Trip Trenčín – Crikvenica a späť s Nissanom Leaf 40 kWh.
2. Časť: Cesta späť.
V nedeľu 8.7. ráno o 10:00 odchádzame späť na Slovensko. Rýchlostné tempo zostáva ako cestou tam. 100 diaľnica, 80-90 okresky a 50 km/hod mesto. Batéria nabitá na 89% a teplota sa drží ako vždy pri začiatku jazdy na 40% stupnice. Dojazd nám ukazuje 284 km, čo je do 165 km vzdialeného Záhrebu až až. Prvých 30 km ideme do kopca so spotrebou 25kWh/100km. Po prekonaní horského pásma už len klesáme a spotreba sa postupne znižuje. Na diaľnici mám opäť nastavenú rýchlosť na tempomate 100 km/hod. Po 167 km prichádzame do 1. nabíjacieho bodu, Záhrebu, so spotrebou 14,2 kWh/100km. Vchádzame na parkovisko pred radnicou ako pri ceste tam. Bohužiaľ sú zas obe nabíjačky obsadené. Tento nabíjací bod je veľmi frekventovaný a treba počítať s tým, že budete možno musieť čakať na uvoľnenie, alebo isť inam. V Záhrebe sú asi 4 FreeCharging nabíjačky bez identifikácie. Ale my sme mali šťastie. Miesto nám uvoľnila ihneď po príchode Tesla, ktorá nabíjala na CHAdeMO konektore DBT nabíjačky. Idem nabíjať: kapacita batérie 21%, teplota batérie 50%, vonkajšia teplota 28 st.C. Je zaujímavé, že teplota batérie sa počas cesty zvýšila o 10% stupnice, tak isto ,ako pri 18 st.C v Bratislave. Počas nabíjania sme sa občerstvili a zahrali sme si na rozloženej deke karty v priľahlom parku. Po 50-tich minútach ukončujem nabíjanie: kapacita batérie 91%,teplota batérie sa zvýšila až na 80% stupnice, vonkajšia teplota rovnaká 28 st.C, priemerný nabíjací výkon 32,4 kW. O 13:32 vyrážame smer Zalaegerszeg. Po menšom zdržaní na mýtnici ideme smer hraničný prechod Goričan – Letenye. Nikomu nedoporučujem tadiaľ ísť od Chorvátskej strany. Strávili sme v kolóne 30 min. a to bola nedeľa...Po 3:11 hod jazdy prichádzame do Zalaegerszegu. Na tomto úseku sme mali spotrebu 14,5 kWh/100km. Začínam nabíjať: kapacita batérie 16%, teplota batérie rovnaká 80%, vonkajšia teplota 26 st.C. Keďže nabíjačka je postavená v samom centre mesta, tak sme si počas nabíjania pozreli dve zaujímavé akcie, ktoré sa tam konali. Jedna bola súťaž mladých dievčat v tanci na tyči , ktorá sa konala na zvýšenom pódiu a asi o 100 m ďalej prebiehala súťaž silákov v nejakom viacboji. Dvíhali sa na hrazde, skákali cez švihadlo, robili pokľak s ručnou činkou, vzpierali nad hlavu veľkú obojručnú činku. Tí Maďari sa ale vedia zabávať. Po 1:17 hod ukončujem nabíjanie: kapacita batérie 92%, vonkajšia teplota 26 st.C, priemerný nabíjací výkon 21,3 kW a pozor, teplota batérie sa už po 2. nabíjaní vyšplhala do červeného poľa na 95% stupnice !! O 18:01 odchádzame tou istou trasou, ako tam. Po 22 km kontrolujem teplotu batérie a s potešením vidím, že klesla na 90% pod červené pole. Pokračujeme cez Sárvár na diaľnicu smer Csorma a potom cez Jánossomoriu do Mosonmagyaróvár. Tam opäť nabehneme na diaľnicu až do Bratislavy. Do 3. nabíjacieho bodu prichádzame s priemernou spotrebou 14 kWh/100km po 188 km jazdy o 20:35 hod. Začínam nabíjať: kapacita batérie 15%, vonkajšia teplota 24 st.C, teplota batérie 90% stupnice. Keď som posádke oznámil, že musíme nabíjať aspoň hodinu, aby sme sa dostali domov, chceli si zobrať taxi a ísť na nádražie, že vlakom budú doma rýchlejšie. Nakoniec som ich uplatil 4-mi nanukmi a zostali trpezlivo čakať. Končím nabíjanie: kapacita batérie 65%, vonkajšia teplota 24 st.C, priemerná rýchlosť nabíjania 16,6 kW a teplota batérie opäť vystrelila ako raketa SpaceX na 95% stupnice hlboko do červeného poľa. O 21:40 vyrážame smer Trenčín. Počas cesty nám opäť klesla teplota batérie z červeného poľa na 90% stupnice. Pripisujem to vonkajšej teplote, ktorá klesla na 17 st.C. Domov prichádzame s jednou prestávkou po ceste o 23:25 zo zostatkovou kapacitou batérie 8%. Priemerná spotreba na tomto úseku bola 14,2 kWh/100km. Takže cesta späť mi trvala 13:25 hod, prejdená vzdialenosť 659 km priemerná spotreba bola 14,3 kWh/100km, čistá priemerná rýchlosť bola 66 km/hod a čistý čas jazdy 9:56 hod. Celková priemerná rýchlosť včetne prestávok a nabíjania je 49 km/hod. Na vysvetlenie uvádzam, že pod menšiu vzdialenosť späť, sa podpísala cesta tam, keďže som neodbočil na Sárvár tam kde som mal, ale odbočil som až pri Olbo +8 km a cestou späť som hneď za Maďarskou hranicou odbočil z diaľnice a išiel skratkou cez Borsfu, kôli obave z dojazdu – 10 km. Zvyšné ušetrené km idú na vrub hľadania nabíjačiek po meste cestou tam. Dlhší čas cestou späť a celková nižšia priemerná rýchlosť ide na vrub tej 30 min. kolóne pred Maďarsko – Chorvatskou hranicou. Vyššia spotreba ide pravdepodobne na vrub rozdielu nadmorskej výšky medzi Crikvenicou a Trenčínom.
Záver.
Podľa Chargemaps.com sa dá, cez FreeCharging nabíjačky bez akýchkoľvek identifikačných kariet, prísť do Londýna, Paríža a dokonca až na Gibraltar. S autom o veľkosti batérie 40 kWh a CHAdeMO konektorom, ako má Leaf 2, to ide. Lenže to auto, by muselo mať teplotný management batérie, aby sa mu tá batéria neprehrievala. Chcel som takúto cestu absolvovať, ale po tejto skúsenosti ja osobne končím s cestami, pri ktorých by som musel viac ako 2 x nabíjať na DC nabíjačkách, čomu zodpovedá vzdialenosť cca 500 km za deň. Nebudem riskovať, že si predčasne degradujem baterku tým, že budem nabíjať a jazdiť s teplotou batérie v červenom poli. Bohužiaľ nám Nissan predáva opäť tkz. Destinationcar, t.j. auto na miestne použitie ako bol Leaf 1, len s väčším rádiusom.
Náklady na cestu tam aj späť: Diaľničná známka Maďarsko – 12 €., ďiaľničné poplatky Chorvátsko - 27 € a nabíjanie hotel Omorika Crikvenica – 6,80 €. Spolu: 45,80 €.
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Trip Trenčín – Crikvenica a späť s Nissanom Leaf 40 kWh...2. časť: Cesta späť.
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
Zložiť
zaregistrovat sa na chargemap.com, stiahnut si ich aplikaciu do mobilu
urobit si itinerar cesty s nabijacimi bodmi /kde je viac ako jedna nabijacka ak by nefungovala/
predpokladam ze si z Nitry, tak odporucam NB Gyor...Sarvar...Sormas....Zahreb...Malinska Krk.
Pozor !!!...v Zahrebe nabit poriadne lebo na konci cesty mas kopec
ak ides do Crikvenice tak Omorika uz nema 22kW nabijacku ale len obycajnu zasuvku, hotel Kvarner chcel od jednoho elektromobilistu 25€..!!!!
odporucam sa zastavit na odpocivadle Omoriste Lepenica Sjever a nabit...ale neviem co na to povie tvoj Rapidgate....
EDIT: Ideme z Galanty
Teq tiež si myslím, že sa to neprehrieva až tak, možno som len málokrát rýchlo nabíjal posebe, zatiaľ asi len 2-3x za jeden trip.
Plánujem párkrát dať aj len 22kW z type 2, neočakávam, že všade bude rýchlonabíjačka a ešte zadarmo :]
Teq Jazdit elektromobilom po dialnici 100km/h aby sa mi neprehriala bateria a dalo sa nabijat relativne rychlo je voda na mlyn hejterom elektromobility.
https://youtu.be/G4BWU72eA0Y
Nabíjal na 100kW čo zvládne aj Leaf e+ ikeď to dalo max 56kW, ale neprehrial sa ani raz, vraj tam pomenil Nissan chémiu baterky aby lepšie odbúravala teplo, ide o to, že ďalej zájde, menej nabíjania, viac času na vychladenie.
Čo sa cien týka Leaf e+ aj Kona aj Kia soul EV sú cenovo všetko v tej istej kategórii ±1-2 tisíc, čo by som oželhal keďže je to jediné auto čo sa dá šoférovať jedným pedálom a Kona a Soul nevedia nabíjať 100kW.
Ale hej ľúbi sa nám Leaf, prirástol k srdcu a nový bude bomba
Mimochodom volal som do Elen v Chorvátsku a všetky ich 50kW nabíjacie stanice sú zadarmo aj bez RFID karty, menšie potrebujú RFID kartu kvôli ochrane aby to ľudia nevyťahovali, ten čo strčí môže aj vytiahnuť.
Funguje to aj na karty zo Slovinska, Rakúska, skrátka všetky čo majú čip s frekvenciou 13,56Hz čiže aj slovenské by mohli, neviem akú ma ZSE.
Michal Obtulovič rozumiem ti, LEAF je na prvy pohlad super auto, ale ma zasadne problemy. Predavat ho ako mestske auto s 62 kWh bateriou je uz blbost a na dlhych trasach sa proste prehreje, fyziku neokabatis. plus ako hovori Miro, chademo konektor ma uz len LEAF a nikto iny. Drviva vacsina novych providerov co stava 100 kW nabjacky ma uz len CCS, chademo siet sa zda, ze sa dalej stavat nebude, cize nebudes mat ten LEAF za par rokov kde nabit
Alebo vypoužívame starého Leafa a počkáme na 3. Leafa s CCS, active cooling a 60 - 80 kWh baterkou 😁
Vyrazili sme teda z Galanty v čase 2121 so 100%.
Prvá zastávka Györ, kedy v nedeľu sa neplatí za tankovanie a tak sme si nabili na rýchlo nabíjačke bez problémov. Teplota vonku bola 16°C takže žiadne problémy s batériou.
Druhá zastávka Sárvar, v hotelovom rezorte sme si v noci vypýtali RFID kartu na nabíjanie, bez problémov nám pomohli.
Teplota stále rovnaká, žiadne problémy.
Tretia zastávka Nagykanizsa, veľké parkovisko s veľa veľa nabíjacími stanicami, rýchlo nabíjanie spoplatnené (iné sme neskúšali), nabili sme za 4€ a išli ďalej. Tu už začalo byť baterke trošku teplo.
Štvrtá zastávka Goričan - čerpacia stanica INA tesne za maďarsko-chorvátskymi hranicami. Chorvátsko má asi najlepšiu sieť staníc chademo & ccs 50kw a zatiaľ všetko zadarmo, ukážkový príklad plug & play. Veľmi blízko rozmiestnené a všetko veľmi pekné. Zastávka v Nagykanizsi sa dala vynechať a ísť priamo sem, aké keďže sme išli prvýkrát na dlhý trip tak sme to hrali na istotu. Pomaly sa batéria dostáva bližšie k červenému. Chýbajú asi 2-3 paličky.
Piata zastávka Sesvete pred Záhrebom, opäť stanica INA. Všetko sa opakuje. Teplota batérie o jednu paličku vyššie, nabíjanie aj tak bez problémov.
Ďalej už len vymenujem zastávky, pri každom ďalšom nabíjaní sa to o trošku približovalo k červenému, ale nikdy sme sa na červené vlastne nedostali. Mal som pocit, že dostáva batéria zabrať, ale mohol to byť len pocit, všetko išlo v pohode, žiadne obmedzenie výkonu alebo komfortu. Mimochodom rýchlosť po diaľnici 100kmh.
Šiesta zastávka odmorište Vukova Gorica - tu sme nenabíjali.
Siedma zastávka Čavle
Ôsma zastávka - najkrajšia Villa v akej sme kedy boli, Guest Villa Dagmar - Crikvenica 😉 vrelo odporúčam. Určite by domáci dali aj nabiť cez predlžovačku, ale v Crikvenici je 22kW nabíjačka takže ani nebolo treba.
Cesta späť bola v podstate veľmi podobná len sme nabíjali na iných akoby protilahlých staniciach, všetko INA v Chorvátsku.
Suma sumárum, je to celkom záhul s 30kWh Leafom, ale bez problémov zvládnuteľné. Viem si predstaviť ísť znova so 40kWh a len 3 zastávky. So 62kWh to už je totálne jednoduché, tam človek už nič nerieši. Viac musí stáť človek ako auto, takže počas toho sa dá kľudne nabíjať. Každopádne pre mňa najkrajšia dovolenka, aj vďaka tomu, že sme išli na Leafe.
Michal Obtulovič pozri si bjornove videa s 62 kWh leafom, nabijalo sa mu to po zohriati 20-25 kW, cize by si stal na nabijacke aj dve hodiny a minul cely majland na nabijanie (casova tarifikacia)