Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Pripojenie EV namiesto baterie FVE

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • V2F
    V2F
    Junior Member
    • May 2024
    • 5

    Pripojenie EV namiesto baterie FVE

    Som už starší penzista a keďže vlastním 3f/FVE/5,5kw len s VB tj. zatiaľ bez fyzickej batérie tak mojou túžbou je kúpiť si časom aj malé SUV/EV ale najlepšie až vtedy až ho budem môcť pripojiť priamo na batériový DC konektor meniča GW 8K-ET tj s vlastnosťou "V2F". Jazdím totiž už málo a väčšinou len krátke trasy tak investícia do EVbatérie by sa mi už bez využitia v dome určite nevrátila.

    Viem že je to asi najbližšie tri roky nesplniteľný sen tak sa chcem spýtať aspoň na to či u nás na niektorých čerpacích staniciach existujú už aj V2G dobíjačky kde sa dá nebodaj aj predať energia napr. z batétie Nisan Leaf a ako to vlastne prakticky funguje.
    Aj pripadné skúsenosti s domáci V2G Wallboxom by ma zaujímali.


  • KENNY
    Member
    • Jul 2015
    • 48
    •   

    #2
    Pôvodne zverejnené od V2F Pozrieť príspevky
    Som už starší penzista a keďže vlastním 3f/FVE/5,5kw len s VB tj. zatiaľ bez fyzickej batérie tak mojou túžbou je kúpiť si časom aj malé SUV/EV ale najlepšie až vtedy až ho budem môcť pripojiť priamo na batériový DC konektor meniča GW 8K-ET tj s vlastnosťou "V2F". Jazdím totiž už málo a väčšinou len krátke trasy tak investícia do EVbatérie by sa mi už bez využitia v dome určite nevrátila.

    Viem že je to asi najbližšie tri roky nesplniteľný sen tak sa chcem spýtať aspoň na to či u nás na niektorých čerpacích staniciach existujú už aj V2G dobíjačky kde sa dá nebodaj aj predať energia napr. z batétie Nisan Leaf a ako to vlastne prakticky funguje.
    Aj pripadné skúsenosti s domáci V2G Wallboxom by ma zaujímali.

    Pokiaľ viem V2G na Slovensku ešte nemáme, asi aj pre legislatívu v ktorej chýba, ako a za akých podmienok by to mohlo fungovať. Na Vašom mieste by som na to nečakal. Naviac problém hlavne u nás je certifikácia zariadenia na pripojenie do distribučnej siete. Autá sa už predávajú s hardvérom V2G, ale softvérovo nie sú vôbec pripravené. Aj keď budú SW pripravené neznamená to, že sa úspešne budú vedieť prifázovať k distribúcií. Okrem aut majú pripravený hardvér aj DC nabíjačky napr: Aplitronic HYC50 na posielanie energie z auta cez CCS konektor do 3F el. siete. Na výstave p14.11.2019 v Prahe som videl konu s hardvérom HONEYWELL, čo cez CCS robil výstup 5kW 230V 1F. A to je riešenie V2H (Home) nie V2G (disrtibúcia). Viď foto.... Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	2.jpg
Videní:	311
Veľkosť:76,3 KB
ID:	96173 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	3.jpg
Videní:	169
Veľkosť:78,7 KB
ID:	96174 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	1.jpg
Videní:	170
Veľkosť:60,0 KB
ID:	96175

    Komentár

    • V2F
      V2F
      Junior Member
      • May 2024
      • 5

      #3
      Takže priame V2F ( bidirectional direct HV/DC to HV/DC ) tj bez drahých meničov nehrozí ani po roku ?

      Ale čo sa týka V2G tak sa to asi pohlo
      https://mobilityportal.eu/nissan-aff...nology-europe/

      Existuje už aspoň nejaká dvojica ( EU auto+ wall box ) ktorá vie home 3f V2G aspoň bez schopnosti predaja do DS ?​

      Komentár

      • KENNY
        Member
        • Jul 2015
        • 48
        •   

        #4
        Nevieme o žiadnom komerčnom riešení. Videl som aj jednotky, ktoré dokážu V2G, ale nemajú žiadnu SW podporu v aute, aby v súčasnosti sa dokázali fázovať na existujúcu sieť. Kórejci majú iba V2L jednu fázu 3,6kW s takmer čistým sínusom. Fáza dva a tri má iba 120V AC a je nepoužiteľná pre záťaž. Mám spravené špeciálne riešenie s TYPE2, ktoré keď dám do auta, tak mi na diaľku zopne relé, ktoré presmeruje AC 1F 16A pre serverovňu pri výpadku z distribúcie niečo ako V2H. Neviem o tom že by V2H a V2G reálne komerčne fungovalo na iných... (Škoda, MG, Ford...) Čo sa týka DC strany, jednosmerné napätie nie je k dispozícií na žiadnom aute, aj keď nabíjačku nasimulujete smerom vonka z auta DC400 ani DC800 nedostane z dôvodu ochranných prvkov, ktoré sú komunikačne prepojené z AC prvkami, ktoré sa elektronicky odstavia. Preto aj ak máte V2L mimo nabíjací konektor, tak pri DC nabíjaní je odstavené.

        Komentár


        • leo
          leo komentoval
          Upraviť komentár
          Dovolím si trošku nesúhlasiť, DC sa dá z auta dostať von. S niektorými autami ľahšie, s inými ťažšie, ale v zásade to ide. S Teslami je trošku problém, pretože pri DC nabíjaní ohrievajú batériu, pričom si môžu na to ťahať tuším nejakých 9kW, čiže je to celkom stratové ale dá sa to preklenúť/vypnúť v servisnom režime, ak človek vie, čo robí. Mám to vlastnoručne otestované s rôznymi autami už nejakých pár rokov dozadu. Neskúšal som to zatiaľ ale dlhodobo, predpokladám, že to môže autá hádzať do poruchy.

        • KENNY
          KENNY komentoval
          Upraviť komentár
          Leo, znova pripomínam, že žiadne komerčné riešenie (znamená, že musí prejsť schvaľovacím procesom cez distribúcie vrátane certifikácie) neexistuje u nás či v okolí. "Custom made" tzv. V2H mám aj ja spravené vlastné riešenie, ktoré využíva V2L cez ICCU od MOBISu. Viem auto nabíjať cez 3F a ukončiť nabíjanie, ako cez Wallbox, ale viem aj spraviť po ukončení nabíjania aktiváciu V2H pomocou relé, ktoré mi napája serverovňu na pobočke tým spôsobom, že odpor medzi zemou a PP je 62 Ohm a CP prepojí s PP na aktiváciu V2H cez relé, kde pošle 1F 230V 16A trvalo. Problém pri DC na CCS je hlavne ten, že po update jednotky BMS, či ICCU všetko často padá na čom človek robí a testuje. V dnešnej dobe nik rozumný nechce využívať auto, ako AKU k FVE z dôvodu idem preč z domu a FVE doma bude bez akumulátora? Alebo tam bude iná AKU, kde potom využitie FVE z auta nemá zmysel?
      • V2F
        V2F
        Junior Member
        • May 2024
        • 5

        #5
        Ani vraj ku tomuto V2H zatiaľ neexistuje malé kompatibilné SUV/EV za 30tisE
        https://www.evpartner.sk/inteligentn...i-kabel-typ-2/

        Komentár

        • leo
          leo
          Member
          • Jan 2016
          • 94

          #6
          Pracujem na nejakých vlastných pokusoch v tejto oblasti, existuje však aj open-source projekt https://github.com/dalathegreat/Battery-Emulator
          primárne zameraný na pripojenie batérií ale je tam aj verzia pre priame pripojenie CHADEMO vozidiel.
          Robil som už nejaké experimenty aj s CCS, nemám to zatiaľ dotiahnuté, nejako na to teraz nemám čas..

          Komentár

          • Miroslav Rojko
            Senior Member
            • Nov 2016
            • 1361
            •   

            #7
            Aký má vlastne význam chcieť od auta V2G, keď batériové úložiská vychádzajú pod 100€/kWh ? Pre pár tisíc si drať drahú NMC baterku v aute, keď za desatinu ceny auta môžem mať LFP stacionárnu baterku so štvornásobným počtom cyklov a hlavne pripojenú stále a nie len keď je auto doma ? Neustále pripájať, odpájať auto ?

            Batérie v elektromobiloch musia byť ľahké a rýchlonabíjacie/vybíjacie, čo je úplne iná charakteristika ako potreby domáceho úložiska a preto aj ten cenový rozdiel.

            Taktiež nevidím význam kupovať použitú baterku z nejakého havarovaného/ukradnutého/degradovaného auta, keď ceny sú drahšie ako čínske najkvalitnejšie LFP kompletné baterky
            [priezvisko]@me.com

            Komentár

            Pracuje...
            X