Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Shadow braking a Tesla Vison parkovanie do garáže

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Peter-BA
    Junior Member
    • Dec 2024
    • 1

    Shadow braking a Tesla Vison parkovanie do garáže

    Ahojte,
    vážne rozmýšlam nad kúpou Tesly (konkrétne TM3 HL), ale mám otázku na majiteľov Tesiel, hlavne teda 3 HL, zostal som zarazený po pozretí videí a prečítaní rôznych fór (nielen tohto) ohľadne shadow brakingu, myslel som, že to je niečo čo sa v minulosti vyriešilo (teda vyriešilo na 99% a už je to len veľmi veľmi raritná udalosť), ale aj najnovšie videá od Bjorna Nyladna ukazujú, že to napr. na užších okreskách ak ide oproti kamión nie je použiteľné (myslím jazda na tempomat).
    Otázka je: máte s tým skúsenosti? ako často sa to prejavuje a na akých cestách (okresky vs. diaľnica)? je to skočenie na brzdy alebo len spomalenie?
    Dik za reálne skúsenosti.
    PS: ak niekto Teslu parkuje aj v užšej garáži - ako sa vám osvedčil Tesla Vision, je to už použiteľné aj pre vaše manželky?

  • nick.n17
    Member
    • Oct 2023
    • 95

    #2
    Ahoj, ja ti tu zareagujem iba čiastočne, Teslu HL som mal len požičanú. Tiež ma zaujímalo ako sa bude AP chovať okolo Malých Karpát na okreskách.
    Dali sme si kolečko cez priechody Pezinká Baba a Trstín-Jablonica.

    Jazdiť úzke, zle značené, alebo kľukaté cesty druhej a tretej triedy je s AP niekedy celkom náročné. Pridávam zatiaľ neverejné video z tejto jazdy.
    • Niektoré úseky som to trápil, napr. hneď to prvé esíčko 00:15 čo išlo vo Vinosadoch na zábradlie. Toto okrem Comma AI som nevidel dať žiadne auto. Ale bol som pre seba zvedavý ako sa s tým AP vysporiada. Za to by som zlé body určite nedával.
    • Zvláštne sa to chová ku cyklistom, samo neobehne - spomalí a keď ručne obieham spúšťa výstražné pípanie veďla neho.
    • Tiež mi vadilo, že autosteer sa nie vždy dá zapnúť.
    • V 01:15 v lesíku pri Častej v zákrute výstraha na auto v protismere. Toto sa mi stalo viac krát aj zo strany Záhoria - tam bolo dosť plno a miestami užšie pruhy.
    • 01:30 opačná zákruta, Teslu vynášalo ku stredovej čiare. Oproti autá - ten to rezal cca 15cm cez stredovú čiaru, musel som ručne zasiahnuť. V takejto situácií a prudkej zákrute je to celkom náročné zasahovať, keď ešte Tesla potrebuje pohnúť volantom.
    Stále to zlyháva na tom, že nevedia spraviť súbeh autosteeru s vodičom ako majú iné auta. Vznikajú potom zbytočne nebezpečné situácie.

    Naposledy upravené nick.n17; 09-12-2024, 14:46.

    Komentár

    • Wilo
      Member
      • May 2019
      • 359
      •      

      #3
      Shadow braking je velmi individualny a zalezi na vela faktoroch. Zatial co na starsej TM3P som to uz asi 4x zazil, na TMY sa mi to nestalo za takmer 2 roky este ani raz. Ak raz niekto odhali, co presne treba splnit aby sa to zarucene udialo, resp. neudialo, tak to bude borec 🙈 3x som mal len take pozvolnejsie spomalenie (dialnica), ale raz slusne skocil na brzdu (okreska), manzelka vedla sa celkom vyplasila. Ale s tymto ma problem viac vyrobcov. Ked si pozries Bjornov test napriklad Ioniqu5N, tak tam mu to robilo tiez brzdilo pri obiehani kamionu. Mna stary Ioniq takisto par krat nepekne vydesil, ked v uzkej zakrute v obci, kde cestu lemuju domy a po oboch stranach parkuju na krajnici auta, nonstop nudzovo brzdil. Realny sposob ako tu zakrutu prejst plynule bol len taky, ze som musel vypnut nudzove brzdenie. Netusim s cim mal problem, stale to treba brat tak, ze su to len hlupe asistencne systemy. Na Cupre sa mi uz takisto raz stalo, ze z nicoho nic dala plne brzdy, a pritom prazdna cesta, len za krajnicou stala odstavena dodavka, ale ziadno neprecnievala. Proste technika nikdy nebude ako clovek, vzdy sa naskytne udalost, ktora rozhodi algoritmus.

      Co sa tyka parkovania v uzkych priestoroch, moja manzelka nema problem. Nakupaky, podzemne garaze v Starom meste aj Petrzalka v noci, zatial bez tukanca, a doteraz som sa nestretol s tym, ze by to ukazovalo nejaku zasadnu odchylku od reality. Vzdy to na +/- 5cm sedi. Plus v poslednom update uz konecne aj v EU pridali privolanie auta cez mobil / zaparkovanie / vyparkovanie, takze sa moze teoreticky nastelovat k boxu, vystupit, a z vonku to doparkovat do boxu, nech ma lepsi prehlad 🤷‍♂️ ale tie kamery su celkom spolahlive za mna, senzory mi doteraz nechybali, ani manzelke. Najlepsie vzdy zistis, ked si auto pozicias. Prejdes si svoju beznu trasu, zistis ci vyhovuje / nevyhovuje. Na forach a youtuboch najdes kopec kravin, vacsinou len tych negativnych. Pozitivami sa takmer nikto nepochvali, tie nezvysuju dosah 😉 myslim, ze pozicat si auto na vikend nie je taka investicia, ked sa rozhodujes kupit si ho na dalsich X rokov. Mozno nakoniec zistis, ze ta otravuju uplne ine veci, ako tie, na ktore sa pytas.

      Komentár

      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1362
        •   

        #4
        Na novej trojke je tempomat na ne-dialniciach nepoužiteľný, na dialľniciach najnovšie rovnako brzdí v špecifických situáciách, kedy nemá. Ale to neznamená, že za pár mesiacov nebude lepší, aktualizáciami ho neustále menia. Aktuálny stav od leta 24 je, že to dosť zhoršili. Napríklad ak je na diaľnici v pripájacom pruhu auto, začne blokovať na jeho rýchlosť. Na okreskách sa mi vyskytuje na 3-ke aj niekoľkokrát na kilometer, zvúčša ak nejde 20-3é sekúnd auto, zľakne sa prvého auta, ak ide súvislá kolóna, už si zvykne.

        A je rozdiel ako na ktorom modeli, kto má Y Ti bude chváliť, aj ja na mojej Y nemám ani z tretiny toľko falošných brzdení ako na novej 3-ke. Prisudzujem to dvom veciam - iný sklon hlavných kamier v čelnom skle (3 ich má nižšie) alebo lepšie kamery s vyšším rozlíšením v 3-ke (lepšie vidí, čo je nevýhoda). Lebo verzie softvéru mám v oboch autách rovnaký, priebežne sa aktualizujú rádovo v dňoch na najnovšie verzie.

        Po zhliadnutí Bjornovho videa som bol rád, že to konečne niekto natočil a treba brať jeho slová ešte mierne. Naposledy keď som išiel na otvorenie Brna, viezol som aj ďalšieho Tesláka a aj ten hovoril, že to je vyslovene o život, zober si, že na mokrej ceste v zákrute zrazu zabrzdí, je to životu nebezpečné. A je to veľmi časté. Ja sa čudujem, že sa toho ešte nechytila nejaká organizácia zaoberajúca sa bezpečnosťou áut. Neviem si predstaviť, koľko nehôd to zaviní v zime, keď bez rozmyslu to začne brzdiť na šmykľavej vozovke.
        [priezvisko]@me.com

        Komentár


        • tomas1870
          tomas1870 komentoval
          Upraviť komentár
          ja ak môžem pridám moje skúsenosti. Na ďiaľnici ked je malá premávka jazdím na autopilote kde mi S3XY Commander po zmene pruhu sám naspäť zapne autopilota, mám aj dobré závažie na volant ktoré ale po posledných updatoch skoro nepoužívam (iba keď sa vyslovene potrebujem venovať mailom alebo správam vtedy treba dať slnečné okuliare lebo vnútorná kamera sníma kde sa pozerám), už sa stačí skoro iba tváriť že držím volant a mám minimum hlasení že prevezmite riadenie. Ak je veľká premávka na ďiaľnici uprednosťňujem iba tempomat. Ale vždy nastavím minimálny odstup od vozidla. Na okreskách iba tempomat kde ak idem v kolóne zvýšim nastavenie odstupu od vozidla predomnou na 4 alebo 5 a ide to podľa neho prípadne na úzkych vypnem regeneráciu (S3XY Commander) pri uvoľnení pedála a plachtím čo najviac a netreba držať stlačený plyn toľko ako pri normálnej jazde na 1 pedál. Dá sa na to všetko zvyknúť, jazdím pracovne cca 6 až 7 hodín denne skoro po celom Slovensku ale je to fakt horšie ako to má potenciál byť. Čas ukáže. Pre úplnosť dodám že mám 3HL.
      Pracuje...
      X