Pôvodne zverejnené od curgali
Pozrieť príspevky
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Blokovanie nabijaciek
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
-
Nechcem sa tych spalovakov zastavat, ale myslim ze to nie je iba o ignorancii, pre niekoho to moze vyzerat ako normalne parkovacie miesto. Ked su tam farebne zony- oranzova, modra... tak toto vyzera ako zelena. Na zemi nie je ziadna znacka o vyhradenom parkovani pre elektromobily...
-
Komat44 - nemas nahodou kontakt na vedenie Auparku? Nesuhlasim sice s Peterkou, ze TO NEVEDELI ze tam nemaju stat, lebo tie velke nakreslene zastrcky na stene a cedulky Tesly su dost dobre vidiet (a o elektroaute uz ozaj dnes musel pocut kazdy) ale urcite by pomohlo, kedy tak dali dodatkove cedulky "Parkovanie povolene iba elektrovozidlam pocas nabijania, ostatne vozidla budu odtiahnute" alebo tak nieco aby to bolo jasne.
Ako pribuda EV tak sa nam bude hodit kazde miesto na nabijenie vytvorene a vyzera to, ze vodicom spalovakov "otrnulo", doteraz som tam nikdy nevidel tak velke mnozstvo blokovanych miest.
-
Ono tie Auparkove “kartickove” miesta asi nie su az taky problem. Vybudoval si to Aupark, a zjavne su urcene pre zamestnancov Auparku. Ak to maju so zamestnancami dohodnute, ze tam “zatial” mozu parkovat aj so spalovakmi, kym nebude viac EVs tak to je v poriadku. Ina vec by bola, ak tam parkuje verejnost so spalovakom, to uz nie je v poriadku.
-
-
Uplne najlepsie to podla mna naozaj vyriesili v tom zilinskom Tescu. Dat to ako invalida a dohodnut sa s policajtami nech ignoruju EV co sa tam nabijaju a hotovo. Je tam spalovak? Zavazny dopravny priestupok, 50€ na mieste pripadne odtah a dovi dopo. Na ignorantov treba rovnakymi zbranami
Komentár
-
Hm, to nie je zrovna dobry priklad "koser" spravania sa elektromobilistu, nehovoriac o tom, ze to odradi ludi neznalych situacie. Cedulka 100 EUR pokuta za blokovanie nabijacieho miesta a sucasne "Priestor je monitorovany kamerami" (a to v garazi Auparku je) by IMHO mala rovnaky efekt.
-
Ano, lenze ta pokuta 100€ nema oporu v zakone. Policajt ju nema na zaklade coho vybrat lebo nic take v sadzobniku nie je. A Auparku by nezaplatil nikto, kedze pokuta za stratu parkovacieho listka je myslim 50€, tak by kazdy radsej povedal ze stratil listok, alebo to vykseftoval s operatorom rampy, s nimi sa vacsinou da dohodnut bez problemov. Inym sposobom nema Aupark pravo zakonne vyberat pokuty. Invalid je istota, aj ked treba povedat, ze vacsina majitelov luxusnych nemeckych SUV a Hummerov su invalidi :-/
-
-
V Žilinskom Tescu niekto zmazal "2x" zo značky vozíčkara a jedno miesto pred nabíjačkou veselo využívajú spaľováky. V tútu nedeľu bolo obsadené začmudenou bielou vochcávkou s BA ŠPZ.[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Aby som zase nebol za eko-teroristu- dnes na kartickovych aupark miestach veselo niekolko hodin odparkovany plug-in hybrid modry ioniq bez toho aby nabijal. Stale ludia nechapu, resp. nechcu chapat, ze to su miesta na nabijanie, nie na parkovanie elektromobilov. A este jedna vec ma dnes "uchvatila". Aj ked som ich braval s privretymi ocami doteraz, dnes som mal tu cest (kedze som mal rozlietany den po celej BA) stretnut sa s elektro taxikmi viac ako som chcel. Dojdem zrana do fresh marketu, nabija taxik. Potom stretnutie v lamaci, idem do bory- taxik. Tesne poobede v auparku na tych zdarma bez karty nabijacky dalsi, teraz som dosiel do centralu vybrat krpcovi recept a samozrejme taxik na chademo napichnuty, takze ostala
len pomala AC nabijacka. Priznavam otvorene,uz mi trocha zacinaju liezt na nervy, je to komercna firma ktora si uctuje za vozenie ludi (ako ich priamu sluzbu co ponukaju) tak by si asi fakt mohli kupit na firmu vlastne nabijacky.Naposledy upravené Komat44; 19-03-2018, 16:06.
- Likes 2
Komentár
-
majitela a co robite, ked je auto vybite a parkovanie obsadene?
Ja sa velmi casto pohybujem v Poluse a tam pravidelne obe parkovacie miesta vidim zatrepane. Na boxe vedla - pre rodiny s detmi pravidelne parkuje nejaky buzik na x5, ale horsie je ak podobne kyble blokuju miesto k nabijacke. Vsimol som si, ze tam je aj mobil, na ktory volat, ked su boxy obsadene. Skusal uz niekto volat? Neviem si predstavit, ze sa hore na strechu polusu dotrepe mestska odtahovka a auto odtiahne prec. Alebo to funguje inak?
Komentár
-
Tento buzik? Volal som do GW a povedali ze to poriesia, beru to ako ich prenajate parkovacie miesto ktore nemoze nikto bez povolenia (nabijania) pouzivat1 Bild
Komentár
-
ano, biela X5. nie som si isty, ci je to tato generacia, ale podla mna to bude jeden clovek, ktory si takto lieci nejaky komplex.
Nemam rad, ak su "zelene" miesta pri vchodoch co najblizsie, lebo su potom automaticky zneuzivane debilmi, ktori sa zakonmi neriadia a je im jedno, ze tam stat nemaju.
Osobne by som nemal problem prejst cele parkovisko pesi od nabijacky, lebo by bola istota, ze tam nikto takyto nebude stat a nebudem mat auto otrieskane z oboch bokov.
- Likes 1
Komentár
-
Tak dnes pre zmenu zase v centrali biely leaf donabijal chademo ale spokojne uz vyse hodiny parkuje dalej, neviem sa dostat k nabijacke lebo kablu ccs chyba par desiatok cm. Biely leaf BL442PB nie si tu???
Komentár
-
Nie je, ja som mal prve prihlasene v marci a tento je az v juni.
-
Inac Ioniq dociahne v Centrali na CCS z obidvoch miest, lave treba nacuvat a port je potom hned pri nabijacke, prave miesto treba vojst predkom a natlacit sa na pravu ciaru (niekedy treba upratat kable ktore tam zavadzaju), a uplne narazit auto 5cm od steny. Vyskusane mnohokrat
-
Teq neviem, čo som dobre pochopil, čo si napísal. Ty si ho dal nabijat, bez vedomia majitela, svojou kartou? :-) Ja teda neviem, čo si o tom myslia ostatní, ale mne sa to teda nezdá moc rozumné. Alebo je to azda bežný postup? Povedzte, nech viem (ja neskúsený)
-
Teq - neslo. Tak to tam je asi aj teraz :-)
-
Na GW to ide vypnúť aj cudzou kartou. Minule v Poprade som tak vypol Teslu, keďže obsádzali nabíjačku celý deň.
Reku priložím moju kartu a pozriem koľko ešte bude nabíjať a ono fungovalo aj tlačidlo zastavenie nabíjania. Ono nemôžte sa na mňa hnevať, ale keď sú tam dve Tesly, od rána do večera obsádzajú nabíjačku, nie je to pekné ani z ich strany, keď najbližšia nabíjačka je 100 km, nemal som inú možnosť.
-
Miro, nevypol si to cudzou kartou, uz to bolo vypnute.
Na CCS/chademo, ked tesla ukonci nabijanie, CCS sa automaticky odblokuje, resp. sa uvolni aj chademo a mozno ho vytiahnut z tesla/chademo redukcie aj ked majitel tesly nie je nablizku. Redukcia tesla/chademo ostane zamknuta v tesle. Ked auto uz nenabija, netreba ukoncovat nabijanie kartou. No CCS konektor moze ostat po nabijani bloknuty v aute, ak to je tak v aute nakonfigurovane.Naposledy upravené jux; 29-03-2018, 17:53.
-
Veď to ma práve zaujíma, či sa dá ukončiť nabíjanie inou kartou ako sa naštartovalo. Ja mám len skúsenosť, že na ZSE mi to (chademo) ukončí samé na 94%, ale ak chcem skôr musím kartou a teda neviem, či by som mohol inou. Asi najbližšie otestujem, keď niekoho niekde stretnem :-) (GW som zatiaľ ešte nemusel použiť...)
-
Ak by išlo ukončiť nabijanie cudzou kartou tak by to bolo dosť zle.
Mám jeden typ - operátor vie ukončiť nabijanie aj odomknúť konektor na diaľku (GW určite, imho aj ZSE). Tak prečo im nezavolate keď to potrebujete?
-
Nie, práveže GW ide ukončiť. Tesla nabíjala, mala nejakých 30% a písalo tam ešte ozrutný čas do dvoch hodín a samozrejme ampére ukazovalo. Priložil som kartu, že vyskúšam, či povolí aspoň Typ 2, ale neponúklo nič a svietilo naspodu tlačidlo Ukončenie nabíjania. Tiež som si povedal, že veď mojou kartou nemôžem ukončiť niekoho iného, ale keď som to zo zvedavosti stlačil, Tesla prestala nabíjať a za pár sekúnd už bola obrazovka zvoľte konektor, kde bolo CCS. Takže na starých GW ide vypínať aj cudzou kartou. Ja som to skúsil len raz v Poprade, ale nie je dôvod aby mali inde iný firmware.
-
Hm, to by si ma dosť nas...l kebyže mi takto ukončíš nabijanie pri 30%.
Neprišiel majiteľ naspäť? Lebo by mal dostať správu u prerušení nabíjania.
-
Nie, na ZSE sa nedá vypnúť iná karta, ale ako si pamätám, nedá sa ani pozrieť priebeh nabíjania iného auta pre info, tam len zobrazí po prihlásení dostupné konektory. Takže tiež nie je softvér ideálny, mohol by ukazovať aspoň priebeh cudzou kartou.
-
Po emergency stop netreba nikoho, červené tlačítko sa nielen stláča ale aj trocha otočí aby vyskočilo naspäť a nabíjačka sa naštartuje do pár sekúnd a ide ďalej.
-
Miroslav Rojko dobre vedet, vyskusam nabuduce na Kia taxiku
-
Teq, to by som nerobil, znížil by si sa na ich úroveň, mne to raz spravil Kia taxík, že ma vypol cez emergency. Zachovajme si svoju dôstojnosť.
-
Miroslav Rojko myslel som to skor zo srandy, ale keby vidim ze tam stoji a ma cez 90% asi by som sa neudrzal
-
Teq toto je presne ten dôvod, prečo by sme mali mať tie kontakty na seba. Ja kľudne nechám nabíjať do konca (94%), pokiaľ nikto za mnou nečaká, nevidím dôvod (ak mám dosť času) aby som to vypínal skôr. Samozrejme, keby mi niekto brnkol, že mu zavadziam a že už mám 80%, nemám problém dobehnúť a uvoľniť nabíjačku.
Miroslav Rojko my dvaja by sme si fakt mohli vymeniť čísla, už len kvôli nabíjačke v S.T. (ak tam chodíš, lebo ja tam niekedy trčím dlho)
-
myslim, ze by nemuselo byt zle gesto nechavat za oknom na seba cislo, ked sa niekde nabijame. Vacsinou nechtiac, ale takto sa to proste bude stavat coraz castejsie. Pokial na rychlonabijackach bude moznost nabijat len jedno rovnake auto, bude to pravidlo, ze si niekto neuvedomi alebo zabudne.
- Likes 1
Komentár
-
A nebolo by ešte lepšie, keby sme mali nejakú "databázu" nás, ktorí sa aspoň snažíme komunikovať a správať normálne, aby sme sa vedeli v prípade potreby kontaktovať? Stačilo by meno (kto by mal s tým problém tak nejaký nick), ŠPZ a telefon. Veď zas nie je nas zatiaľ tak veľa, myslím, že tie naše mobily by to zvládli.
-
milan84 - Presne toto ma napadlo už dávnejšie a je to fakt dobrý nápad, nechať za sklom lístok s tel.číslom. Ide o vzájomnú toelranciu. Majiteľ, ktorý nabíja ako prvý, nemusí vždy vedieť, kedy skončilo nabíjanie, takže nasledujúci záujemca sa nemusí hneď hnevať na neho. Stačí prezvoniť a určite čoskoro príde. Pravdu majú obaja, netreba to chápať jednostranne.
-
ale vychadzame z toho, ze leaf (chademo) je tu najbeznejsi EV. potom za nim je asi Ioniq (ak neratam teslu). A leaf ma problem kvoli dojazdu s tym, ked je nabijacka obsadena.Majitelia vacsinou nabijaju lebo musia ...a ak sa zabudnu, alebo maju este naschval zamknutu zasuvku natvrdo tlacitkom, mozu to byt dlheeeeee chvile pred nabijackou.
-
Každý majiteľ Tesly vie keď sa mu skončilo nabijanie. Dostane od auta správu.
EVan - prečo nerátať Tesly? Tých tu bude možno rovnako ako Ioniqov.
Problém s hociakou databázou osobnych údajov je ich ochrana a GDPR. Pogoogli ak si ešte nepočul.
-
Jiri GrandPa - čo je s Teslami? Nerozumiem, prečo tá otázka, prečo nerátať Tesly?
Pod "databázou" som myslel iba interný (neverejný) zoznam v mobile, ktorý by určite nikde nebol verejne zavesený, kľudne by som to mohol mať aj v svojom mobilnom adresári. Nevidím žiadny problém s ochranou dát. Ja napr. môžem dať záujemcom k dispozícii svoje číslo a ŠPZ (pre prípad, že by som niekde "zaspal" a blokoval nabíjačku). Recipročne, výmenou.
Mne sa to zdá menej "nebezpečné" ako nechávať svoje číslo za oknom.
-
EVan prepáč to bola reakcia na Milana84 nad mnou.
-
Databáza nabíjačov.
-----------------------------
Nie je to zlý nápad, GDPR ešte neplatí a v databáze by neboli osobné údaje. Stačilo by EČV a telefón a kto chce, tak nick.
Prakticky by som to videl, že tu na fóre by sa zriadila nová téma, pričom by tam ľudia dopisovali svoje tel. Ten kto založil novú tému, by to raz začas presunul do zoznamu v prvom príspevku témy.
Takže by stačilo v mobile mať v záložke tému.
Ja som to navrhoval už medzičasom, teraz to napadlo aj EVan-a.
Alebo nejaká anonymná možnosť, veď je teraz plno komunikačných aplikácií (messenger, viber, telegram a iné chcú ako nick telefónne číslo, ale určite sú menej známe, kde sa dá prihlásiť pod EČV). V nejakej, ktorej sa dohodne, by sme si urobili nick-y podľa našej EČV, tým pádol nie je treba zoznam, len proste by človek poslal správu niekomu inému a ak je registrovaný príde, ak nie, tak nenájde nick. To sa mi javí tiež ako možnosť.
Čo vy nato ?[priezvisko]@me.com
Komentár
-
sranda, už som doma pri PC a po vyhľadaní EČV toto (uý má záznam):
http://www.parkujemakodebil.com/search/label/MT972CB[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Asi som narazil na neexistujúce auto. EČV nie je v evidencii STK, SKP, všade bez záznamu, pravdepodobne dávno neexistuje. Niekto sa vozí niekoľko rokov na aute, ktoré má neexistujúce EČV.
-
Akože v dobe online databáz sa dá jazdiť na neexistujúcich dokladoch ? veď policajti majú v autách kamery s rozpoznávaním značiek a online pripojením, kde im rovno píše údaje o aute. Veď pár ľudí už poznám, čo zastavili na ceste preto že policajtom v aute ukázalo, nemá platnú stk alebo nesedí farba s TP.
-
Nemusi to byt hned fejk, moze sa stat, ze sa robila nejaka zmena a auto este nie je v tychto verejnych zoznamoch. To vsak neznamena, ze neexistuje v uradnych zoznamoch. Jedno z mojich starsich aut takto “neexistovalo” 14 mesiacov, a nasledne este existovalo 2 roky po predaji do ineho okresu, kde sa menila aj ECV. Tieto zoznamy su len informativne, urady a policia maju lepsiu databazu
-
Ale v databáze poistených je. Je to naozaj čudné. Tých databáz je plno, nielen STK a nikde to nie je.
-
Ioniq mas pravdu, aj na moje nove dovezene vozidla zo zahranicia sposobila kontrola originality (hoci son nebol na ziadnej STK, ani na administrativnej), ze sa objavili v databaze STK s tym, ze v databaze STK je uvedene, ze ziadna STK este nebola vykonana a je tam uvedeny datum povinnosti vykonat STK. Pani, kto ma nove, menej ako stvorrocne auto kupene na Slovensku, skontrolujte, ci je v databaze STK. Mozno ze teraz uz su v tej STK databaze vsetky prihlasene auta. V minulosti tam urcite neboli.
-
Moje auto prihlásené 2/2018 nie je v evidencii STK iba v databaze poistených vozidiel. V praxi sa často stretávam z vozidlom ktore nie je v zozname STK ale má platnú STK takýto stav vznikne ak vozidlo zmení EČV (prepis, strata ... ) ale nevykoná administratívnu kontrolu na stanici TK, v systéme sa nespáruje protokol STK s EČV
-
-
V pondelok v OC Central som si zmyslel, že keby sme mali databázu na seba, kontakt tak by sme zrovna ušetrili čas dvom ľuďom.
Prišiel som k nabíjačke a prázdne, hovorím si, že aké mám šťastie, posledné razy vždy prázdne. Keď sa vrátim pár minút pred koncom nabíjania, už bol pripnutý Ioniq na Typ2. Urobil som fotku (je v téme Ioniq, páčilo sa mi ako kolesami k sebe boli zatočené Ioniqy, ako z filmu Cars, keď sa autá rozprávali), sadol do auta a čakal pár minút na 94%.
Keď som odpájal CCS, došiel maďarský Zoe, vyskočil chalan a pýta sa ma, či mu zapnem kartou nabíjanie, že nemá kartu, hovorím ano. Hneď nato sa slušne spýtal, či sa platí alebo je zdarma, ale ja mu na to, bohužiaľ máš Zoe a Typ2 je obsadený. Ešte sme sa rozlúčili s tým, že nech počká, keďže som predpokladal, že druhý Ioniq-ár si všimol moje ledky, že som už pred koncom nabíjania a príde. Ale ak to bol niekto na väčšom nákupe, mohol tam maďar čakať donevidím. V spätnom som videl, že sa dal na moje miesto a ostal čakať.
A vtedy by databáza pomohla dvom ľuďom. Jednak by som mohol zavolať alebo poslať správu druhému majiteľovi Ioniqu, že si môže prísť prepnúť na CCS (mal pod 33%) a ušetril by čas a zároveň by tým umožnil maďarovi nabíjať, uvolnil by mu Typ 2 pre Zoe.[priezvisko]@me.com
- Likes 2
Komentár
Komentár