Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

TM3SR + 2021 LFP

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    TM3SR + 2021 LFP

    Polemizovalo sa tu o jej zimnom dojazde. takze tu su udaje
    Ruzomberok nabite 100perc, predkureny interier , cez Donovaly do BA, vonku 5 stupnov, jemne nad predpisy, dialnica 135, v BA ostalo 16 perc. kapacity.
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    #2
    Nie je priskoro na meranie zimného dojazdu, keď vonku v tieni je ešte 19 stupňov ?
    [priezvisko]@me.com

    Komentár

    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      #3
      Reagoval som na tvrdenie v nom vlakne, ze SR+ neprejde v zime z BA do ZA dialnicnou rychlostou na jedno nabitie.
      z Ruzomberka odchod 18:00 4 stupne, mokra cesta, do v Ba sa vonku zvysilo na 7 stupnov,
      BA Zilina je 200km a BA - Ruzomberok je 275km. To je slusna rezerva plus tych 16% SoC co ostalo v BA. Takze myslim, ze TM3SR+ 2021 LFP da BA-ZA kludne na jedno nabitie aj v zime dialnicnou rychlostou. Priemer bol 150Wh/km.
      LFP baterie sa mozu nabijat bezne na 100%, Pri nizkom SoC nabijaju pomalsie ako NCA, no nad 65% SoC zrovnaju a potom nabijaju do 100% rychlejsie ako NCA .Vyhodou LFP je lepsia zivotnost (cca 3x) a lebo maju mensiu degradaciu. Maju robustnejsiu konstrukciu clanku, su (takmer) nehorlave, pri poskodeni uvolnuju len malo kyslika oproti NCA, cize nehoria, len dymia.
      (z vlastnej skusenosti: zle mi osadili do skutra LFP clanok, prerazilo ho, zacal sa hriat, no ani nedymil, len smrdel, vedlajsim neublizil)
      Negativom LFP je, ze su tazsie a maju vecsi objem na kapacitu, takze sa nehodia do velokapacitnych BEV. Su lacnejsie, lebo maju mensie naroky na suroviny. Je teda prirodzene rozhodnutie Tesly, ze LFP clanky bude davat do vsetkych SR+ modelov. Degradacna krivka NCA je strmsia ako u LFP, takze pri urcitom najazde podlezie krivku LFP. V extreme (robotaxi) budu LFP verzie jazdit este aj ked NCA verzie uz nebudu pouzitelne.

      Komentár


      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        jux myslim ze Miroslav Rojko si robil prdel lebo asi je na juhu HR to kolko si tam siel?
        Ale som rad jux ze si to sem hodil, lebo ked som napisal raz ze podla mna je pomer cena/vykon u TM3SR+ 2021 asi najlepsi z BEV, tak som bol ukamenovany tym ze to auto je naprd lebo presne nedojde ani 200km po dialnici...

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Teploty boli tak, ako som napisal.....
        Na juhu chotvatska - v Dubrovniku bol s nou syn v lete :-))). Zerie malo aj pri dialnicnych ryclostiach, 18tky tiez trosku pomozu, nabija dostatocne, radost s nou jazdit.
        Aj podla mna teraz TM3 patri medzi najlepsie BEV cena/uzitok.
        Predaje TM3 v EU su vysoko aj ked ceny zvysili, urcite je z nich aj cast SR + s LFP.
        TM3 s NCA (ani LR) by som si uz nekupil. vecsi dojazd u mna neprevazi kopa vyhod LFP.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Tie čínske 2021 s LFP podla mna nemaju problem do Žiliny, možnoze americké bez Octovalve v zime mohli mat.

        Ano, to je foto z najjužnejšieho miesta v HR, dnes je dokonca ešte teplejšie a kúpeme sa, je 23 stupňov.

        Cesta z NM do Dubrovnika 12,5 hod. ale 40 min. zdržanie na Vukovaru Gorica (20 min. nešlo spustiť nabíjanie, tak 50 km zachádzka naspäť na SCH Karlovac - nebol som prihlásený v ELEN apke ale Ta sa tvárila že spúšťa nabíjanie a nijako neupozornila, že treba sa prihlásiť, zbadal som to keď som potom skúšal Zir), takze pod 12 hod. by sa dalo urobiť. Inak ELEN UFC nabíja Teslu rýchlejšie ako Superchargre, tie idú len 125kW.

      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        S tou ELEN appkou a prihlasenim vzdy aj ja bojujem. A do buduca zabudnem, ze takyto problem ma a zas riesim, co je zle... Keby to aspon napisalo chybu, ze trulko, prihlas sa, ale ono to akoze spusti ale hned vypne.
    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1314
      •   

      #4
      LFP vs NCA - dokonca v navode k Tesle odporucaju aby sa LFP niekolkokrat do mesiaca nabila do 100%, inak mozu degradovat - uplny opak NCA. A ked si zoberieme, ze NCA sa odporuca nabijat do 80%, tak na denne pouzivanie nie je az taky rozdiel kapacity. Kedze mam cinsku LR, tak mam clanky NCM, ktore by tiez nemali mat taku degradaciu ako NCA a pre mna vo vybere verzie zavazilo aj to, ze mam doma elektrinu z FVE a teda pri LR oproti SR+ mozem jazdit lacnejsie dlhsiu vzdialenost (na margo @jux-a, ze SR+ staci), keby som mal elektrinu platit bez FVE, tak ostava este vyssi vykon a tiez AWD, ktore tiez nie je na zahodenie.
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Len starsie SC su 125kW, novsie daju 140 az 150, samozrejme u SR+ len kratko, no pri Chorvatsku koncom augusta ma to nijak neobmedzovalo. Miro, kedy si kupil 3/ku?, nejak som to nepostrehol, kolko mas najazdene?

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Tych 125kW ma neobmedzovalo, to len taky postreh. UFC davalo 140kW este pri 33%, ale pozeral som youtube tak neviem ako to potom padalo.
        Toto mam prvy dlhsi vylet na trojke, bol som pre nu na konci septembra v Mnichove. Teraz mam 2700 km (z toho polovica nabehana od piatka).
        Ale pri vybere som na Teba myslel ako si mi kedysi hovoril, ze Performance sa neoplati kvoli namahaniu komponentov - lebo zvazoval som aj Performance.
        Naposledy upravené Miroslav Rojko; 31-10-2021, 14:11.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko Po včerajších 880 km s TMY LR, performance myslím vôbec netreba kupovať. Stačilo mi čo som videl na okreskách čoho je schopná TMY LR v rukách skúseného šófera (ako si napr. ty či môj brat), toho výkonu je aj v LR šialene veľa. Mne stačí aj 150kW eNiro, neviem si predstaviť čo za pretekára musí byť človek, čo si kúpi Performance/EV6 GT a pod. na naše okresky presne kvôli tomu namáhaniu (bohato stačí LR/GT line). Miro, čítal som že tie cylindrické NCM sú LG už 811 dlhšie, resp. že od júla aspoň do Y dávajú NMCA v pomere 9x0.5x0.5x0.5 (tým pádom predbehli SKinno s 9x0.5x0.5 NCM v produkcií) :-) . To by ešte viac mohlo nahrávať čínskej produkcií aj "kvalite" tých batérií. Vieš o tom viac? Čiže minimálne tam máš LG 811, ak nie tie NMCA 9x0.5x0.5x0.5.

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        jux fakt by som bol rad keby niekto kto ma SR+ 2021 vyskusal Zimu BA-ZA to prevysenie TN-ZA je zabijak, pri eNire zhltne 10% z ukazovatela navyse. RK-BA je tazka pohodka ja s Nirom nabijam v LM alebo az v ZA ked idem z HE. Fakt rozmyslam ze vo fdbruari vymenim eNiro za Teslu. Bud novu SR+ 2022 alebo 2rocny LR. Pri tom LR by som nabijal z HE do BA iba v LM. Pri SR+ 2x a to mam to iste co s Nirom.


        Jux lebo podla toho co pises tak by mala SR+ dat aj Ba-LM a to si fakt nie som isty.
        Naposledy upravené mozeg; 31-10-2021, 19:07.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 Podla vsetkych zdrojov ma NCMA len Y a 3 ma NCM. Myslim ze som Ti to pisal pod milanove video o Y, tam si sa to pytal. Dalsim autom s NCMA ma byt elektricky Hummer, inak je jedinym autom na svete teraz Y s tymto typom baterii.
        Inak citam dnes clanok o Y a Kosice a ako citam tak citam, info o NCMA, potom dalsie technicke info a rozmyslam, toto nemohol pisat nikto z redakcie a dole vidim Teba Chvalim.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        mozeg Vsetci tu mame podobny nazor na Teslu s jej pristupom ale udialo sa dost vylepseni poslednu dobu a vrelo Ti odporucam vymenit korejca. Po prvej dlhsej ceste buduci tyzden troska zhrniem pre a proti a konkretnejsie porovnania s Konou a preco som sa rozhodol tak ako som sa rozhodol, mozno to aj Tebe pomoze. Ale zaklad je (fyzika nepusti) mat na dialnice aerodynamicky sedan a ignorovat modu SUV, to nenahradis ziadnou inou vecou (ani rychlostou nabijania). Urcite by som nesiel do ojazdenej Tesly, pod 2021 neist a urcite len cinu (ci uz LFP alebo NCM). Ja by som Ti odporucal LR (sice viac zaplatis ale aj o moc lepsie predas potom jazdenu a strata hodnoty za rovnaky cas bude podobna, dokonca mozno aj mensia pri LR, lebo SR+ boli vacsinou dotacne a ceny budu nizke pri bazarovych). LR samozrejme viac dojde a zaroven na viac km drzi vyssi nabijaci vykon.
    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      #5
      SR+ BA-LM v zime uz tazko, je to do kopca. Ked jazdis casto kup radsej LR.

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        mozeg Ak ti pomozu nejake data.. TMY LR (viem ze ti staci TM3) sme z BA (4°C)->LM(14°C) 130 dialnice samozrejme, kde to slo .. BA -> LM sme prisli s cca 17%.. Niro sa nezda lebo v lete PK -> ZA -> DK cez Techovu a este tych 40% ostalo. V com Tesla bola stabilna su 130kmh + ,... bolo jedno ako dynamicky, prevysenia, rychlost nad a pod. Mali sme co robit LM->KE aby sme odhad tesly 11% v KE zrazili pod 10% skoncili sme na 8%.. (o -3%).. rychlosti ti nebudem pisat, like vychodnar.. Total confused.. dali sme viac kmh a ten odhad neklesal. A na useku BA-LM sme isli presne a trafil sa presne (tj nebol nadhodnoteny). Nirovi viac vadia velke rychlosti (pocasie) - vtedy to dost vie padat ak ides nad 125, TMY akoby nic a to tych 330-380kW ci kolko tam realne je, ze fuha.. Neviem ako to ta Tesla robi, ale toto je good (BA-ZA 21.5, to iste dialnica martin, cesta spat aj 18 nieco). Dalsia vec, asi tym ze Niro nema dole buffer. Pri Tesle 1. Nemas stres ist s tym planovacom na 5%, a druha ze 20% dole ma dobre velky vytlak. Pri Nirovi ked mam 20%, zima, a idem 0.5C (40kW) = 130-137.. tak to zacne brutal rychlo padat (ako robim testy TT-SC musim davat dole speed aby som vobec prisiel). Tu je to stale stabilne vdaka bufferu.
        Ak si vies pozicat, rozbit prasiatko a jazdis tak vela ako pises ... nova TM3 LR MIC. SR+, aj starsia LR (ta asi menej) ta bude zbytocne obmedzovat. Pri SR+ mas malo a pri druhej vocis mrtvu vahu zbytocne (-8% degradacia). V novej mas navyse octovalve, cerpadlo, dvojite skla a podobne vychytavky.
        Naposledy upravené nick81; 31-10-2021, 19:56.

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Ono cela sranda je o tom pobodli.

        S Nirom ist viac ako 120kmh je blbost ta spotreba ide rapidne hore. Aerod. nepusti. Ale uz ked sa trepem 5x-7x do roka na vychod je fakt rozdiel ci idem 5,5h, 6h, alebo 6,5h. Niro zabija pomale nabijanie. Dovolenka 2x do roka HR a pod to nevadi ale ked uz clovek ma spravit ZA-Ba a spat v ten isty den tak uz s Nirom je to morda a trocha obmedzuje, lebo pomale nabijanie.

        Zas tak vela nejazdim 17-20k km rocne.

        No, rozhodovat sa budem musiet s chladnou hlavou. Ale naozaj dakujem vsetkym za ich nazory a postrehy.



        R

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        A k tomu dodam, ze pri presne rovnakej vyuzitelnej kapacite baterky ma WLTP dojazd Y 508 km a 3 MIC LR 580 km. V tomto pomere si zober este spotrebu a dojazd oproti tomu, co Ti napisal Lubos a mas este lepsiu predstavu.
        A ten najazd 17-20 tis. rocne je ideal, lebo budes mat 4 roky zaruky a nezastavia Ti ju nabehane km. Ja sice najazdim viac, ale tiez si to budem korigovat pouzivanym ostatnych svojich EV, aby ma obmedzil cas a nie km pri zaruke. Lebo Teslu chovat po zaruke je velmi drahe pri kazdej potrebe doktora.
        Naposledy upravené Miroslav Rojko; 31-10-2021, 20:40.

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        No ja som zvedavy na tie dojazdy EV6, predsa len tam by to malo byt o poznanie lepsie ako u I5. Velmi ma EV6 prekvapila tym ako je poriesena vo vnutri a ako vypada z vonku... ale konecne tu su poriadne auta bez obmedzenia. Mal som napr. v piatok volno ale rodinu 400km na vychod, a nesiel som tam na otocku, lebo proste SOUL 30kW, cesta tam a naspat to je 11-12 hod... v pripade tychto EV to je 8 hod

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        hudino uvidime, ale az take zazraky v spotrebe by som necakal: hmotnost a opat o poznanie horcie cx oproti TM3 spravia svoje. Coldgate tam je stale, uvidime ake urovne.

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        mozeg, no dobre ale nemoze porovnavat uroven pohodlia v TM3 a v EV6... ide o to aby to na dialnici nezralo nezmyselne vela... ale mas pravdu treba pockat

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        hudino Inak Ioniq5 RWD pri KE-BA má celkom super spotrebu. To je potom druhá možnosť, ak niekto ako ja nepotrebuje AWD a tiež šialené výkony. Len chce to viac meraní a info o coldgate v poriadnej zime (jan/feb)

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        jj pockame, zhodnotime, premyslime, predame, kupime a obanujeme

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Zima ukaze realitu EV6, I5, TM Y a pod.
    • jeeff
      Member
      • Nov 2015
      • 192
      • lubos1519
      •   

      #6
      Chlapci mam z tejto diskusie ako Tesla investor radost, predaj 100.000 aut pre pozicovnu Hertz bude mat uplne rovnaky efekt na ludi ako to co tu citam. Proste si tu TM3 pozicaju na tyzden, vyskusaju a pochopia ;-)

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Ja jediné čo som pochopil, že to nie je auto pre mňa :-) Nedostatky čo som testoval pred 1.5 rokom sú tam stále, vôbec sa to neposúva ďalej ako by sa malo. Pritom majú možnosti z toho spraviť najlepšie auto. Ale sto ľudí sto chutí. 99 ľudí na Tesle a 1 ľuboš na nejakej EV6 :-) je stále win pre Teslu.
        Naposledy upravené nick81; 02-11-2021, 08:43.

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        Ak nebudu mat vysoku cenu na pozicovne kedze nedostali ziadnu zlavu na drahe Tesly. Obavam sa ze Ludia si skor zvolia lacnejsi spalovak. Zalezat bude aj ako spropaguju naklady prevadzky, ale kto nepojde vela km nevyvazia mu vyssiu dennu cenu.
        Mozno je niekde pes zakopany ze dostane Hertz na nich lacne Tesla-poistenie, alebo specialny tarif ci zdarna SCH namiesto zlavy pri kupe aut...

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        jeeff kazdy sme iny a kazdemu vyhovuje nejake auto. (Vacsina populacie soferov dokonca nic neriesi len sa chce dostat z bodu A do bodu B a jemu jedno na com) Ja napr. potrebujem to ze si do auta sadnem, zajazdim a oslovi ma: pohodlim a pocitom na volante. Aj znak na kapote spravi svoje. Napr. mne Mercedesy a BMW vozitka vobec nesedia, nemam ten pocit co potrebujem (napriektomu ze su to vynikajuce auta). KIA eNiro mi vyhovuje pocitom na volante ale uz nie komfortom, bola to volba z rozumu, value for money, a vnutorna spokojnost nie je napriektomu ze je to vyborne auto. Nenecham si ho 6 rokov ako to bolo v pripade VW Golf v Highline. A ano mozem sa tomu branit ako chcem ale evidentne skoncim pri Tesle (ci uz novej alebo jazdenej). A ak by nahodou praskli do TM3 SR+ 60kWh baterku bude to jasna volba, staci mi aj zadnokolka.
        Naposledy upravené mozeg; 02-11-2021, 10:16.

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 vies pls. zhrnut co ti vadilo na TM3 a nepohlo sa to nikam? Dik R

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        mozeg IONIQ 6 začína produkciu tento mesiac, 77.4kWh, skoro 600 km dojazd. Najbližšie roky sa to pekne utrasie

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 utrasie len za mna tym korejcom stale nieco chyba. Napr. auto za skoro 60litrov a stredova konzola vyzera hrozne a brutalne lacno. Foto tu: https://teslaclub.sk/node/70239?p=78595#post78595
        Naposledy upravené mozeg; 02-11-2021, 10:39.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 - sám tu roky nadávaš ako Kia nič nevylepší, myslíš že pri novom modeli to bude lepšie ? Techniku a jej možnosti už poznáme z testov I5 a EV6.

        "Najbližšie roky sa to pekne utrasie" - len keď my žijeme teraz a tu. Neustále čakať na niečo nové, to si ani nemusím auto kupovať ale len stále čakať ...
        Prvé testy budú po novom roku a spotreba nebude bohvieaká - lebo pri podobne veľkých SUV ten I5 neexceluje, takže optimalizácia ešte nebola urobená tak ako napr. znížil spotrebu časom eTron alebo ID. Preto myslím, že I6 ešte musí počkať na updaty. Tak ako I5 dali na trh aby prvých nachytali na menšiu baterku a v ďalšom roku sa víťazne prihlásia ako navýšili kapacitu na 77kWh.

        @mozeq - práve mi curgali poslal fotku, SR+ zvýšili dojazd o 43 km z 448 na 491 km. Takže SR+ má podľa WLTP väčší dojazd ako najúspornejší I5 s 19" RWD a bezvýbavou a o toľko km to mohli natiahnuť len väčšou baterkou.
        Naposledy upravené Miroslav Rojko; 02-11-2021, 11:03.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko Veď o nič nejde. Vždy je to o kompromisoch. Všetky značky. Teslu - sedan nechcem a TMY je drahé. Interiér mozeg sadni si do Y, tie plasty na stredovke (roleta) tiež vyzerajú dosť lacno, odkladanie mobilu tiež nič moc. Na dverách máš X materiálov, od imitácie dreva(plas), tvrdý plast, mäkký plast, alcantara, vnutro odkl. priehradky nejaký koberec, tiež to pôsobí všelijako na tú cenu. Ono je to jedno, treba si prejsť všetky autá a vybrať si komu čo vyhovuje. Univerzálne najlepšie neexistuje. Miro - EV6 RWD, coldgate už viem prepáčiť pri tých výkonoch, a navigácia zvykol som si bez. Ostatné veci sú ok.
        Naposledy upravené nick81; 02-11-2021, 11:46.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Ja mám sedany rád a do Y by som nešiel kvôli efektivite.
        Ale súhlasím s Tebou - dať 8000€ navyše za Y namiesto 3, kde je tá istá technika, len pár kíl plechu navyše s výrobnými nákladmi do 500€, je trocha veľký príplatok za miesto. Na druhú stranu len chceli osloviť pár nedočkavcov, čo dokážu priplatiť a po spustení Berlína rozmýšľam či zľavia trojku alebo ako budú robiť cenový rozdiel medzi 3 a Y, keďže Y bude výrazne lacnejšia.
    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1314
      •   

      #7
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Snímka obrazovky 2021-11-02 o 11.05.16.png
Videní:	951
Veľkosť:39,8 KB
ID:	78601
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Takze ak tam napchali 60kWh baterku tak u mna horuci kandidat na kupu a kupim ako nove nie jazdene. Pockame uvidime. Zaklad je dojst BA-LM a pod. a to uz s TC a paradnym cx om da lavou zadnou. Sedan mne vobec nevadi. Mne v Nirovi 64kWh baterka uplne vyhovuje a ak si vaymem ze TM3 dojde s 60kWh dalej ako Niro tak neni o com. KIA/Hyundai bude musiet riadne prehodnotit cenovu politiku.

        No ono to fakt vyzera ze to updatli a dodanie je az februar 2022, pred par dnami to bol este december a nizssi dojazd. Normalne sa tesim.
        Naposledy upravené mozeg; 02-11-2021, 12:24.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Ten LM myslíš ako SCH ? Lebo ako čerstvý užívateľ Tesly som na ceste viac používal UFC ako SCH a na Slovensu to asi bude podobné. Na SCH nabíja len 125kW, zatiaľ čo na UFC ešte pri 33% išlo 140kW a tiež u nás nabíjaš lacnejšie na UFC ako na SCH. Takže aj keby si nedošiel do LM, môžeš nabiť na napr. UFC v Žiline.
        Ďalšia vec - aj po Chorvátsku sú SCH umiestnené tak, že musíš zísť z diaľnice cez mýtnicu a niekde aj pár km ísť ďalej, kdežto Elen je na diaľničných odpočívadlách. Čo je lepšie ?

        Preto sa trocha čudujem, aká je pre niektorých tragédia, že Elon otvoril SCH pre ostatných, ale veď každý Teslák má možnosť používať všetky CCS stanice, takže aj keď bude SCH obsadené, je kde nabiť, nie je to ako pred 3 alebo viac rokmi, že SCH boli jediné rýchle ultranabíjačky. Trocha to môže hnevať tých s free SCH doživotne ale tých je menej a menej a keď si spočítajú servisné náklady na živenie starej Tesly, tiež to nebude free SCH.

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko ano myslel som SCH v LM. Ano v HR to chapem UFC su na tom lepsie ked su na dialnicnych odpocivadlach. Otvorenie siete vsak dost pomoze, spravi sa spravny mix a trh uz rozhodne kto kam bude chodit nabijat

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko To TMY LR akurát prešlo z BA (96%) do LM s 13%. Žilina je zbytočný odklon do mesta a zdržanie ak sú napr. zápchy. A z LM do KE (58% -> 12%). Je to ideálne v strede na tej trase, pri diaľnici, žiadne zdržania. Nabíjanie LM 13-58% bolo na 18 minút aj pri tých 125kW, čo je nič. Po 13-33% zabralo cca 8 minút, či máš 125 alebo 140, ušetria sa 2-3 minúty? Koľko vlastne stojí SCH pre SR, 0.3e/kwh?
        Ja to rozhorcenie ludi chapem, lebo zo Svedska sme isli na SR 2000km iba Ionity. Vypnes hlavu a ides po 1 sieti, ak by som mal v nemecku riesit ine stanice a ceny, uz by nas to dost zdrzalo aj financne by bolo viac. Pri takych strekach, ak by bolo nejake SCH zaplacane ne-Teslami, asi to Teslaka nastve. Hlavne ak sa spoliehas na SCH a nemas so sebou ine karty.
        Naposledy upravené nick81; 02-11-2021, 13:30.

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 kadial ste do LM sli cez ZA alebo BB?

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        mozeg cez ZA spat z Ke po r1. O pár dni bude článok s detailami, spotrebami a pod. Navigacia v BA davala povodne cez R1 - prichod 6%, a za TT sa preplanovalo cez ZA a odhad bol 17%.
        Naposledy upravené nick81; 02-11-2021, 16:17.

      • klikar
        klikar komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 0.36 eur/kWh na 250kW v3 SuC v Kosiciach

      • tommik
        tommik komentoval
        Upraviť komentár
        Ono zrejme tie SC už nebudú také WAU ako tomu bolo tak pred piatimi rokmi. Dneska keď chce človek vidieť nabíjať Teslu, tak ide k Lidlu na Trenčiansku alebo k Bille na Bajkalskú, tam je istota vždy. Detto ostatný víkend na HR diaľniciach...zatiaľ čo ja som si cuckal svojich 70+ kW do Kony na UFC, po mne došlý zúfalec s TMY sa pichol na 50kW ELEN. Sorry ale kvôli takémuto diaľkovému cestovaniu kupovať Teslu, no neviem...
        Ja mám proste Teslu zafixovanú ako rýchlo nabiť na SC a upalovať ďalej

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        Ja som tiez viac Tesiel videl na zadara nabkach ako na SCH. Presnejsie nevidel som ziadnu na SCH (LM a KE). Ale to bude mozno tym ze tak rychlo sa na SCH nabiju ze ich nestihne byt vidno. Alebo tak malo ich je/chodi na vychode. Ale to by som ich nevidel ani na tych zadara.
        A zvyknu aj na AC nabijat cakajuc kym sa DC50 uvolni zadarmo.
        Naposledy upravené Taur; 02-11-2021, 18:25.

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 super tesim sa na clanok. ono ist do LM cez Zilinu znamena oproti "juznej trase cez BB" spotrebovat o 5-10% viac z ukazovatela baterie. Mam to opakovane vyskusane na eNire v kazdom rocnom obdobi. Usek TN-ZA pri 130km/h je zabijak. v eNire to znamenalo ze klesne baterka o 10% navyse ako si auto mysli pri TN.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        mozeg Tesla v BA ukazovala cez R1 zostatok v LM 6% myslím, keď sme prešli TT, preplánovalo sa to cez ZA a zostatok išiel na 17%. Skôr tu asi išlo o čas. Pozerám fotky ... v BA cez R1 prísalo 283km / 2:53 / 10:43 / 6%, po preplanovaní 235+49,7, 10:45... What kvôli 2 minútam a 2km si vybralo R1 a pritom v prospech horšieho SOC 6 vs 17%. Zvláštne.

        Aha default to ešte chcelo zastaviť na SCH Kaskády, len to som mu ručne vyhodil. Tesláci, je toto konfigurovatelné? Lebo aj ABRP v default mi pre toto vadil, že si nechával veľké rezervy. Až kým som si nenastavil požadované SOC pre cieľ a medzi zástavky, tiež to chcelo každú chvíľu niekde stáť.

        Jednoznačne sa tam pýta ta podpora waypointov a alt.trás. Dať si košice a aspoň taký slider ako v ABRP kde si nasliduješ či chceš menej zástavok (pôjdeš napr na 8-12%).... alebo viac a kratších (napr. ak ideš s detmi).
        Naposledy upravené nick81; 03-11-2021, 10:10.
    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      #8
      Pôvodne zverejnené od Miroslav Rojko Pozrieť príspevky
      Vsetci tu mame podobny nazor na Teslu s jej pristupom ale udialo sa dost vylepseni poslednu dobu a vrelo Ti odporucam vymenit korejca. Po prvej dlhsej ceste buduci tyzden troska zhrniem pre a proti a konkretnejsie porovnania s Konou a preco som sa rozhodol tak ako som sa rozhodol, mozno to aj Tebe pomoze.
      Miro, uz si sice postupne nieco v reakciach popisal, no slubil si, ze urobis zhrnutie preco si sa rozhodol pre teslu, urcite to bude zaujimat viacerych.
      Naposledy upravené jux; 11-11-2021, 11:50.

      Komentár

      • mozeg
        Member
        • Dec 2015
        • 439
        •   

        #9
        Ahojte, Ja len ze 491km WLTP pre TM3 RWD 2022 je pri 19" kolesach ak si clovek prehodi na 18 aero tak mu to hodi na 510km :-)

        Komentár

        • mozeg
          Member
          • Dec 2015
          • 439
          •   

          #10
          Porovnanie verzii, nova 2021 s ostatnymi.
          https://youtu.be/RV3rv4d9qUg

          Komentár

          • temik.sk
            Member
            • Nov 2017
            • 44
            • artem25777
            •      

            #11
            ahojte mame tu niekoho ako ja SR+ Mic na LFP? ale este s 55kWh bateriou?

            Komentár


            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              ja mam.
          • temik.sk
            Member
            • Nov 2017
            • 44
            • artem25777
            •      

            #12
            jux super! Prosim pekne o info. kolko ma najazdenych KM a aktualny dojazd v aplikacii pri 100% nabiti?
            ​​​​​​​dakujem

            Komentár


            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Najazdene12 tis km od jula 2021, dojazd zistim, ked nabijem na 100%. Kolko mas ty km a v aplikacii indikovany dojazd pri 100 SoC?

              Zistil som, ze ani netreba mat nabite na 100, staci posunut limit nabitia na 100% a aplikacia ukaze indikovany dojazd - u mna 413km.
              Naposledy upravené jux; 06-12-2021, 14:00. Dôvod: Update.....
          • temik.sk
            Member
            • Nov 2017
            • 44
            • artem25777
            •      

            #13
            jux 20.000km a kleslo uz na 388-390km, nove ukazovalo 425-430km, 10% degradacia?

            Komentár


            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Kde je nejaky popis ako je to cislo vypocitane? Mozno su zohladnene aj ine parametre vratane teploty a ked je teraz zima je to vsetko inak.
              LFP by predsa mali mat mensiu degradaciu a tiez asi trojnasobnu zivotnost.
              Treba poguglit, ci to uz niekto exaktne meral. No asi je este skoro, LFP tesiel je zatial relativne malo.
              Naposledy upravené jux; 06-12-2021, 15:57.
          • Miroslav Rojko
            Senior Member
            • Nov 2016
            • 1314
            •   

            #14
            Dojazd je počítaný podľa spotreby, ktorú si Tesla určí normovanú (nie podľa normovanej EPA alebo WLTP) a navyše, túto spotrebu aj občas mení pre konkrétne autá.

            Takže ak Tesla zistila, že spotreba až tak nezodpovedala, mohla ju v softwarovom update zvýšiť a tým pádom Vám ukazuje menší dojazd a nie je to len degradáciou.

            Druhá vec je, že BMS nie je rovnako nakalibrovaná ako pri predchádzajúcom odpočte a to môže robiť až do niekoľkých percent dojazdu.

            Tiež mohla zmeniť veľkosť buffra, čo urobila napríklad v dnešných dňoch neprávoplatnom medializovanom spore o kapacitu 85 kWh batérii s výsledkom 14000€ pre každého dotknutého majiteľa.

            Napr. moja MIC LR 2021 mala pri kúpe 540 km dojazd, podľa WLTP v COC mala mať 580 km. Keď sledujem graf, spotreba zodpovedá jazde 90-kou a je pod 14 kWh/100km. Po prvých 5000 km mi dojazd neklesol ani o km.

            [priezvisko]@me.com

            Komentár

            • temik.sk
              Member
              • Nov 2017
              • 44
              • artem25777
              •      

              #15
              jux aku mas dlhodobu spotrebu?

              Komentár


              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                Ani to nesledujem, hlavne ze zerie velmi malo. Jazdi hlavne po dialnici a potom v kopcoch, takze dlhodoba spotreba nic moc nepovie. Zmenis trasy, zmeni sa spotreba.
            Pracuje...
            X