Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Tesla model 3 - 3 deti na zadných sedačkách a sklápanie zadných sedačiek

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Dieselhater
    Junior Member
    • Oct 2024
    • 4

    Tesla model 3 - 3 deti na zadných sedačkách a sklápanie zadných sedačiek

    Dobrý deň,

    zvažujem výhľadovo kúpu tohoto auta. Má niekto skúsenosti s vozením 3 detí vzadu? 2 sedačky (po krajoch) + podsedák (v strede), zmestia sa? Samozrejme mimo ISOFIX, zapínanie sedačiek pásmi. Momentálne mám toyota auris TS, tam sa to tak akurát zmestí, + subaru legacy IV gen. sedan, tam sa tiež zmestí, to pre porovnanie.
    A ešte jedna otázka - dajú sa sklopiť zadné sedačky? Aby som mohol napr, voziť v kufri bicykel, ke´d idem sám, a nemusel dávať ťažné, alebo nosič na strechu.
    Ďakujem za odpovede.
  • JurekH
    Junior Member
    • Apr 2020
    • 23
    •   

    #2
    Švagor má v Model 3 vzadu dve sedačky a podsedák by medzi ne už určite nevošiel. Ani človek bez podsedáku. Ja som takto prechádzal z corolly, kde sa to tiež pekne pomestilo a kvôli trom deťom som zobral eNiro. Možno by som sa pozrel skôr po Model Y.

    Komentár

    • head
      Member
      • Oct 2017
      • 153

      #3
      Sedacky sa sklopit daju, ale bicykel dnu podla mna nedas (a ak hej tak len tazko) kvoli malemu otvoru na kufor.

      Komentár

      • 1fisker
        Senior Member
        • Aug 2014
        • 1553
        •   

        #4
        Toto auto je ako rodinné auto nevhodné. Skôr potom odporúčam Y.

        Komentár

        • Dieselhater
          Junior Member
          • Oct 2024
          • 4

          #5
          Ďakujem za odpovede.
          Auto som zvažoval na skúšku zatiaľ ako druhé do rodiny primárne pre mňa, manželka jazdí na toyote a časom ak by sa osvedčilo by možno ostalo ako hlavné. Avšak, v prípade poruchy/nehody na toyote potrebujem, aby bolo schopné ju nahradiť. Takže tri deti vyzerajú byť otázne, asi budem musieť vyhľadať nejakú dobrú dušu v okolí, u koho by som moju konfiguráciu sedačiek vyskúšal. Nemyslím si, že by bolo vzadu menej miesta ako v auris TS, ale možné to je. Bicykel stačí, keď sa zmestí tak, že dám dole obe kolesá, a to by sa asi mohol... Zvažujem kúpu jazdenky, 4x4 s ťažným zariadením, Y je preto zatiaľ mimo plánovaný rozpočet, jednak menšia ponuka jazdeniek a samozrejme vyššie ceny.

          Komentár

          • Dieselhater
            Junior Member
            • Oct 2024
            • 4

            #6
            Ak by tu bol niekto z BB, resp. blízkeho okolia, a bol by ochotný auto poukazovať a niečo podebatovať o reálnom živote s ním, tak budem rád, keď mi napíše súkromnú správu.

            Komentár

            • StevoH
              Junior Member
              • May 2022
              • 12
              •   

              #7
              Pôvodne zverejnené od Dieselhater Pozrieť príspevky
              Ďakujem za odpovede.
              Auto som zvažoval na skúšku zatiaľ ako druhé do rodiny primárne pre mňa, manželka jazdí na toyote a časom ak by sa osvedčilo by možno ostalo ako hlavné. Avšak, v prípade poruchy/nehody na toyote potrebujem, aby bolo schopné ju nahradiť. Takže tri deti vyzerajú byť otázne, asi budem musieť vyhľadať nejakú dobrú dušu v okolí, u koho by som moju konfiguráciu sedačiek vyskúšal. Nemyslím si, že by bolo vzadu menej miesta ako v auris TS, ale možné to je. Bicykel stačí, keď sa zmestí tak, že dám dole obe kolesá, a to by sa asi mohol... Zvažujem kúpu jazdenky, 4x4 s ťažným zariadením, Y je preto zatiaľ mimo plánovaný rozpočet, jednak menšia ponuka jazdeniek a samozrejme vyššie ceny.
              Zdravicko, ja mam tmy a tri deti, dve sedacky na pas a na kraji podsedak s oporou chrbta. Voslo sa ale bez isofixu. Zvazujem model 3 ako druhe auto a tiez ma to zaujimalo, takze som zobral meter a premeral. Tm3 ma vzadu na sirku presne taky isty rozmer ako tmy. Jediny rozdiel je priestor pre kolena (v tmy je vacsi). Celkovo problem zo sedackami v tesle aj inych autach je ten, ze davaju zapinanie pasov "do stredneho sedadla" a tym padom je to trochu naprd, ale ide to. Celkovo tm3 vs tmy je hlavne rozdiel vo vyske auta (a tym spojene nasadanie) a velkosti/praktickosti kufra. Obe auta su vyborne.

              Komentár


              • Dieselhater
                Dieselhater komentoval
                Upraviť komentár
                A konfiguráciu so sedačkami na krajných sedadlách a podsedákom v strede ste neskúšali? Lebo mne sa do oboch aút zmestí len táto konfigurácia pre tri deti, ak by som dal sedačky vedľa seba, tak sa budú odsúvať, majú také vybúleniny v oblasti ramien/hlavy. Sedačky máme cybex pallas s pultíkom.
            • 1fisker
              Senior Member
              • Aug 2014
              • 1553
              •   

              #8
              Tesla 3 nie je vhodná ako rodinné auto. Už to bolo x-krát pertraktované. Je zbytočné strácať čas nezmyselným skúšaním.

              Komentár


              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                S tým musím nesúhlasiť, my sme rodina a používame TM3! Je dosť veľké na všetky potreby. Je to 4,7 metra dlhý sedan s kufrom a miestom väčsím ako o triedy vyššie spaľovacie autá.

                Rodina nie sú len tri detské sedačky vzadu, rodina sú aj deti, ktoré sedia samé.

              • hudino
                hudino komentoval
                Upraviť komentár
                My sme tiež rodina, a nie TM3 neni rodinné auto ani Miro ma nepresvedci o opaku. skusal som, chcel som. nie je.

              • Taur
                Taur komentoval
                Upraviť komentár
                Dnes rodina s 3oma detvakmi je uz snad rarita, skor su radi ked sa im podari aspon jedno. Ale aj k dvom detom ked sa pribali babka, dedko, pes, macka ... tak TM3 neznie rodinne.

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                V prvom komentari som mozno chcel aj trocha naznacit, ze kazda rodina je ina (tym ze nie su len tri detske sedacky). TM3 je rodinne auto, lebo rodiny maju roznu velkost.

                Je spravne povedat o tak velkom aute ako TM3, ze nie je rodinne len preto, ze niekto ma vacsiu rodinu ako druhy alebo priemer.? Priemer na SK je 1,8 dietata. Takze 4 osoby (aj 5 beznpridavnych plastov) sa v pohode zmesti do TM3 a maju dostatok batozinoveho priestoru pre standartne zbalenie a je to rodinne auto pre priemernu slovensku rodinu.

                Pri posudzovani, ze kazdemu sa musi vojst vsetko, by nebolo okrem autobusu ziadne rodinne auto (poznam rodiny s 5 alebo 7 detmi a na zaklade toho ktore auto je rodinne ?).

                To sa mozme bavit o tom, co je slaby alebo silny vykon (kazdy z nas ma inu nohu) alebo ine odchylky ale standartne sa TM3 zaraduje medzinrodinne auta. Nerodinne auta su segmenty malych mestskych aut alebo o triedu vyssie.

                Je zaujimave, ze ked ide rodina lietadlom, nabali sa do tych 21 kg na osobu ale ak ide autom, zrazu nestaci ani raz tak miesta.

              • Taur
                Taur komentoval
                Upraviť komentár
                Pre slovakov typicke rodinne auto je to na co maju cize od citigo, panda, rio, cez feliciu, fabiu, 208 ... po ojazdenu ochcavku combi. Pre poliakov este nedavno to bol aj maluch. Ludia uvedomte si ze vzhladom na podiel EV na slovensku my ich uzivatelia vobec niesme typicka vzorka slovaka a slovenskej rodiny, ba ani sa len neblizime priemeru.
                Vacsina slovakov by z TM3 ako tak velkeho rodinneho auta bola nadsena nech je kolkokolvek pocetna oproti tomu co maju. V kategorii relativne novych aut, lebo vacsie sk rodiny to casto riesia mnohorocnymi ochcavkami, sharanmi, zafirami ...

              • SKolja
                SKolja komentoval
                Upraviť komentár
                Miroslav Rojko ja by som ti trochu oponoval, rodinne auto neznamena ze pre mensie rodiny z malymi narokmi auto staci. Rodinne auto by malo pokryvat poziadavky 75-90% rodin, TM3 pokryva poziadavky tak maximalne 30% rodin (bezdetne pary zo psom/mackou prosim vynechaj).
                Rodinne auto musi splnat poziadavky rodin z malymi aj velkymi detmi a vseobecne sa za rodinne auto povazuju kombi/SUV/Minivan a v nasich podmienkach aj liftback a crossover.
                To ze ty a tvoja rodina sa do TM3 v pohode zmesti a vyhovuje Vam, ju este nestavia do pozicie rodinneho auta.
                Z mojho pohladu v europskych podmienkach by som za dobre rodinne auto akceptoval iba take auto kde sa medzi 2 podsedaky uchytene na ISOFIX posadi dospela osoba a dokaze tam absolvovat dlhsiu trasu (1-3h). Buhuzial takych aut je zopar a aj v kategorii kombi/SUV to nie je vzdy tak.
                A striktne by som vyzadoval ze 5 miestne auto musi byt schopne previest 5 osob v hociakej kombinacii (aj 1 dospely a 4 deti v sedackach). Pokial to auto nezvladne, tak by som ho klasifikoval 4+1.
                Ale to su zase moje vymysly a nebudem tu tvrdit ze inak to nesmie byt.

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                Zhrnutím je, že každý považuje "rodinné" auto podľa seba a veľkosti svojej rodiny a preto pojem "rodinné" auto je z objektívneho hľadiska nezmysel, Taur rozvinul ako to je.
                Preto som nesúhlasil s 1fisker-ovým tvrdením, že nie je rodinné auto.

                Aj 1fisker-ovo ID.4 nie je rodinné auto, lebo je vzadu užšie ako TM3 a nevojde sa dospelý medzi dve autosedačky ? ID.4 je na šírku na zadných sedadlách užšie ako TM3.

                "ombi/SUV/Minivan a v nasich podmienkach aj liftback a crossover" - to je tvar karosérie, nehovorí nič o veľkosti auta

              • SKolja
                SKolja komentoval
                Upraviť komentár
                Miroslav Rojko no zase ti budem trochu oponovat (ale tentokrat aj sebe). Existuje totiz oficialna specifikacia pre rodinne auto podla Euro NCAP. A to dokonca 2: "male rodinne auto" a "velke rodinne auto" obe kategorie pokryvaju sedany, kombi a liftbacky. SUV a minivany maju svoju vlastnu kategoriu.
                A v tychto kategoriach je tak ako spominal Taur vsetko od iD.3, Dacie Spring, cez TM3 az po BMW i5 (TMS uz je v kategorii Executive)
                https://en.wikipedia.org/wiki/Car_classification
                https://www.euroncap.com/en/ratings-...wFitment=false

              • Wilo
                Wilo komentoval
                Upraviť komentár
                Ja som v pohode do Ioniqu28 narval 2 detske sedacky a este svokru medzi ne. Vsetci boli zapasani a prezili 300km cestu. TM3 je este kusok priestrannejsia. Takze rodinne auto to urcite je, nakolko zvladne pobrat 5 ludi vratane sedaciek. Ale konfiguracia 3 sedaciek/podsedakov je uz problematicka, tam prichadza do hry tvarovanie zadnej lavice, bocnice podsedaku atd, zalezi od konkretnej detskej sedacky. Teraz su uz deti velke a za rodinne auto by sa u nas kvalifikoval aj Golf. Kazda rodina je ina 🤷‍♂️ najlepsie skusit s konkretnymi sedackami. Mna by skor stval ten kufor, sedan je hrozne riesenie pre transport cohokolvek okrem unesenych ludi a mrtvol.

              • dango
                dango komentoval
                Upraviť komentár
                tak Miro aj pri Kone rozpraval, ze je to postacujuce rodinne auto

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                nie rodinné ale postačujúce aj na dovolenku pre štyroch, ale ako som pobadal v diskusii, som asi v menšine v tom, že si berieme na dovolenku len to najnutnejšie a čo chýba, ľahko dokúpime na mieste

              • tommik
                tommik komentoval
                Upraviť komentár
                dango Môžem potvrdiť z vlastnej skúsenosti.Kona, 4 dospelí a týždenná dovolenka na Slovensku nie je problém. Kto sa nevie baliť, ten sa nezbalí ani do EV9...

              • Dieselhater
                Dieselhater komentoval
                Upraviť komentár
                Ok, to je váš názor, ja vám ho neberiem. Pre mňa je rodinné akékoľvek auto, kde viem posadiť svoju manželku a 3 deti bez ohľadu na veľkosť toho auta, jeho kufra atď. Schválne som uviedol, čo v rodine momentálne máme, aby som sa vyhol takýmto zbytočným poznámkam, pretože pochybujem, že Tesla model 3 sa nejak podstatne líši vnútorným priestorom na zadných sedadlách od aút ktorými momentálne jazdím (toyota auris ts 2017 + subaru legacy sedan 2007. Ako už bolo spomenuté v diskusii, pri umiestnení detských sedačiek/podsedákov na zadné sedadlá hrá veľkú rolu tvarovanie sedačiek a umiestnenie praciek pásov, preto do niektorých aút aj užších sa do zadu vlezú 3 deti (typicky skoro všetky dacie podľa testov) a niektoré, s väčším priestorom ale z tohto pohľadu nevhodným tvarovaním sedadiel toto neumožnia.
                Ja nie som vyznavačom trendu, že treba mať za každú cenu autobus, alebo tank a voziť stále kopec hovadín. Na toyote sme tento rok úplne v pohode absolvovali dovolenku s bicyklami - týždňová dovolenka, 2 veľké bicykle, dva malé bicykle, cyklovozík pre 2 deti, detská sedačka na bicykel + batožina. Bicykle išli na ťažné, vozík do kufra + batožina čo sa zmestilo do kufra, zbytok do rakvy na strechu. Výhľadovo nám už nebude o 1-2 roky treba ani ten vozík, takže nevidím dôvod, prečo by mojej rodine nemohla aj tesla model 3 výhľadovo poslúžiť ako rodinné auto. S ťažným sa predáva, rovnako sa dá dať rakva na strechu... Fakt nevidím žiadny problém, na bežné poskakovanie okolo domu a výlety veľký kufor netreba a na tých pár jázd v roku to ide spôsobom, ktorý som vyššie opýtal...
                Čiže pre mňa je stále otvorená jediná otázka, či sedačky ktoré mám sa do TM3 vôjdu alebo nie. A keby aj nie, potom je tu ešte jedno riešenie, o ktorom nikto tuná nemá ani šajnu:

                https://www.multimac.com/product/mul...1000-3-seater/

                Ale má to svoje obmedzenia.

                A ďakujem všetkým za názory, diskusia bola plodná.

              • 1fisker
                1fisker komentoval
                Upraviť komentár
                Miro, už si viezol niekedy v TM3 2-metrovú chladničku? Škoda, strata času s takými debatami. Rodinné auto je pre mňa auto univerzálne, t.j. dostatočne veľké, aby som odviezol takmer čokoľvek, so strešnými nosičmi, s ťažným zariadením. Ja osobne potrebujem auto ako jediné auto do rodiny a musí mi splniť všetky požiadavky. Považujem za zbytočné mať v rodine 2-3 autá ako mnohí. Takže pre mňa TM3 ani náhodou.

              • Wilo
                Wilo komentoval
                Upraviť komentár
                1fisker poviem ti tajomstvo… to auto ma tazne zariadenie, a prenajom vozika napr. v OBI na 3 hodky stoji dakych 30-40€ 😉 tu chladnicku transportujes mozno 1x za 5 rokov, ak si bol lakomy zaplatit si dovoz 🙈 za mna je TM3 tiez nepriechodna kvoli kufru, ale zas davat za priklad prave chladnicku mi pride uplne mimo…

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                1fisker a čo má rodinné auto spoločné s 2-metrovou chladničkou ? chladnička je člen rodiny a chodí s Tebou na výlety ? Tesla 3 má ťažné zariadenie a aj strešné nosiče a dokonca s ňou ťahám aj karavan.
                Naposledy upravené Miroslav Rojko; 20-11-2024, 15:09.

              • 1fisker
                1fisker komentoval
                Upraviť komentár
                tak prepáčte s tou chladničkou bol len príklad, sťahoval som kamaráta a všeličo som mu odviezol, jednoducho TM3 nie je vhodná, ale chápem, že každému sa páči niečo iné, len som presvedčený, že veľa ľudí potvrdilo to, že TM3 nie je vhodné ako rodinné auto hlavne kvôli kufru, nie je to len môj názor, ani sa to nedá porovnávať, je to sedan a mne také autá nevyhovujú.....ale aby som nebol negatívny, TM3 závidím spotrebu

              • jeeff
                jeeff komentoval
                Upraviť komentár
                A na tej spotrebe usetris za tie roky tolko, ze bude omnoho efektivnejsie si tu chladnicku nechat dorucit kurierom, alebo si pozicat za par eur ten vozik. Na dovolenku je TM3 uplne v pohode, pretoze kufor je velky a nie je problem tam napchat vela batoziny. Jediny problem su velke a neskladne veci. A na to je fakt lepsi potom vozik, alebo kurier.

                Skus si to preratat, ako casto potrebujes prepravovat velku vec VS usetrena energia na spotrebe efektivnejsieho auta.
            • Dieselhater
              Junior Member
              • Oct 2024
              • 4

              #9
              Popátral som po nejakých videách a našiel som (dúfam že pomôže aj iným nerozhodným):

              https://www.youtube.com/watch?v=arJzh3NBp3g

              https://www.youtube.com/watch?v=9iz48LMbyXE

              https://www.youtube.com/watch?v=E4oqmLIhVV4

              Komentár

              Pracuje...
              X