Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

kupa prvej Tesly a naklady

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • vajkooo
    Junior Member
    • Nov 2018
    • 9

    kupa prvej Tesly a naklady

    Ahojte som tu novy a chcel by som sa spytat zopar detailov ohladne modelu S. Niektore informacie som nasiel no boli relativne davno co na ne niekto odpoved. Chcel by som kupit jazdeny model S a neviem ci je to dobra cesta a necaka ma na nej viac problemov ako radosti. Co vsetko treba preklepnut pri kupe jazdenky resp. na co specialne sa treba zamerat co je ine ako u spalovakov resp. specialne pre Teslu? Pravdepodobne by som ju kupoval z Nemecka kde je vacsia ponuka ako na SK a s cca 100 000 km.
    Auto planujem vyuzivat hlavne na trase BA - Praha a to kazdy tyzden tam a spat co je cca 800km tyzdene plus nejake jazdy doma takze asi 1000km tyzdene. Je na tejto trase niekde SC? Predpokladam ze na jedno nabitie by bolo 379km asi problem.
    Taktiez by ma zaujimali naklady na servis a servisne prehliadky v porovnani so spalovakom. Ma niekto zratane kolko stoji bezny servis pripadne ako su na tom s poruchovostou?
    Kedze ide o moje prve EV tak mam pred tym velky respekt.
    Vopred dakujem za odpoved.
  • Vlado
    Junior Member
    • Apr 2015
    • 30

    #2
    Prehľadaj forum a odpovedi sa pravdepodobne dočkáš alebo iné fóra

    Komentár

    • vajkooo
      Junior Member
      • Nov 2018
      • 9

      #3
      Samozrejme, ze som nieco nasiel, ale tusim z roku 2014 a to bola situacia trosku ina kedze sa stale nieco meni ci uz ohladom servisnych prehliadok a tak podobne.

      Komentár

      • nemo
        Member
        • Oct 2015
        • 321
        •   

        #4
        Malo kto tu ma najazdenych 100 tisic km na Tesle ak vobec. Napis ci mas moznost nabijat doma v Bratislave alebo po prichode do Prahy pocas parkovania. Ak nie, a chces sa spoliehat len na superchargre tak su na zaciatku Prahy - Vestec, medzi Prahou a Brnom - Vystrkov a v Bratislave - AuPark.

        Komentár


        • Podlesny
          Podlesny komentoval
          Upraviť komentár

        • Ioniq
          Ioniq komentoval
          Upraviť komentár
          Musi tu niekto byt, na Ioniqoch tu mame uz cez 40tis a to je za 1 rok az rok a pol pouzivania Tesla je na trhu nasobne dlhsie a na co mat velku baterku ked clovek nejazdi? Urcite tu takych ludi bude dost...
      • vajkooo
        Junior Member
        • Nov 2018
        • 9

        #5
        Doma mam moznost nabijat a v Prahe resp. po ceste sa budem spoliehat na superchargre. Nasiel som tu zopar prispevkov od chalanov co jazdia SK - DE a spat tak hadam sa najde niekto kto ma tolko nabehane resp. aspon sa tomu blizia kedze to je predsa len kus cesty.
        Taktiez by ma zaujimali ceny na superchargroch kedze sa moze stat ze kupovany model nebude mat zadarmo superchargre. Ide mi hlavne o prevadzkove naklady oproti spalovaku a spolahlivost kedze sa toho trosku bojim aby to nebol krok mimo.

        Komentár


        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          Juro je administrator a on mi hovoril, ze spravy za rok 70K km, tak ten uz musi mat cez 100K davno. Len on je dost vytazeny. Ale napis mu sukromnu spravu ale daj mu cas kim odpovie. Tu mas link, https://www.tesla.com/en_EU/support/...ng?redirect=no kde si mozes zvolit stat a zistis ci je tam cena za minutu trebarz PL, DE, alebo za kWh. Pri cene za minuty su dve ceny do nabitia kapacity 60kW, alebo nad 60kW. Ked si kliknes sem, https://www.tesla.com/en_EU/models tak dole po scrollovani mas dojazd. A niekde boli aj porovnane naklady EV Tesla so spalovakom, ale neviem to teraz najst.
          Naposledy upravené ICE666SVK; 13-11-2018, 13:48. Dôvod: Opravene po upozorneni juxom

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          ICE666SVK pomiesal si energiu s vykonom.
          Pri casovej platbe na SC je hranicou vykon 60kW.
          Napriklad v Nemecku
          € 0.34 za minutu nad 60 kW
          € 0.17 za minutu pri alebo pod 60 kW
      • nemo
        Member
        • Oct 2015
        • 321
        •   

        #6
        Jazda na modeli S75D bude vyzerat takto:
        Ak vyrazis so 100% nabytim autom o 5:00 z Bratislavy, v Prahe budes o 8:42 (vratane casu nabijania 35 min) a naspat ak z Prahy vyrazis o 16:00 tak v BA budes o 19:45 (vratane casu nabijania 41 min)

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Screenshot from 2018-11-12 21-16-21.jpg
Videní:	397
Veľkosť:201,3 KB
ID:	29526

        Komentár


        • jeeff
          jeeff komentoval
          Upraviť komentár
          Ako ti pise nemo, otvor si stranku https://abetterrouteplanner.com a vyskusaj si sam, ako dlho bude trvat nabijanie. Ja mam 85D, predpokladam, ze ak budes kupovat starsie bude to podobne auto. V settingoch mam nastavene v poli Reference Consumption 210 Wh/km, to mam overene, ze potom routuje pomerne isto. Ostatne ako vonkajsia teplota a extra vaha si nastav podla predpokladov (hlavne teplota a podmienky na ceste ma na dojazd velky dosah).

          Predpokladam, ze ked chodis na tyzdnovky, tak Teslu v prahe nabijes bud na Superchargeri, alebo niekde na pomalej nabijacke (to by bolo lepsie), kedze Humpolec Supercharger je z Prahy pomerne blizko, tak nemusis mat pri odchode 100% (ako ked pojdes z domu). Cim ale mas pri odchode viac nabite auto, tym mozes ist rychlejsie / tym menej budes na Superchargri.

          Samozrejme, na 100% nemozes nabit v utorok a nechat to tak do piatku, standardne sa nabija na 90%, na 100% davam len tesne pred odchodom (pri nabiti na 100% prebiehaju v baterii vnutorne procesy, ktore zvysuju jej vnutorny odpor a tym padom sa znizuje jej vyuzitelna kapacita).

        • vajkooo
          vajkooo komentoval
          Upraviť komentár
          jeeff Prahu budem vacsinou tocit tak, ze jeden den do Prahy a dalsi den z Prahy a tak dookola kazdy tyzden. Dakujem, ale za radu s tymi baterkami. To som ani nevedel, ze to tak funguje.

        • jeeff
          jeeff komentoval
          Upraviť komentár
          Pre teba by bolo idealne najst nejaku level 2 nabijacku (Type 2) ktoru by si mohol pouzit pocas dna, alebo noci. Do BA by si teda vyrazal plne nabity. Ak taka moznost nebude, bud ratat s tym, ze pri odchode sa este na chvilu zastavis na Supercharget v Prahe, alebo vyskusas, ci dojdes do Humpolca (len potom tam budes cestou do Prahy nabijat zbytocne dlho, aby si mal dost baterky aj na cestu nazad a zbytocne sa zdrzis).

          Vzdy je idealny stav nabijat auto ked ho nepotrebujes (pocas dna v praci, alebo v noci). Pozri si https://www.plugshare.com/ alebo evmapa.cz ci niekde pri tvojej praci v Prahe nemas nieco vhodne.
      • vajkooo
        Junior Member
        • Nov 2018
        • 9

        #7
        chlapi dakujem za info, este pockam ci sa nejaky majitel nevyjadri na temu servisu. Viem, ze jedna vec su teoreticke naklady na servis a dalsia skutocne minute peniaze za servis. Pekny vecer.

        Komentár


        • nemo
          nemo komentoval
          Upraviť komentár
          Servisne navstevy su nepovinne ale Tesla odpruca 1x rocne alebo po 20tisic km. https://www.tesla.com/en_EU/support/maintenance-plans

        • gamcik
          gamcik komentoval
          Upraviť komentár
          mam model s 85 d 2015 mam najazdene 184 000 km v servise som bol raz pred 80 000 tis platil som 400 eur servisnu prehliadku
          a pri 150 000 vymena 12 v baterie 190 eur

        • vajkooo
          vajkooo komentoval
          Upraviť komentár
          gamcik mas ju od nova, alebo tiez si kupoval jazdenu? Mal si s nou nejaky problem za ten cas teda okrem standardneho servisu?

        • gamcik
          gamcik komentoval
          Upraviť komentár
          mam ju od nova 7/2015 akurat klučka dverí, to opravuju bezplatne
      • g211
        Member
        • Sep 2015
        • 100
        •   

        #8
        Jazdenej Tesly s viac ako 100 000 km sa vo všeobecnosti netreba báť, je tam oveľa menej vecí ktoré podliehajú problémom pri vysokom nájazde ako na bežnom aute. Dôležité je auto čo najlepšie skontrolovať. Rozhodne by som sa ale pozeral iba na autá po prvom majiteľovi (ideálne takom čo si kúpil novšiu Teslu), a ideálne aby to nebolo od firmy ktorá auto prenajímala.

        Čo sa týka servisu, najčastejšími problémami sú 12V batéria a motorizované kľučky. Obe sa v najhoršom dajú zoservisovať aj svojpomocne a nie je to nič čo by bolo extra drahé.

        Na motor a batériu je záruka 8 rokov, neobmedzený počet kilometrov. Garančné prehliadky sú nepovinné. Ale pozor - v prípade ak malo auto vážnejšiu nehodu, môže sa stať že Tesla záruku zruší! Čiže treba si dobre preveriť a dať aj do kúpnopredajnej zmluvy.

        Dosť drahá je výmena čelného skla - od 1000 do 1500 Eur. Treba zvážiť pripoistenie a prerátať si či sa skutočne oplatí. Ja som si nastavil fixnú spoluúčasť na HP až 1000 Eur a keby som si mal doplatiť plné krytie skla, zrátal že by som za 4 roky musel 3x meniť sklo aby sa mi oplatilo. Teraz mám súčasnú Teslu niečo cez 2 roky, 83 000 km a zatiaľ som sklo nemenil.

        Samozrejme môžu sa vyskytnúť aj iné problémy, kde oprava bude drahšia. Našťastie ich nie je tak veľa - odporúčam skontrolovať podvozok či nevykazuje známky hlbšieho oškretia.

        Najdrahšie sú opravy po nehode. Treba si dať auto poistiť u Uniqy alebo Allianzu, a nie u poisťovní ktoré zvyknú robiť problémy pri plnení. Ak má človek najazdených nejakých 150 000+ km bez zapríčinenej nehody, jazdí normálne a nie je nejaký veľký smoliar, odporúčam nastaviť si vyššiu fixnú spoluúčasť a tým znížiť cenu poistného (treba si prepočítať o koľko viac preplatí za 4 roky na poistnom ak má spoluúčasť nižšiu).

        Najväčší pozor si treba dať na podvodníkov pri predaji áut. Komunikujú s vami, pošlú kopec fotiek, a nakoniec vám sľúbia že vám doručia auto na kontrolu až ku vám, stačí zaplatiť zálohu 10 000 Eur cez "akože bezpečenú" platobnú bránu, ktorá uvoľní peniaze až keď si auto skontrolujete a potvrdíte že je všetko v poriadku. Vtip je v tom, že tá "akože bezpečná" platobná brána je ich podvodná stránka, a už nikdy neuvidíte ani auto, ani peniaze.

        Odporúčam skúsiť aj plné nabitie batérie a skontrolovať dojazd ktorý ukazuje (kľudne sa potom môžeš poradiť aj tu či je OK). POZOR - v nastaveniach jednotiek sa dajú vybrať dve rôzne hodnoty dojazdu - tzv. "Rated" a "Typical". V Európe ukazuje "Rated" hodnoty podľa NEDC a sú nereálne vysoké! Treba skontrolovať či je prepnuté "Typical".
        Naposledy upravené g211; 13-11-2018, 09:40.

        Komentár


        • vajkooo
          vajkooo komentoval
          Upraviť komentár
          g211 dakujem za rozsiahly komentar. Ak by som kupoval auto tak to bude asi z Nemecka a pojdem si pre neho osobne. Na internete som nasiel zopar inzeratov, ale este sa musim trochu zorientovat vo vybavach a modeloch lebo zatial mi to nie je celkom jasne. A urcite by som sa chcel predtym zviezt este v nejakej tesle. Kedze tie trasy nebudu zrovna najkratsie tak by som chcel vediet aky je komfort vnutri auta.

        • g211
          g211 komentoval
          Upraviť komentár
          Kúp si jazdu cez natesle.sk, aspoň 2 hodiny, Maťo ti aj povie čo budeš chcieť vedieť. Prípadne sa dá prenajať vo Viedni cez greenride.at.

        • jeeff
          jeeff komentoval
          Upraviť komentár
          Suhlas, ja som tiez pred kupou isiel s matom z natesle.sk na 2h jazdu, vyskusal si aj zadne sedacky atd. Potom som este bol v Tesla VIE kvoli farbe a sedackam (vyskusat si obe verzie, nakoniec mam textilne).
      • denial
        Member
        • Jun 2014
        • 170

        #9
        A co hovorite na jazdeny Model S 85 r.v. 2014 s 350 000 alebo 550 000 km [ano, taxiky] ?

        O kluckach som cital, ze sa kazia a vymena jednej stoji 1000 eur a ze si to treba zaplatit zo svojho a opravit sa to neda, lebo sa tam pokazi nejaky zaliaty mikrospinac ... ?

        Zaujimalo by ma hlavne, ako sa jazdi s RWD za mokra / snehu - ake je tam zvysene riziko smyku (karambolu) a ako vplyva na (dis)komfort jazdy ?

        Povodne Tesly s nabijanim na supernabijacke v cene neplanuju prist o tento benefit?

        Komentár


        • g211
          g211 komentoval
          Upraviť komentár
          V akých cenách cca? Treba si uvedomiť že síce na elektromobile je oveľa menej mechanických častí, ktoré treba servisovať, no oprava tých zvyšných bude stáť primerane cene vozidla (= dosť veľa). To by som zohladnil pri kúpe.

          Mám RWD, a úprimne práve to je jediná vec ktorú by som na aute zmenil - zobral by som už Dual Motor. Na druhej strane nikdy sa mi nestalo že by som mal nejaký zásadnejší problém. Nikdy som nikde neuviazol a to jazdím dosť aj po snehu. Treba sa naučiť s RWD jazdiť - napr. na mokrej vozovke nedávať nárazovo "plný plyn". Pri rýchlejšom rozbehu z križovatky v meste treba očakávať prešmyknutie zadných kolies na priechode pre chodcov a s tým spojený menej komfortný rozbeh. V začiatkoch keď som sa s autom ešte bláznil sa mi stalo že som sa 2x dostal do menej komfortného šmyku na mokrej vozovke, ale stabilizácia zabrala. To som ale naozaj jazdil na hrane stability. Odvtedy už žiaden problém, jedine možno raz v zákrute na snehu (ale to tam chytali šmyk všetky autá). Najmä nešetriť na pneumatikách.

        • denial
          denial komentoval
          Upraviť komentár
          zadokolky zacinaju na 30 000 eur.
          stvorkolky su o dost drahsie.

          https://www.autoscout24.de/lst/tesla...40000&atype=C&

        • matchke
          matchke komentoval
          Upraviť komentár
          Pokial je moznost ja by som radsej isiel do dual. Minuly tyzden som pocas toho snezenia jazdil na smarte. S plynom bol treba velmi opatrne, lebo mi hned uchadzal zadok a brzdeni som mal radsej rekuperaciu na najsilnejsie nech nemusim brzdit. Bol to dost stresove jazdenie.

        • g211
          g211 komentoval
          Upraviť komentár
          Ja len pripomínam rozdiel v hmotnosti Smartu a Tesly A ESP / protipreklzový systém je tiež na Tesle urobený lepšie. Naozaj jediný problém je s pomalším rozbehom. Je jasné že Dual Motor je lepší a aj ja by som ho chcel, no či by som za neho dal o 5 - 10 000 viac, to si nie som celkom istý. Predfaceliftové zadnokolky majú ešte dve výhody - sú o niečo tichšie (predný motor je viac počuť), a najmä majú väčší Frunk! Po Facelifte veľkosti Frunkov zjednotili.
      • denial
        Member
        • Jun 2014
        • 170

        #10
        Vacsina cenovo zaujimavych ponuk na ojazdene Tesly je z NL
        Lenze ceny su vo vacsine pripadov uvedene bez dane
        Chlapik mi ale tvrdi, ze ked ju kupim na export, tak dan neplatim
        Nebolo by to tak iba v pripade, ze ju kupim na spolocnost, ktora je platcom dph?

        V inom pripade, ako napr. na sukromnu osobu, musim dph zaplatit?

        Komentár


        • Ioniq
          Ioniq komentoval
          Upraviť komentár
          Ano, ako FO alebo PO neplatca DPH musis zaplatit na Slovensku DPH, inac ti auto neprihlasia.

          Ako PO platca DPH (resp FO podnikatel platca DPH) dan neplatis, dochadza k samozdaneniu.

          V takomto pripade odvedies DPH statu az pri predaji auta, lebo ho musis predat s DPH. Zase napr ked predas auto do zahranicia, neplatis nic a aj novemu kupujucemu fakturujes bez dane.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          nemusí to tak byť, ceny bez dane môžu znamenať aj to, že na auto sa nedá odrátať DPH a vtedy neplatí DPH ani na Slovensku

          ak tú Teslu mal majiteľ neplátca DPH v Holandsku (napr. človek - súkromná osoba), tak po kúpe od neho tu neplatíš nič

          treba sa informovať, či auto podlieha DPH alebo je predávané neplatcom

        • Ioniq
          Ioniq komentoval
          Upraviť komentár
          Ano, zalezi kto ju vlastnil Ale pri Tesle bude tych fyzickych osob - vlastnikov podstatne menej. Vacsina bude urcite pisanych na firmy - platcov dph. Pri tych cenach Tesiel je vyska DPH prilis velkym lakadlom, aby ju clovek utopil v statnej sprave. To vyjde na druhe mestske EV pre manzelku alebo domacu fotovoltaiku Len blazon to nevyuzije.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          To nesuvisi s prvym majitelom, ved fyzicka osoba ju mohla kupit ojazdenu, co je vacsina pripadov a dalej ju predavat. Po odpisani vo firme ju vyradit a previest na osobu a to sa robi hlavne pri drahsich autach ako je aj Tesla.

        • Ioniq
          Ioniq komentoval
          Upraviť komentár
          Kde hovorim, ze to suvisi s prvym majitelom?

          Ale pozri inzeraty, 98% z nich je prvy vlastnik. Tych Tesiel co presli viacerymi vlastnikmi je vskutku malicko.
      • Ioniq
        Junior Member
        • Jan 2017
        • 368

        #11
        Tu je inac celkom zaujimave video od typka, co si na dvore “vyrobil” novu Teslu z vraku, myslim ze je aj byvalym zamestnancom Tesly. Asi od polky videa spomina nahodne veci, co sa moze stat a kolko za to pytaju penazi. Niektore veci musis zaplatit z vlastneho, aj ked mas este zaruku, a su to celkom palky. Treba si dobre zvazit financne moznosti, aby to cloveka nepolozilo. Ten pripad typka, co kupil jazdenu Teslu priamo od Tesly este aj so zarukou, a po roku im nechal $6000 za komplet opravu brzd (zatial co tam isiel len s prkotinou, zdala sa mu uvolnena parkovacia brzda a trosku makksi brzdovy pedal, ale nic vazne) je celkom odstrasujuci

        Veci, na ktore si treba davat bacha je zistit si vsetky zvolavacie akcie (TSB), a pytat od majitela potvrdenie, ze boli vykonane. Kazda zvolavacka je casovo obmedzena, a ked to zmeskas, platis si ju sam. Potom sa lahko moze stat, ze pri nahodnej navsteve tam zrazu nechas 5000€ za viacero zvolavaciek. Problemom je, ze Tesla nie je vzdy otvorena poskytovaniu informacii o servisnej historii. Taktiez si treba riadne prezistit, ci nebola Tesla burana. Havaria je podla ich podmienok dovodom na zrusenie zaruky. Zistit, ci boli vymenene klucky za novsiu generaciu, tie stare sa zarucene skor ci neskor poseru a stoja dakych 800€ za kus, zaruka sa na to nevztahuje ak som spravne pochopil (v inom videu ukazoval nejaku Teslu, ktora to mala menene 11 krat?). Tiez strasne vela starsich Tesiel ma vymenenu bateriu a motor. Ak tvoja vyhliadnuta nemala, treba spozorniet, najma ak sa blizi zaruka ku koncu. Centralny displej stoji cez 2000€ a tiez ho ma vacsina starsich bazaroviek meneny.

        Odporuca kupu co najnovsieho modelu, idealne 2015 a novsie, kedze v prvych rokoch mali dost vela problemov a spoliehas na majitela, ci sa o auto staral a jazdil na zvolavacky. Na svojom YouTube kanaly ma viacero videi z opravy toho vraku aj co sa tyka prevadzky.

        https://youtu.be/nq5c4jGR2gM

        Komentár


        • matchke
          matchke komentoval
          Upraviť komentár
          Richard nie je byvalym zamestnancom Tesly. Len sa dost venoval jednej Tesle Model S, ktoru kupil ako vytopenu z povodni a dal ju dokopy. Jeho videa su cool a dost poucne.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          No neviem, ci zvolavacky u tesly maju nejaky timeout, mne to skor priopada ze ani nie.
          Moja X-ka mala len jednu zvolavacku kvoli parkovacim brzdam. Napisali mi mail, ze vymenu parkovacich brzd urobia pri buducej navsteve servisu. Odhadoval som, ze do servisu pridem az za cca rok - odpisali, ze to nevadi, ze oni sa postaraju aby bola zvolavacka urobena. Dodali, ze chyba sa prejavila len na niekolkych autach a nie je nebezpecna, lebo chyba moze sposobit, ze sa neda odbrzdit parkovaci abrzda. Brembo dodalo nove parkovacie brzdy a zaplatilo vymenu vsetkych z tej serie.
          Moja X-ka je z tych co prisli do europy prve dva mesiace. Novsie tesly uz nemaju osobitnu parkovaciu brzdu - maju ju integrovanu v standardnych zadnych brzdach.
      • denial
        Member
        • Jun 2014
        • 170

        #12
        Rich tam este spomina, ze Tesla odmieta servisovat auta pouzivane na komercne ucely (napr taxiky).

        Ako si viem overit, ci ponukana ojazdena Teslu (s pol milionom km a zjavne je to taxik z Amsterdamu) ma v Tesle este platnu 8r zaruku na motor/bateriu ... ?

        A ako sa kupuje ojazdene auto za 30 000 + v zahranici - resp. ako je to s platbou?
        Lebo bankovy prevod do predavajuceho zahranicnej banky bude trvat min. 1 pracovny den, hotovost asi neprichadza do uvahy?
        A pri takej sume sa uz mozno oplati premyslat aj o nejakej notarskej uschove tam v zahranici ...?
        Naposledy upravené denial; 17-01-2019, 00:00.

        Komentár


        • Ioniq
          Ioniq komentoval
          Upraviť komentár
          Oni ich neodmietaju servisovat, on spomina zaruku. Ze ak sa ti nieco pokazi, budes si to platit sam. Aj ked sa paradoxne tiez spravaju ako idioti - niekomu kto ich zviditelnil na svojom blogu uznali zaruku aj napriek tomu, ze preukazatelne vozil ludi. Druhemu taxikarovi ju zrusili, lebo nemal blog Zial, rovny a rovnejsi stale plati aj v USA. Ale ked napises 2 clanky tyzdenne, urcite nebudes mat problem
      • Juraj Ondrejka
        Junior Member
        • Jun 2014
        • 20

        #13
        Ahojte, kupoval niekto jazdenu Teslu z oficialnej stranky Tesly, v zapadnej Europe uz predaj jazdenych Tesiel funguje. Ako je to s DPH? Da sa nakupit bez DPH a vyriesit to na SK alebo platit s DPH danej krajiny a potom cakat na vratku?

        Komentár

        • vajkooo
          Junior Member
          • Nov 2018
          • 9

          #14
          Ahojte, tak som tu po dlhsom case opat s otazkou. Bol som si skusat novy model S, ale ten uz ma novsie sedadla a ked som sa pytal toho cloveka tak hovoril ze tie starsie su zle. Tak ako je to s tymi sedadlami na dlhsich trasach? Pripadne ako je to s celkovym komfortom na dlhsich trasach? Ked to porovname napr. s audi A6 alebo BMW 5? Kedze chcem kupit Sko z roku 2014 /2015 a bude to mat asi AP 1.generacie chcel by som sa spytat co zvlada tento AP?
          Dakujem a prajem pekny vecer.

          Komentár


          • Vrso
            Vrso komentoval
            Upraviť komentár
            V porovnani s A6 ci B5 je v Tesle interier jednoduchsi a citatelnejsi. Komfort pri jazde vyborny, v interieri ale najviac chybaju odkladacie priestory v dverach. Dlhsie trasy nie su ziadny problem, funguje kurenie aj klimatizacia AP1 bez vacsich chyb zvlada jazdu nielen po dialnici alebo aj po beznej, nie prilis zlozitej, ciarami oznacenej ceste. No ziadny velke zlepsenie u AP1 uz necakaj, vyvoj uz bol zastaveny. Mozno este urobia nejake drobne zlepsenia na zaklade dalsich najazdenych milionov km, ale to uz budu len kozmeticke upravy. A, kludne to kup, budes spokojny. Ak viac jazdis, tak co najvacsiu baterku. Cize nieco 85 asi z tych cias.

          • vajkooo
            vajkooo komentoval
            Upraviť komentár
            Momentalne som nasiel S 70D 2015 so 154 000km bez AP (nie je aktivovany) z Holandska za celkom slusnu sumu. Otazne je ci ta 70D je dostacujuca co sa tyka dojazdu. Podla https://abetterrouteplanner.com by som na ceste z Prahy stal v Humpolci 55 min a potom este asi aj v BA. a cesta z Hamuliakovo do Prahy by som musel stat v Humpolci ale po ceste tam by som bol obmedzeny len na 110km/h. Pri 85D to vyzera trochu inak. AP1 viem ze uz nedostane zlepsenia ale ma zaujimalo ako na tom je.

          • Vrso
            Vrso komentoval
            Upraviť komentár
            Tie cisla ber stale s rezervou, pridaj si 10-20%. A rataj aj so zimou, tiez stupne spotreba o 10-20%. Preto radsej vacsiu baterku, 70 sa mi zda dost limitna. Mozno skor na lokalne vyuzitie.

          • g211
            g211 komentoval
            Upraviť komentár
            Ako casto jazdis do tej Prahy a spat? Ak casto, popozeraj ine ponuky. Ak raz rocne, tak to netreba riesit. Casom snad pribudne Supercharger v Brne ktory ten problem vyriesi.

          • vajkooo
            vajkooo komentoval
            Upraviť komentár
            Ako som písal vyššie jazdím tam každý týždeň. Jeden deň do Prahy a druhý deň z Prahy. Môj budget je niekde okolo 45k € s DPH tato 70D mi padla do oka lebo je to 6/2015 kdezto tie 85ky sú len zadokolky coho sa bojím a ešte majú aj tie staršie sedadla, ktoré na prvý pohľad nevyzerajú pohodlne preto som sa pýtal na tu pohodlnosť. Obávam sa že v zime sa i tak nebudem môcť spoľahnúť iba na supercharger a cestou niekde dobiť.

          • Vrso
            Vrso komentoval
            Upraviť komentár
            Ak jazdis kazdy tyzden Prahu, urcite priplat a kup si vacsiu baterku. To nie je len o tom, ze budes nabijat niekde mimo SC. Ale aj o case, ze kazdy tyzden (nielen v zime) opakovane budes navyse tvrdnut niekde na nabijacke. Co s vacsou baterkou mozes vynechat. Zadokolky a sedadiel sa neboj, prave so zadokolkou je pri jazde vacsia stranda a vsakovake elektronicke stabilizatory jej aj tak pomozu, ak je treba. Sedadla neviem, ci su tak zle. To mozno napise niekto, kto ich ma. To su tie, co boli pre Next generation seat asi

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Vecsia bateria sa aj nabija vecsim vykonom ako mensia, takze ak jazdis casto dlhe trasy radsej si kup auto s vecsou bateriou.
            75 sa nabija max cca 95kW, 85-ka a 90-tka cca 110kW, 100-vka cca 120kW. Plne nalozena S75 v krutej zime urobi BA-Humpolec dialnicnou maximalkou LTT.

          • vajkooo
            vajkooo komentoval
            Upraviť komentár
            jux - takze ist do S85 ale asi iba zadokolka. Prosim ta ty mas v tesle este sedadla pred next gen?

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            vajkooo ja mam X-ko z leta 2016 - v nom su uz novsie sedadla ako boli v povodnych S-kach. Potom Ska dostali tiez nove sedala.
            Aj X-kove sedadla sa mierne menili, napriklad neskor bolo treba vetrane sedadla objednat osobitne - u mojej boli v zaklade.
            V kazdom pripade si treba sedadla vyskusat osobne, myslim, ze aj tych novsich je viacero verzii, mozno ti budu vyhovovat aj tie starsie.
        • vajkooo
          Junior Member
          • Nov 2018
          • 9

          #15
          Ešte by má zaujimalo ako je to s krádežou takej Tesly a jej zabezpečením. Dá sa do nej namontovať zeder alebo ako ju zabezpečiť? Doma parking mám vo dvore ale v Prahe tu možnosť nemám a nerád by som si ráno auto nenašiel.

          Komentár


          • Vrso
            Vrso komentoval
            Upraviť komentár
            Ak nie si lenivy, zapnes si funkciu PIN to drive a aj keby Ti zreplikovali dialkove ovladanie, Teslu nenastartuju, lebo nebudu vediet PIN, ktory musis zadat pred kazdou jazdou na obrazovku. A bez PINu nikto s autom neodide.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Niektori zatvaraju dialkove do obalu, aby sa nedalo zreplikovat. Da sa pouzit hociaka kovova krabicka alebo sa da kupit pekny obal na dialkove
            daj do googla "Car Key Fob Blocking RFID" Ked nechavam teslu vonku, tak na nej tiez vypinam odomykanie pri priblizeni s dialkovym.

          • ICE666SVK
            ICE666SVK komentoval
            Upraviť komentár
            To mi pripomina kuriera. Tiez musel zadat PIN aby mu auto nastartovalo.
        Pracuje...
        X