Miroslav Rojko zaujimava teoria, avsak keby bola diagnostika ktora vycita presnu aktualnu kapacitu baterie a bufra hned by bolo jasne v com je problem.
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
TM3SR + 2021 LFP
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
jux mne islo o porovnanie dlhodobej spotreby tvojej aj mojej aby som vedel pouzit teoriu Mira Rojka. Pripadne mozno skor najst chybu ci nahodou moja tesla nezerie viac ako by mala co u tesiel zrejme byva napr. vadnym motorom alebo bms, softvare. na aute jazdi zena denne 50km len medzimiesto a po okreskach, kazde rano sa spusti precondition pred vyjazdom. auto teraz v zime vzdy pichnute na nabke aby precondition nebralo stavu z baterie. pripajam fotky spotreby a co ukazuje max dojazd pri plnom nabiti.Naposledy upravené temik.sk; 06-12-2021, 21:26.
Komentár
-
jux nemas pri sebe apku, ze by si dal dojazd ? LFP sa robili s rovnakou kapacitou, tak by tie Vase dve auta mali byt porovnatelne.
-
-
No stress iz v minilosti to tu bolo postnute ze BMS tiez potrebuje vediet kapacitu full, potom niekde v polovici potom tusim pri 30 percentach a nule a hned cisla su ine. Okrem toho je Zima takze to supe hned dole. eNiro v zime kludne ukazuje o 50-100km menej ako v lete.
Komentár
-
Ahojte, uzivatelia TM3 Sr+ resp po novom uz TM3 LFP, mozte pls. postnut dojazd v tomto zimnom obdobi. V BA uz vyzera ze zima konci 😀. Cas kupy sa blizi tak nech mam lepsiu predstavu porovnania old TM3 SR+ c/a TM3 LFP. Dakujem R
- Likes 1
Komentár
-
Ahoj, mám TM3 SR+ 06/21(LFP s tep. čerpadlom). Na sviatky cesta BA - BJ a späť pri mínusových teplotách. Základ je mať zohriatu baterku, keď ideš na dialnicu. Pri jazde povolenými rýchlosťami máš potom okolo 300 km. Ale vôbec by som neriešil čistý dojazd, ale stratégiu počtu nabíjania na SuC resp. iných rýchlonabíjačkach t.j. viac "pitstopov" kratšie alebo menej a dlhšie.
-
Martin Olejňák dakujem za prispevok, dlhe cesty su pre mna klucove. Rozumiem tomu tak ze oproti eNiro ktore mame teraz usetrim cas hlavne na rychlosti cestovania 130kmh TM3 vs 115-120kmh eNiro a cas na nabijani 170kW TM3 vs 76kW eNIro. Strategia k nabijaniu je na SR pri ceste zo zapadu na vychod viac menej jasna: pri TM3: Leto Zastavka SCH v LM, Zima: zastavka ZV a LM, auto predohreje baterku takze coldgate nehrozi. S eNiro je to horsie vzhladom na coldgate a nemoznost prehriat baterku, zohreje ju pri 130kmh lenze to aj riadne zerie v Zime dve zastavky nutnost, co znamena 50min nabijania. V lete staci aj jedna zastavka-zalezi od pocasia. Stale vsak nie je mozne cestovat dilanicnou rychlostou.
-
V podstate si to zhrnul presne. S tým počtom nabíjaní som to ale myslel trochu inak. Hlavne v lete môžeš urobiť tiež 2 nabíjacie pauzy, kratšie a zato jazdiť rýchlejšie. Dajme tomu 140 km/h na tempomate. Časovo to vyjde na rovnako ale máš viac radosti z "pohybu". Okrem toho nabíjaš rýchlejšie, keď máš nižší SoCh.
-
Najkonzistenčnejší výsledok - leto oproti zime - rozdiel len 10 minút pri 10 hodinách a 1000 km. Tomu sa hovorí poriešené rapidgate alebo coldgate. Na konci je komentár Bjorna ohľadom iných "prémiových" aj neprémiových značiek, ktoré majú hodinový alebo väčší rozdiel zimy oproti letu.Get 30 day free Premium trial on ABRP by using referral code "Teslabjorn":https://abetterrouteplanner.com/ref/teslabjornGet 20 % discount (also works on disc...[priezvisko]@me.com
- Likes 2
Komentár
-
Pre tých čo sa neboja prečítať niečo na stránkach FB. Tá spotreba je až neuveriteľná.
ja to iste s TM3 LR 2019 dam teraz horko ťažko pod 17 kWh/100 km. Ale fakt je že kurim na 23 stupňov.
https://m.facebook.com/story.php?sto...78577405758653Naposledy upravené Jiri GrandPa; 07-02-2022, 07:30.
Komentár
-
Vcera som isiel z LM a ked za Sverepcom neprsalo a bola sucha cesta, zresetoval som trip a 50 km po dialnici rychlostou 180 km/h = 26 kWh/100km. Ukazte mi ine auto s takouto spotrebou, tie nove platformy MEB a EGMP by to mali pri 120 km/h.
Efektivita je tam pri kazdej rychlosti.
-
Miroslav Rojko Normálna hodnota na takéto Cx, ľahké auto a ten terén. S Nirom sme boli v sobotu 1100 km kolečko ako s Enyaq/EV6 a tiež Niro vôbec nezaostávalo ani voči 77kWh aku (spravím vyhodnotenie úsekov, aby som netrepal do vetra). Určite má TM3 SR+ zmysel, ak niekto nepotrebuje veľké auto a vyžaduje efektivitu. Veľmi dobre to Tesla "namiešala". U MEB a EGMP zatiaľ neexistuje tento typ auta.
Ako celé MEB a EGMP rekuperuje horšie ako Niro... Ja tam vidím ešte dosť veľký priestor na optimalizácie aj pohonu aj HVAC.
Treba počkať kým bude u konkurencie podobný, ľahký sedan a potom porovnávať.
-
nick81 Ak nemá konkurencia nič na diaľnice čo ponúknuť, tak si záujemcovia kúpia tam, kde to majú.
Práveže čakať na kunkurenciu netreba, či niekto zakazuje VW alebo Hyundai/Kia urobiť poriadny sedan ? Jaj vlastne VW si urobil Taycan/eTron GT a kde majú tú efektivitu ?
Je to len a len ich rozhodnutie alebo technická nevyspelosť, že neurobili sedan. Zákazník berie to, čo je pre neho najvhodnejšie. Mercedes urobil EQS, lebo nechce stratiť trh v najlepších prémiových sedanoch a urobil to lepšie. Asi sa poučili z EQC, ktoré efektivitou neoplývalo.
Aj na Mercedesi je vidieť, že to chce len čas a dajú sa veci zlepšiť natoľko, že je to na chválu. Tesla teraz profituje zo skúseností z prevádzky a toho dlhého vývoja, kedy ostatní ešte len vydávali PR články ako to nebude dobré a EV neuspeje a oklamávali pri emisných testoch. Bohužiaľ kórejci našliapli parádne a čas im nepomohol.Naposledy upravené Miroslav Rojko; 07-02-2022, 10:26.
-
Miroslav Rojko Miro veď kľud, treba kúpiť TM3 a je to vybavené. Kto potrebuje veľký kufor, bude musieť robiť kompromisy. Tiež som zvyknutý na lepšie spotreby. EV6 mi napr. dosť sadlo (naj sedenie, matrixy, páči sa mi interiér), len je to zbytočne veľké. Takže počkám príp na EV4, a uvidím podľa parametrov, spotrieb. Príp. sa poobzerám po niečom inom. Netreba to tak stále prežívať. Príde Ioniq6, možno sa viac priblíži ku TM3. Je to jedno.
-
-
Len pre info, pri objednavke mi stale svieti dodanie maj 2022 ale zaroven mi ponukaju auta so skorsim datumom dodania. Asi zrusene objednavky alebo vyroba na sklad.
Komentár
-
Mozeg - gratulujem k objednaniu TM3 LFP - pre mňa nová info a z tvojej strany perfektná voľba.
-
Ľuboš Geleta dakujem, verim ze je to ta spravna volba i ked rozhodovanie bolo tazke ale viac menej jednoznacne. Vyhrala bezstarostnost cestovanie, nizka spotreba, cestovna rychlost na dialniciach, LFP 60kWh baterka.
-
a kde si objednával, ak sa smiem spýtať?
-
Áno všetko čo píšeš sú dôvody prečo si jednoznačne kúpiť T3 LFP. Efektivita, dojazd, možnosť nabíjať do 100%, sieť Supercharger a mnoho iného, vysoký výkon, nadpriemerné zrýchlenie a viac ako konkurenčná cena vďaka spomenutým výhodám.
-
a ideš to auto prihlásiť na SK? ak áno, máš cenu z nemeckého konfigurátora?
-
-
Ahojte chcem sa podelit o moje skusenosti s TM3 SR+ LFP baterie. Kupil som nove v Norsku - kedze kamos tam zije tak som mal to stastie kupit novu za super cenu este v novembri 2021 - dodanie trvslo 2 mesiace bez problem.
dlhodoba spotreba cca 15 000 km - 16 kwh/100km , jazdene celu zimu jar a teraz leto
nejazdim nijak usporne, klima leto v zime kurim
po dialnici 130 km pri vonkajsej teplote 35 stupnov a klima nastavena na 22 stupnov - tam spotreba vybene aj na 20 kwh
Dojazd nazaciatku 425 km - po 8 mesiacoch a 15 tisic km klesol na 407 km
Mate niekto dalsi skusenosti so svojou TM3 ?
1 Bild
Komentár
-
Vratim sa k tejto teme zalozenej Julom, nech mu je zem lahka...
Pani co mate LFP baterie - ako je to s rychlostou nabijania medzi 80-100% SOC? Je to sice pekne, ze baterii nevadi nabijanie do 100%, cim sa v porovnani s NCA vylepsuje jej vyuzitenost v realnej prevadzke, ale akym vykonom to tlaci na Superchargeri do tych vysokych SOC?
Komentár
Komentár