Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Nabíjanie zadarmo

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1543
    •   

    Nabíjanie zadarmo

    Občas sú tu diskusie ohľadne toho, či zadarmo alebo nie. Dovolím si pripomenúť, že niektoré nabíjacie stanice boli dotované s podmienkou, že nabíjanie bude zadarmo. V tom prípade by sa musela pozrieť konkrétna zmluva o dotácii na akú dobu je nabíjanie zadarmo, prípadne iné podmienky. Ak sa postupuje podľa zmluvy, je všetko v poriadku, ďaľšie diskusie sú zbytočné. Prípad od prípadu. + k tomu dobrá vôľa operátora, ktorý dá ako marketingový ťah nabíjanie zadarmo. To je všetko. Nič zložité.
  • romiix
    Member
    • Oct 2015
    • 82

    #2
    Mňa by celkom zaujímala etika nabíjania na takýchto staniciach.
    Konkrétne dnes som prišiel na nabíjačku v TT pri kauflande (free). i3 nabijala, nabíjačka hlásila 22 min., tak som sa pripojil na AC. Po 30 min CCS2 skončilo dobíjanie, tak som si dovolil odpojiť vozidlo s ukončeným nabíjaním a pripojiť seba.
    Par minút som dobil a keď som odchádzal, pripojil som I3 naspäť. Malo 95%. O pár sekúnd prišiel majiteľ a zdzubal ma, ze ako som si dovolil odpojiť ho, mal som vraj dat pokračovať dobíjanie a nechytat sa kábla. Prišla mi to blbosť, pri 95%. Keď už, tak AC, nie?
    ​​​​​​
    Keď si predstavím opačne garde, tak by som sa ospravedlnil za blokovanie po nabití a poďakoval za znovupripojenie.

    Ale čo sa reálne očakáva? Aká etika platí?

    Vdaka

    Komentár


    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      romiix Etika pri Lidl/Kauf/zdarma je podla mna a logiky jednoducha, kedze je nabka nastavvena na 30min DC a potom sa vypne, tak poskytovatel zjavne zamysla tych 30min na zakaznika. Cize eticke a slusne je nabit tych 30min a uvolnit dalsiemu. Ak nakupujem dlhsie (tyzdenny nakup), tak mam nastaveny na mobile timer na 25min a ked mi zazvoni, tak vybehnem k nabke a ak nikde nikto dam si este raz, ak tam niekto na DC caka, tak mu ho uvolnim a prehodim sa na AC a idem dokoncit nakup.
      Tiez ak mam SOC (pripadne teplotu bat) take ze AC mi bude rovnako rychlo nabijat ako DC, tak si rovno pichnem AC a DC neobsadzujem (pripadne aj uvolnim DC ak niekto pride a uz mam vysoke SOC).
      Samozrejme DC kabel patri k nabke a nie k autu a tym ze sa po ukonceni/preruseni nabijania odomke (u vacsiny aut) z principu je urceny na to aby sa zdielal a dalsi zaujemca si ho vytiahol a pouzil. AC/type2 su zamknute na aute, pripade patria majitelovi auta, tak na tie nesahat, lebo ved je to aj tak zbytocne ked su zamknute. Ale aj tu som uz spravil tak ze ked bolo AC nabijanie ukoncene resp. nenabijalo sa, tak som jeho kabel na strane nabky vytiahol a pichol svoj. Prichodzi majitel kabla/auta s tym nemal ziadny problem, nepovedal ani slovo.
      Myslim ze takto je to fairuse a nemam vycitky svedomia.
      Ale vsetko je to o ludoch, inteligent kona inteligentne a blbec sa rozdrapuje aj ked nieje v prave.
      Naposledy upravené Taur; 26-06-2022, 21:35.
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1316
    •   

    #3
    Zažil si podobne ako tu https://teslaclub.sk/node/35078/page...5324#post85331

    Zdá sa, že na tých BMW i3 sú to samí elektromobilne vzdelaní, uvedomelí a slušní elektromobilisti.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      ano, vcera som nabijal (ja na AC) , pani na i3 DC. Islo jej to bicyklovou rychlostou v 89% 8kW. Po polhodine zaktivovala znova. Nech aspon kvapka... a to nevravim, ze tu parodiu na auto zaparkovala na ciaru, mne ostalo tak 30cm na nastupenie....
Pracuje...
X