Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Renault Zoe

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • denial
    Member
    • Jun 2014
    • 228

    #61
    Zdravim.

    Zoe sa da kupit za 8000 na mobile.de.
    Pasuje do tych starych modelov aj 40kWh bateria?

    Pisal som do https://www.renault-bank.de/batteriemiete
    ci sa da prenajat od nich bateria aj ked byvam na SK.

    Kupovat novu u nas za dalsich 8000 mi nedava zmysel a nasi prenajom neponukaju (ktovie preco).

    Komentár

    • 1fisker
      Senior Member
      • Aug 2014
      • 1228
      •      

      #62
      Nie je to za 8000 eur, k cene sa musí pripočítať cena prenájmu batérie, ale tá sa pre Slovensko prenajať nedá. Preto je treba pozerať také inzeráty, kde sa ZOE predáva včítane batérie, tam je potom celková cena vyššia. Môžem konkrétnejšie poradiť ak treba.

      Komentár

      • 1fisker
        Senior Member
        • Aug 2014
        • 1228
        •      

        #63
        Včera som skúšal nabíjaciu stanicu ZSE pri Tulipe MT, 5 min. AC nabíjanie išlo rýchlosťou 37 kW, pri začatí nabíjania bola batéria nabitá asi na polovicu. Skúšal som aj iné stanice, Lidl Nová Dubnica, Kaufland BA, aj ZSE v Trnave. Takže mám definitívne overené, že mám v aute nabíjačku 43 kW. Ide to okolo 36 kW aj v Auparku v ZA na GW. Pri Tescu v ZA GW ide len 22 kW, tam to majú tak nastavené.
        Pri nabíjaní výkonom 43 kW sa zapína dosť silno hučiaci ventilátor, ktorý chladí batériu. Pri nabíjaní 22 kW sa zapína ventilátor len občas a je takmer nehlučný. Vyzerá to, že majú celkom dobre zvládnutú termo reguláciu batérie na rozdiel od Leafa.
        Pred pár dňami osobný rekord prepočítaný dojazd 183 km, inak bežne cez 160 km.

        Komentár


        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          A aku v tom mas bateriu?

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          prva generacia ZOE (ktoru ma zrejme 1fisker) mala bateriu 22kWh, motor 66kW, podla NEDC ma mat dojazd 210km, no 1fisker -ova je uz starsia, takze jeho dojazd sedi... K 43kW nabijacke v ZOE patri trosku zravejsi motor continental.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Pýtam sa, lebo ja mám dojazd s Fiatkou o 10% lepšie. S ľahkou nohou po meste dam prepočítaný dojazd 200 km teraz v lete celkom pravidelne.
          Zima je iné kafe. Pri veľkom mraze je dojazd kľudne len 120 km. Ale do mesta furt viac ako dosť.

        • 1fisker
          1fisker komentoval
          Upraviť komentár
          Mala by tam byť 22 kwh batéria. Spotreba býva asi 13,6, ale mal som aj viac. Niekedy sa dostanem aj na 12,5
      • 1fisker
        Senior Member
        • Aug 2014
        • 1228
        •      

        #64
        https://www.unitedlife.sk/renault-zo...e-mali-vsetky/

        Komentár

        • 1fisker
          Senior Member
          • Aug 2014
          • 1228
          •      

          #65
          Uvažujem aké zimné gumy kúpiť pre Zoe. Mám predbežne vybraté tieto 185/65/R15:
          Continental Wintercontact TS 860
          Goodyear Ultragrip 9
          Nokian WR D4

          Ktoré by ste prípadne odporúčali? Budú mi stačiť aj nejaké lacnejšie? Neviem, či existujú pre elektromobil nejaké špeciálne tiché s dobrým dojazdom, úsporné

          Komentár


          • ivan32
            ivan32 komentoval
            Upraviť komentár
            O vhodnosti pre ev sa neviem vyjadriť ale mám na jednom aute ultragrip 9 a sú super ale prvú zimu pri 120km/h hučali, pri vyššej alebo nižšej rýchlosti už nie. Nejaká rezonancia alebo čo. Alebo potom na druhom aute mám BF goodrich G force winter 2 sú lacnejšie a na snehu jednoznačne špičkové a tiché. A na mokre je to stredná trieda ale myslím že ten sneh je dôležitejší.
            Naposledy upravené ivan32; 08-11-2019, 12:49.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Co sa tyka dojazdu jednoznacne Michelin Pilot Alpin 5. Ale na take male auto by som rozmyslal nad univerzalkami Michelin Crossclimate. Mam ich na Fiatke (presne v tvojom rozmere) a su super, aj co sa tyka dojazdu v zime, ani sa moc nederu v lete. Otazne je, kolko chodis na snehu, v Bratislave to nie je casto tema ale sedia aj na nom (jasne ze asi nie tak, ako original zimne znackove).

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Jiri GrandPa Prave dnes som sa tu chcel informovat, co si myslite o celorocnych pneu na mestsky EV. Jeden som kupil s celorocnymi, druhy - starsi ma letne aj zimne na diskoch. Ziadne nemam ojazdene, no starsi i-MiEV uz ma 6-rocne gumy a to sa mi hlavne u zimnych zda za hranou. Navyse tie zimne su veeelmi hlucne. Vyber celorocnych je dost obmedzeny.
            Navyse potrebujem dva dost exoticke rozmery: vpredu 145/65 R15 a vzadu 175/55 R15.
            Predne aj zadne by zrejme mali byt rovnaka znacka aj dezen, zatial som oba rozmery nasiel len u Hankooku - Hankook Kinergy 4S.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Pri celorocnych vidim v zasade len 1 a pol problemu a jeden a pol problemu je riesitelny Ten polovicny problem je sneh kde sa tieto gumy tvaria skor ako letne ale sneh mame v BA 4x za zimu a vtedy mozes zobrat TMX. Ten hlavny problem je celkova prilnavost na namrznutej ceste. Poladovica byva v BA castejsie ako sneh a tam sa to sprava dost nepredvidatelne. Najhorsie to je na mokrych elektrickovych kolajach a priechodoch pre chodcov kde to nedrzi ale ze vobec absolutne Ale ak mas alternativne auto na zle dni tak je to urcite dobra volba ktora ti usetri vymeny pneu. Osobne by som do toho siel ak to chces na trojicky do mesta. Do zlej zimy mas TMX s regulernymi zimakmi.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Všeobecne máš určite pravdu ale ja si spomínam na jeden deň minulú zimu keď bola, presne ako píšeš, poľadovica ako sklo, a komentár mojej ženy na Fiatke bol - všetci sa šmýkali a nevedeli sa poriadne pohnúť a ja som v pohode išla - tak (možno vďaka tlaku ťažkého auta na nápravu) to asi nebude take zlé s tými Michelinmi. Podotýkam, že to auto ma predný nahon a rozloženie hmotnosti presne 50:50.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Trojcata maju zadny nahom a pri zadnom nahone trakcia nie je problem. Na rovnakom snehu/lade som skusal jazdu na oboch i-MiEVoch - jeden na zimnych, druhy na celorocnych a neevidoval som podstatny rozdiel.
            Na snehu je jazda s zadnym nahonom a vypnutym protipreklzovym systemom vyslovene zabavna. Ja som starsi rocnik, vela som toho najazdil na MB-ckach 1000, 100 aj 130, zimne gumy som na ziadnej nemal. Zimne gumy u mna zacali az favoritom a dalsimi autami s prednym nahonom.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Ale ja nehovorim o trakcii pri akceleracii a jazde. Rozbehnes sa vzdy nejako pokial nie si uplne jelito. Aj auto udrzis na ceste. Narazam primarne na brzdenie. Ocami nedobrzdis ked chytis fajny povrch. A pri brzdeni na smyklavom povrchu mas lajtr fuk ktoru napravu mas hnanu. Tam ti dava nadej len tych 20cm2 stycnej plochy s cestou na kazdej gume. A celorocky boli uz mnohymi subjektami opakovane testovane s horsimi vysledkami brzdenia oproti zimnym gumam. Da sa to inac pekne skusit na skole smyku. Ja to beriem ako zabavu a manzelka mi dava na vianoce pravidelne poukazku na ten najvyssi kaskadersky stupen. Raz som zo zvedavosti dal kurz na letnych a rozdiel bol az dychberuci. Pri full brzdeni so vsetkymi kolesami na klznej ploche to robilo pri 50kmh rozdiel cez 14 metrov. Celorocky budu dakde uprostred ale aj 7 metrov su skoro dve dlzky auta a mozu byt rozdielom medzi kufrom auta pred tebou a bezpecnym prijazdom domov

            Do jedineho auta by som si to nedal nikdy ale ak je v rodine aut viac a niektore maju plnohodnotne zimne obutie tak by som nevahal. Usetris si vela roboty s prezuvanim. Na iMieve aj tak asi jazdi clovek opatrne.

          • palo47
            palo47 komentoval
            Upraviť komentár
            Na mestké auto som zástanca celoročných aj keď bývam v BB. Prax je taká, že aj keď je poľadovica, tak do pár hodín je väcšina ciest posolená. A na ćerstvo namrznutú cestu by som sa vydal len keby išlo o život a mal som najlepšie možné zimné špeciály na ľad. Ak by ma to chytilo cestou, tak auto odstavím a počkám na posyp.
            A je to aj o výraznom znížení rýchlost. Zažil som pred cca 15 rokmi D1 TN - BA keď tam bolo kvôli poladovici cca 100 búraciek. Autá v poli, roztratené po jazdných pruhoch a ja bez problému. Vtedy bola zrada v tom, že dialnicu síce posypali (alebo postiekali soľankou?) a na vrchu bola voda ale pod ňou ešte ľad. To je šmýkačka nadruhú!

            Darmo ja zabrzdím včas keď do mňa niekto vletí zozadu alebo ho vyniesie do protismeru v zátačke.
            Málo čo je tak súrne aby sa nedalo odložit o pol dňa.
            Ja preferujem CrossClimate. Škoda, že sa celoročky nedajú nakonfigurovať pri kúpe nového auta.
            Naposledy upravené palo47; 15-05-2020, 10:53.
        • 1fisker
          Senior Member
          • Aug 2014
          • 1228
          •      

          #66
          Mám pre vás všetkých zaujímavú informáciu.
          Dnes som bol s mojím Zoe na pravidelnej prehliadke v značkovom servise, popritom som si dal spraviť test batérie.
          Stav batérie je 98%.
          Auto má 5 rokov, najazdené 66 tis, km.
          Čo poviete na to? Podľa mňa vynikajúci výsledok.
          Túto informáciu môžete kľudne zdieľať ďalej v rámci propagácie elektromobilov najmä pre tých skeptikov, ktorí si stále myslia alebo majú prečítané mýty na internete, že batérie nevydržia dlho.
          Takže pre všetkých záujemcov - nebojte sa a kupujte elektromobily!

          Komentár


          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            chladenie baterie robi zazraky. Potvrdene globalne. Najvacsie degradacie ma nissan a ako jediny nema chladenie baterii. Ako vsade citame, ostatne znacky maju minimalne degradacie.
            holt, ked je niekto ....nissan

          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            tak veru, ja tuto jesen / zimu nabijam len doma a nie na DC a SOH mi pada rapidne, uz som na 91%

          • palo47
            palo47 komentoval
            Upraviť komentár
            Je to trochu zložitejšie. Chladenie je dôležité pri nabijaní veľkými vykonmi. Pri bežnej jazde sa bateria zahrieva len minimallne. V našich podmienkach je vhodné skôr ohrievanie. Napr LG Chem e63 članky už pod +10 degC maju citelný pokles kapacity a hlavne redukovaný max nabíjací výkon. Ak auto stojí vonku, tak prevažnu čast roku sa teplota baterie ráno nedostane nad +10 deg C. Závisí aj ako je bateria tepelne izolovaná voči okoli. A akumulatory LG Chem e63 maju optimálny výkon v rozmedzí 25 az 45 deg.
            Čo sa týka časovej degradácie tak tam je najdôležtejšia aby bateria nezostávala v 100% nabití dlhśiu dobu pri vyššej teplote (už od 25 deg C). Zaujímavé je, že dlhšie zotrvávanie v nízkom nabití dokonca spomaluje časovú degradáciu.
            Čo a tyka počtu cyklov do poklesu kapacity na 70% tak znižuje je ich počet hlbokých vybití ale aj počet plných nabití (na 100%). Pri pravidelnom jazdení to však nedá využiť, jedine ak jazdím kratsie cesty , tak nabíjam len napr do 80%.
            Ale veľký vplyv má aj “chemizmus” konkrétneho výrobcu článku.

            S SoH je to dosť zahmlené, chýbajú jasne definície. Hľadám spôsob ako hodnoverne stanoviť SoH aspoň relatívne a potom sledovať napr každý rok ako sa znižuje. Ale v amaterskych podmienkach to nie je triviálna záležitost.
            Naposledy upravené palo47; 15-05-2020, 11:33.
        • 1fisker
          Senior Member
          • Aug 2014
          • 1228
          •      

          #67
          Fotka ešte z Incheby, keď je auto umyté

          Komentár

          • milan84
            Member
            • Jun 2015
            • 461
            •   

            #68
            chlapi, radte. ako moze pri novom ZOE nastat toto:
            • Udaje zo vcera: Spotreba 12,1, po 100km zostatok v baterii 78 percent
            • Udaje dnes: Spotreba 12,4 po 100km zostatok v baterii 81 percent
            • Odhad dojazdu Renaultu +-1kkm rovnaky

            Komentár


            • 1fisker
              1fisker komentoval
              Upraviť komentár
              nerozumiem v čom je problém? ukazuje nejako veľa tých %?

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Ze by softver od VW? :-)))

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              ako pri vacsej spotrebe moze byt po rovnakych km zostatok percent vyssi ??

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              milan84 napr. v prvom pripade mohol mat na zaciatku menej % nabitia , mozno rozna teplota okolia. Dojazd - neviem ako novy, ale stary Zoe po resete PC vypocitava dojazd podla preddefinovanej spotreby, potom ju priebezne upravuje podla aktulaneho jazdneho stylu po ubehnutych km. Mne zvycajne aj prvych 100km dojazd neubudal, obcas aj pribudal.

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              Taur ano, ten dojazd je haluzny aj v novom. Ked po dobiti doplna vsetko zresetujem, ukaze nejaky default 350. Ked som predtym isiel eco a dobil doplna, prepocitalo podla neho na 390.
              Ale nevysvetluje to nic s tymi zvysnymi percentami. Nemoze byt predsa viac zostatku ked som mal vacsiu spotrebu ?!
              Auto bolo pred oboma meraniami dobalancovane na AC do zhasnutia a zahlasenia, nech ho odpojim.

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              milan84 Mozno 100% nieje vzdy rovnakych 100%, mozno niekedy nabije viac, nad ramec deklarovanej vyuzitelnej kapacity. Ta ochrana bat je mozno +/- nejake to percento. Aj nick pisal ze mu na nire vychadza podla vypoctov z praxe viac vyuzitelna kapacita bat na jeho kuse nez udava vyrobca.
              Rec je tu o desatinkach kwh a 2-3% na malej statistickej vzorke iba 100km. Neviem ci to stoji za rec.
              Naposledy upravené Taur; 14-05-2020, 09:44.

            • 1fisker
              1fisker komentoval
              Upraviť komentár
              ešte treba zobrať do úvahy, že tesne po jazde ukazuje inú hodnotu ako ráno potom ako si baterka "oddýchne", mne to robí niekedy dosť veľký rozdiel

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Stav batérie v % je predsa vypočítavaný z napätia a ak boli vonkajšie teploty výrazne iné, čo teda boli keď prišli zmrzlí, tak údaj o SOC nie je presný.

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              Miro, ano mas pravdu. Ale zmrznuti v tie dva dni este neboli. Raz bolo cca 17st, potom na druhy den v case nabijania nad 10. Auta boli v oboch pripadoch po jazde - len s hodinovou pauzou na nabijacke. Takze podmienky fakt najlpodobnejsie, ake sa daju dosiahnut.

              Tomu dojazdu ale neverim. Nastastie ukazuje menej, ako viem prejst. Teda zatial mesto a okolie.
              Po 100km som v prvy den odcerpal 20 percent. Vynasobene 5 = 500km dojazd. Auto pisalo 390.
              Dnes sa motam tesne nad polkou a mam spravenych 200km. To zas zodpoveda odhadu auta ... take francuzske
              Pri Leafe aspon viem, ze to co pise nikdy neprejdem

            • Vilo
              Vilo komentoval
              Upraviť komentár
              Meranie zostávanjúcej energie v Li-ion batérii je ako meranie zostávajúceho množstva paliva v nádrži plavákom, pričom nádrž je z gumy, čiže okrem toho, že plavák ukazuje zle keď je auto naklonené, nádrž mení tvar podľa teploty, dole je užšia ako v strede a mení tvar ešte aj podľa množstva odoberaného paliva v danej chvíli.
              Preto meranie SoC v Li-ion batérii plavákom (meraním napätia) je mimoriadne nepresné. Všetky seriózne BMS (nie len v autách ale aj notebookoch a mobiloch) používajú meranie prietoku energie - neustále merajú koľko energie do batérie vteká a vyteká, vedia aká je plná kapacita a z toho vedia vypočítať veľmi presne koľko v batérii zostáva.
              Ja keď potrebujem naplánovať cestu na hranici možností môjho auta (B250e), percentá prenásobím plnou kapacitou, hodnotu v kWh podelím očakávanou spotrebou v danom počasí a veľmi presne viem odhadnúť či mi trasa výjde a s akou rezervou dorazím do cieľa.
              Podľa príspevku o skúsenostiach Zoe mi to tak príde, že Francúzi merajú zostávajúcu energiu v batrérii "plavákom".
          • milan84
            Member
            • Jun 2015
            • 461
            •   

            #69
            Nove ZOE za cenu jazdeneho Leafu II.
            Kto by to povedal, ze tak skoro bude stat pouzitelny elektromobil rovnako ako hybrid
            https://www.autobazar.eu/renault-zoe...d16526460.html
            cena je konecna, nie je v nej odratana dotacia ako to robia ini predajcovia hlavne nissanov.

            Komentár


            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              Len keby ich vacsinou nemali v tej svetlomodrej, alebo bielej farbe nasi predajcovia.

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              ta modra vyzera podla mna vyborne.
              Ja som mal tyzden perlovu bielu, ale posobi to ako lacna dacia

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              milan84 A ako vidis ZOE po tyzdnovej skusenosti? Kolko si nabehal?

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              pri vybere noveho auta za 30000 uplne bez konkurencie. jasna volba.
              Vyborne auto, v mnohom ma prijemne prekvapilo.
              kedze to ma aj DCčko, da sa s tym za cenu vyssej spotreby a hodinoveho nabijania behat aj daleko. Najvacsie prekvapko bolo, ze sme sa do toho zmestili cela rodina, teda vzadu tri detske autosedacky/podsedak.
              Bude coskoro test v autožurnále, uz ho klepem.
              Spravil som vyse 800km.

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              Mne sa pacila ta 22kw palnabka. Vlastne je to poloDC kedze DC ma iba 50kw. Da sa dost rychlo nabit aj v hornych-dolnych. Celkom je to moj favorit koli nej. Riesi to aj problem ked prides k nabke a DC je obsadena,alebo nefunkca, tak mozes na AC-poloDC nabijat kym sa uvolni, alebo nabijes aspon aby si dosiel k dalsej DC. Ja som jazdil predoslou verziou r. 2016 a tiez celkom fajn dojem na mna urobil. A ta mala smiesny vykon motora 43kw, ten co si mal ty ma 100kw, ak to bola R135, To muselo slapat...

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              praveze ten vykon nie je tak oslnivy. Tomu autu chyba kopanec charakteristicky pre skoro vsetky EV. Prosto ten motor sa rozbieha pozvolne a nie je to ani vysada pri vyssej rychlosti. Predpokladam nejake obmedzenia kvoli spotrebe, alebo opotrebeniu poloosy atd...neviem. Pri beznom jazdeni nezbadas ale ludia, co uz vyskusali kadeco si to vsimnu a je to take malinke minus.
              A AC presne ako pises, doslova tieto iste slova davam do testu. Pri obsadenom DC vies ako tak pouzit AC aj ked je rozdiel 1h20min a 2,5 do tych 80-90 percent

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              Vravis, ze rozdiel je hodina. Povedzme, ze nabijes 40kwh, ak nabijes na AC zadarmo na obecnej, alebo zo ZSE zatial pri 9e pausali, tak si oproti DC usetril 12-20e podla operatora, Povedzme strednych 16e cistych, v hrubom potrebujes zarobit na to 26e. Pri priemernom plate treba na to robit 5h, niekto aj celu pracovnu smenu. To radsej o hodinu dlhsie pockam na AC nez o den viac robit potom. By som musel mat plat 5tis euri, aby sa mi oplatilo rychlo nabijat a usetrit hodinu. Pri inom aute keby malo 3-7kw palnabku a DC zvladalo 100+kw. inak by to vychadzalo. Ale pri ZOE kedze DC nabija max 50kw a AC az 22kw sa to DC neoplati, ak nieje DC nabka zdarma.

            • ToMiLeaf
              ToMiLeaf komentoval
              Upraviť komentár
              Ak môžem poradiť, to porovnanie s hybridom radšej do svojho článku nepíš. Hateri si zgustnú
              Máš na mysli podobne veľký hybrid ako je Zoe, trebárs Yaris HSD? Za 15 000,-? Alebo o x tried väčšiu Corollu HSD za 19 990,-? A to, že tieto autá majú tak 3x väčší dojazd, ktorý si vieš obnoviť po piatich minútach, písať snáď nemusím. Skôr by som auto porovnával s podobne veľkou EV konkurenciou.
              Média sú plné spontánnych vyjadrení a poloprávd tak aspoň my, čo máme trocha iné myslenie by sme to nemali podporovať

              Inak škoda, že ťa nenechali urobiť viac ako 800 km v rámci testovania auta. Ja, predtým ako som kúpil Leafa, požičal som si ho na 3 a pol dňa, urobil 1 300 km po Slovensku a ani potom by som si auto ešte nedovolil akokoľvek hodnotiť. Proste som mal pocit, že takto krátky čas nie je dostatočný na to aby som mohol komukoľvek dať relevantné informácie o tom aké je to auto a tobôž už nie aby sa na ich základe niekto mal rozhodnúť či si auto kúpi alebo nie.

            • Savi
              Savi komentoval
              Upraviť komentár
              Minuly tyzden som bol vyskusat aj ZOE a velmi milo ma prekvapilo toto auticko. Viem si ho pri troche uskromnenia z pohodlia predatavit aj ako rodinne auto. Pomer cena/vykon je pri ZOE top. Ak nekupim TM3, tak si viem cakanie na TMY predstavit kludne aj s ZOE.

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              myslel som skor modny doplnok toyotu CHR. Je sice dlhsia, ale realne to ma vzadu na hlavu urcite menej miesta a velke to nebude. A ten model zacina na 25000, so silnejsim benzinakom za 27000.
              Mohol som najazdit aj viac km. Jedna sa o mestske auto, takze 2/3 jazd boli v meste. A tam viac nenajazdis ak popri tom potrebujes riesit aj ine veci. Na vytvorenie nazoru to staci. Bolo by fajn to este zopakovat v zime.

            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              Problem je ze cielene vyberanie konkurenta tiez nie je uplne koser. Faktom je ze zaujemca o ZOE bude mat toto auto prave v jednom kosiku aj s Yarisom Hybrid. A tu narazame na cely a zaroven najvacsi problem elektromobility. Zase za pravdu sa netreba hanbit a treba veci pomenovat spravnym menom aj ked sa nam to nie uplne paci a nevyhovuje nam to tak ako si zelame. Lebo potom to bude uplne rovnako zaujaty clanok ako vsetky tie Tesla hejty ktorych je plny web. Autu tym nikto nepomoze (skor uskodi ak zostane niekto po kupe sklamany) a vsetok hnoj pojde na triko autora.

              Toyota CHR ma podla mna trosku inu cielovku a je to skor imidzovka. Jedine kriterium kedy by sa tieto 2 auta mohli stretnut je ak chce niekto nieco ekologicke do mesta a striktne chce minut 25-30tis. Ale to budu kriteria mensiny. Na konci to bude mestsky hatchback vs mestsky hatchback. Teda Yaris vs Zoe.

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              prave preto som pozrel cennik CHR.
              Poznam cloveka, ktory ma RAV4 ako druhe auto pre manzelku a ide ho menit. Uvazuje prave nad niecim mensim - konkretne CHR. Kedze lovi v tejto cenovej skupine a nepotrebuje velke auto, ekonomicky ZOE vychadza urcite lepsie ako ten mackopes CHR.

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              milan84 Ja som ten vykon 43kw EV porovnaval s 69kw benzinom toho isteho segmentu a som mal subjektivne dojem lepsi z EV hoci papierovo ma len 2/3 vykonu a zrychlenie na 100 mensie, realne zrychlenie do 50 aj 80 km/h bolo pocitovo lepsie. S inym EV som nrjazdil takn neviem porovnat. Tiez neporovnavam s V8/300koni. Ale v porovnani obdobneho ICE auta EV vyhrava u mna.
          • Savi
            Member
            • Dec 2019
            • 52
            • peter68691
            •   

            #70
            ZOE bude mat o 2-3 mesiace aj mobilnu aplikaciu a v nej casom aj moznost odomykania auta, takze nebude treba pouzivat ten ich neprakticky velky bezdrotovy "kluc".
            Na obrazku v pravom stlpci je, co vsetko ZOE bude vediet cez appku. Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image002.jpg Videní:	0 Veľkosť:104,6 KB ID:	55120

            Komentár

            • nick81
              Member
              • Nov 2019
              • 148

              #71
              Pribudla recenzia od fdrive.cz

              Komentár

              • jux
                jux
                Senior Member
                • Apr 2015
                • 1176
                •      

                #72
                Pôvodne zverejnené od Taur Pozrieť príspevky
                Ja som ten vykon 43kw EV porovnaval s 69kw benzinom toho isteho segmentu a som mal subjektivne dojem lepsi z EV hoci papierovo ma len 2/3 vykonu
                Vykon elektromobilu nemozno priamo porovnavat s vykonom spalovaka:
                - priebeh vykonov spalovacieho motora a elektromotora su podstatne rozdielne
                - priebeh vykonu elektromotora je dany hlavne jeho riadiacou elektronikou, u spalovaka je dany hlavne vlastnostami motora.
                - z elektromotora je z principu mozne kratkodobo odobrat niekolkonasobne vyssi vykon, ako je jeho menovity (trvaly) vykon.
                - vykon elektromotora EV je tiez obmedzeny maximalnym moznym odberom z baterie.

                U EV sa vykony udavaju vselijako, je v tom neporiadok, preto je takmer nemozne porovnavat vzajomne vykony EV podla udajov od vyrobcov.
                Udavaju:
                - len max vykon bez dalsej specifikacie
                - "kratkodoby" max. vykon (ako dlho je kratkodobo casto nepovedia)
                - max. vykon pocas roznych casovych usekov (15min, 30min, hodinovy)

                Cize u EV plati este viac ako u spalovaka, ze si treba auto vyskusat ci soferovi "sadne".

                Komentár

                • milan84
                  Member
                  • Jun 2015
                  • 461
                  •   

                  #73
                  test je vonku.
                  Moje podrobne nazory na toto auto sa docitate v Autozurnal:
                  https://autozurnal.com/test-renault-zoe-ii-r135

                  Komentár


                  • nick81
                    nick81 komentoval
                    Upraviť komentár
                    Super napísane

                  • Taur
                    Taur komentoval
                    Upraviť komentár
                    milan84 Mam dve otazky k ZOE II.
                    1. Ci pri nabijani AC aj DC kuri/klimatizuje?
                    2, Pri AC nabijani je moznost nastavit/znizit vykon nabijania? Napr. na 22kw stlpiku, ak by som chcel nabijat povedzme iba 7kw.

                  • milan84
                    milan84 komentoval
                    Upraviť komentár
                    na AC mam overene ze ani klima ani kurenie. DC som ja neskusal lebo som potreboval zmerat presne odobratu energiu, no podla mna v tomto videu je to skusane na CCS s rovnakym vysledkom. Daj si 3:40min.
                    Jediny sposob ako si spravit tepelnu pohodu je nastavit casovat na cas, kedy budes v aute. nafigu, ale je to tak. Inak ide iba ventilator.
                    https://www.youtube.com/watch?v=WvYNDUjOWGI
                    Moznost nabijat inym vykonom som ani po tyzdni v PC nenasiel nech som sa v nom hrabal ozaj do vsetkych smerov.
                    Obmedzenie vykonu na AC stlpiku maju mozno len korejci (ak vobec) a tesla.

                  • Jiri GrandPa
                    Jiri GrandPa komentoval
                    Upraviť komentár
                    Aj AUDI aj BMW i3 ma nastavovanie AC prúdu.

                  • Catchcash
                    Catchcash komentoval
                    Upraviť komentár
                    No ja mam pocit ze sa mi to podarilo na citigo aj ked som nechcel
                • Taur
                  Member
                  • Dec 2019
                  • 101

                  #74
                  Zazrel som v spravach, ze sa <> vyhraza krachom ak ho vlada nezachrani. Ta mu vraj odkazala, ze mozno ak presunu viac vyroby domov do FR. Take splechy nepodporia predaj ZOE. Mozno aj <> kupia cinania. Oni ani nemusia vlastne automobilky budovat, staci im skupovat zavedene...

                  Komentár


                  • Wilo
                    Wilo komentoval
                    Upraviť komentár
                    Francuzsky stat vlastni 15% podiel v skupine Renault. Zeby nechali klaknut vlastnu investiciu?

                  • Taur
                    Taur komentoval
                    Upraviť komentár
                    Nie, predaju podiel Cinanom ved im treba prachy na covid. A <> skonci ako Volvo ...

                  • dango
                    dango komentoval
                    Upraviť komentár
                    radsej ako Volvo, nez ako SAAB

                  • milan84
                    milan84 komentoval
                    Upraviť komentár
                    v tejto dobe to bude mat nahnute asi viac znaciek. Volvo robi za posledne roky krasne auta a ich Polestar vyzera tiez nadejne. Takze nie vsetko co ma nieco spolocne s cinou ci inou azijskou krajinou musi byt zle.

                  • Taur
                    Taur komentoval
                    Upraviť komentár
                    milan84 Ja nemam nic proti Cinanom, robia to dobre, skupuju svet. Stara mama vravela, ze Sybila prorokovala, ze zlta rasa ovladne svet. Mozno je to uz tu. A napriek jeho padu v europe sa dozijeme svetoveho vitazstva komunizmu. Len nebude cerveny, ale zlty.
                    Nielen volvo/polestar, ale aj cistokrvne cinske auta zacinaju byt zaujimave. Korejci staby Cina v bledemodrom sa kam posunuli za posledne roky? Uz sa prakticky beru ako renomovane znacky. Cinske znacky tam dobehnu tiez.

                  • dango
                    dango komentoval
                    Upraviť komentár
                    Pozor, Polestar nie je Volvacky projekt! Je to projekt Polestar/GeeLy a Volvo im zapozicalo vyvojarov
                Pracuje...
                X