Degradácia batérie (SOH) sa prevažne vyjadruje v poklese využiteľnej kapacity. Ale je známa vec, že pokles kapacity koreluje s nárastom vnútorného odporu. Preto som urobil nasledovné meranie Ri (vo forme úbytku napätia pri danom prúde).
Využil som nasledovné PID, ktoré má platforma e-up k dispozícii cez rozhranie OBD:
- PID - MIN napätie dvojice paralelne zapojených článkov (e-up má 84 takýchto dvojíc, vždy 6 dvojíc je zoskupené do jedného konštrukčného modulu, celkom batpack má 14 konštrukčných modulov)
- PID- Min Cell Index (poradové číslo dvojice, ktorá má MIN napätie
- PID - MAX napätie dvojice paralelne zapojených článkov
- PID- Max Cell Index (poradové číslo dvojice, ktrá má MAX napätie)
- PID - I battery (prúd dodávaný batériou)
Aby sa zvýraznili prípadné rozdiely v kvalite a v chybe balansovania, meral som pri SOC 17% a pri max prúde pri zrýchľovaní formou kick -down (153 A). Meral som za jazdy dynamický pri súčasnom zázname vyššie uvedených 5 PID a zo zobrazenia prvých 3 PID som graficky vyhodnotil dynamický disbalans dvojice článkov s Max a Min napätím, ktorý je daný hlavne disbalansom Ri (statický disbalans čini circa 10 mV). Z grafu sa dá stanoviť aj Ri. časť pri prúde cca 0 A nie je zobrazená na priloženom grafe)
Stav tachometra bol 12447 km, teplota batérie pred meraním 13,4 deg C.
Čo mi meranie poskytlo:
- z faktu. že index (poradové číslo dvojice paralelných článkov sa v priebehu zaťaženia mení (74, 79, 41, 61), ukazuje, že v packu nie je dvojica, ktorá by vybočovala z priemeru ostatných dvojíc článkov.
- ak uvedené meranie vykonám napr. o rok po najazdení ďalších cca 12 tis km, tak budem môcť posúdiť mieru zhoršenia stavu akupacku
- ak by sa v priebehu času ukázal nejaký problém s batériou, tak zopakovanie meranie pomôže lokalizovať príčinu a jej závažnosť.
Využil som nasledovné PID, ktoré má platforma e-up k dispozícii cez rozhranie OBD:
- PID - MIN napätie dvojice paralelne zapojených článkov (e-up má 84 takýchto dvojíc, vždy 6 dvojíc je zoskupené do jedného konštrukčného modulu, celkom batpack má 14 konštrukčných modulov)
- PID- Min Cell Index (poradové číslo dvojice, ktorá má MIN napätie
- PID - MAX napätie dvojice paralelne zapojených článkov
- PID- Max Cell Index (poradové číslo dvojice, ktrá má MAX napätie)
- PID - I battery (prúd dodávaný batériou)
Aby sa zvýraznili prípadné rozdiely v kvalite a v chybe balansovania, meral som pri SOC 17% a pri max prúde pri zrýchľovaní formou kick -down (153 A). Meral som za jazdy dynamický pri súčasnom zázname vyššie uvedených 5 PID a zo zobrazenia prvých 3 PID som graficky vyhodnotil dynamický disbalans dvojice článkov s Max a Min napätím, ktorý je daný hlavne disbalansom Ri (statický disbalans čini circa 10 mV). Z grafu sa dá stanoviť aj Ri. časť pri prúde cca 0 A nie je zobrazená na priloženom grafe)
Stav tachometra bol 12447 km, teplota batérie pred meraním 13,4 deg C.
Čo mi meranie poskytlo:
- z faktu. že index (poradové číslo dvojice paralelných článkov sa v priebehu zaťaženia mení (74, 79, 41, 61), ukazuje, že v packu nie je dvojica, ktorá by vybočovala z priemeru ostatných dvojíc článkov.
- ak uvedené meranie vykonám napr. o rok po najazdení ďalších cca 12 tis km, tak budem môcť posúdiť mieru zhoršenia stavu akupacku
- ak by sa v priebehu času ukázal nejaký problém s batériou, tak zopakovanie meranie pomôže lokalizovať príčinu a jej závažnosť.