Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Model X - vymena HV baterie

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • head
    Member
    • Oct 2017
    • 144

    Model X - vymena HV baterie

    Menili Vam uz niekomu HV (high voltage) baterku na tesle, alebo tu budem prvy? 😅

    Vcera mi z nicoho nic zomrelo auto. Najpv som mal pocas jazdy alert o znizeni vykonu a po zaparkovani uz auto nechcelo ist vobec. Bolo odtiahnute do Viedne a dnes mi pisali, ze objednali novu HV bateriu.

    Auto ma najazdenych 150 000 km, je to Model X 100D, rocnik 2019.

    Som zvedavy kedy budem mat auto naspat. V appke mi pise termin ukoncenia opravy 12.7., ale ako poznam Teslu, neverim uz nicomu.
    Naposledy upravené head; 24-06-2024, 12:28.
  • jeeff
    Member
    • Nov 2015
    • 201
    • lubos1519
    •   

    #2
    Vo VIE v servise ked som tam bol naposledy som tam videl asi 3 take vybrate baterky na stojane, nie je to casty jav, ale stava sa to. Nedostanes novu bateriu, ale nejaku repasovanu, kazdopadne mala by byt lepsia ako ta stara. Zaujimave je, ze sa ti to stalo takto naraz, zvycajne ked odchadza nejaky modul, tak sa skor stava, ze sa ti skrati dojazd, alebo sa neda nabijat rychlo.

    Komentár

    • head
      Member
      • Oct 2017
      • 144

      #3
      Dnes mi pisali, ze dosla druha baterka a auto bude opravene zajtra vecer. O dost rychlejsie ako som cakal!

      Komentár

      • head
        Member
        • Oct 2017
        • 144

        #4
        Tesla servis zase “nesklamal”. Auto malo byt dnes hotove. Vcera som im pisal, ze ci co plati a uistili ma, ze ano plati, ze mam prist. Dnes som dosiel ako sme sa dohodli a… auto nie je hotove a zabudli mi o tom dat vediet. Toto nie je ich prvy prvy preslap, uz ani neviem co na to povedat.

        Komentár


        • Vrso
          Vrso komentoval
          Upraviť komentár
          Haha, moja oblubena tema Oba viedenske servisy su najhorsie Tesla servise okolo nas. Mam u nich uz asi 10-15 oprav a vacsinou nieco domotali alebo klamali. Radsej som jazdil do Linz a teraz uz mame Budapest
      • head
        Member
        • Oct 2017
        • 144

        #5
        Ak by to niekoho zaujimalo, tak na fakture je cena za 100kWh bateriu nieco cez 13300eur bez dph. Nastastie ja neplatim za baterku nic.

        Komentár

        • head
          Member
          • Oct 2017
          • 144

          #6
          “Nova” (tzv. Remanufactured) bateria je horsia ako ta stara. Dnes som dal dlhsiu cestu a 95% baterie dalo 76kWh, cize sto percent zodpoveda 80kWh. Je to pekny fail. Budem to riesit, ale asi sa budem musiet zmierit stym, ze budem mat horsie (kratsi dojazd) auto ako som mal. Ak to Tesla nevyriesi, tak auto predam a dalsiu Teslu si uz asi nekupim.

          Komentár


          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Podla ich podmienok maju davat aspon taku kapacitu ako si mal. Dufam ze budes uspesne reklamovat.

          • hudino
            hudino komentoval
            Upraviť komentár
            Mozes si kupit KIU ako ja, a mat ju v servise pocas doby zaruky 4x, celkoho to bude mozno 5-6 mesiacov dohromady. A realne vidim ze toto co teraz riesia budu riesit este 2-3 mesiace, za presne 30 dni, prisli nato ze bude treba "asi" rozobrat prevodovku
        • head
          Member
          • Oct 2017
          • 144

          #7
          hudino dik za tip . Vidim, ze clovek si moc nevyberie .

          Komentár

          • head
            Member
            • Oct 2017
            • 144

            #8
            Takze po vyse mesiaci som sa dopracoval k tomu, ze mi dnes napisali z Tesly, ze "nova" baterka co som dostal je pouzita, ale ze ma trochu lepsiu kapacitu ako ta stara (co sa mi nezda) a ze z ich strany je vsetko v poriadku. Hlavne, ze ma predtym presviedcali, ze som dostal uplne novu 100kWh baterku. 20% degradacia po 150000km a piatich rokoch mi pride trochu moc, ale vyzera, ze s tym nic nespravim. Mozno auto vymenim za model Y, ktore su zase zlacnene, ale ak aj tam budem mat degradaciu ako na X, tak to vobec nie je dobra vyhliadka.

            Komentár


            • jeeff
              jeeff komentoval
              Upraviť komentár
              Tesla pokial viem nikdy nedava novu baterku, vzdy repasovanu, ale ako pisu kapacita by mala byt vzdy vacsia ako ta co si mal.

            • head
              head komentoval
              Upraviť komentár
              Problem je, ze hned po vymene (v lete) som mal problem prejst rovnaku vzdialenost (po rovnakej ceste, Stupava -> Asten) ako som so starou baterkou daval v zime. Bol sice protivietor, ale musel som nabit uz v St. Valentin. Odvtedy som to este siel a dosiel som az do Astenu, ale v zime tam uz asi nedojdem.

            • jeeff
              jeeff komentoval
              Upraviť komentár
              Ak mas nejaky logger typu TeslaMate alebo nieco kde mas zalogovanu cestu pred a po, tak skus pouzit ako argument. Kazdopadne zo 100kw baterky 100kw pri jazde nikdy nedostanes. Ja mam na S 2023 po roku degradaciu skoro 10%. Teraz pozeram jazdu BA->HR Ljubesica a mam to 98%->36% co je 62% a ukazuje mi 55,4kWh. Co by pre 100% znamenalo 89,25 kWh. SEXY buttons mi ukazuju aktualne moninal full 89,9 kWh. Auto je stare 1,5 roka. Iny priklad mam HR Desinec->HR Brodarica 95%->26% co je 69%, spotreba 63,1 kWh co by bolo 91,44 kWh kapacita. Oba su z 08/2024.

              Nasiel som aj priklad z roku 06/2023 SC Sormas-SC Zadar 99%->13% co je 86% spotreba 83,1 kWh. Cize kapacita 96,62 kWh. Tu vidno, ze pred rokom bola kapacita vyssia.

              Vsetko su udaje, co mi ukazuje TeslaMate. Za rok teda kapacita klesla, cize dnes nemozem porovnavat kam som dosiel pred rokom a kam dnes. Zial pre NMC baterky to tak je, ze za prvy rok klesne kapacita pomerne rapidne.

            • head
              head komentoval
              Upraviť komentár
              Super, diky za info. Je to naprd s tymi baterkami, ale nic s tym nespravime. Nemam ziadne logy, a nema zmysel sa hadat s Teslou. Dnes mi prvy krat pisal clovek co ma pristup k udajom aj zo starej baterky aj z novej, a proste je to ako to je.

            • nick.n17
              nick.n17 komentoval
              Upraviť komentár
              head Hlavne tak nejako by som čakal, ze pri X budú meniť len vadnú časť. Veď tam je to stále modulové a nie je to zaliate ako v 3/Y.
              jeeff Keď sme robili min rok tie testy, pri tvojom mi to vychádzalo už vtedy ako 89kWh. Neviem či sa to HR dá úplne prerátať cez %. Na tej trase môže byť kľudne spotrebovaná aj energia z rekuperácií.
              https://teslaclub.sk/node/93746?p=94080#post94080

            • jeeff
              jeeff komentoval
              Upraviť komentár
              nick.n17 Tesla to robi tak, ze ti da opravenu baterku niekoho ineho. Baterka sa opravuje v US a strasne dlho by trvalo kym by tvoju dostali tam a opravili. Takze oni maju nejake zasoby rozne opravenych bateriek a tie potom daju do tvojho auta. Ale malo by platit, ze ich kapacita je vyssia ako tvoja. Aj ked neviem ako to meraju, pretoze od teba dostanu uz pokazenu baterku. Takze si myslim, ze to plus minus maju v pazi a menia len 100 za 100, 85 za 85 a davaju pozor skor na vek a najazdeny pocet km aby sedeli (nie kapacita).

              SEXY buttons mam od Maja, cize az daleko po tom prvom teste dojazdu a tam mam prvy screenshot s 92,2 kWh ale to samozrejme moze plavat aj podla kalibracie BMS a aktualneho SW.

              Aktualne mi to pise nominal new: 99,4 kWh, nominal full 89,9 kWh, energy buffer 4.0 kWh. Ale neviem ci sa tomu da uplne verit, lebo pri 100% nabiti z maja mam screenshot kde pise nominal full 92,2 a REMAINING 92,8 cize viac ako full pri 100%. Ale berie to zo zbernice, takze ani BMS si asi uplne neveri. Mozno by som mal spustit ten test baterie, ktory to uplne vybije a znova nabije, ale mna ta kapacita nejako zatial netrapi ;-)

            • Pepo096
              Pepo096 komentoval
              Upraviť komentár
              jeeff neviem, ci mas dobre vypocty, ale ta kapacita 96,62kWh mi nesedi. Vyuzitelna kapacita novej 100kWh baterie bola niekde okolo 94,5kWh.

            • jeeff
              jeeff komentoval
              Upraviť komentár
              Pepo096 ano to je presne co pisal nick.n17, ze do spotreby sa moze priratat aj rekuperacia, preto z jazdy to moze byt ine ako kapacita. Su to orientacne hodnoty, ja som nechcel ukazat kapacitu, ale jej pokles za prvy rok a pol.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Je tristné, že moja stará TMS s batériou 18650 z roku 2016 ma po 8 rokoch menšiu degradáciu ako nová po 1.5 roku. Ja som momentalne na cca 8% degradácie. A to ma supercharging viac ako 50% nabijani a s tým, že by som nenabil do 100% keď potrebujem sa tiež netrápim.
              Faktom je, že som sa nikdy nedostal nad 120 kW nabíjacieho vykonu. Podľa tých 250 kW čo do auta pusti Tesla dnes je kontraproduktivnych.

            • jeeff
              jeeff komentoval
              Upraviť komentár
              Ja mam TMS na dialkove cesty, takze vacsina je DC nabijanie. Zalezi ako sa ta degradacia rata. Ci zo 100kw, alebo z tu spomenutych usable cca 95 kWh. Ja netusim aka bola hodnota na zaciatku, kedze som nemal SEXY buttons a nevidel som hodnotu nominal full. Ak teraz mam 89,9 a povodne bolo 95 kWh, tak degradacia je nizsia ako som vypocital. Zalezi teda z coho sa to rata, ci z akoze 100 kWh kapacity, alebo realne dostupnej na zaciatku. Lebo je asi jasny fakt, ze 100 kWh to asi ani na zaciatku nemalo dostupne.

            • nick.n17
              nick.n17 komentoval
              Upraviť komentár
              Jiri GrandPa Nie je tristné. Ak by malo byt dnes v každej toľko kobaltu ako v 18650, tak by sa to mohlo zabaliť. Čo chceme od Tesly, produkujú posledné roky primárne na nízku cenu / kvantitu. Nepotrebujú drahé elektródy / bms. Viď aj tá výmena u head s takou degradáciou je blbý vtip :-/
              250kW samo o sebe nie je žiadny problém, ak sú kvalitné aku. Na druhú stranu, ak tam má jeeff pokles do 5%, počas životnosti bude sa zastabilizuje do 10% tak s tým vie v pohode žiť. Sám hovoril, že to poriadne nemeral a neprežíva. Tak tie čísla nemusia byť ani nijako super presné a je to možno v reále ok.
          Pracuje...
          X