Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

TM3SR + 2021 LFP

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • temik.sk
    Member
    • Nov 2017
    • 44
    • artem25777
    •      

    #16
    Miroslav Rojko zaujimava teoria, avsak keby bola diagnostika ktora vycita presnu aktualnu kapacitu baterie a bufra hned by bolo jasne v com je problem.

    Komentár

    • temik.sk
      Member
      • Nov 2017
      • 44
      • artem25777
      •      

      #17
      jux mne islo o porovnanie dlhodobej spotreby tvojej aj mojej aby som vedel pouzit teoriu Mira Rojka. Pripadne mozno skor najst chybu ci nahodou moja tesla nezerie viac ako by mala co u tesiel zrejme byva napr. vadnym motorom alebo bms, softvare. na aute jazdi zena denne 50km len medzimiesto a po okreskach, kazde rano sa spusti precondition pred vyjazdom. auto teraz v zime vzdy pichnute na nabke aby precondition nebralo stavu z baterie. pripajam fotky spotreby a co ukazuje max dojazd pri plnom nabiti.
      Pripojené súbory
      Naposledy upravené temik.sk; 06-12-2021, 21:26.

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        jux nemas pri sebe apku, ze by si dal dojazd ? LFP sa robili s rovnakou kapacitou, tak by tie Vase dve auta mali byt porovnatelne.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        ved som to v tomto vlakne uz napisal 12 tis km, pri 100% pise 413km
    • mozeg
      Member
      • Dec 2015
      • 443
      •   

      #18
      No stress iz v minilosti to tu bolo postnute ze BMS tiez potrebuje vediet kapacitu full, potom niekde v polovici potom tusim pri 30 percentach a nule a hned cisla su ine. Okrem toho je Zima takze to supe hned dole. eNiro v zime kludne ukazuje o 50-100km menej ako v lete.

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Zimou to mne dole nejde, treba parkrat nabit do 100% a co najblizsie nule aby sa to skalibrovalo. V navode k Tesle LFP ma uputalo, ze sa ma minimalne kazde dva tyzdne nabit do 100%, inak bateria degraduje. Uplne naopak ako pri NMA a NMC.
    • mozeg
      Member
      • Dec 2015
      • 443
      •   

      #19
      Zoznam updatov 3 a Y pre MY 2022.

      There are several significant and important updates in the 2022 model year changes, some of which we don't yet know how will be implemented.

      Komentár

      • mozeg
        Member
        • Dec 2015
        • 443
        •   

        #20
        TM3 LFP 60kWh, cca 57kWh vyuzitelnej.
         

        Komentár

        • mozeg
          Member
          • Dec 2015
          • 443
          •   

          #21
          Ahojte, uzivatelia TM3 Sr+ resp po novom uz TM3 LFP, mozte pls. postnut dojazd v tomto zimnom obdobi. V BA uz vyzera ze zima konci 😀. Cas kupy sa blizi tak nech mam lepsiu predstavu porovnania old TM3 SR+ c/a TM3 LFP. Dakujem R

          Komentár


          • temik.sk
            temik.sk komentoval
            Upraviť komentár
            Servus, LFP 2020 bez tepelneho cerpadla. Vonkajsia teplota -5 a s nastavenym kurenim na 23, rychlostou 140km/h tich 200-210 km dojazd vychadza celkom presne

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            temik.sk to nevyzera uplne zle. TC tomu prida 20km, rychlost 120-130km/h opat cca 20km. Takze sa bavime o cca 250km dialnicnym tempom. uvidime co postne zvysok.

          • temik.sk
            temik.sk komentoval
            Upraviť komentár
            rad by som sa stretol s niekym kto ma LFP a porozpravat skusenosti, nieco aj vyskusat a porovnat co sa mi nezda na aute vyslovene v kombinacii s LFP bateriami

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            temik.sk ved kludne napis co sa ti nezda v tejto kombinacii.

          • Martin Olejňák
            Martin Olejňák komentoval
            Upraviť komentár
            Ahoj, mám TM3 SR+ 06/21(LFP s tep. čerpadlom). Na sviatky cesta BA - BJ a späť pri mínusových teplotách. Základ je mať zohriatu baterku, keď ideš na dialnicu. Pri jazde povolenými rýchlosťami máš potom okolo 300 km. Ale vôbec by som neriešil čistý dojazd, ale stratégiu počtu nabíjania na SuC resp. iných rýchlonabíjačkach t.j. viac "pitstopov" kratšie alebo menej a dlhšie.

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            Martin Olejňák dakujem za prispevok, dlhe cesty su pre mna klucove. Rozumiem tomu tak ze oproti eNiro ktore mame teraz usetrim cas hlavne na rychlosti cestovania 130kmh TM3 vs 115-120kmh eNiro a cas na nabijani 170kW TM3 vs 76kW eNIro. Strategia k nabijaniu je na SR pri ceste zo zapadu na vychod viac menej jasna: pri TM3: Leto Zastavka SCH v LM, Zima: zastavka ZV a LM, auto predohreje baterku takze coldgate nehrozi. S eNiro je to horsie vzhladom na coldgate a nemoznost prehriat baterku, zohreje ju pri 130kmh lenze to aj riadne zerie v Zime dve zastavky nutnost, co znamena 50min nabijania. V lete staci aj jedna zastavka-zalezi od pocasia. Stale vsak nie je mozne cestovat dilanicnou rychlostou.

          • Martin Olejňák
            Martin Olejňák komentoval
            Upraviť komentár
            V podstate si to zhrnul presne. S tým počtom nabíjaní som to ale myslel trochu inak. Hlavne v lete môžeš urobiť tiež 2 nabíjacie pauzy, kratšie a zato jazdiť rýchlejšie. Dajme tomu 140 km/h na tempomate. Časovo to vyjde na rovnako ale máš viac radosti z "pohybu" . Okrem toho nabíjaš rýchlejšie, keď máš nižší SoCh.

          • klikar
            klikar komentoval
            Upraviť komentár
            Casovo rovnako, financne a ekologicky horsie
        • Miroslav Rojko
          Senior Member
          • Nov 2016
          • 1191
          •      

          #22
          Najkonzistenčnejší výsledok - leto oproti zime - rozdiel len 10 minút pri 10 hodinách a 1000 km. Tomu sa hovorí poriešené rapidgate alebo coldgate. Na konci je komentár Bjorna ohľadom iných "prémiových" aj neprémiových značiek, ktoré majú hodinový alebo väčší rozdiel zimy oproti letu.
           
          [priezvisko]@me.com

          Komentár


          • Ľuboš Geleta
            Ľuboš Geleta komentoval
            Upraviť komentár
            Toto je fantastický výsledok. Aj dojazd 400 km v zimnom období pri 90 km/h je maximálne prekvapenie. To auto je takmer bezkonkurenčne efektívne a za tie peniaze reálne bez konkurencie.

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            Ľuboš Geleta presne tak.
        • Jiri GrandPa
          Senior Member
          • Dec 2016
          • 683
          • viera8131
          •      

          #23
          Pre tých čo sa neboja prečítať niečo na stránkach FB. Tá spotreba je až neuveriteľná.
          ja to iste s TM3 LR 2019 dam teraz horko ťažko pod 17 kWh/100 km. Ale fakt je že kurim na 23 stupňov.

          https://m.facebook.com/story.php?sto...78577405758653
          Naposledy upravené Jiri GrandPa; 07-02-2022, 07:30.

          Komentár


          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Vcera som isiel z LM a ked za Sverepcom neprsalo a bola sucha cesta, zresetoval som trip a 50 km po dialnici rychlostou 180 km/h = 26 kWh/100km. Ukazte mi ine auto s takouto spotrebou, tie nove platformy MEB a EGMP by to mali pri 120 km/h.
            Efektivita je tam pri kazdej rychlosti.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav Rojko Normálna hodnota na takéto Cx, ľahké auto a ten terén. S Nirom sme boli v sobotu 1100 km kolečko ako s Enyaq/EV6 a tiež Niro vôbec nezaostávalo ani voči 77kWh aku (spravím vyhodnotenie úsekov, aby som netrepal do vetra). Určite má TM3 SR+ zmysel, ak niekto nepotrebuje veľké auto a vyžaduje efektivitu. Veľmi dobre to Tesla "namiešala". U MEB a EGMP zatiaľ neexistuje tento typ auta.

            Ako celé MEB a EGMP rekuperuje horšie ako Niro... Ja tam vidím ešte dosť veľký priestor na optimalizácie aj pohonu aj HVAC.
            Treba počkať kým bude u konkurencie podobný, ľahký sedan a potom porovnávať.

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 ved to je to najsmutnejsie ci MEB ci eGMP 77kwh baterie a prejdu rovanku vzdialenost ako eNiro. Dovo na vymenu je potom len to nabijanie.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            mozeg Podobne sa tiež nedá zrovnávať TM3 SR+ s TMY LR. Zas treba byť trochu objektívny. Tie nové autá majú viac featuriek, nie len nabíjanie.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 Ak nemá konkurencia nič na diaľnice čo ponúknuť, tak si záujemcovia kúpia tam, kde to majú.

            Práveže čakať na kunkurenciu netreba, či niekto zakazuje VW alebo Hyundai/Kia urobiť poriadny sedan ? Jaj vlastne VW si urobil Taycan/eTron GT a kde majú tú efektivitu ?
            Je to len a len ich rozhodnutie alebo technická nevyspelosť, že neurobili sedan. Zákazník berie to, čo je pre neho najvhodnejšie. Mercedes urobil EQS, lebo nechce stratiť trh v najlepších prémiových sedanoch a urobil to lepšie. Asi sa poučili z EQC, ktoré efektivitou neoplývalo.

            Aj na Mercedesi je vidieť, že to chce len čas a dajú sa veci zlepšiť natoľko, že je to na chválu. Tesla teraz profituje zo skúseností z prevádzky a toho dlhého vývoja, kedy ostatní ešte len vydávali PR články ako to nebude dobré a EV neuspeje a oklamávali pri emisných testoch. Bohužiaľ kórejci našliapli parádne a čas im nepomohol.
            Naposledy upravené Miroslav Rojko; 07-02-2022, 10:26.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav Rojko Miro veď kľud, treba kúpiť TM3 a je to vybavené. Kto potrebuje veľký kufor, bude musieť robiť kompromisy. Tiež som zvyknutý na lepšie spotreby. EV6 mi napr. dosť sadlo (naj sedenie, matrixy, páči sa mi interiér), len je to zbytočne veľké. Takže počkám príp na EV4, a uvidím podľa parametrov, spotrieb. Príp. sa poobzerám po niečom inom. Netreba to tak stále prežívať. Príde Ioniq6, možno sa viac priblíži ku TM3. Je to jedno.
        • Ľuboš Geleta
          Member
          • May 2014
          • 477
          • lubos98970
          •   

          #24
          Mirko to sú extrémne dobré čísla aj keď je pravda že od LM je to mierne dole kopcom no nič to nemení na veci že tým smerom to asi v podobných číslach nedá žiadny elektromobil, okrem mojej Citigo-e 😁🤣🤣🤣🤣

          Komentár


          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Lietaš tam 180km/h so Citigo-e? :-)

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 Urcite lieta, ked ho naberie na kapotu svojej TM3 Miroslav Rojko

          • Ľuboš Geleta
            Ľuboš Geleta komentoval
            Upraviť komentár
            Presne tak, jedine keď ma niekto potlačí :-)
        • mozeg
          Member
          • Dec 2015
          • 443
          •   

          #25
          Len pre info, pri objednavke mi stale svieti dodanie maj 2022 ale zaroven mi ponukaju auta so skorsim datumom dodania. Asi zrusene objednavky alebo vyroba na sklad.

          Komentár


          • Ľuboš Geleta
            Ľuboš Geleta komentoval
            Upraviť komentár
            Mozeg - gratulujem k objednaniu TM3 LFP - pre mňa nová info a z tvojej strany perfektná voľba.

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            Ľuboš Geleta dakujem, verim ze je to ta spravna volba i ked rozhodovanie bolo tazke ale viac menej jednoznacne. Vyhrala bezstarostnost cestovanie, nizka spotreba, cestovna rychlost na dialniciach, LFP 60kWh baterka.

          • Martin Olejňák
            Martin Olejňák komentoval
            Upraviť komentár
            a kde si objednával, ak sa smiem spýtať?

          • Ľuboš Geleta
            Ľuboš Geleta komentoval
            Upraviť komentár
            Áno všetko čo píšeš sú dôvody prečo si jednoznačne kúpiť T3 LFP. Efektivita, dojazd, možnosť nabíjať do 100%, sieť Supercharger a mnoho iného, vysoký výkon, nadpriemerné zrýchlenie a viac ako konkurenčná cena vďaka spomenutým výhodám.

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            Martin Olejňák v DE

          • Martin Olejňák
            Martin Olejňák komentoval
            Upraviť komentár
            a ideš to auto prihlásiť na SK? ak áno, máš cenu z nemeckého konfigurátora?
        • mozeg
          Member
          • Dec 2015
          • 443
          •   

          #26
          Tak maly update posunuli mi dodanie z maja na oktober2022. Nie dobra sprava. eNiro sme predali uz. LOOLLL.

          Komentár

          • klikar
            Junior Member
            • Feb 2020
            • 16

            #27
            Ja som mal 21.3. havariu a odvtedy tiez cakam kym dostanem svoju Teslu naspat a spalovak som uz tiez predal takze som v podobnej situacii, cize bez auta. Vitaj v klube cakatelov na Teslu

            Komentár

            • Tommy188
              Junior Member
              • Jun 2022
              • 2

              #28
              Ahojte chcem sa podelit o moje skusenosti s TM3 SR+ LFP baterie. Kupil som nove v Norsku - kedze kamos tam zije tak som mal to stastie kupit novu za super cenu este v novembri 2021 - dodanie trvslo 2 mesiace bez problem.
              dlhodoba spotreba cca 15 000 km - 16 kwh/100km , jazdene celu zimu jar a teraz leto
              nejazdim nijak usporne, klima leto v zime kurim
              po dialnici 130 km pri vonkajsej teplote 35 stupnov a klima nastavena na 22 stupnov - tam spotreba vybene aj na 20 kwh
              Dojazd nazaciatku 425 km - po 8 mesiacoch a 15 tisic km klesol na 407 km
              Mate niekto dalsi skusenosti so svojou TM3 ?

              Komentár

              • temik.sk
                Member
                • Nov 2017
                • 44
                • artem25777
                •      

                #29
                po roku a pol 30.000 km dojazd 391, taktiez LFP

                Komentár

                • Jiri GrandPa
                  Senior Member
                  • Dec 2016
                  • 683
                  • viera8131
                  •      

                  #30
                  Vratim sa k tejto teme zalozenej Julom, nech mu je zem lahka...

                  Pani co mate LFP baterie - ako je to s rychlostou nabijania medzi 80-100% SOC? Je to sice pekne, ze baterii nevadi nabijanie do 100%, cim sa v porovnani s NCA vylepsuje jej vyuzitenost v realnej prevadzke, ale akym vykonom to tlaci na Superchargeri do tych vysokych SOC?

                  Komentár


                  • stopo
                    stopo komentoval
                    Upraviť komentár
                    Mne pri 90% este islo 44kw a pri 95% islo 23kw. Mam tu novu 60kwh bateriu. Ale zatial iba raz som nabijal na DC do takychto %, inak nabijam max 80%. Kedze viac mi nebolo treba.
                Pracuje...
                X