Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Zelené kolesá: Nabíjacia stanica pri Komunitnom centre Šamudovce

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Zelené kolesá
    Junior Member
    • Apr 2024
    • 14

    Zelené kolesá: Nabíjacia stanica pri Komunitnom centre Šamudovce

    Zelené kolesá: Nabíjacia stanica pri Komunitnom centre Šamudovce
    Šamudovce 14, 072 01 Šamudovce
    Popis:
    AC: Typ 2, 2x22 kW
    GPS: S: 48°42´34.566"; V: 021°53´06.384"
    Platba: RFID karty Zelené kolesá + ejoin GO; Aplikácia Smart Fuel Pass
    Otváracia doba: Nonstop
    Prevádzkovateľ: Centrum prvého kontaktu - Michalovce
    email: nabijanie@zelenekolesa.sk
    Webstranka: www.zelenekolesa.sk

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Šamudovce na web-celok.jpg
Videní:	318
Veľkosť:170,7 KB
ID:	96107Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Šamudovce-stojan detail.jpg
Videní:	233
Veľkosť:247,1 KB
ID:	96108
  • Taur
    Member
    • Dec 2019
    • 297
    •   

    #2
    @Zelené kolesá ​ A na vsetkych zelenych kolesach je ta fantasticka cena AC nabíjania 0,39 EUR/kWh a DC 0,59 EUR/kWh ci na niektorych aj vyssia?

    Komentár


    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      Taur ale ak by si bol "priatel z vychodu" (ale len trosku vychodu, nie viac - tam uz su nepriatelia) urcite by ta cena bola lepsia. Mozno az blizka nule

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      dango Mozno maju za tu dvojnasobnu cenu kvalitnejsiu ele a budem mat 2x taky dojazd.
  • Zelené kolesá
    Junior Member
    • Apr 2024
    • 14

    #3
    Cenu 0,39 EUR/kWh na AC staniciach a 0,59 EUR/kWh na DC staniciach máme nastavenú na všetkých staniciach.

    Komentár


    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      no nekup to
  • KENNY
    Member
    • Jul 2015
    • 35
    •   

    #4
    Ceny nie sú v poriadku. AC nad 0,30 € / kWh je pre tých, čo potrebujú nutne nabiť, lebo sú v lokalite kde nič nie je. DC s cenou 0,59 € / kWh mám bez paušálu v základe od ZSE Drive za 0€ mesačne na nabíjačke u konkurencie Greenway s výkonom 200 kW cez ZSE kartu. Nie je ju uletená cenová politika vrátane DC do 60kW ? Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	zse_na_gw.jpg
Videní:	224
Veľkosť:83,6 KB
ID:	96179

    Komentár


    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      KENNY Ved to vsetci vieme, preto som sa sarkasticky pytal ci maju aj vyssie ceny. Asi si chcu setrit opotrebenie, aby nabijali len zbludilci v nudzi par kwh pre dojazd k nabke s normalnymi cenami.
  • Igy
    Igy
    Junior Member
    • May 2023
    • 7

    #5
    Chce to asi väčšiu konkurenciu. Lebo mať v nabijačke umrtvené peniaze a nikoho na nej je asi ta najhoršia investícia - viď Billa na Bajkalskej. Keď tam boli free AC nabky, stále tam niekto dobíjal = záujem o nabíjanie v danej lokalite a pri nákupoch bol. Teraz, pri tej cene za DC nabíjanie, som tam ešte auto nevidel. Dať fér cenu a verím že tie nabíjačky by aspoň niečo na seba zarobili, lebo takto sú úplne prázdne.

    Komentár


    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Ono niekedy ani nejde o vlastne peniaze, ale hypoteticky ked sa postavi z dotacii, fondov ... tak mozno nieje zaujem o vytazenost ale naopak aby sa po uplynuti povinnej doby projektu malo opotrebovana predala,alebo presunula inam.

    • Igy
      Igy komentoval
      Upraviť komentár
      Skoda ze podmienkou ziskania dotacie nie je aj vytazenost stanice, alebo dotovanie energie ktora cez tu stanicu pretecie. To by ale potom bolo robene asi v prospech nas beznych ludi a to sa nerobi :-(

    • KENNY
      KENNY komentoval
      Upraviť komentár
      Nie je pri každej dotácií dotovaná spotrebovaná energia. Vďaka bývalým zamestnancom Okresného nemenovaného úradu sme došli o celú výšku dotácie na DC nabku, ktorá tvorila 1/4 z celkovej ceny investície. Návratnosť bola aj s dotáciou nemožná aj keď som do toho nezarátal RK kde treba len tak platiť 100€ mesačne poplatok distribučke za každú lokalitu, ale hnevalo nás, že na západe SR v celom okrese o rozlohe cez 370 km2 nebola žiadna DC nabíjačka. Držíme aj napriek k prieťahom prvenstvo, kedy v celom okrese sme boli prvý, kde sa dalo nabíjať na DC s nonstop prevádzkou. Je pravda, že na východ od Košíc a Prešova je to s nabíjaním na DC do teraz úplne zle!

    • Igy
      Igy komentoval
      Upraviť komentár
      Kenny, ak to nie je tajomstvo, aká je cca cena elektrickej energie aj s distribúciou, ktorú platí vlastník takejto DC nabíjačky? Aplikuje sa štandardná cena ako majú PO, alebo je tam možné získať nejaký špeci program? Lebo keď to porovnám s cenou pre domácnosti (cca 16c/kWh) tak z každej kWh pri DC nabíjaní zostane vlastníkovi pri cene nabíjania 59c/kWH 43c doma, čo asi nie je reálne. Fakt by osm rád pochopil či sa z toho dá spraviť profitabilný biznis a za akých podmienok.

    • play3man
      play3man komentoval
      Upraviť komentár
      KENNY v Humennom aj v Michalovciach je ejoin 80 kW. A budú aj ďalšie.

    • KENNY
      KENNY komentoval
      Upraviť komentár
      Od 1.1.2024 máme za 0,25€ / kWh, RK (rezervovaná kapacita je 5€ / kW. Máme 24 kW ABB Terra. Potrebujem tam 25 kW RK = 5*25 kW príkon ABB = 100€ mesačne len na nabíjačku, či sa nabíja alebo nie + poplatok prevádzkovateľovi backendu ten paušál je od 25-100 € záleží kto to robí, ak chceme verejné spoplatnené nabíjanie prípadne bankový terminál. Aby som bol na 0 € musí tu prebehnúť nabíjanie v stovkách kWh. Ak si zoberiem lokalitu na hlavnom ťahu kde treba napríklad 2x 300 kW Alpitronic kde treba RZ aspoň 300 kW = 5€ * 300 kW RZ = 1500 € iba distribučke poplatok + poplatok za trafák alebo 3F 630A istenie za okolností, že dobre funguje share pri nabíjaní napríklad 2x2 CCS (4x 75 kW / 1x300 kW). Ionity má bežne 1-1,25 MW pre 4-6 stojanov 350 kW. čo reálne musí balansovať. Poplatok 1250 kW * cca 5€ je na rezervovanej kapacite (15-minútový odber nesmie prekročiť 312 kWh) inak sú pokuty ktoré sa pohybujú v tisícoch EUR. V Košiciach sme zhodili nechtiac pri teste celý nabíjací HUB, lebo sme ho zaťažili cez 0,8 MW pri nabíjaní 4x Ioniq 6 (230kW + 175kW + 230kW + 175kW = 810 kW) Od operátora sme sa dozvedeli, že maximum na lokalitu bolo stanovených 0,6 MW a nepredpokladalo sa, že sa tam stretnú 4 EV naraz ktoré sú schopné v jednom momente vyťažiť celý HUB a pokračovali sme 175+230+175 kW.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      KENNY som rad, ze to niekto takto rozpisal. Krikluni, co chcu nabijat za kaufland (rozumej zadarmo a skoro zadarmo) ceny nemaju predstavu, ake fixne poplatky su za kazdou nabijackou.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Fixné poplatky sú veľké, to je pravda ale preto sa umiestňujú nabíjačky pri obchodné centrá / autosalóny / čerpacie stanice / iné firmy, aby sa zrovna tieto náklady mohli podeliť (a zároveň aj zázemie - WC,...). A pri loadbalancingu a tiež dnešnej cene batérií sú tieto náklady ľahšie odbúrateľné ako v minulosti.
  • Igy
    Igy
    Junior Member
    • May 2023
    • 7

    #6
    KENNY dík za detailné info. Ten poplatok za RK je celkom slušná pálka. Na druhej strane, keď som si spravil prepočet, tak to nevychádza až tak zle. Kľúčové je, aby bola nabíjačka čo najviac vyťažená. Pri 3% vyťažení a cene 0,49€/kWh si na nule (nepočítam tu odpisy a nájom za priestor). Pri cene 0,39€ a vyťažení 10% je to potom +1500€/rok. To je ten paradox o ktorom som písal vyššie, že najhoršia nabka je tá prázdna alebo málo vyťažená, lebo nevieš rozpustiť fixné náklady napr. aj na RK. To taký SCH pri auparku môže byť asi spokojný. Ale to je len teoretický prepočet.

    Tu je k tomu celkom zaujímvá štúdia: https://www.pwc.com/us/en/industries/industrial-products/library/electric-vehicles-charging-infrastructure.html
    Naposledy upravené Igy; 24-05-2024, 11:07.

    Komentár

    • rapid
      Member
      • Aug 2022
      • 36

      #7
      milan84 ano pekne to rozpisal a preto treba z kWh na nabijacke spravit vysokoobratkovy tovar, aby sa fixne naklady rozpustili a preto aj tvoje obhajovanie OMV a ich /momentalny/ bizinis model "vsak to je pre tych ktory potrebuju nudzovo nabit par kWh" nezmysel.

      Komentár


      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        nezmysel je ponukat DC zadarmo, lebo v roku 2024 nedokaze centrala daneho obchodu v DE dohodnut jedneho partnera pre vsetky krajiny na spravovanie siete. Ano, voci 0e je to sialene vela.
        OMV medzicasom spustila app, kde su tie ceny podstatne nizsie.
    Pracuje...
    X