Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Registračný poplatok aj na elektromobily od apríla 2023

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1340
    •   

    Registračný poplatok aj na elektromobily od apríla 2023

    Poslanci schválili pozmeňujúci návrh z dielne SAS, predložil Viskupič, kde zrušili oslobodenie EV od registračného poplatku podľa výkonu a teda nebude sa platiť 33€ ale aj 780€ pri výkone nad 254kW (čo sú Tesly). Ďakujeme SAS, že okrem povalenia vlády nás pri každom prepise aj jazdeného EV pripraví o stovky €, nakoľko EV nemajú zrovna malé výkony. Je to úplne proti akčnému plánu elektromobility, s ktorým sa niekoľko rokov aj minister hospodárstva za SAS oháňal. Nedokázali presadiť ani len diaľničné nálepky z akčného plánu alebo bus pruhy a teraz zavádzajú takýto poplatok (koeficient 0,2 zź poplatku za výkon) na jednej úrovni s plugin hybridmi alebo vodíkovými autami, ktoré majú spaľovací motor.
    [priezvisko]@me.com
  • EV_Future
    Member
    • Mar 2018
    • 74
    •      

    #2
    Sulik bol vyrazne ovplyvneny vodikovou lobby - a vodikove auta maju smiesne nizke vykony, ziadne nedosahuje ani 150 kW, takze sa ich tieto vysoke poplatky netykaju. Ciel bol splneny. Vsetkych 5 buducich majitelov FCEV uz teraz dakuje.

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      150kW = 870€ x 0,2 = 174€, doteraz aj vodíkové boli 33€
  • Jiri GrandPa
    Senior Member
    • Dec 2016
    • 717
    • viera8131
    •      

    #3
    Vo velkom technickom je zapisany maximalny TRVALY vykon motora, ktory napr u mojho dual motor Modelu S je 75 kW. Spickovy vykon sa neuvadza.

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Pri 3 aj Y mi tiez napisali do TP 66kW ale vela ludom tam pisu aj cez 300kW, zalezi od okresu.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      takze bude chvilka napatia, na akeho uradnika clovek narazi a ci pozrie v COC spravnu kolonku?
      Sulikov mokry sen o vodiku sice skoncil, ale napachat zlo stihol aj tak. Tufam, ze cez tych 5 percent sa nedostane. Zatial sa to ubera spravnym smerom.

    • 11Michal11
      11Michal11 komentoval
      Upraviť komentár
      Mne zapisali 393KW pri tesla model Y P. Tiez som sa bavil s uradnikom nech mi tam zapise mensi vykon ten max.trvaly lebo 393 neni nikde ani uvadzany. Povedal ze spravne tam ma byt taky vykon ako mu posle vyjadrenie vyrobaca auta udajne. Povedal mi ze si vyziadal z rakuskej tesly(dokumenty od vyrobcu) aky vykon tam ma uviest a oni mu udajne napisali 393KW. Riesil som to koli cene havarijnej poistky lebo ta hned razom narastla o 100%. Nuz bohuzial sa presvedcit nedal.

    • tommik
      tommik komentoval
      Upraviť komentár
      Zaujímavé, že ak treba platiť poplatky a poistenia, tak by mala Tesla mať 66kW ale keď je už na inzeráte na predaj, tak zrazu majú (takmer) všetky 300+ kW. Kde je teda pravda?

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Áno, je to zaujímavé pre elektrické motory ale to je ich odlišnosť od spaľovákov alebo elektromobilov od spaľovacích automobiliek. V COC sú tri výkony uvedené podľa dĺžky, po ktorú je schopné auto ich podávať. Napr. 30 minútový výkon alebo hodinový výkon sú tie, ktoré by sa mali uvádzať do TP ale je tam aj "net power" - čistý výkon, ktorý je možné podľa podmienok dosahovať pár sekúnd až minútu a niektorí úradníci zrovna tento výkon si vyberú a zapíšu. Aj spaľováky môžu za cenu životnosti motora mť väčší výkon, krátkodoboo by to ani motoru neublížilo ale výrobcovia to tak málokedy robia (pri športových modeloch nejaký "boost" občas niekto dá) ale do TP to neuvedú.

      Napríklad Kona s výkonom 204 koní by tiež mohla na 20 - 30 sekúnd dať aj 300 koní, motor by sa za tak krátku dobu neprehrial a nepoškodil ale prečo by to robili, keď majú len tak tak nadimenzovanú prevodovku a podvozok a nezvládla by to asi dlhodobejšie a nechcú dať zákazníkom takúto výhodu. Tesla toto umožňuje, niektoré automobilky to volajú "boost" mód atď. Je to ako s predohrevom baterky pri ceste na nabíjačku - Tesla predohreje a umožní najlepší výkon nabíjania, Kona radšej spomalí nabíjanie.

      Niektoré spaľováky majú výkon vyšší ako v TP (aby zákazníci ani po rokoch nemali menší výkon ako v TP) a tiež im to prejde. Výkon v TP je približný údaj.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Už tá myšlienka odvíjať cenu poplatku od vykonu motora (alebo poistky) je chorá.
      Take slovenské….

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Pri spalovakoch sa tiez udava maximalny vykon a kolko km/hodin zo zivota ten motor bezi v tych max kw/konoch? V tomto mi to pride pre ICE i EV rovnako nespravodlive na DI.
  • PistaTT
    Member
    • Jun 2022
    • 145
    •   

    #4
    Mysli že s tým ako vyzerá schválený rozpočet budeme mať v blízkej budúcnosti ešte veľa podobných opatrení, kedy z nás bude štát chcieť vybrať dodatočný cash. Tú mega sekeru zaplatíme proste všetci.
    Ale aspoň to dali vedieť 3 mesiace vopred. Keď smeraci zaviedli poplatok za vyňatie poľnohospodárskej pôdy tak bol zákon účinný hneď od nasledujúceho mesiaca.

    Komentár


    • tommik
      tommik komentoval
      Upraviť komentár
      Ako často rieši človek "vyňatie poľnohospodárskej pôdy"? Kdežto prihlásenie/odhlásenie auta rieši človek kľudne každé 1-2 roky

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Každý inak často. Tak ako nie každý človek prihlasuje auto čo 2 roky. Dal som to sem ako konkrétny príklad kedy sa štát rozhodol zobrať ľuďom € a ani im nedal čas. A to boli nie stovky ale tisíce € za jednotlivý úkon. EV tento štát podporoval aj doteraz minimálne a už aj z toho minima uberájú. Takto ak niekto zvažuje v 2023 kúpiť EV, tak ma aspoň šancu sa tomu teraz vyhnúť.
      Naposledy upravené PistaTT; 25-12-2022, 13:14.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Vyňatie z poľnohospodárskej pôdy sa platilo odjakziva, ešte aj za socializmu. Len to bolo na pár rokov pozastavené kvôli podpore výstavby ale nič nové sa nezaviedlo, len sa nepredĺžila dočasná prestávka vo vyberaní.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Ok. Ja už si to nepamätám presne, ale došlo vtedy k výraznému navýšeniu toho poplatku. Kamoš vtedy išiel stavať, tak na to nadával, že namiesto pár sto eur to bude vyše 2000...
  • milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 906
    •   

    #5
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	viskupic.png
Videní:	536
Veľkosť:29,7 KB
ID:	88647
    odporucam sledovat moj IG. Vcera som oznacil Viskupica, ktory sa chvalil ako predklada najviac zakonov. Napisal som, ze takto to vyzera, ked sa ide na kvantitu a nie kvalitu.
    A dnesna odpoved od pana poslanca, ktory zjavne nevie ake tabulky schvalil.
    Uviedol som mu dve redakcie, kde su uvedene aj priklady....tesim sa na jeho odpoved.

    Komentár


    • Peter Zigmund
      Peter Zigmund komentoval
      Upraviť komentár
      Je dobre sa vcas ozvat a upozornit. Do 1.4. sa to este da zachranit.
      Hlavne ludia s vela odberatelmi ktorych “pocut” ako ty Milan 🙂
      Tiez som mu napisal vcera email s konkretnym prikladom aj nezmyselnym zlucenim PHEV a EV. (PHEV dostali tymto vyhodu ze sa nebude sledovat emisna norma ani vek kedze v tabulke ziadny uvedene nieje). Od jednotlivca si to
      asi ani neprecita.
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1340
    •   

    #6
    Ked obcas narazim na clanok o registracnych poplatkoch, povacsine sa pise :
    Elektromobilisti ušetria, za staršie autá si poriadne priplatíme”

    lebo tuto hlasku dalo dokonca ministerstvo do tlacovej spravy a vsetci novinari ju veselo preberaju, pritom elektromobilisti si najviac priplatia.

    mozno by bolo dobre aby ste do diskusii pisali aj novinarom do ich platkov, ze to vlastne je uplne inak, lebo zjavne sa nevie o tom, ze EV registracny poplatok nemali podla vykonu doteraz
    [priezvisko]@me.com

    Komentár

    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1340
      •   

      #7
      Na základe prekvapivej reakcie p.Viskupica som išiel pátrať ku zdroju, lebo aj všetci Tí novinári sa môžu mýliť a je to tak. V prílohe uvádzam originálne schválenú legislatívu z Národnej Rady SR.

      https://www.nrsr.sk/web/Dynamic/Docu...x?DocID=522830

      Takže vlastne budeme mať v Zákone o správnych poplatkoch uvedenú aj tabuľku, podľa ktorej budú aj elektromobily platiť podľa koeficientu 0,2 ako hybridy, lebo je tam uvedené Palivo/Zdroj energie aj čiste "elektrina" ale zároveň ponechali pod písmenom c):

      c) Zápis držiteľa motorového vozidla, ktorého jediným zdrojom energie je elektrina (elektromobil) do evidencie vozidiel v Slovenskej republike aj s vykonaním úprav v dokladoch vrátane vydania týchto dokladov.......................................... ...............33 eur​


      Pravda teraz je, že poplatok sa podľa písmena a, ktoré obsahuje vzorec a novú tabuľku č.2 vypočíta vysoký ale zároveň ostalo písmeno c), ktoré hovorí o poplatku 33€. Ktoré písmeno v "Položka 65" Zákona o správnych poplatkoch si úradník vyberie, neviem. Bude to vyžadovať ďalšiu úpravu za účelom jednoznačnosti zákona.
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Zaujimalo by ma. ktora krajina na svete ma este taky bordel v zakonoch ako Slovensko. K navrhu na vydanie "Zakona o dani z osobitnej stavby" (!!) sa pozmenujuci navrh tyka poplatkov za prihlasovania auta, poplatkov za RTVS !!
        DEBILAKOVO, inak sa to nazvat neda. Ved sa v tych zakonoch ani diva svina nemoze vyznat.
    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1340
      •   

      #8
      Na stránke prezidetky je zákon označený ako vrátený z iného dôvodu, takže ho budú upravovať, hádam ešte upresnia, p.Viskupičovi som o nezrovnalosti písal.

      https://www.prezident.sk/page/podpis...ratene-zakony/

      Ale aj tak som napísal na mail do prezidentskej kancelárie o tejto nejednoznačnosti zákona alebo bezprecedentnom 23-násobnom zdražení poplatku, keď budú zákon znova posudzovať po opätovnom schválení Národnou radou.
      [priezvisko]@me.com

      Komentár

      • milan84
        Senior Member
        • Jun 2015
        • 906
        •   

        #9
        Uz som popularny aj ja v tejto teme:
        https://www.mojelektromobil.sk/regis...tromobil-2023/

        Viskupic mi tvrdi, ze 33e zostalo plosne pre vsetky EV. Trochu mi unika koeficient pre EV teda a konkretne uvedeny cislom 0,2, ak sa ich to netyka.

        Komentár


        • 11Michal11
          11Michal11 komentoval
          Upraviť komentár
          Super !
      • milan84
        Senior Member
        • Jun 2015
        • 906
        •   

        #10
        na IG mam dnesne stanovisko Viskupica.
        Nateraz plati plosne pre vsetky EV 33€ ako doposial.

        Komentár


        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Nateraz to plati - to mame nateraznistotu lebo zakon vratila prezidentka a teda neplati vobec
      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1340
        •   

        #11
        Zákon prezidentka vrátila, uvidíme či to aspoň opravia alebo sa ich zozbiera 76 rukozdvihacov aby to znova preslo.


        VRÁTENIE ZÁKONA PREZIDENTOM
        Prezident republiky môže po schválení zákona v NR SR ešte zamiešať karty jeho vrátením. Zákon môže vrátiť Národnej rade so svojimi pripomienkami v lehote 15 dní odo dňa schválenia zákona. V parlamente sa prerokujú len pripomienky prezidenta, a to iba v druhom a treťom čítaní.

        Na opätovné prerokovanie zákona vo výboroch určí predseda národnej rady lehotu. Hlasuje sa oso- bitne o pripomienkach a osobitne o zákone ako o celku, avšak na opätovné schválenie zákona v Národnej rade je potrebná už nadpoloviãná väã‰i- na v‰etk ̆ch poslancov (čo je najmenej 76 poslan- cov). Ak je takýto zákon v Národnej rade schválený, musí byť vyhlásený v zbierke zákonov a prezident ani iný štátny orgán už nemôže ovplyvniť jeho text.
        âo môÏe obãan:
        Vrátenie zákona prezidentom republiky na opätovné prerokovanie v parlamente je posledná možnosť, ako môžu aktívni občania zvrátiť prijatie nepriaznivého zákona. Musia však presvedčiť pre- zidenta a získať najmenej 76 poslancov v parla- mente. Účinky sú potom rovnaké, ako to bolo popísané už vyššie - o návrhu zákona v tej istej veci môže NR SR rokovať až o 6 mesiacov.​
        [priezvisko]@me.com

        Komentár

        • Miroslav Rojko
          Senior Member
          • Nov 2016
          • 1340
          •   

          #12
          Aby som tému uzavrel, volal mi osobne pán poslanec Viskupič, mimochodom tiež "elektromobilista" a "domáci fotovoltaik", ako tu mnohí z nás, takže sme pokecali o viac veciach, on je aj tvorcom novely o nových EČV a osobne to vybehával po úradníkoch a uistil ma, že nemali v pláne spoplatnenie EV a bude to tak ako doteraz, že "elektro" v tej tabuľke je len príprava do budúcna ale bude sa pozerať na písmeno c) 33€ ako doteraz.
          [priezvisko]@me.com

          Komentár

          Pracuje...
          X