 50% tak ho dobíjam na AC, aby som mal vždy dosť dojazdu pri neplánovaných výjazdoch. Tj. nenechávam dlho pod 30%, a pod 15% už vôbec to nabíjam hneď. DC mi padá krivka pri 73-78%.. keď to už ide pomaly balím a idem ku ďalšiemu chargeru. Do 100 iba kvôli meraniu kapacity.

          Ľuboš Geleta Všimol som si vo videách, že sa tam "balancuje" dobíjaním do 100%. Ak to dobre chápem... BMS balancuje priebežne pri nabíjaní a v podstate od 15% SOC hore či AC, alebo DC, jedno na akom percente sa zastavím. BMS ukazuje rozdiel vždy do 0.02V. Aspoň tak mi ukazuje OBD. Má to pri Tesle nejaký špecialny význam dobíjať takto do 100%?
          Naposledy upravené nick81; 26-05-2020, 14:19.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 tym pamatanim som mal na mysli akesi formatovanie. Ked dlhodobo jazdis povedzme len 20-80% a absolutne nevyuzivas to vrchnu a spodnu cast tak mam skusenost ze BMS potom niekedy zblbne a “zabudne“. Sa mi potom stavalo ze mi pri 19% zrazu skocilo behom par sekund na 7% a realne som nevedel ci tam tych 19% mam alebo nie. Nastastie som bol 5km od domu. Dobil som cez noc na 100% a potom sa to uz neopakovalo. Teraz mam taky ritual ze drzim SOC max do 90% (vacsinou 60-80%) a raz mesacne to vymlatim na korytnacku a potom 100%. Odvtedy ukazuje uz korektne vsetko a dojazd ubuda predvidatelne.
      Pracuje...
      X