Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Posledny argument proti kupe elektroauta

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • nemo
    Member
    • Oct 2015
    • 457
    •      

    Posledny argument proti kupe elektroauta

    Posledny argument proti kupe elektroauta (natankujem do 5 minut) prestal platit:
  • milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 679
    •   

    #2
    tak vieme, ze toto je trochu pritiahnute za vlasy - nie bezna situacia. Ale dobre sa na to pozera, kym sa nase auta pekne v garazi v noci nabiju do plna

    Komentár


    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      Naozaj si myslíš, že každý na Slovensku má garáž s elektrikou? Preboha, prečo ste niektorí z vás takí extrémisti?

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      tentokrat suhlasim s 1fisker. Vacsina ludi na Slovensku tu garaz nema

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      1fisker nevedel som, ze elektrinu mame iba v garazi. Tebe clovek fakt nevyhovie ziadnym prispevkom. Konstatoval som realitu vacsiny z nas, tak nechapem co je zasa zle.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Kdeze, vsetci mame garaz s FVE na streche kde v jednom rohu je wallbox, v druhom minirafinerka, v tretom vyroba vodika, v stvrtom plnicka plynu, lebo ved ktovie ake auto tam zaparkujem.

      Ale inak musim povedat ze na pumpe casto je nejake auto ci dva predo mnou na potrebnom stojane, tazke to tankovanie je malokedy 5min aj ked sa ponahlam a nijak nezdrzujem (wckom, umyvanim okien/svetiel, dofukovanim), skor 2-3x 5min ba aj viac. A to cakanie na stojan nikto nerata do tankovania.

      Takze ak dospejeme k stavu pri dialkovych nabkach ze za 20min nabijem na 4-500km (co uz pri 350kw sa da) a budu na nich wc, stierky, dofukovace ... tak sa na cestach s EV nezdrzim o nic viac ako so spalovakom.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Taur a keď bude obsadená nabíjačka 2 autami pred tebou tak to nebude 2-3x 5 min ale 2-3x 20min v tom lepšom prípade

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      S garazami to bude asi pol na pol. Podla statistik zhruba polovica ludi byva v RD a polovica v bytoch. Ale nie kazdy RD ma garaz, alebo nie kazdy ho vyuziva pre auto. Surodenci maju v garazach vsetko mozne len nie auta, to je tak ked niekto postavi dom bez skladu/kolne/pivnice/dielne...
      Ale na druhej strane cast bytov ma garaz. Ja som mal k polovici bytov aj garaz s ele., teraz prave nemam ked by sa zisiel k BEV .
      A zasa nie vsetky garaze su s ele.
      Cize mozme zostat pri tom ze polovica byvani ma garaz a moze nabijat doma a ze ani jednych nieje vacsina .

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Catchcash K tomu vzhladom na pocet EV mame este daleko. Zatial mi to vychadza ze castejsie som prisiel k volnej nabke, ako k volnemu stojanu na pumpe. A so Zoe mam moznost zatial nabijat slusne na AC kym sa DC uvolni. Okrem tych blbych ejoin kde su len DC bez AC . Takto som musel ist prec v RS, neviem ako k tomu napadu prisli v ejoine, to je ta AC cast nabky tak draha, alebo co ich k tomu vedie?

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Taur vidis ja si napríklad nepamatam kedy som nenašiel voľný stojan na pumpe

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 - väčšiny z nás? To je čo? Kto?

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Takze polovica obyvatelstva nemoze mat ziadny problem s nabijanim.
      Garaz nie je podmienkou, Ak mas dom, staci zasuvka na stene domu, ci na stlpiku na parkovacom mieste, alebo na plote. pre mensie BEV staci aj jednofazova.
      Nove bytove domy maju garazove statia, do ktorych nie je problem dotiahnut 16A trojfaz z napajania bytu. Ak by bol strach z pretazenia, tak si treba zaobstarat wallbox s dymanickym riadenim nabijania podla zataze ( najlepsie Mirove riesenie open EVSE). Kedze nabijam vecsinou v noci, tak nemam ziadne dynamicke riadenie a kludne nabijam 3 elektromobily naraz pri 25A/3f hlavnom istici, za 4 roky som ho nikdy nepretazil.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      A kto býva v paneláku si natiahne kábel z okna a hotovo

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Catchcash Si prenajme garaz, alebo si potiahne draty z pivnice a spravi zasuvku/wallbox na panelaku, alebo na stlpik. Alebo si potiahne z lampy, najlepsie nacierno a bude nabijat zadara, ako poznam slovac.

    • Ivan91
      Ivan91 komentoval
      Upraviť komentár
      mne sa uz stala situacia kedy som musel cakal 40 minut na uvolnenie nabijacky a dalsich 40 na nabitie.. 80 min "tankovanie" je fakt luxus... :-/

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      @ Taur, ked mas byt na urovni zeme a parkujes meter od steny, tak co ti brani pridat jednu 16A vypinatelnu 1f zasuvku do tvojej bytovej instalacie zvonku na stenu domu a nabijat v noci hoci len 10A. Pri tvojom najazde to bohate staci. Dlhsie trasy aj tak musis nabijat na verejnych.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      jux nie vsade je dovolene davat na vonkajsiu fasadu co chces a ako chces

    • palo47
      palo47 komentoval
      Upraviť komentár
      Na Slovensku je je ešte stále možné všeličo čo nezodpovedá normám. Všetko OK pokial sa niečo nestane. Ale pokial nie sú námietky spolubývajúcich, tak by sa to zväčša malo dať aj korektne a s východiskovou revíziou a prúdový chránič výrazne minimalizuje riziko úrazu (deti).
      Nabíjanie v mieste bydliska je podstatné u PHEV. Ak nie je možnosť nabítsť v práci, tak bez každonočneho dobíjania stráca PHEV zmysel.

      Ja si spominam, ze keď sme postavili pri našom paneláku radové garáže, ktore boli kvoli nemožnosti dohody bez elektriny, tak som si natiahol zo 4. poschodia ku garáži 50 m plotového drôtu 4 mm a naň som zavesil obyčajný gumový kábel. Roky som to tak mal a žiadna námietka. Ale keď som to demontoval, tak bolo vidieť, že UV žiarenie už riadne zdegradovalo gumu- množstvo prasklín. Takýto extém by už asi v dnešnej dobe neprešiel.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      palo47 to je prave ten problem ze vacsinou susedia ti nedovolia nic (cest vynimkam). Vsetci co chodia na domove schodze vedia o com hovorim

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      jux Som v najme, nehnutelnost nieje moja a este neviem ako dlho sa tu zdrzim, tak sa mi to neoplati vyjednavat to s majitelom alebo investovat do cudzieho. A ja nemam problem nabijat na verejnych, idealne popri parkovani (so Zoe s 22kw je to aj na AC razdva). A kym su verejne lacnejsie ako doma nic ma netlaci do domaceho nabijania.
  • palo47
    Member
    • Jan 2020
    • 64

    #3
    jux Je to pekné ale tá polovica ja podľa mňa prehnaná. Koľko ľudí si môže dovoliť bývanie v modernom bytovom dome s garážovým stánim? Možno sa však mýlim, asi by mali byť dostupné vhodné údaje na štatistickom úrade.
    Ja spôsob nabíjania považujem za kľúčové pri rozhodovaní každého racionálne uvažujúceho kupca nového automobilu (nepočítam nadšencov elektomobility). Stále viac ľudí berie automobil len ako spotrebnú vec, ktorá mu má len slúžiť s podľa možností s čim menšimi komplikáciami. Ja ale medzi nich nepatrim (stará škola).
    Ale určite len málo ľudie vie ako jednoducho sa dá nabíjať ak sú k tomu vhodné podmienky.
    Naposledy upravené palo47; 25-09-2021, 21:54.

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      palo47 Kto si planuje kupit elektromobil, ten sa urcite informuje o sposoboch nabijania. Uz som tak vyskolil viacerych. Pre tych co ku mne pridu elektromobilom mam nabijaci kabel s 10m kablom, takze nabiajt sa da aj ked elektromobil stoji na verejnej komunikacii pred mojou garazou.
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1325
    •      

    #4
    Tu je statistika, kde ludiana SK byvaju.

    T.j.na SK polovica ludi byva v samostatne stojacich domoch, dvojdomoch ci radovej zastavbe. Ked k tomu priratas obyvatelov bytov co maju garaz, alebo vlastny parkovaci box, tak nabijat bez problemov moze s bohatou rezervou viac ako 50%. obyvatelov Slovenska.

    Komentár


    • palo47
      palo47 komentoval
      Upraviť komentár
      Pekná štatistika. Len asi by s nej bolo potrebne vylúčit cigánske osady kde by asi aj ďaľšia 10 A prípojka mohla byť vážny problém. Ďalej množstvo domov v malých vymierajúcicich dedinách kde žijú starí ľudia ktorí s veľkou pravdepodobnosti nikdy nemali alebo už nemajú vodičak.
      Ale ako som už uviedol všeobecne sa ale nevie, že bežné nabíjanie aj u tých ktorí majú samostatné sídlo je jednoduchá vec.
      Ja osobne pochybujem že tých reálnych možností by mohlo byť až 50%. Ale je to len istá miera “kvalifikovaného” odhadu bodaj by som sa mylil.
      Skúsme urobiť na tomto webe anketu o tom koľkí majitelia BEV PHV nabíjajú doma hoci vypovedacia hodnota nemusí byť relevantná, Mnohí si BEV kúpili aj preto, že môžu nabíjať v mieste bývania.
      Naposledy upravené palo47; 26-09-2021, 08:02.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      palo47 Ved preto zostavame nohami na zemi pri 50%, lebo tie domy bez co si spominal vyvazia byty s dostupnym garazom. Nielen nove bytove komplexy maju to moderne statie, alebo podzemne garaze, ale pri kope starych panelaklov vratane sidlisk su radove garaze a potom je spusta tych malych bytoviek s 6 bytmi kde dole su 4 garaze,. Aj teraz v takej byvam, ale som v tej tretine co nema garaz
      Napriek tomu ze namam moznost doma nabijat som si BEV kupil a v pohode vystacim s verejnymi nabkami pri najazde 3-4000km mesacne. Dokonca nemam ani verejnu nabku v blizkosti bytu do 15min chodze a aj tak sa to da zvladat.
      Ale keby bolo ozaj na verejnych zle (draho, rady ...), tak nabijem z okna, kedze som na urovni zeme a parkujem meter pred oknom.
  • nemo
    Member
    • Oct 2015
    • 457
    •      

    #5

    Slovensku hrozí kolaps zásobovania, chýbajú státisíce vodičov

    Komentár


    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Tak sa presunie nakladna doprava spat na zeleznice. problem solved Alebo prestaneme nase jablka vyvazat a potom pre nas dovazat z polska...

    • Marcel Pavlík
      Marcel Pavlík komentoval
      Upraviť komentár
      státisíce!

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Jasne ved najmenej kazdy stvrty ak nie treti slovak by mal robit sofera. Ak zahrnieme aj zeny tak len kazdy piaty.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      A vydajna tovaru aj potravin bude rovno na zeleznicnej stanici, tak? 🙈 esteze mame Slovensko tak husto pretkane zeleznicnymi tratami

    • Marcel Pavlík
      Marcel Pavlík komentoval
      Upraviť komentár
      čítal ste niekto rten článok - sk dopravcovia píšu o odchodoch vodičov a šoférov do zahraničia, konkrétne GB ... a v inom článku je zasa o tom, že v GB po brexite nemajú vodičov z východu, mala ich údajne vyhnať zákonná úprava.
      vyberte si.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Marcel Pavlík Britania teraz vydala/ma vydavat nejake mimoriadne povolenia na pracu prave pre vodicov nakladnych aut a inych chybajucich pracovnikov. Mozno utekaju kvoli tomu, ze tam uvolnili podmienky, a v zasade to nemusi uplne odporovat textu v clanku 🤷‍♂️ Ak sa k tomu pritrafi nestastna formulacia…

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo ja som cital ze povolili 5000 ludom za nejakych vyhodnych podmienok z EU ale ze sa im na to zvazy kamionistov vyprdli s tym ze nech si to pekne vyzeru co vymysleli Ktovie kde je pravda...

    • Marcel Pavlík
      Marcel Pavlík komentoval
      Upraviť komentár
      ctrl c/v z i-dnes
      Britský vicepremiér Dominic Raab přišel na nápad, jak doplnit chybějící řidiče cisteren, kvůli nimž je v zemi ochromeno zásobování pohonnými hmotami. Odmítl návrh opozičních labouristů na udělení mimořádných víz pracovníkům z EU a uvedl, že by šlo využít lidí ve výkonu trestu.
      Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranic...ahranicni_remy
Pracuje...
X