Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Elektrický kamion

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Delict
    Junior Member
    • Mar 2016
    • 18

    Elektrický kamion

    Chcel by som Vám predstaviť, nadšencom elektromobilty, jeden nie príliš známy elektrický kamion http://eforce.ch/
    Dostal som sa k tomu náhodou, ked mi bolo ponúknuté s ním jazdiť. Nebol to môj prvý kontakt s elektroautom, už predtým som mal možnosť povoziť sa na peugeote 106 electric ale bol to prvý kontakt s elektro nákladným autom a využitím v praxi.

    Najvačšie emisie produkujú práve nákladné vozidlá, ktoré pri bežnej prevádzke spália 25-35L nafty / 100km. A denný priemer v mojej firme je cca 300- 700km na auto. Tento eforce zvládne zhruba 200km na jedno nabitie a odvezie zhruba 10t nákladu čo je cca 10-13 paliet jedla a vody. Aj napriek tomu že má kapacitu 18 paliet, nieje možné to vždy naložiť doplna, lebo by sa prekročila celková hmotnosť 18t. Maximálna rýchlosť je 85km/h ale v reále sa jazdí radšej 80, kvôli o pár percent nižšej spotrebe.

    Nabíjanie je viacmenej konštatné, 10% trvá približne hodinu, až 1:20. Nabíja sa cez noc, a štartuje nad ránom zásobovať vačšinou filiálky v zurichu a okolí čo je 50-70 km od základne.
    Základom jazdenia je nabíjať Nabíjam stále, ked nakladám, ked vykladám..každé percento k dobru. Nabíjanie je ponechané na šoférovi a jeho uvážení. Logistici nevedia ešte presne ako čo najlepšie využiť toto auto. Preto sa môže ľahko stať že dostane trasu ktorú nezvládne s dojazdom, a šofér zostane visieť niekde na nabíjačke minimálne 2 hodiny.

    Auto je postavené na nie príliš dobrom základe Iveco hi-street. Prakticky len vyhodili motor, nádrže a nahodili elektro motor s dvoma velkými batériami LiFePo4, čo je najpoužívanejšia batéria pre prestavby. Auto má nabehané zatial 95 000km približne a teda jeho stav je citelne rozdielny od toho ako ked som ho jazdil prvý krát s 1000km. Motor je hlučnejší a menej sa mu páčia maximálne rýchlosti. Zato naprázdno auto stále krásne lieta ,a v meste to neraz dokáže na križovatke natrieť osobným autám

    Malo to nespočetne problémov, vývoj stále prebieha. Boli tam velké problémy s prehrievaním..predpokladám invertora, ktorý ked sa upiekol, stratil výkon, alebo vozidlo prišlo o motor celkovo. Vždy bolo nutné počkať kým to vychladne a až potom sa dalo dôjsť núdzovo do ciela. A ešte bol problém s jednou batériou pravdepodobne s jej riadiacou jednotkou. Na batérií sa dalo dôjsť aj na 0% , momentálne je nutné mať v batérií aspoň 4-5% na dôjdenie, lebo proste auto príde o výkon, a dotiahne sa ledva 50tkou po ceste.

    Čo mna osobne mrzí..že je to postavené na ivecu..mohli ísť do kvalitnejšieho volva,dafa,mercedesa,renaulta..ale nie vybrali to najhoršie a najlacnejšie A mohli sa venovať viac spracovaniu tejto koncepcie, lebo napríklad na displeji sú neustále hlášky o nefunkčnom imobilizéri a chybách v can sieti. Tak isto chýba tam neaký spotrebomer- ekonomer, podla ktorého by sa vodič orientoval, prípadne kalkulovaný dojazd.

    Môj názor je že určite budúcnosť patrí elektromobilom. A je nutné začať u najvačších žrútov nafty ktoré každý den zabežpečujú aby ludia mali čo jesť, nakupovať a transportovať..lodiach, kamionoch a ostatných. Ešte by som spomenul, že to nieje prvé nákladné auto, v minulosti bolo bežné elektrické mliekarenské auto, alebo napríklad po druhej svetovej vojne, ked bol nedostatok zdrojov. Zásobovalo francuzske mestá niekolko citroenov TUB electric na plne elektrický pohon. Bola to navyše prvá koncepcia dodávky ako ju poznáme dnes.



  • leo
    leo
    Member
    • Jan 2016
    • 93

    #2
    Vďaka, skvelé info..

    Komentár

    • 1fisker
      Senior Member
      • Aug 2014
      • 1543
      •   

      #3
      Nie je to mimo tému, treba to presunúť do správnej témy - elektrické autá

      Komentár

      • Delict
        Junior Member
        • Mar 2016
        • 18

        #4
        Tak nakoniec jedno auto nám vyhorelo nafasuje nový motor a batérie s invertorom.. šofér hasil a uhasil naštastie.

        Komentár

        • romiix
          Member
          • Oct 2015
          • 82

          #5
          Škoda tých LiFePo4 batérií. Li-ion by ušetrili približne 1 tonu nosnosti a to by asi zákazník vedel oceniť.
          Postrehol som správne, že auto nemá rekuperáciu? Pri nákladiaku by sa to mohlo hodiť.
          Ako môže trvať nabíjanie 1 - 1:20 hod.? Podla špecifikácie je možné dobíjať 2x22 kW. 10 % by malo trvať okolo 33 min.
          DC dobíjanie nie je možné?
          Auto máte prenajaté, kúpené, alebo..?
          Aký denný nájazd stíhate?

          Komentár

          • Delict
            Junior Member
            • Mar 2016
            • 18

            #6
            Nevedel..to auto po 100 000km má čo robiť aby sa neprehrieval motor pri 17t.. ja som len šofér, majitel auta je Lidl, ktorý vo švajci razí velku zelenu kampan..nabijacka na kazdom parkingu. Šoférom sa to nepáči ..dlhé nabíjanie ..najhoršie ked je všetka práca hotová..a auto sa nemôže vrátiť na základňu..lebo musí dobiť na cestu aspon niečo.
            Auto má rekuperáciu brzdami. Využívajú sa miesto prevádzkových brzd neustále, ale neaká významná pomoc to nieje.
            Denne to robí 200-300km cca. A to v štýle idem alebo nabíjam a nakladám zároveň.

            Komentár


            • ICE666SVK
              ICE666SVK komentoval
              Upraviť komentár
              Asi by to bolo efektivnejsie, keby ten kamion bol PHEV nie EV.
          • Delict
            Junior Member
            • Mar 2016
            • 18

            #7
            Nemyslim si.. mali tam dať výkonnejší motor, a dimenzovat to cele trochu lepšie..je to nakladak nie osobak s 2t, nemôžu rátať že použijú výkonový ekvivalent spalovacieho motora, takto to nefunguje. Ked je spalovací motor v preťažení tak proste nezrychluje, prípadne spomaluje.. ked je v preťažení tento elektrický motor, dochádza k nebezpečnému preťaženiu invertora a zahrievaniu motora.

            Mne sa myšlienka nákladných elektrík páči. Napr z minulosti, ked po 2sv vojne francúzi nemali dostatok zdrojov pre prevádzku spalovacích áut, dielna Fenwick upravovala autá Citroen TUB na plne elektrický pohon s olovenými batériami. (citron TUB) je prvá jednopriestorová dodávka svojho druhu ako ich poznáme dnes pre info..
            Tieto autá suplovali celý paríž a okolie, a nespotrebovali žiadne v tej dobe extra cenné a nezohnatelné palivo.
            Naposledy upravené Delict; 12-12-2016, 15:09.

            Komentár

            Pracuje...
            X