Tak som bol v sobotu pozrieť v Šamoríne ten I-PACE. Cestou ma najprv prekvapila moja navigácia. Aj keď nebola aktívna, pretože cestu dobre poznám, za NM na diaľnici mi zahlásila, že o 400 m je radar.... Ale poďme k Jaguáru. Hneď ako som prišiel mi hosteska ponúkla, že si môžem isť zajazdiť na fosílnom aute. Slušne som odmietol s tým, že na spaľovacom aute nemám záujem jazdiť. Ale nechal som jej tam svoje údaje, pretože ma pozvala na predvádzaciu akciu s jazdami I-PACE. Uvidím, či sa ozvu. Taktiež povedala, že I-PACE sa začnú predávať začiatkom budúceho roku. Ale poďme k autu. Prvé, čo ma zaujalo bola výška. Na to, že to prezentujú ako SUV je to prekvapivo nízke. Ďalej ma zaujali tie obrovské kolesá. Nevyzeralo to pekne. Taktiež som bol prekvapený z kufra. Neviem presne objem, ale môj Leaf ma asi väčší....Inak bolo kvalitne spracované. Interiér aj obrazovky boli fakt prémiové. Miesta bolo dostatočne vpredu aj vzadu pri mojich 185 cm. Pri tej príležitosti som si vyskúšal ten pred zrakom skrytý Wallbox od Tesly. Nabíjal mi môj Leaf 2...Ten sa opäť predviedol v dobrom svetle. Na 150 km jazdu Veľký Meder cez Galantu, Sereď,Leopoldov do TN po okreskách za 2 hod 30 min ( slušný priemer) spotreboval 50% kapacity batérie. Takže opäť 300 km dojazd...
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Jaguar I-PACE
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
- Likes 1
-
Od predstavenia to nazývam crossover, pri SUV zabudli na to "U". Ono veľkostne aj dojazdom to je ako Tesla 3, len cenovo trocha vyššie za prémiové spracovanie.
Oliver a nezdá sa Ti, že vo výrobe zamenili baterky na našich Leafoch za nejaké väčšie ? Lebo mne to tiež dôjde ďaleko a nabíja rýchle ale všade čítam ako sa prehrieva baterka, nikde to nedôjde ...
-
Tak spotrebu 12kWh som mal aj na starom Leafe. Teraz jazdim v priemere za11,5 kWh, ked nevybehnem na dialnicu a nezapnem klimu. Takže tam su počty jednoduche. Stale mam dojazd 300km. Dnes mi nabilo z 20%na 80% za 35min. A to nabíjačka dávala len max 40kW. Ešte sa len chystám vyskúšať to tretie rýchlonabíjanie, či spomalí na polovicu. Chcem aj skúsiť, či prekonam tvoj rekord do Chorvatska za 12 hod...👍
-
Ako avizoval bratislavsky predajca Jaguaru 4.6. boli na internet vysypane mnozstva videi o I-Pace, nepozeral som zatial vsetky - su na jedno kopyto ale hlavne im chybaju podrobnejsie technicke informacie. Zatial som sa nic noveho nedozvedel. Stado liniek zozbieral na elektreku, no po stvrtom videu ma to prestalo bavit... mozno niekde dalej je nieco zaujimave, no neviem komu sa to vsetko chce pozerat.
Komentár
-
Radsej nech vysypu vyrobene auta. Zaujimal by ma, ked teraz objednam, aka je dodacia lehota. Nepytal si sa na to?
-
Keď teraz objednáš, tak do októbra môžeš ešte špecifikovať a dostaneš presný termín výroby a vo februári Ti dodajú auto. Za predpokladu, že objednáš "First Edition" v cene 101.660€ s DPH.
Tí, čo ste boli okuknúť, neviem či Vám dávali v BA kompletný slovenský 5 stranový cenník príplatkov a výbavy, mám to sem dať alebo ho máte ?
-
Fuha... Mastna cena. Tak to sa oplati pockat na ten e-tron. Ten bude stat rovnako a je to Audi...
-
Konfigurator a cennik je na webe:
https://www.jaguar.sk/build-and-price
Skusil som si urobit konfig podla seba, ale vyslednu cenu mi to nakoniec neukazalo, zatial asi ozaj iba First edition
-
Ano, vidím je to ten istý. Hovorili mi že na webe nie je, preto moja zbytočná otázka predtým, ako som si overil.
-
Pravdu povediac, nie som z neho nejaký nadšený. A keď si porovnám vnútorný priestor, kufor, tak naozaj asi radšej by som kúpil Teslu S, keby tu mala zastúpenie. Podľa mňa je to lepšia kúpa ako i-Pace. Tiež dosť na akože SUV ma prekvapila nízka svetlá výška, zohol sa niekto pod auto ? Veď to nie je na parkovanie pri obrubníkoch, naozaj to nie je SUV. Nie je to ani sedan, chceli urobiť niečo výnimočné, ale technika zaberá toľko priestoru, že je to vlastne malé auto. Leaf má určite väčší kufor, kufor má to má približne ako Ioniq (aj tvarovo aj tou výškou nakladacej hrany). Posúval som rôzne predné sedadlá a sadal si dopredu a dozadu a stále som nejako nenachádzal pocit priestrannosti.
Keď vidím, čo prinášajú prémiové automobilky, tak sa mi tá Tesla začne javiť ako dobrá kúpa. Kupujte viac Tesly, aby sa tu urobilo zastúpenie.
-
-
Tak už sa začínajú objavovať prvé pikošky.
Ako znie i-Pace? https://soundcloud.com/timstevens/ja...medium=twitter
No comment...
Komentár
-
Oni ten zvuk púšťajú vodičovi do kokpitu !! Wow. Ale našťastie sa to dá vypnúť.
-
To naozaj vyrobca vymyslel? ze by boli taki idioti, to neverim, to len niekto pusta z mobilu ako tu.
https://www.youtube.com/watch?v=378DmidD7eU
-
Pusti si to video z Fully Charged, linka dolu.
-
-
Podla mna taky teren by malo zvladnut aj TMX a cez tu vodu aj zodvihnute TMS. Inac co do spravcovania interieru ma Tesla konkurenciu. Ja sice kozu v aute nemusim, ale niekto si to vyzaduje.( http://www.TFLcar.com ) Is The New Electric 2019 Jaguar I-Pace Better Than a Tesla? On & Off-Road Review ( http://www.patreon.com/tflcar ) Please visit to ...
Komentár
-
Nechcem akože znevažovať terénne schopnosti, ale ja keď som dostal vodičák, ešte boli staré škodovky 120-ky a tieto obyčajné autá prešli terény alebo vytiahli do zasnežených kopcov, o ktorých sa terajším "SUV" ani nesníva. Idú tam po poľnej ceste, na ktorej bežne chodím aj s hocijakými sedanmi a ešte sa vytešujú nad terénom. To naozaj ? Veď sa tomu oškrie predný nárazník na prvom vyššom obrubníku v meste.
Toto ako ukážku že to prejde terénom, nepovažujem. Je to obyčajný kombík alebo crossover, žiadne SUV.
Keď si odmyslíme značku Jaguar, tak mi niekto povedzte, či je lepšia kúpa najvybavenejšia Kona s 64kWh baterkou vo verzii premium s cenníkovou cenou 45000, dojazdom 482 km (podľa mobile.de ponuky od 38000) a týmto i-Pace za raz toľko, ktorý sa hrá na všetko možné. Ja radšej dám svoje € za Hyundai, ktorý sa na nič nehrá a prekvapuje.
-
-
Hmm, v tom TFL videu spomenuli, ze na TMX vam pada zaruka, ak auto zoberiete offroad... je to pravda? o.O
Komentár
-
Nie je...
TMX nema v zaruke zakazane off-road, S-ko ma.
"Driving off-road (applies only to Model S)"
napr. je zakazany "racing and autocross"
cely text zaruky je tu:
https://www.tesla.com/sites/default/...rope_en_GB.pdf
-
Som si to pustil znova, v podstate nehovoria o MX ale o Tesle vseobecne, trosku zavadzajuce z ich strany. Ale co cakat od ropneho platku
Len som nikde v tych Tesla zarucnych podmienkach nenasiel definiciu offroad. Co to je? Akakolvek nespevnena cesta? Strkova cesta? Polna cesticka? Ked zoberiem TMS na chatu do chatovej oblasti, kam vedie len lesna cesticka, tak riskujem porusenie zarucnych podmienok? Alebo sa za offroad povazuje az klasicky tankodrom/autocross a brodenie cez potok? Trosku alibisticky napisane podmienky. Kde je z pravneho pohladu na zarucne podmienky realna hranica medzi jazdou po nespevnenej ceste a terenom?
Tiez "Driving over uneven, rough, (...) surfaces, including but not limited to, curbs, potholes, unfinished roads,(...)". To mi pride ako definicia polovice ciest na Slovensku.
Nemecke auta nemaju offroad spomenuty vobec, maju tiez len vseobecnu definiciu "uneven, rough or damaged surfaces" ale aj tam maju len disclaimer, ze jazda po takych povrchoch ma negativny vplyv na disky, ktore nie su takouto jazdou kryte zarukou, a moze viest k poskodeniu pneumatiky (na ktoru sa zaruka aj tak nevztahuje), ale nepada kvoli tomu cela zaruka :-/
-
Vsetko su to vecsinou pravnicke kecy. Ked nesposobis na aute ziadne deformacie podvozku, je v podstate jedno kde jazdis, nikto ti nedokaze, na ako zlej ceste si jazdil. Disky (hlavne nizkoprofilove) aj tak viacej poskodis na obrubnikoch v meste ako na nespevnenej ceste.
-
Je pre Teslu problém, aby podľa GPS z mapových podkladov vedela, či je spevnená alebo nespevnená cesta a ak je nespevnená, tak aj pár obrázkov uložila z kamery ? Keďže Tesla autopilot sa učí tým že jazdí, tak určite odosiela nejaké dáta do Tesly a užívateľ to niekde či už na obrazovke alebo pri kúpe v papieroch odsúhlasil.
Že sme o tom nepočuli, neznamená že to nemôže v budúcnosti byť a nepoužije to Tesla, ak sa jej nahromadí viac reklamácií a bude sa jej oplatiť s tým vyjsť von. Alebo to už interne používajú pri posudzovaní reklamácií ale o tom nehovoria, len proste zamietnu.
Dnešné autá o nás vedia naše návyky, kde jazdíme a spôsob jazdy presnejšie ako my sami.
-
Ved ked si nevsimnes v meste leziaceho policajta alebo 30cm jamu v asfalte (najlepsie pod kaluzou) tak skody mozu byt ovela vecsie ako na polnej ceste, kde jazdis tak, ze jamy ocakavas...Takze posudenie zaruky bude vzdy skor podla charakteru skody ako podla analyzy kade si jazdil.
A ked v tesle vypnes pripojenie na internet tak tesla si nic nemoze stiahnut. V aute uklada fotky a ine data, len ked nastala situacia, ze ich ma ukladat (naraz, airbagy a podobne) Mechanicke poskodenie naprav a podvozku od balvanov a podobne urcite nekryje ziadna zaruka na ziadnom aute.
-
Odosielanie dat do Tesly musis povolit/mozes zakazat. Ina vec je, ci to aj auto respektuje.Chce sa mi verit ze hej, lebo s datami ziskanymi nelegalne by u sudu neuspeli aj tak. (ja to mam povolene)
-
Aj ja to mam stale povolene, ved to pomaha vylepsovat "autopilota" na cestach kde jazdime. Aj po aktualizaciach to ostava povolene, iba raz po niektorej aktualizacii softveru sa to same preplo tak, ze to bolo zakazane a v release notes bolo napisane, ze ak chces, tak to musis znova povolit - bolo to vtedy, ked to prepli defaultne na zakazane. Kvoli ochrane osobnych udajov je odvtedy defaultne poskytovanie udajov vypnute. Cize ked resetnes auto do factory default, bude poskytovanie udajov vypnute, predtym bolo zapnute.
-
To ze su to pravnicke kecy chapem, aj to ze v meste vies poskodit auto viac ako v terene. Ide mi cisto o princip, ako sa k tomu realne stavia Tesla? Popravde som este nemal skusenost, ale napriklad na Hyundai a Kia spalovaky ludia dost nadavaju, zaruka sice 7/8 rokov, ale snazia sa vraj vykrutit zo vsetkeho a tie pravnicke kecy realne pouzivaju Viem, ze Hyundai nie je Tesla, ale napisat vagnu formulaciu, ze jazda offroad porusuje CELU zaruku mi pride dost nestastne. Spehovat mozno nikto nikoho nebude, ale co ak sa ti v takej prdeli dakde v lese cukne auto, a v Tesle ho musia dialkovo resetnut. Tam im asi ukaze, ze nie si na uplne normalnej ceste. Pripadne ked sa cosi stane, a pride po teba Tesla odtah (aj ked to len v USA, v EU to myslim nie je). Su to take “co, ak, keby” ale uz som zazil kadeco, a prave taketo nevinne pravnicke kecy ti potom podpilia konar, na ktorom sedis ked to necakas.
-
Odtah Tesly pride aj v EU. Ale diskutujeme o Tesle na nepravnom mieste fora.
-
-
https://youtu.be/JvfaUUzLQg0
ešte som nikdy nepočul žiadneho novinára rozprávať s takým nadšením o elektromobile
Komentár
-
Este, ze pan novinar priznal, ze prvy krat v zivote jazdil na okruhu a podla reakcii to tiez vyzera tak akoby prvy krat jazdil na elektromobile...
Pretoze kopu vlastnosti kde chvali I-Pace maju vlastne vsetky elektromobily.
Video je strasne dlhe, ma kopu hluchych miest, mal ho zostrihat minimalne na polovicu.
.
Niektore perly:
" vykon baterii ma 90kW "
" baterie nie su li-ion alebo nikel metal hybrid ale obsahuju kopalt "
" Jaguar predbehol europsku aj celosvetovu konkurenciu "
" ohlusujuci elektricky zvuk vnutri "
Ked auto cca na 14:25 znicoho nic zabrzdilo ked nic nebolo naokolo nie je dobra vizitka pre emergency braking...
" toto auto ma nastavenu uroven brodenia na 50cm "
" ja som nikdy tichsie v terene nejazdil, kam sa hrabe tesla"
-
Ten novinár je p. Čabák, ktorý je inštruktorom v škole šmyku, takže na okruhu už asi bol, ale je pravda, že v elektromobilite trošku tápal, i keď v konečnom dôsledku to nebolo až také zlé. Okrem tých periel , ale aspoň som sa pobavil. S tým, že I-Pace predbehol nemeckú konkurenciu, súhlasím, či aj celosvetovú, to už si musí urobiť názor každý sám
Video mohol spraviť kratšie, alebo možno sa mohol radšej povenovať iným veciam, napr. interiéru
-
Ten zvuk si mohli odpustit, ale aspon sa da vypnut, lebo mal ho len na okruhu. Nik TMX do takeho terenu nezobral, tak preco hovori, ze to nedokaze a nepojde rovnako ticho. Co to emergency braking vlastne bolo, teda preco? Ten instruktor tam volaco vysvetloval, ale on to neprelozil. Ked je auto odomknute, tak sa klucky nezasuvaju hoci su dvere zavrete ako napriklad pri Tesle. Vsak nikde nieje napisane, ze nieje co zlepsovat u hocijakeho EV.
-
-
A ďalšie video od Maroša Čabáka:
https://www.youtube.com/watch?v=b8oCefu_YjQ
Ja sledujem jeho kanál už pár rokov, to vychvaľovanie treba brať s rezervou, on chváli všetko čo má požičané, ale nič proti Jaguaru nemám, počkám na viac testov.web: https://www.topspeed.sk/ fb: https://www.facebook.com/TopSpeed.sk instagram: https://www.instagram.com/topspeed.sk/[priezvisko]@me.com
Komentár
-
No tak niesu len dinosaurie automobilky, ale aj dinosaury co testuju auta. Prichadzal tam poloskepticky na test, tak tam isiel, lebo je to teraz v mode testovat EV. A dalsi dvaja ludia, ktory nevedia co sa mysli pod pojmom 0 emisson pri EV. Ked tam nieje vyfuk, tak je to bezemisna jazda, tak o com tocia. Nak neriesia vyrobu ani nabijanie, ale prevadzku. Miro inac mas pravdu chce to test alebo video nejakeho majitela.Naposledy upravené ICE666SVK; 03-07-2018, 23:01.
-
-
Na nabijacke Delphi Tatabanya pri nasich hraniciach je 1.7. odfoteny i-pace s GB znackou ako nabija. To je prvy krat, co to vidim, ze to nabijalo ako bezne auto, nielen v klipe vo vybranej lokalite pre novinarov. Ak to su skusobne jazdy fabriky, by sa nefotili na plugshare. Ale zasa este sa nikde nepredava, nie ? Zeby nejaky zamestnanec z fabriky u dodavatela na jednani ?
https://www.plugshare.com/location/89171[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Nabijanie EV v zahranici
Ahojte,
Kedze casom budem menit svoju i3 za nieco s vacsim dojazdom (EQ alebo E-tron) zaujimalo by ma ako sa nabija na neteslackych nabijackach v zahranici.
Aj na Slovensku treba mat GW kartu, neviem ako to riesia zahranicní turisti na EV.
Ak mate skusenosti prosim podelte sa
Vdaka
Komentár
-
Na nejakom ceskom fore som cital, ze pre Cesko maju rezervovane na tento rok 4 kusy I-pace a 3 su uz vraj predane.
Vie niekto ako je to u nas?
Komentár
-
Nemci, co testovali Jaguar I-Pace sa cuduju nizkemu nabijaciemu vykonu na najnovsich 350kW CCS2 nabijackach ked dosahuju maximalne vykony 85kW.
Vysvetlenie podal tento chlapik tu: https://youtu.be/olPV5EJ3vqE?t=21m46s
Ide v podstate o to, ze tie nabjacky dosahuju nabijaci vykon 350kW pri 800V. Su pripravene na Porsche Taycan alias Mission E ktore avizuje pouzitie 800V baterie.
Pri nabijani 400V baterie je prud obmedzeny na 200A, co potvrdil pracovnik pri nabijacke. Rozhodnutie takto obmedzovat prud je vraj byrokratickou zalezitostou.
Je to trochu smutna sprava pre vsetky elektromobily s velkymi kapacitami baterii s napatim 400V, ktorych prichod sa v blizkej dobe ocakava. Tesla model 3 je schopna podla tohto clanku (povodny zdroj EPA) nabijat vykonom az 210kW a ak dostane CCS2 konektor tak to bude skoda:
Yet, a DC charging current of “up to 525A” at 400 volts would be mean a charge rate of 210 kW, which is significantly higher than the current Model S/X’s Supercharger charge rate of 120 kW.
Komentár
-
Prave sa to riesilo v diskusii na electrek.co, CCS 1.0 da 200A @ 400V (80 kW), CCS 2.0 da 350A @ 1000V (350 kW). Pri 800V to bude teda max 280 kW, nie 350 kW ako vsetcia tvrdia (zatial neviem o ziadnom plane na auto s 1000V bateriou). Pri 400V baterii je teda maximum 140 kW (co teda nie je o moc viac ako da aktualna verzia SuperChargera, kde ja osobne mam max 118 kW).
-
@jeff Ak nabijacka hovori ze je schopna nabijat 350kW @ 1000V, tak predpokladam, je typu CCS verzie 2.0. No aj napriek tomu sa na nej KONA nabija maximalnym prudom 200A. Znamena to, ze KONA pouziva CCS protokol verzie 1.0 a keby sa chcela nabijat vacsim prudom, musi updatnut verziu CCS protokolu na 2.0?
-
uprimne...treba nam taky nabijaci vykon? 80 kW je podla mna az az, malokedy clovek vyuzije vacsi nabijaci vykon a aspn tak nezatazuje baterie a ich chladenie. Jedna sa skor o argument pre petrolheadov ze aha, ono sa to vie nabit za 10 minut ako moj spalovak ked tankuje, ale vyuzitie to ma minimalne. Clovek si aspon natiahne kosti, oddychne si, naje sa a auto sa zatial "pomaly" nabije.
-
Nech si petrolheadi hovoria co chcu. Zvysovanioe vykonu len preto aby som ukazal, ze EV sa nabije rovnako rychlo ako sa fosil natankuje je cesta do pekla. Vykonne DC nabijacky by potom velakrat nabijali ovela vecsim vykonom ako je potrebne a rozumne.
Kedze na DC nemozno obmedzit nabijaci vykon, ja osobne by som vyhladaval slabsie nabijacky. Ako priklad uvediem, ze ked nabijam na SC, velakrat mam dost casu a preferujem dlhsie nabijanie, tak sa vedome pripojim na druhy stojan z paru SC, ked na prvom niekto nabija, aby som dostal mensi nabijaci vykon.
-
ICE:
Tesla supercharger funguje tak, ze jedna elektronika 140kW nabijacky zivi dva stojany tak, ze kto pride prvy k hociktoremu stojanu z dvojide dostava maximum, co vie zobrat jeho tesla. Kto pride druhy - k druhemu stojanu z dvojice, dostava zvysok do maximalneho vykonu 140kW. Takze v popisovanom pripade som ja chcel byt ten druhy a teda nijako som toho prveho neobmedzoval.
Kto chce mat maximalny nabijaci vykon a su volne stojany, tak ide k takemu, kde "a" aj "b" stojan je volny.
Kto chce nabijat pomalsie ide k takemu stojanu, kde jeho parovy stojan nabija.
-
Takato logika je skvela, Tesla to ma ozaj premakane. Ked som pred casom testoval Delta Gridbooster v Avione, kde sa GW chvalilo ze vie dve DC naraz, na chademo sa nabijal leaf a mne dal CCS iba 25kW. Pytal som sa operatora- vraj je to tak OK, vykon DC je 50kW a ak su dve auta, rozdeli sa. Gridbooster baterie pomahaju iba ak je na DC auto aj na vonkajsej nabijacke..
-
No pokial si pamatam ja co bolo povedane tusim niekde vo videach ked sa otvaral SC Zvolen, alebo ak tam nie, tak uz neviem kde to bolo. Tesla pri obsadeny oboch stojanov teda aj 1A aj 1B da viac stavy tomu, co ma v baterke menej energie ako tomu co ma viac. Aspon takto si to pamatam. Cize ak je on dlhsie na nabijacke ako ty a ma viacej energie, rychlost mu klesne, lebo ty dostanes viacej, kedze mas tej stavy menej. Potom ako my vysvetlis, ze niekto nabija na 1B, lebo ked tam zaparkovaval, tak 1A bola obsedena a ty prdes a je volna 1A zaparkujes a das nabijat. Teda ty by si podla tvojho vysvetlenia mal mat lebo stojis na 1A rychlesi vykon ako ten na 1B. Ak je to ale tak ako vravim ja, ze vyssiu rychlost ma ten co ma menej enegrie v baterke, tak je jedno ci prvy parkoval na 1A ci 1B. Uz si nepamatam, ale Tesla tusim aj vravela preco to je tak ako pisem ja. Tak teraz uz fakt neviem.
-
ICE je to tak ako som napisal, ved to tak musi byt, ze kto prvy pride, ten prvy melie - inak by tesle vsetci vynadali...
Samozrejme ak uz prvy ma viac nabite, znizi sa mu nabijaci vykon a druhy dostane viac, ked ma menej nabitu bateriu.
Ked potrebujem nabit rychlo a na vsetkych dvojcatach su po jednom, tak sa prejdem popred tesly a ta co jej najmenej huci vetrak, ta ma uz nabite viac a ked sa dam k nej dostanem maximum. Ak chcem nabijat pomaly tak si vybiem toho spolunabijaca co mu huci ventilator viacej - potom dostanem menej.
-
Jj, potvrdzujem ze je to tak ako pise jux. To znizovanie vykonu pri vyssom stave nabitia baterie je prirodzene (aj v pripade ak je parovy stojan volny), cize z toho vyplyva ze zvysok energie automaticky moze vyuzit druhe vozidlo. Len pre zaujimavost S 75 pri 60% odobera 64kW, 80% 44kW, a 90% 22kW, cize uz cca od 80% nabitia baterie takmer vobec neobmedzuje suseda. Este jeden trik ako zistit stav nabitia baterie (ale musi byt auto odomknute) je podla rychlosti blikania nabijacej LED. Cim rychlejsie blika, tym nizsi stav baterie ma. Cim pomalsie blika, tym viac je bateria nabita.
-
Komentár