Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Hodnotenie degradácie a balancovania batérie e-up na báze Ri

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • palo47
    Member
    • Jan 2020
    • 66

    Hodnotenie degradácie a balancovania batérie e-up na báze Ri

    Degradácia batérie (SOH) sa prevažne vyjadruje v poklese využiteľnej kapacity. Ale je známa vec, že pokles kapacity koreluje s nárastom vnútorného odporu. Preto som urobil nasledovné meranie Ri (vo forme úbytku napätia pri danom prúde).

    Využil som nasledovné PID, ktoré má platforma e-up k dispozícii cez rozhranie OBD:

    - PID - MIN napätie dvojice paralelne zapojených článkov (e-up má 84 takýchto dvojíc, vždy 6 dvojíc je zoskupené do jedného konštrukčného modulu, celkom batpack má 14 konštrukčných modulov)

    - PID- Min Cell Index (poradové číslo dvojice, ktorá má MIN napätie

    - PID - MAX napätie dvojice paralelne zapojených článkov

    - PID- Max Cell Index (poradové číslo dvojice, ktrá má MAX napätie)

    - PID - I battery (prúd dodávaný batériou)


    Aby sa zvýraznili prípadné rozdiely v kvalite a v chybe balansovania, meral som pri SOC 17% a pri max prúde pri zrýchľovaní formou kick -down (153 A). Meral som za jazdy dynamický pri súčasnom zázname vyššie uvedených 5 PID a zo zobrazenia prvých 3 PID som graficky vyhodnotil dynamický disbalans dvojice článkov s Max a Min napätím, ktorý je daný hlavne disbalansom Ri (statický disbalans čini circa 10 mV). Z grafu sa dá stanoviť aj Ri. časť pri prúde cca 0 A nie je zobrazená na priloženom grafe)

    Stav tachometra bol 12447 km, teplota batérie pred meraním 13,4 deg C.

    Čo mi meranie poskytlo:

    - z faktu. že index (poradové číslo dvojice paralelných článkov sa v priebehu zaťaženia mení (74, 79, 41, 61), ukazuje, že v packu nie je dvojica, ktorá by vybočovala z priemeru ostatných dvojíc článkov.

    - ak uvedené meranie vykonám napr. o rok po najazdení ďalších cca 12 tis km, tak budem môcť posúdiť mieru zhoršenia stavu akupacku

    - ak by sa v priebehu času ukázal nejaký problém s batériou, tak zopakovanie meranie pomôže lokalizovať príčinu a jej závažnosť.




    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	Cell balance at load.jpg Videní:	0 Veľkosť:75,3 KB ID:	82478
    Naposledy upravené palo47; 15-02-2022, 17:52.
Pracuje...
X