Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Batéria - typ a nabíjanie.

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Frco
    Junior Member
    • Mar 2023
    • 3

    Batéria - typ a nabíjanie.

    Caute,
    som cerstvy majitel Tesla Y ( rv 2022) a po prezerani internetu som natrafil na informaciu, ze v Y moze byt LFP bateria, ktora sa ma nabijat na 100% aby sa nedegradovala a vydrzala co najviac . Ak v aute LFP bateria NIE JE, tak idealne pre bateriu je udrzovat ju v rozmedzi 20% - 80 %. Cize nevybijat pod 20% a nabijat do 80%. Moja otazka je : ako zistim, aka bateria je v mojom aute, aby som vedel ako mam nabijat.
  • TomTesla
    Junior Member
    • Apr 2021
    • 13

    #2
    Mas Standard Range (RWD) alebo Long Range/Performance ? Ak Standard mozes nabijat "halabala" ak nie, tak idealne 20-80 alebo dokonca 50-80%. Vela stastnych km.

    Komentár

    • Frco
      Junior Member
      • Mar 2023
      • 3

      #3
      Vďaka za odpoveď. Mám Long Range.

      Komentár

      • cyber_yan
        Junior Member
        • Jun 2022
        • 17

        #4
        Siedme pismeno VIN cisla hovori o tom aku mas bateriu. E je klasika Lithium a F je LFP

        Komentár


        • Frco
          Frco komentoval
          Upraviť komentár
          Super. Ďakujem.

        • Maco7
          Maco7 komentoval
          Upraviť komentár
          Siedme pismenku na TMY myslim ze len tu v europe hovori bud E alebo F - obidve pismenka znamenaju LFP bateriu . Pismenko F je LFP bateria od CATL a pismenko E - je bateria od BYD Blade . Bateria BYD blade je lepsia v rychlosti nabijania , nabija a drzi 175kW az do 60% -65% tusim a Catl LFP bateria len na zaciatku vystupi na 175kW a potom rychlo pada dolu , myslim ze rozdiel v nabijani medzi CATL a BYD je ten ze BYD sa nabije asi o 15min skor ako CATL ....
      • MichalSykorka
        Junior Member
        • Mar 2024
        • 20
        •   

        #5
        Mal tu už niekto skúsenosť a mal Teslu na nabíjačke vonku a prišiel silný dážď?
        Manuál poukazuje iba na vysokotlakové umývanie, možno sa pýtam blbo, ale voda si cestu nájde.

        Komentár

        • MichalSykorka
          Junior Member
          • Mar 2024
          • 20
          •   

          #6
          tak pre nováčikov a pre pre tých, ktorí nevedia :

          Tesla je navrhnutá tak, aby ste ju mohli nabíjať v daždi. Má nainštalované bezpečnostné prvky pre svoje nabíjacie komponenty, vrátane inteligentných káblov a tesnenia dvierok portu, aby sa zabezpečilo, že elektrický prúd nebude tiecť, pokiaľ nie je nabíjačka správne zarovnaná s nabíjacím portom. Počas pripojenia nabíjačky sa teda prúd nedostane do kontaktu s dažďovou vodou.

          Vozidlá Tesla majú tiež softvér, ktorý je určený na detekciu bezpečnostných rizík, takže auto sa nezapne, ak existuje možnosť spôsobiť úraz elektrickým prúdom.​

          Komentár

          • MichalSykorka
            Junior Member
            • Mar 2024
            • 20
            •   

            #7
            Nabíjací port na vozidlách Tesla je odolný voči poveternostným vplyvom. Pred zapojením portu by ste sa však mali uistiť, že oblasť okolo portu je voľná, aby sa okolo portu nehromadila voda a nespôsobovala škody. Ak používate predlžovací kábel, mal by byť určený na vonkajšie použitie, aby sa predišlo problémom s elektrickým prúdom, ak sa do kábla dostane voda.

            Počas silného dažďa sa odporúča počkať na prestávku v lejaku, než zapojíte auto do nabíjačky, aby sa zabránilo vniknutiu vody do nabíjacieho portu a poškodeniu​.

            Komentár


            • MichalSykorka
              MichalSykorka komentoval
              Upraviť komentár
              ZSE od 1.4. spúšťa nový program, kde v balíku bude namiesto 40kW teraz 100kW, ak by mal niekto záujem to zmeniť, iba pre info:

              https://www.zse.sk/blog/zse-drive-pr...-ceny-roamingu

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              MichalSykorka Pozde mily drozde, uz som o tom informoval 15.3. v prislusnej teme ZSE. V tejto je to vpodstate spam.
              Naposledy upravené Taur; 20-03-2024, 20:26.
          • Majly
            Junior Member
            • Apr 2018
            • 4
            •      

            #8
            No toto s dažďom zaujíma aj mna. Tesla je prvé auto, kde nemám kryté DC nabíjanie. A teda je to ok aj keď nabíjam AC a naprši do toho? Akože tá strieška možno dažďu trocha zabráni, len sa bojím, že voda sa tam môže dostať a zrovna večer ideme na trip kde možno bude aj DC dobíjanie, tak snad sa ta voda dostane aj von niekade.

            Komentár

            • Majly
              Junior Member
              • Apr 2018
              • 4
              •      

              #9
              Pôvodne zverejnené od TomTesla Pozrieť príspevky
              Mas Standard Range (RWD) alebo Long Range/Performance ? Ak Standard mozes nabijat "halabala" ak nie, tak idealne 20-80 alebo dokonca 50-80%. Vela stastnych km.
              Ja by som nepovedal, že hala bala. Tesla to v nastaveniach pre každý model píše, čo odporúča. LFP je dobré nabiť raz za týždeň na 100%. Pri LR samozrejme platí pravidlo ideálne do 80.

              Komentár

              Pracuje...
              X