Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Anomália pri nabíjaní (tvárilo sa že nabíja, a nenabíjalo)

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Zelene Lietadlo
    Member
    • Apr 2014
    • 54

    Anomália pri nabíjaní (tvárilo sa že nabíja, a nenabíjalo)

    Čaute, chcel by som sa spýtať na jednu vec ktorá sa mi stala včera v noci/dnes nad ránom pri nabíjaní. Auto je Model S, 75D, ročník 2018, cca 129 tisíc km na tachometri. Nabíjam ho ešte stále primárne cez tú Teslácku prenosnú nabíjačku, 2.3kw (píše 2kw, ale asi zaokrúhľuje), 10A z bežnej zástrčky.
    Včera som s ním lietal po diaľnici, prišiel som večer domov s 15% stavom nabitia. Dal som nabíjať cca o 22:20. Pár minút na to sa nabíjanie vyplo, pretože od 22:30 do 23:30 mám vysokú tarifu, a mám v aute nastavené časy tak aby cez vysokú tarifu nenabíjalo. 23:30 sa nabíjanie znovu spustilo.

    Cca o druhej ráno som si pozrel apku, auto hlásilo že sa nabíja, a že je stále na 15%. To ma dosť prekvapilo. Moje nabíjanie je síce pomalé, ale nie až také pomalé. Mám odsledované že za 3 hodiny nabije cca 10%. Čiže za tých 2 a pol hodiny nabíjania by som očakával že tam dá aspoň 7 alebo aspoň 6, určite nie nulu. Sadol som do auta, display hlásil to isté:
    Nabíjam od 23:30, 2kw, 10/16A. Volty preblikávali medzi 237V a 238V ako to zvykne robiť. Pridaných 0kwh, stav nabitia 15%!

    Nevedel som čo s tým, tak som skúsil klasicky vypnúť-zapnúť. Na displeji v aute som stlačil "Stop Charging", a potom čo sa nabíjanie zastavilo som stlačil "Start Charging". Nechal som to chvíľu tak, a potom keď som skontroloval stav tak malo 16%, a za chvíľu 17%. Odvtedy sa nabíja (s prestávkami kvôli vysokej tarife), momentálne je na 72% (limit je nastavený na 80%).

    Netušíte, ako sa to mohlo stať? Úprimne dosť ma to znepokojilo. Odteraz asi budem pozerať či sa naozaj nabíja, aby sa mi nestalo že sa ráno zobudím s prázdnou. Ale hlavne sa obávam či tam nie je nejaká závada. Alebo sa to proste správa ináč, keď je baterka tak nízko? Nezvyknem ju mať vybitú pod 20%, a zvyčajne ani pod 30%. Myslíte že som to vyriešil tým reštartom nabíjania, alebo sa to spamätalo samo? Ja si myslím že to bol ten reštart, ale istý si tým byť nemôžem.

    Čo by ste mi odporučili ako ďalšie kroky? Mám pozrieť nejakú diagnostiku? Alebo to mám zobrať do servisu?
  • jeeff
    Member
    • Nov 2015
    • 213
    • lubos1519
    •   

    #2
    Pri tak nizkom vykone nabijania moze mat vplyv to, ze sa snazi ohriat najskor bateriu, respektive si uvedom, ze z tych 2300W tak 700W zeru pocitace v aute a cerpadla. Cize ti zostava 1600W na nabijanie. Ak auto rozhodne, ze je potrebne ohriat bateriu, tak mu to proste nestaci. Ohrev baterie moze brat az 6000W. Je zima, v lete by sa to nedialo.

    Zaroven sa moze diat to, ze pri nizkom SOC (% stav nabitia) moze BMS postupne spresnovat hodnotu a aj ked nabijas, tak sa moze zdat, ze sa nic nedeje.

    Proste si konecne vyries nabijanie z 3 faz, aby si vedel normalne nabijat. Pri nabijani vykonom 2300W mas sialene straty, cize ta nabijanie stoji aj o 30% viac ako keby si pouzil 3 fazovu nabijacku.

    Komentár


    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Zelene Lietadlo Ja by som z jedneho pripadu vedu nerobil. Kazda elektronika/pocitace sa z casu na cas kusnu. Preto vymysleli restart/reset aka otrepane vypnut zapnut. Riesil by som to ak by sa to opakovalo...
      Inak suhlasim s prispevkom vyssie ze nabijat primarne 1f/230V (v podstate nudzovou nabkou) je najmenej rozumna i neefektivna varianta.
Pracuje...
X