Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Model Y refresh (Juniper)

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • head
    Member
    • Oct 2017
    • 154

    Model Y refresh (Juniper)

    Oficialne predstaveny pre azijsky trh par hodin dozadu. Vyzera, ze auto ma packu na smerovky, co je za mna super, ale packu na "radenie rychlosti" nema (lepsi nazov pre packu mi nenapadol ). Auto ma dnuka, vsetko co dostal aj Model 3 Highland. Z vonku su najvacsia zmena svetla. Pridali svetelny pas aj dopredu aj do zadu. Za mna auto vyzera super. Viac foto a info najdete na electreku.

    Click image for larger version  Name:	Model-Y-2-Along-the-Way-Tablet-CN.png.webp Views:	0 Size:	65.5 KB ID:	98081 Click image for larger version  Name:	d-modal-2.0-noise-cancel.webp Views:	0 Size:	51.0 KB ID:	98079 Click image for larger version  Name:	d-modal-2.0-enter-the-sublime.webp Views:	0 Size:	54.8 KB ID:	98082 Click image for larger version  Name:	Screenshot-2025-01-09-at-5.54.22PM.webp Views:	0 Size:	22.9 KB ID:	98080


    https://electrek.co/2025/01/09/this-...iled-in-china/
    Naposledy upravené head; 10-01-2025, 09:20.
  • head
    Member
    • Oct 2017
    • 154

    #2
    Pripadne si mozete pozriet priamo cinsku stranku pre Model Y: https://www.tesla.cn/modely

    Odporucam to pozriet v Chrome a automaticky si prelozit text do anglictiny. Firefox mi preklad z cinstiny neponukol.

    Komentár


    • danno
      danno komentoval
      Upraviť komentár
      ja odporucam otvorit si australsku verziu https://www.tesla.com/en_au/modely kde je vsetko po anglicky. Taka zaujimavost ze tato Launch seria sa predava s boostom preto vidiet lepisu hodnotu zrychlenia
  • MMSK
    Junior Member
    • Jan 2025
    • 2

    #3
    Tesla Malajzia uz ma Juniper tiez na webe a po Anglicky, bez nutnosti prekladu https://www.tesla.com/en_my/modely

    Komentár

    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1362
      •   

      #4
      Moja celosvetová db cien Tesly mi ukázala, že cenové zdraženie je 9.5% na AWD a 11% na RWD oproti pred-faceliftovému modelu podľa toho, aké ceny boli včera v tých troch krajinách, kde je v konfigurátore.
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • head
        head komentoval
        Upraviť komentár
        To je celkom dost. Som zvedavy ake ceny budu v EU ked to sem pride. Pripadne aj na to, za kolko sa budu predavat stare zasoby.

      • tomas1870
        tomas1870 komentoval
        Upraviť komentár
        No ak by som uvádzal na trh niečo nové určite nezačnem na cene starého modelu.. kto sa veľmi ponáhľa a skrátka musí mať novinku medzi prvými ten si bez problémov priplatí.. časom prídu určite aj lepšie ceny keď dopyt opadne a budú chcieť čísla na konci kvartálov. ja som po pol roku na 3HL pripravený na kúpu druhej Tesly (Y pre manželku) ale čakám či nebude niečo podobné a lacnejšie v priebehu roka od činskej konkurencie
    • matchke
      Member
      • Apr 2015
      • 425
      •   

      #5
      Mna by zaujimalo kolko miesta bude mat tretia rada. V starej verzii to bolo zufale. Kedze nova verzia je o 5cm dlhsia tak som zvedavy.

      Komentár

      • matchke
        Member
        • Apr 2015
        • 425
        •   

        #6
        Juniper uz je v ponuke aj v SK konfiguratore.

        Komentár

        • Miroslav Rojko
          Senior Member
          • Nov 2016
          • 1362
          •   

          #7
          Na Opal sa oplatí ešte počkať, je drahší ako Performance kvôli výbave v cene (20" kolesá, black solid alebo quickSilver, ťažné, Boost, nálepka) - 51.642€ bez DPH v AT. Prvé testovacie asi nebude to pravé.

          Čo treba spomenúť ako rozdiel oproti staršej okrem vonkajšieho dizajnu :
          - predná kamera (aj keď nepoužíva ju parkovací asistent) pre vodiča s ostrekom
          - ventilované predné sedačky
          - zadný displej
          - o 2 reproduktory viac (15+2 vs 13+2)
          - mäkší podvozok
          - o málo väčší dojazd (to je pre mňa najväčšie prekvapenie, pri Highland sa im podarilo zvášiť dojazd niekoľkonásobne výraznejšie)
          - elektricky sklápacie a vyklápacie zadné sedadlá
          [priezvisko]@me.com

          Komentár


          • tomas1870
            tomas1870 komentoval
            Upraviť komentár
            Toto vyzerá byť najlepšie zhrnutie stará Y vs nová

            Model Y vs the old Model Y. It's a big. upgrade.

            • 4% more aerodynamic
            • 2.8% more range on Long Range AWD trim (now 320 miles)
            • Up to 50% of the parts in the car are new
            • Glass roof has 7x better heat refraction vs the old Model Y via new silver coating. This will also reduce load on the HVAC system, as this improve efficiency since you won't need to cool as much
            • Front bumper camera (a first for the Model Y) with sprayer to clean off debris
            • Fastest power folding rear seats in the industry
            • Long Range is 28 lbs heavier than before
            • 0.2" lower ground clearance vs old Y
            • 51% less vibration on rough roads vs old Model Y, 22% overall decrease in road noise & 20% less wind noise
            • 66% better call quality via improved cabin mics
            • 3% stiffer body structure
            • Improved braking performance for more energy recapture
            • New 16 speaker sound system (up from 14 before). More punchy and much better midrange performance
            • Annoying deep resonance tone from rear of car has been eliminated
            • Improved door latch and door seals. More premium door "thunk" closing sound
            • 27% more downforce on rear tires
            • New gearing in powertrain for slight efficiency improvement
            • Changed lubrication in powertrain for reduced frictional losses
            • The front seats automatically move forward so the rear seat headrests don't hit the front seats when folding down
            • Redesigned interior with new door cards
            • New metal looking speaker housing trim
            • More premium interior materials. The fabric is softer to the touch and sewn with a more refined process to present a better overall texture. Double stitching design on dash (new Model 3 doesn't have that)
            • No more gear stalk. Drive, reverse, park, etc is controlled via the screen. Turn signal stalk is still there (unlike the new Model 3)
            • New steering wheel contains light controls, horn, new camera button, wiper controls and mic control.
            • New dash design with textured/woven material
            • Multicolor ambient LED interior lighting extending from dash to rear seat doors
            • Updated more premium center console
            • Acoustic double pane glass on rear windows and back window (was only on front windows before). "360º acoustic glass"
            • Center touchscreen now brighter, has smaller bezels, higher contrast & is more responsive. Larger 15.4" main screen (vs 15" for old Y)
            • More sound insulation for a quieter ride
            • Upgraded suspension for a softer ride
            • Front seatbelt pickup point is 27mm lower to accommodate larger body sizes
            • Slimmer turn signal stalk
            • New hole at bottom of steering wheel to rest fingers
            • New silver trim around wireless phone charging area (Model 3 doesn't have this)
            • New squared off rear trunk glass shape
            • Next-gen Airwave 2.0 ventilation system. Passenger can now turn off just their side.
            • Vanity mirror has a CRI index of over 90% for a more accurate representation of makeup, etc.
            • Reduced top speed of 125mph (from 155mph) due to more efficient tires
            • Better handling
            • Passengers are more protected from door impacts due to new latch at the bottom of the door
            • Quieter automatic closing trunk
            • Rear tail light bar is the first indirect reflective body panel taillight of its kind
            • Frunk now has a drain hole to empty liquids
            • Bottom rear seat cushions are 0.6" (1.5cm) longer for improved comfort. Headrests are 0.7" (1.7cm) wider.
            • Drag coefficient of 0.22 (vs 0.23 in old Model Y)
            • Redesigned lower rear bumper
            • Front seats are now ventilated & heated. All cabin seats are now perforated
            • No fog lights anymore. Headlights are located underneath the new front light bar
            • 8" touchscreen for rear passengers in the back to control climate & enjoy entertainment. You can connect two headsets at the same time
            • Three 65W USB-C chargers. You can charge a laptop
            • Improved bluetooth
            • 50% improved cellular connectivity. 2X greater WiFi range (dual-band)
            • 10x improved connectivity to phone so car will recognize your phone from farther away
            • Two new wheel designs that better optimize battery life
            • New Tesla lettering replaces rear Tesla logo badge
            • Car is 1.6" longer overall
            • Front light bar with an overall slimmer and sleeker front car design
            • New "TESLA" logo on steering wheel
            Naposledy upravené tomas1870; 25-01-2025, 11:36.
        • nemo
          Senior Member
          • Oct 2015
          • 599
          •   

          #8
          Tesla Engineering zdieľa detaily o modeli Y:
          Pridali sme radar do kabíny, takže neviem, či ste s tým oboznámení, ale máme v kabíne radar umiestnený v záhlaví prvého radu. Je to 4D zobrazovací radar, ktorý nám umožňuje detekovať pasažierov v prvom rade a klasifikovať ich na základe ich veľkosti. To nám pomáha správne nastaviť systém airbagov a nasadiť ho podľa potreby.

          V budúcnosti nám tento radar umožní detekovať prítomnosť dieťaťa v druhom rade, čo je funkcia, ktorú plánujeme spustiť v treťom štvrťroku tohto roka. Momentálne totiž nemáme spôsob, ako zistiť, či bolo dieťa alebo deti nechane v aute. S týmto novým 4D zobrazovacím systémom však dokážeme detekovať srdcovú frekvenciu a dýchanie človeka, vďaka čomu môžeme otvoriť okná, zavolať na tiesňovú linku 911 alebo zapnúť klimatizáciu, ak by niekto zostal v aute, a zároveň poslať upozornenie.

          Toto je jedna z tých technológií, ktorými Tesla úplne mení pravidlá hry v automobilovom priemysle. Možno nie je tak známa ako niektoré iné, ale rozhodne je revolučná. V autách už existujú systémy, ktoré sa snažia detekovať veľkosť osoby na jemné doladenie nasadenia airbagov a ich interakciu s pasažierom, ale ich presnosť je len priemerná. S týmto systémom však máme presné výsledky.

          Tento radar nám poskytuje ďalší nástroj na vylepšenie nasadenia airbagov a bezpečnostných systémov na ešte vyššiu úroveň. To nám umožní lepšie chrániť pasažierov na základe ich veľkosti a ergonomie.​

          https://youtu.be/0HiUaMPfofQ?si=jBmy-08ToGTiq40w&t=1831

          Komentár


          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            A naco je to potrebne ked FSD ma byt lepsie ako ludsky sofer a nebude burat? Len dalsi nastroj na spehovanie ludi. A preco by tam mal byt radar co bude posadku furt ozarovat? To im uz nestaci na urcenie velkosti cloveka a rozpoznanie dietata/psa vnutorna kamera aj s ich genilanou AI?
            Naposledy upravené Taur; 08-02-2025, 17:46.
        • Miroslav Rojko
          Senior Member
          • Nov 2016
          • 1362
          •   

          #9
          Konfigurátory na nový Model Y Juniper OTVORENÉ

          najvýhodnejšie ako skoro vždy, objednanie v HR


          A takto vyzerá potvrdzujúci mail po objednaní (a základná bezpríplatková farba) :

          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	WhatsApp Image 2025-02-21 at 07.35.41.jpg
Videní:	655
Veľkosť:47,6 KB
ID:	98358
          [priezvisko]@me.com

          Komentár


          • head
            head komentoval
            Upraviť komentár
            Gratulujem! Zaujimave, ze v Rakusku je zakladna farba stale biela a ta co je zakladna v Chorvatsku je za priplatok 1300 eur 🤷‍♂️.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            áno, s farbami začali čachrovať po krajinách ale rád som trocha zmene, keď 90% bielych Y behá po Sk

          • tomas1870
            tomas1870 komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav Rojko gratulujem a teším sa na porovnanie Juniper a 3 HL. Sám chcem Juniper zobrať len dúfam že bude časom nejaká zlava podobne ako vlani boli na 3 HL

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Neviem, vlani boli zlavy na 3 HL ? Cakal som od uvedenia ale bolo jedine v juni nejake km nabijania zdarma ale cena ako pri uvedeni. A v juli sa to dvihlo na terajsiu uroven. Preto som aj teraz necakal, po skusenosti s cenami Highland.

          • tomas1870
            tomas1870 komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav Rojko aká bola tá nezľavnená cena? Ja som objednal prvý augustový týždeň a platil som 33900 bez dane, v septembri sa dalo objednať ešte skoro o 1000 menej, to bolo tesne pred zavedením ciel na EV z číny

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            V inej teme sme to prave vcera preberali https://teslaclub.sk/node/98217?p=98349#post98349
        • Miroslav Rojko
          Senior Member
          • Nov 2016
          • 1362
          •   

          #10
          Ceny už nabiehajú pre porovnanie na stránke postupne ako robot prehľadáva.

          Launch edícia bola o 6400€ bez dph drahšia (s vyššou výbavou) ako normálny konfigurátor.
          [priezvisko]@me.com

          Komentár

          • nemo
            Senior Member
            • Oct 2015
            • 599
            •   

            #11

            Komentár


            • matchke
              matchke komentoval
              Upraviť komentár
              Ten predny blinker vobec nie je vidiet ked blika. Chapem. Drviva vacsina blinkre nepouziva. Ale aj tak.
          • matchke
            Member
            • Apr 2015
            • 425
            •   

            #12
            Dnes som si bol pozriet Junipera v predajni na Galvaniho. Mali ju postavenu vonku na nabijacom kabli, tak som si ju len rychlo obehol kedze prsalo. Nastastie hned vedla stala klasicka Y, tak som si mohol porovnat predok aj zadok side-by-side. Nie je to zle aj ked ma ta zmena exterieru moc neoslovuje. Auto sa zacina podobat na cinsku konkurenciu. Som zvedavy na jazdu, ked bude k dispozicii na Self Serve Demo Drive v Parndorfe.

            Komentár


            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Na jazdu je vyborna, vyrazne tichsia a o dost maksia ako starsia, od pondelka ju mam doma.
          • tomas1870
            Junior Member
            • Sep 2024
            • 22

            #13
            Miroslav Rojko môžem sa spýtať ako je to pri rozbehoch a normálnej akcelerácii? Niektorý recenzenti udávajú až nepríjemné hupnutie vraj tlmiče sú až príliš mäkké keď sa prudšie pridá. Predpokladám že pri bežnej jazde pre normálneho človeka žiadny problém.. a spotreba ako? Vopred ďakujem

            Komentár


            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Neviem ktorí recenzenti to uvádzajú ale aj myslíš Landu, tak ten toho už nakecal toľko aby mal sledovanosť ....

              Podvozok je mäkší ako na staršej a samozrejme keďže sú to pružiny a nie nejaké riadenie tuhosti tlmičov, musia byť cítiť náklony a akcelerácia viac ako na staršej ale stále je to menej ako keď to porovnám napr. s Ioniq 5, ID.4 alebo aj Ioniq6, čo je sedan. Na jazdu to dokonca na zlých cestách pomohlo, nie je taký stracj z odskočenia na nerovnostiach a pocitovo lepšie kopíruje trajektóriu na našich horších cestách.

              Proste vypočuli hlasy väčšinových zákazníkov a troška zcivilnela, ale stále je to športovejšie ako väčšina konkurencie.

            • tomas1870
              tomas1870 komentoval
              Upraviť komentár
              Super. To sa dobre číta. Už len akú konfiguráciu vybrať.. TM3 HL mám najlacnejšiu SR a som spokojný, napriek tomu že jazdím veľa nevadí mi kratší dojazd spotreba je výborná. Pre Y uvažujem o LR RWD alebo SR. hlavne kvôli zime zvažujem že s LR bude rekuperovat lepšie pri nižších teplotách. Plus vyššia karoséria Y takže väčšia spotreba ako TM3. Ešte nemám v hlave celkom odôvodnené či sa oplatí priplatiť, u mňa bude Y hlavne pre manželku a na výlety s deťmi podstatne nižší nájazd ako mám sám na 3ke (tam mám cez 5000 mesačne Y počítam že bude 20 tisíc ročne )

            • danno
              danno komentoval
              Upraviť komentár
              Landa to spominal, a tiez som to videl na par nemeckych recenziach. Ale mam taku teoriu ze tento problem moze byt vyraznejsi pri Launch Edicii, ktora acceleration boost. A s vacsim vykonom, pri prudkej acceleracii auto viac hupne
          Pracuje...
          X