Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Prakticky stav Tesla FSD (Navigate on autopilot) v Europe

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • jeeff
    Member
    • Nov 2015
    • 96
    • lubos1519
    •   

    Prakticky stav Tesla FSD (Navigate on autopilot) v Europe

    Kedze mam uz najazdenych dost km so zapnutym Navigate on Autopilot na TM3 podelim sa s informaciami pre vas, ktory vahati, ci ma zmysel 6300 eur priplatok za FSD, alebo nie.

    Budem sa venovat primarne Navigate on Autopilot, okrem neho ale FSD balik prinasa aj:
    - prechadzanie z pruhu do pruhu pri standardnom autopilotovi po vyhodeni smerovky - funguje spolahlivo

    - automaticke parkovanie - zatial vie parkovat len medzi 2 auta (pozdlzne aj priecne), medzera ale musi byt pomerne siroka, niekde som nasiel udaj 2,7m co ale sposobuje, ze bezne v parkoviskach v nakupnych centrach je medzera prilis mala. Manzelke sa take miesto podarilo zatial najst len raz ;-)

    - summon - pouzivam denne na zaparkovanie auta do uzkej garaze - sirka vchodu je 2,45m a manzelka sa boji auto do garaze cuvat, takze ho kazdy den necha len pred garazou a ja ho nasledne cez summon ked pridem do garaze zasuniem. Vie si cez homelink otvorit aj zatvorit garaz, ale nie vzdy to funguje (mal by som sa pohrat s nastavenim pozicie kedy otvorit). Co je v EU problem je kratky dosah od mobilu, typicky musim stat pred vodicovimi dverami, aby to fungovalo spolahlivo, inak sa spojenie prerusi a auto davam do garaze aj na 3 pokusy.

    Co sa tyka Navigate on Autopilot (NoA) bolo by to fantasticke, keby neboli hlupe EU zakony. Po zapnuti NoA sa display prepne zo standardneho autopilot rezimu do NoA rezimu, kedy nie su zvyraznene modrou oba bocne pruhy ale je zvyraznena hruba ciara v strede obrazovky, tak lahko rozponate v akom ste rezime. NoA funguje zatial len na dialnici, ked zadate trasu do navigacie tak sa typicky z domu spusti standardny autopilot a ked vojdete na privadzac tak sa automaticky prepne do NoA rezimu a gongne vam, aby ste o tom vedeli. V nastaveniach sa da preddefinovat, ci sa ma automaticky do NoA rezimu prepnut, alebo nie.

    V idealnych podmienkach to dokaze veci ako:
    - idete po D1 z BA na Senec cez privadzac Blatne, auto SAMO vyhodi smerovku a SAMO zide z dialnice na privadzac, tam v zakrute spomali, SAMO hodi smerovku a SAMO sa preradi do laveho pruhu (odbocenie na Senec) kde vie, ze konci NoA odbocenim vlavo, takze spomali az kym presne na odbocke nezastavi. Tam staci dat smerovku a tuknut do plynu a auto sa pohne uz na standardny tempomat.

    - v mega zapche z Dolnozemskej na pristavny most smerom na Senec sa dokaze postupne SAMO popreradzovat medzi pruhmi az na most (bola to ale start-stop zapcha a stale bolo auto predo mnou)

    - ked dobiehate auto pred vami zobrazi vam na displeji vyzvu na predbehnutie, je potrebne dat smerovku a mierne potocit volantom (na potvrdenie, ze ste tu, netusim preco uradnikom nepostacuje vyhodenie toho blinkra), nasledne auto samo spravi preradenie (v US verzii sa da zapnut rezim, ze nemusite nic potvrdzovat, auto sa samo preradi ked dobehne auto pred vami)

    - ked auto predbehnete tak sa zase zobrazi vyzva na preradenie sa do povodneho pruhu, znova staci potvrdit blinkrom a miernym potocenim volantu

    Dovody preco je NoA v EU nafigu je zhrnute v tomto videu:
    https://www.youtube.com/watch?v=SxwrD0MMZxE
    ja povazujem za problematicke nasledovne veci:

    - kvoli EU nariadeniu auto vyzaduje DLHY odstup od auta za vami, casto sa nedokaze preradit z praveho pruhu do laveho, pretoze je tam auto, pripadne prerusi preradovanie niekde v polke ked vas to auto dobehne (a to je od vas v normalnej vzdialenosti 2-3 auta), detto plati pri preradovani sa nazad (preradi sa, ked uz je obehnute auto uplne male v spetakoch). V US verzii sa dokaze auto napchat aj do medzery jedneho auta. Dodrziavanie extremnej vzdialenosti medzi autami za vami povazujem za najvacsi problem praktickej pouzitelnosti NoA.

    - ked date sami povel na preradenie sa z pruhu do pruhu tak auto ide pomerne dobre, vysledkom ale je, ze "vypne" automatiku preradovania na urcity cas (neviem presne odsledovat, raz som meral a bola to minuta ale zvycajne sa mi zda, ze to je omnoho dlhsie). Vysledkom je, ze vam prestane fungovat automaticke preradovanie, pretoze auto si mysli, ze chcete riadit vy. To sposobi, ze ked cakate, ze auto odboci samo na ten zjazd Blatne, tak neodboci samo, musite dat smerovku vy. Stav, ci je v casovej zone blokovania vasim povelom, alebo je v automatike nie je ziadno zobrazeny, takze spravanie je potom nepredidatelne. Pri normalnej doprave je pomerne tazke dosiahnut stav, ked ide NoA same a vy nepotrebujete sem tam hodit smerovku a preradit sa podla vasho uvazenia (respektive sa niekde napchat).

    Aktualny stav NoA je teda taky, ze je v polo auto rezime (potvrdzovanie preradzovania medzi pruhmi) ako tak funguje v nedelu doobeda na dialnici, ked je malo aut. Akonahle je na ceste viac aut uz musite preradzovat medzi pruhmi sami, pretoze malokedy mate taky rozostup od auta za vami. Ja ked vidim, ze ma niekto dobieha a auto sa prave preraduje tak sliapnem na plyn, auto zrychli a medzera zostane dostatocne velka aby auto dokoncilo manever (to ze prudko dobieham auto predo mnou legislative EU zjavne nevadi).

    Na zaver otazka, kupil by som NoA znovu? Za mna ano, verim, ze problemy s legislativou sa casom vyriesia a potom to bude famozne ;-)

    EDIT 18.12.2019: Aktualizacia 2019.40.2.1

    Auto dostalo aktualizaciu 2019.40.2.1 a nasledne som mal moznost ist rovnakou trasou ako v predchadzajucej verzii vyssie. Nastali zasadne pozitivne zmeny v Navigate on Autopilot (NoA):

    - auto sa zacalo rychlejsie vracat do praveho pruhu po predbiehani, nie je potrebne aby malo od predbehnuteho auta velky odstup, nechava ho podobny ako standardny sofer
    - auto prestalo mat dlhe limity po manualnom vyhodeni smerovky - ak som sa rozhodol predbehnut auto predo mnou tak po predbiehacom manevre sa samo chcelo vratit nazad, v starsom SW po manualnom vyhodeni smerovky ako keby na urcitu dobu vyplo NoA
    - ak sa chcete dostat do laveho pruhu a ide v nom auto, uz nie je potrebny taky extremny rozostup od ineho auta vzadu za vami v lavom pruhu

    Osobne som mal z jazdy velmi dobry pocit, bola pomerne riedka doprava, keby v EU fungovalo Non confirmation lane change tak auto skutocne velku cast dialnice dokaze ist samo vratane predbiehania. Stale robia problem kamiony, ktore ako keby detekuje az pomerne neskoro a kedze idu pomaly, tak najskor znizi rychlost a az nasledne sa rozhodne predbiehat. Pri osobnych autach to robi pomerne prirodzene ako standardny vodic (a v tejto aktualizacii vratane navratu do praveho pruhu), kamiony je ale potrebne stale predbehnut manualne vyhodenim smerovky (v tejto aktualizacii sa ale auto nasledne aspon snazi vratit do praveho pruhu, co pred tym nerobilo).
    Naposledy upravené jeeff; 18-12-2019, 11:37.
  • milan84
    Member
    • Jun 2015
    • 412
    •   

    #2
    pecka. vdaka za podrobne info. Priznam sa, ze si ma namotal a rad by som niekedy aspon na chvilu bol spolujazdec v takom aute. My, co mame najstarsie typ tempomatov na aute inych znaciek nemame ani šajnu o tychto funkciach

    Komentár


    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      Ja mam navigate on autopilot tiez, ale nepouzivam ho. Autopilot je celkovo super a casto ho zapinam, ale ma to svoje muchy a niekedy je otravny (asi aj kvoli obmedzeniam eu).
  • Jiri GrandPa
    Senior Member
    • Dec 2016
    • 548
    • viera8131
    •      

    #3
    Mno, je od Tesly celkom svinstvo, ze auto park a sumon podmienuje takto nezmyselnym "autopilotom". Ja som si FSD nedal presne kvoli tomuto, dufam, ze aspon home link budem mat, lebo o home linku sa uz nikde v konfiguracii nepise. Ale vlastne hlavny dovod, preco som FSD vyhodil bola zmena jeho ceny o 1000 CHF v case, ked som cakal na auto. Tym ma tak vytocili, ze by to ozaj muselo byt dobre funkcne aby som este priplatil dalsiu tisicku. Neslo mi o peniaze ale o princip. Ja som objednal auto v urcitej konfiguracii za urcitu cenu, oni zdrzali dodavku a ked som chcel po tom zdrzani pridat tazne, tak si kludne vypytali inu cenu. No way.
    Ked to bude pouzitelne, tak aj tak to daju ako upgrade za rovnaku alebo nizsiu cenu.
    A propo - tak, ako to popisujes je jedina pridana funkcia voci mojmu AP1 na Sku to, ze auto samo zide z dialnice na odbocku (ak sa mu to podari, ze jo...). Automatika preradovania aj tak zavisla na vodicovi, ze vyhodi blinker, presne ako u AP 1 (a to nemusim robit pohyb volantom).
    Za 3 roky teda "pokrok jak svina". A je jedno, ze za to Tesla nemoze, podstatny je vysledok - toto je produkt za 6'300 EUR?
    Inak ten sumon takto zmenili u vsetkych modelov - musis mat zapnute BT a byt pri aute. A tiez mi spravne zareaguje na 3-4 pokus.

    Komentár


    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Ano, voci API1 je to aktualne len automaticke zidenie a preradovanie sa na dialnicnych krizovatkach. Blinker musis vyhodit aj teraz ako na AP1 a aj na AP1 ja musim mierne potocit volantom (nestaci dat len blinker), nie je to fyzicke potocenie, je to rovnake ako ked mas hlasku, ze daj ruky na volant (len potvrdit, ze ich tam mas).

      To ze je spojeny summon a ostatne vlastnosti s FSD je politicke rozhodnutie Tesly. Teoreticky to mozu spravit ako ine automobilky na milion poloziek v konfiguratore.
  • kayle
    Member
    • Nov 2017
    • 35

    #4
    Je návrh zmeny pri automatickej zmene jazdného pruhu viď. https://www.teslarati.com/tesla-auto...lations-europe a https://t.co/kAJZaPx8Tw
    pôvodne: ...nezačala sa skôr ako 3 sekundy a neskôr ako 5 sekúnd...
    nové: ...nezačala sa skôr ako 3 sekundy a neskôr ako 15 sekúnd...

    Je tam aj zdôvodnenie prečo to zvyšujú (robili reálny test na 1000 autách počas 30 dní)

    A popravde keď som čítal to aktuálne nariadenie, čudoval som sa prečo je tam iba 5 sekúnd. Ako keď som si v duchu "prehrával jazdu" tak to aj mohlo väčšinu času stačiť, ale sú prípady keď je hustejšia premávka, tak hodím smerovku a môže trvať aj viac ako 5 sekúnd od začatia blikania. než sa vyskytne dostatočné miesto.

    Mimochodom k tomu
    Pôvodne zverejnené od jeeff Pozrieť príspevky
    - ked dobiehate auto pred vami zobrazi vam na displeji vyzvu na predbehnutie, je potrebne dat smerovku a mierne potocit volantom (na potvrdenie, ze ste tu, netusim preco uradnikom nepostacuje vyhodenie toho blinkra), nasledne auto samo spravi preradenie (v US verzii sa da zapnut rezim, ze nemusite nic potvrdzovat, auto sa samo preradi ked dobehne auto pred vam
    Držia sa nariadenia a je to Paragraph 5.6.4.6.8.1. d) - musí sa prerušiť akcia zmeny pruhu, ak vozidlo nedeteguje, že vodič drží volant.
    Naposledy upravené kayle; 22-10-2019, 09:58. Dôvod: vypadol mi jeden odkaz na článok

    Komentár


    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Vcera o tom bola velka diskusia na reddite, su tam dalsie zmeny ako napr. ze uz nebude treba drzat volant ked das smerovku (vyhodenie smerovky je dostatocne potvrdenie ze davas pozor) a aj skratenie vzdialenosti pri zaradovani sa o 40% (co je teraz velky problem, ze auto potrebuje velku vzdialenost od dalsieho auta). Zasadnutie uz bolo, ale vystup z toho zatial nie je, vsetko su to navrhy, tak som zvedavy co preslo.
  • jeeff
    Member
    • Nov 2015
    • 96
    • lubos1519
    •   

    #5
    Aktualizacia 2019.40.2.1

    Auto dostalo aktualizaciu 2019.40.2.1 a nasledne som mal moznost ist rovnakou trasou ako v predchadzajucej verzii vyssie. Nastali zasadne pozitivne zmeny v Navigate on Autopilot (NoA):

    - auto sa zacalo rychlejsie vracat do praveho pruhu po predbiehani, nie je potrebne aby malo od predbehnuteho auta velky odstup, nechava ho podobny ako standardny sofer
    - auto prestalo mat dlhe limity po manualnom vyhodeni smerovky - ak som sa rozhodol predbehnut auto predo mnou tak po predbiehacom manevre sa samo chcelo vratit nazad, v starsom SW po manualnom vyhodeni smerovky ako keby na urcitu dobu vyplo NoA
    - ak sa chcete dostat do laveho pruhu a ide v nom auto, uz nie je potrebny taky extremny rozostup od ineho auta vzadu za vami v lavom pruhu

    Osobne som mal z jazdy velmi dobry pocit, bola pomerne riedka doprava, keby v EU fungovalo Non confirmation lane change tak auto skutocne velku cast dialnice dokaze ist samo vratane predbiehania. Stale robia problem kamiony, ktore ako keby detekuje az pomerne neskoro a kedze idu pomaly, tak najskor znizi rychlost a az nasledne sa rozhodne predbiehat. Pri osobnych autach to robi pomerne prirodzene ako standardny vodic (a v tejto aktualizacii vratane navratu do praveho pruhu), kamiony je ale potrebne stale predbehnut manualne vyhodenim smerovky (v tejto aktualizacii sa ale auto nasledne aspon snazi vratit do praveho pruhu, co pred tym nerobilo).

    Komentár

    Pracuje...
    X