Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Mobile Connector pre Model 3

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • JanoS
    Member
    • Aug 2015
    • 98
    •   

    Mobile Connector pre Model 3

    Dnes som sa pustil do citania nemeckeho fora, a dozvedel som sa velmi nemilu vec.
    UMC pre Model 3 je len jednofazovy! Takze maximalne 3.7kW co je asi 25km za hodinu. Takze za celu noc (8 hodin na nocnom prude) sa dobije iba 200km!!

    Ak niekto chce cerveny adapter bude si musiet kupit cely UMC ktory je urceny pre Model S/X a ktory je trojfazovy.

    Ma teda pekne nasrali. Aby usetrili 1 dolar tak budem kupovat nove UMC za 500 eur ci kolko stoji
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 941
    •      

    #2
    JanoS Posli linku na tu debatu na nemeckom fore. Ked to porovnam s americkymi UMC dodavanymi k americkym teslam, tak mi to nesedi.
    K americkej verzii s a X davaju jednofazovy 240V/40A UMC, k americkej 3-ke davaju jednofazovy 240V/32A UMC.
    V US su bezne 32A jednofazove zasuvky.
    K EU S a X davaju 3fazovy 16A (11kW) a adapterom na cerveny 3f/16A petkolik, s adapterom pre shuko 1x230V s obmedzenim na 13A (t.j. 3kW) a na niektorych trhoch s jednofazovym 32A modrym adapterom pre modry 3-kolik (7,2kW). K EU S a X davaju navyse aj modry 32A3f typ2/typ2 kabel.
    Ak by bol UMC pre EU tesly jednofazovy, tak by mohol byt bud na 32A - potom by bol s modrym 32A trojkolikom (7,2kW) . Alebo ak by bol len 16A s shuko a mal by obmedzenie 13A pre shuko ako terajsi UMC, tak by daval len 3kW. 3,7kW nie je v EU legalne na 16A shuko zasuvku. Vecsina shuko nabijacich kablov dodavanych legalne v EU ma obmedzenie 10A, takze 2,3kW, navyse 10A je v reale len cca 9A - nameral som to na dvoch - jednom japonskom a jednom holandskom.
    V EU ma malokto k dispozicii 32A na jednej fazi.
    Neverim, ze to tesla tak pobabre. Ved tesla bola dlho spolu s ZOE jedina, ktora v EU poskytovala trojfaz. A doteraz je tesla jedina z mimoeuropskych vyrobcov co v EU poskytuje trojfaz. Bola by totalna hlupost davat 16A 1f UMC k trojfazovej nabijacke TM3.
    Elektronika UMC je presne rovnaka ci je jednofazova alebo trojfazova, len rele ma o dva kontakty viac.

    Komentár


    • JanoS
      JanoS komentoval
      Upraviť komentár
      Cela debata ma 22 stran tu: https://tff-forum.de/viewtopic.php?f=88&t=24067
      Zaujimave to zacina na 11 strane.

      Nove UMC pouziva redukcie ktore uz maju iba 5 kolikov a nie 7 ako UMC pre S/X.
      A na 5 kolikov nenahodis 3 fazy+nulak+PE+komunikacne vodice

      Bude sa dodavat Schuko (13A) a modry adapter (16A).

    • g211
      g211 komentoval
      Upraviť komentár
      Mmnt, komunikacne vodice medzi UMC a zasuvkou? Na co? Komunikovat potrebuje UMC s autom, nie s elektrickou sietou. Kde je 6. a 7. vodic v 3-fazovej zasuvke? Nikde

    • JanoS
      JanoS komentoval
      Upraviť komentár
      OK, pouzivaju sa len na to aby urcili ako velmi ma UMC obmedzit prud. Je tam fixne namontovany odpor, ktoreho velkost urcuje max prud.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      No potom tesla klesla na uroven ostatnych... nie az uplne tam, lebo ostatni davaju len 10A, tesla aspon o nieco viac: 13A a 16A

    • JanoS
      JanoS komentoval
      Upraviť komentár
      Ak to tak bude tak im povodny UMC rovno necham v predajni a objednam si Model S UMC...

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      K jednofazovemu sa lahko daju dorobit dalsie dve fazy. Treba 16A CEE petkolik, novy typ2female, 2 polove rele s 230V cievkou, krabicku s priechodkami pre rele a kabel pre 2fazy. Spinanie rele od prvej fazy za elektronikou.
      Nebude to uplne koser ani krasne, no na domace pouzitie bude stacit. Da sa to urobit aj bez poskodenia povodneho UMC, no treba konektory navyse.
      No mozno sa to neoplati bastlit a radsej kupit original od tesly, pripadne aj od cinana.
  • g211
    Member
    • Sep 2015
    • 90
    •   

    #3
    Presne ako píše jux. Podľa mňa to je iba špekulácia na základe nepochopenia US / EU elektrických štandardov. Niekto zistil že v US je iba jednofázová a už z toho urobil kauzu.

    Komentár

  • JanoS
    Member
    • Aug 2015
    • 98
    •   

    #4
    Posielam fotku noveho UMC pre Model 3, vsimnite si 5 kolikoveho konektoru na adaptery. Ten isty ako v Amerike...

    Komentár


    • matchke
      matchke komentoval
      Upraviť komentár
      Vyzerá to tak že second hand UMC z Model X/C získajú na hodnote.
  • Radkovanko
    Junior Member
    • Nov 2017
    • 19

    #5
    Davam do pozornosti cinana, uz som ho objednal ... khonsevse.com
    1 aj 3fazova nabijacka s displejom, ziadne preklikavanie a pocitanie blikania ledky

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Ten displej je ti pre Teslu na 2 veci. Nabijaci prud vidis/mozes si nastavit v aute. Nechapem, preco vsetci furt len sikmookych musia podporovat. Za rovnaku cenu kupit cesky alebo slovensky vyrobok tiez.

    • JanoS
      JanoS komentoval
      Upraviť komentár
      No ak niekto viete o adaptere na CEE 16/5 na Typ 2, nepotrebujem ziadne nastavovanie, ziadne dalsie adaptery, s cenou do 500, dajte vediet...

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Googli cesky InChanet. Maju sice standardne v ponuke len 32A verziu ale su flexibilni a spravia ti aj 16A verziu. Treba im napisat.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Elektronika pre 3f je u Inchanetu rovnaka (32A), len ti softverovo obmedzia na kolko amperov chces, tlacidlo na prud sa nemusi osadit.
      Ja som si dal urobit jednu elektroniku na 25A a druhu na 16A. Tlacidlo som neosadil, ledku ano.

    • Pisi69
      Pisi69 komentoval
      Upraviť komentár
      Osobně zatím nemám EV, ale dobře vypadá i wifi.sampro.cz
  • MrMarek
    Junior Member
    • Nov 2017
    • 3

    #6
    Dnes som bol vo Viedni s pozrieť sa na Model 3. Snažil som sa niečo vyzistiť o mobile charger. Asi moc nechápali otázke ale všetci mi vraveli len o on-board chargeri - 11kW. Nato sa ma opýtali že akú mám zásuvku tak som im povedal 32A 5 kolík. Potom ma asi trochu už pochopili a povedali že to je vhodné na nabíjanie 50km/h . Ale nič konkrétne. Že pre vyšiu rýchlosť nabíjania by trebalo nainštalovať Wall Connector. Podľa tej rýchlosti nabíjania usudzujem že UMC bude na 7,2kW. Ale konkrétne mi to nepovedali.
    Naposledy upravené MrMarek; 02-01-2019, 18:15. Dôvod: Chybka

    Komentár

    • g211
      Member
      • Sep 2015
      • 90
      •   

      #7
      Palubna nabijacka bude 3-fazova 11kW, standardne dodavany bude 1-fazovy Mobile Connector, ALE: Bude sa dat zvolit "3-fazovy konektor" za priplatok. Cena nebola stanovena, bude ale urcite nizsia nez druhy uplne novy UMC:
      https://www.mojelektromobil.sk/tesla...o-stale-chyba/

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Jednofazovy MK nech si strcia za klobuk... Nechapem, ze ich taka kravina vobec napadla. Nemci im to obuchaju o hlavu (dufam).

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri GrandPa ked bude za rozumny rozdielovy doplatok trojfaz, tak to nie je problem.
        Zrejme chcu mat moznost minimalnej ceny s tym jednofazom. Aj ked dva vodice, dva kontakty rele navyse a 7pin redukcie namiesto 5-pinovych nemozu spolu urobit rozdiel viac ako 100Euro.

      • JanoS
        JanoS komentoval
        Upraviť komentár
        V Nemecku je ina legislativa na 3fazove a 1fazove zasuvky. 1fazova nemusi mat drahe FI A-EV/B, mozno to ma tiez v tom prsty.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Predsa prudovy chranic pre nabijanie EV je v kazdom (kvalitnom) nabijacom kabli, ktory sa zapaja do cerveneho 5-koliku. Ved nikto dopredu nevie, co sa bude do petkoliku zapajat. Mozno stabilny wallbox ma ine podmienky, no neviem preco by mal mat, ked aj v nom je prudovy chranic pre nabijanie EV. U nas jednofazova vonkajsia zasuvka musi mat osobitny prudovy chranic, trojfazova nemusi. Trojfazovy nabijaci kabel sa vzdy da pouzit ako jednofazovy.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        jux - keď pozrieš ponuku wallboxov na nemeckom webe tak u každého je uvedené - neobsahuje FI schalter. Tie elektronické prúdové chrániče v nich totiž Nemecka norma IMHO neuznáva. Musí byt externý. Musím povedať že ja im tiež moc neverím. Z princípu. Nemôžeš mat zariadenie ktoré má byt nezávisle monitorované urobene tak, že sa monitoruje samo.
    • JanoS
      Member
      • Aug 2015
      • 98
      •   

      #8
      Tak som dostal odpoved od svojho Delivery Specialistu:

      You will receive a new UMC with your Model 3 with the Swiss and blue adapter.
      If you want to charge faster at home, I would recommend you a Tesla Wall Connector.
      I get your concern. A 3 phase charging UMC for Model 3 will not be available. CHAdeMO charging can often be found in East Europe. Maybe this is a suitable solution for you. We will provide more info, as soon as it is available.

      Komentár

      • JozkoPucik
        Junior Member
        • Aug 2018
        • 36

        #9
        Ahojte,

        ja som to jednoznacne riesil wallboxom do Garaze, sice nie Teslovym, ale to je jedno. Je to 11kW na 3-fazy. Je to tak nejak 85 km za hodinu myslim. V kazdom pripade to staci.

        Komentár


        • JanoS
          JanoS komentoval
          Upraviť komentár
          Mne pride elektrikar nainstalovat Tesla wallbox buduci piatok (Zohnal som cierny s Elonovym podpisom )
          Mna toto ale trapi na cestach -- ked pojdem niekde na vylet, na vikend a pod, tak nechcem byt odkazany na 3.7kW dobijanie

        • Ioniq
          Ioniq komentoval
          Upraviť komentár
          Co ja viem... ak ides na vikend na chatu alebo do hotela, bateriu stihnes dobit aj 10A 1f nabijackou, a 16A uz duplom. V piatok vecer prides a v nedelu okolo obeda asi odchadzas, to je takmer 48hod

          A ak ides na vylet, no neviem, ale nepoznam vela ludi co chodi na 600km vylety bez prespania, to uz je celkom streka, a pri takej vzdialenosti mas uz slusnu sancu, ze mas cestou nejaku rychlonabijacku. Zbytocne obavy

        • JozkoPucik
          JozkoPucik komentoval
          Upraviť komentár
          Ano, tam ide hlavne o to, mat to k dispozicii keby to bolo naozaj treba. Predsalen jedna sa o elektro auto, ked musis rano necakane niekde ist tak normalne ides proste natankovat za par minut, ale tu uz musis mysliet dopredu. Je to v podstate pre istotu.

          JanoS no skoda, ze som predtym nerozmyslal nad tym Tesla Wallboxom
      • Vlado
        Junior Member
        • Apr 2015
        • 30

        #10
        Tak Tesla aktualizovala stránku nabíjania pre Europu, všetko tam je už konečne popísané . Iba ceny nie sú zverejnené.

        Stránka: https://www.tesla.com/de_AT/support/charging-connectors

        Komentár


        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Dolezite: TMS a X objednane po 1.2.2019 dostanu CCS adapter v zaklade.

        • Vlado
          Vlado komentoval
          Upraviť komentár
          Pravdepodobne ziadny facelift zadnej časti TMS,X nebude(aspon v blizkej buducnosti). Myslel som si, ze to príde s ohlásením Superchargeru V3, ale teraz pochybujem.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Hm, to je pravda. Kedy to mali v pláne prerobiť nebol by treba adaptér.

        • nemo
          nemo komentoval
          Upraviť komentár
          Nechysta sa ani prechod na clanky 2170.

        • g211
          g211 komentoval
          Upraviť komentár
          Inak dávam tomu tak 1% šancu, ale viete čo by bolo super? Keby urobili ten (prípadný budúci) CCS facelift zadnej časti tak, aby sa dal retrofitnúť aj na staršie Tesly. Predpokladám že technicky to nie je problém, a mohli by na tom ešte aj zarobiť.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          CCS sa tam nezmesti, museli by rezat do plechov a to robit nebudu.

        • JozkoPucik
          JozkoPucik komentoval
          Upraviť komentár
          Ja uz som s toho cvok. Na mojom Wallboxe je konektor ako ma jux v profilovom obrazku. To je Type 2, co to teda pre mna znamena ked na Model 3 je ten CCS? Budem potrebovat adapter z Type 2 na CCS, alebo mozem pouzit Type 2, ale tie spodne dva budu nevyuzite?

        • head
          head komentoval
          Upraviť komentár
          Vrchna cast CCS je Type 2, cize vsetko je v poriadku .
      • jux
        jux
        Senior Member
        • Apr 2015
        • 941
        •      

        #11
        Je super, ze CCS/tesla adapter podporuje plnych 120kW, nie ako chademo/tesla adapter, ktory podporuje len nieco pod 50kW.
        Takze sup do Budce otestovat :-))).

        Komentár

        • jeeff
          Member
          • Nov 2015
          • 76
          •   

          #12
          Pôvodne zverejnené od Vlado Pozrieť príspevky
          Tak Tesla aktualizovala stránku nabíjania pre Europu, všetko tam je už konečne popísané . Iba ceny nie sú zverejnené.

          Stránka: https://www.tesla.com/de_AT/support/charging-connectors
          Tak ale podla tej stranky je zrejme, ze s autom sa bude dodavat len 1 fazovy mobile connector + type 2 kabel. Cize nabijaci vykon bude bezne okolo 3kw (zo 16 A zasuvky) alebo z 32A cca 7.4 kw. Pre pouzitie 11kw ako v sucasnosti BUDE POTREBNE KUPIT Kabelgebundener Mobile Connector (Corded Mobile Connector).

          Toto povazujem za zbytocny krok spat.

          Komentár


          • Komat44
            Komat44 komentoval
            Upraviť komentár
            One small step back for tesla, one giant back leap for all of us 😢 uz aj na ioniqu s mikrobaterkou som parkrat hundral ze AC nabijacku ma len 1fazovu, tu budem pravidelne pi....t ako stara vrana 😳

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Uz sme sa tu o tom bavili, je to zbytocny idiotsky pristup tesly v zaujme usetrenia par eur a velkeho nasrrrr europskych klientov. Esteze ich nenapadlo instalovat do auta jednofazovu nabijacku ako vecsina ostatnych vyrobcov EV.

          • jeeff
            jeeff komentoval
            Upraviť komentár
            Pozor, tu je aspon rozdiel v tom, ze v aute je 11kw nabijacka, tu sa jedna len o mobile konektor. A to je rozdiel proti autam, ktore maju jednofazovu aj nabijacku v aute.
        • jux
          jux
          Senior Member
          • Apr 2015
          • 941
          •      

          #13
          Takze to s CCS adapterom dodavanym k TMX a TMS objednanym od 1.2.2019 stiahli z webu:
          Nebude to standardne prislusenstvo a nevedno kedy sa bude dat kupit.
          Electrek Update: Tesla responded to this story saying that the update on their website was inaccurate. It will not be standard and it’s unclear when it will be available as an accessory.

          Komentár

          • jux
            jux
            Senior Member
            • Apr 2015
            • 941
            •      

            #14
            Zaujal ma modry 32A adapter dodavany k jednofazovemu UMC dodavanemu k EU TM3.
            Ako je urobene, aby sa vstup 32A /230V dostal do auta, ktory ma tri 16A jednofazove nabijacky?
            Zrejme je to urobene rovnako, ako na trojfazovom UMC s modrym 32A1f adapterom, ze jednu 32A fazu pripoji na vstup vsetkych troch nabijaciek v aute, ako to nameral @jeeff.
            https://teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eo...8595#post28595
            Potom musi mat typ2 konektor na jednofazovom UMC dodavanom k EU TM3 osadene vsetky 3 fazove kontakty (alebo aspon 2, lebo pre 32A potrebuje aspon dve 16A nabijacky TM3). Otazne je, ci su kontakty len spojene v T2 konektore, a do elektroniky UMC ide len jeden fazovy (32A) vodic, alebo pre 32A sa 16A vodice spoja az v elektronike UMC, pripadne su v elektronike spojene trvalo. Ak su fazy v kabli osobitne (aspon dve) potom sa da UMC k EU teslam 3 lahko prerobit (bez zakupenia noveho T2 kobektora) na trojfazovy 11kW (3x16A), pripadne dvojfazovy 7kW (2x16A).

            Komentár


            • Vlado
              Vlado komentoval
              Upraviť komentár
              Pravdepodobne to bude spojené až v T2 konektore alebo skôr v aute.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              V aute urcite nie - to by do auta museli pridat rele a softverovo riadene prepojenia troch faz. Jednak by to stalo peniaze navyse a elektrikarsky by to bolo pochybne riesenie. Tiez privod cez kontakt prvej fazy z type2 po to spojenie vstupov nabijaciek by musel byt na 32A, pricom ostatne stacia na 16A.

            • jeeff
              jeeff komentoval
              Upraviť komentár
              No je to zaujimave, ak by cez mobile konektor vedelo ist 2x16A (ako pises, je nelogicke, aby sa rozdelenie dialo az v aute) tak je potom zvlastne, ze Tesla k nemu nedava cerveny 5 kolik (aj keby isiel len na 2 fazy, bolo by to aspon 7,4kw).
          • matchke
            Member
            • Apr 2015
            • 121
            •   

            #15
            Čo som rozumel, tak bude tam normálna 3f nabíjačka s 16,5kW. UMC bude jednoduche 1f podla pouziteho adaptera do 32A. Kto chce doma 3f nabíjanie potrebuje wallbox. Čo sa týka Model S/X, CCS adaptér NEBUDE súčasťou novo zakúpených áut a nie je ani známe kedy bude adaptér k dispozícii. Cena by mohla byť medzi 500-600€. Toto je dosť divné na Tesle. Niečo dá na stránku a potom to úplne zmenia. Svedčí to o neprofesionalite čo sa týka komunikácie.

            Komentár


            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Namerame ako je ten "jednofazovy" UMC presne urobeny pre tych 32A. Je jasne, ze nebude uplne jednofazovy, pretoze musi zivit minimalne dve 16A nabijacky TM3. Uvidime potom, co sa s tym da robit.
          Pracuje...
          X