Popri tom nabijaní na HR odpočívadlách ma tak napadlo...mal som dojem, že 90% nabíjačiek na odpočívadlách je umiestnených v jednosmerkách so šikmým stánim. Ako to riešite tí, ktorí máte porty dakde na zadnom blatniku alebo narazníku, pokiaľ nechcete v jednosmerke jazdiť v protismere?
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Chorvátsko elektromobilom, dá sa? Áno, ale...
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Tak, máme za sebou prvé tohtoročné Chorvátsko s Konou. V pláne bola Punta Ostro no vydalo len po Dubrovnik.
Cesty:
A4 - viacero obmedzení. Ťahajú sa nové koberce tak snáď na sezónu to budú mať už hotové.
A1 - jediné obmedzenie na moste pred Karlovacom v smere na Zahreb zúženie do jedného pruhu. Inak bez problémov.
Most na Pelješac by mal byť hotový v júni, čo by mohlo byť reálne. Horšie to už ale vidím s privádzačmi k nemu a to hlavne z juhu. Ale možno prekvapia.
Nepotešila 2 hodinová kolóna pri ceste späť na HR/HU hraniciach
Nabíjanie:
Zrejme aj vzhľadom na ročnú dobu nebol na diaľniciach problém s obsadenou nabkou.
Využíval som siete Elen, Mol a HR Telekom.
U Elen si treba zvyknúť, že každé spustenie DC je spojené so zablokovaním sumy cca 55€ na karte. Pri AC je to cca 35€. Navyše spustenie nabíjania sa tvári ako platba cez internet a ja som ho trebárs musel autorizovať v mobil bankingu. Trocha to zdržuje ale dá sa zvyknúť.
No a samozrejme tiež nabíjanie popri nákupoch (Konzum, Kaufland, Lidl).
Všeho všudy treba počítať na nabíjanie cca 30€ na otočenie BA>Dubrovnik, pokiaľ človek nie je úplne obrezaný.
Služby:
V zásade platí, že čím väčšie mesto, tým horšie a drahšie služby. Ak máte v obľube točené, tak skôr ho dostanete v zapadnutej dedinke ako v meste lebo "nie je sezóna".
Na dvojchodovú večeru s nápojmi pre dve osoby si aj v malom mestečku treba vyčleniť aspoň 70€ ale to už bolo myslím minulý rok.
Za pár dní si človek dostatočne oddýchne od nosenia respíkov a modrožltej kombinácie. Nič z tohto za našimi hranicami absolútne neriešia.
Komentár
-
nikto ta nenuti nosit "respik" a modrozltu kombinaciu
-
dango Aktualne nariadenie u nas ho nuti:
Povinnosť nosiť rúška a respirátory
Platnosť nariadenia od: 6. apríla 2022
Platnosť nariadenia do: odvolania
Všetkým osobám sa nariaďuje riadne prekrytie horných dýchacích ciest (nos a ústa) použitím respirátora na verejnosti vo všetkých priestoroch interiérov budov, prostriedkoch verejnej dopravy, taxislužbách alebo inej preprave s osobami, ktoré nie sú členmi spoločnej domácnosti
Všetkým osobám na verejnosti v exteriéroch na hromadných podujatiach sa nariaďuje riadne prekrytie horných dýchacích ciest (nos a ústa) použitím respirátora.
-
Od zajtra uz nie A aj doteraz to bolo dost vlazne, v nakupnych centrach, aspon teda v BA, bezne vela ludi bez respiratora a nikto si ich nevsima. Predavacky v obchodoch to tiez vacsinou davaju na Magiana - respirator spusteny na ustach a frnak volny 😁
-
To nabíjanie obojsmerne na elen bolo len 30€ ? Inak na Elen podľa aplikácie funguje ZSE roaming, podľa sadzieb som myslel, že sa oplatí dať hodinu za 21€ bez dane a bude to menej. Koľko kWh bolo v tých 30 € ?
-
Miroslav Rojko 30€ ma stálo nabíjanie komplet za celý trip ale, ako píšem, s využitím Elen, Mol, HR Telekom, Konzum, Kaufland, Lidl.
Čisto s Elen by tá cesta bola x-násobne viac. Bez úseku BA>Goričan som to mal 1 700km pri priemernej spotrebe nech je 18 kWh/100km a priemernej cene na Elen 3 HRK/0,40Eur za kWh by to bolo za nejakých 120 Eur. To je pri cene 1,7 Eur/liter fosílneho paliva ekvivalent spotreby 4,2 l/100km.
head Ja som slabý rusofil, veď ja ani nemám zavedený plyn, cez ktorý by som tu ich operáciu priamo a pravidelne podporoval.
-
Tento rok sa chystáme koncom augusta na plachetnicu a chcem to prvý krát vyskúšať elektromobilom tak som zvedavý ako to bude v sezóne, či nebudú obsadené tie Elenky na odpočívadlách. Primárne budem plánovat superchargre ale elenacke na odpočívadlách sú komfortne že netreba zbiehať z diaľnice. Ale na TSC je výhoda viacerých stojanov.
V marine je Ac free nabíjačka čo je super ze pred odchodom sa dá pekne nabiť na 100%. V Splite je nejaká Lidl/ Kaufland nabíjačka? Budeme potrebovať spraviť väčší nákup pred plavbou tak by som aj rovno nabil 😁 .
Vyhody na diaľničných poplatkoch asi nič nové ze?
-
LacoJ kedze ides na plachetnicu predpokladam ze mate check-in v sobotu. To je na cestach hlavny trefik. Dovolim si tvrdit ze urcite natrafis aj na obsadeny ELEN na odpocivadle, chod preto s rezervou. Ja som siel minuly rok v nedelu a ak by sme prisli k ELEN na hraniciach s HR (z HU) o 5 min neskor uz by tam nabijala i3. Fast chargre od ELENU na odpocivadla boli zvacsa volne, 50kW boli vsak obsadene cim blizsie clovek siel k moru. My sme nabijali na hraniciach a potom v Karlovaci (mimochodom tam je aj SCH). Toto leto pojdeme na TM3 a urcite vyuzijeme SCH. Spat minuly rok sme sli v Piatok a rovnako cim blizsie Chargre k moru tym viac obsadene.
-
máme check - in v sobotu, ale pred tým ideme ešte pár dni Slovínsko na hory, tak to bude rozdelené trochu a niekde po ceste nabijeme ale naspäť pôjdeme v sobotu, ale tým že sa neponáhľa človek tak je to v pohode. Najhoršie je že nabíjačky sú vyťažené najviac cez leto a zvyšok roka sú asi voľnejšie
-
-
Len pre info. V koncernovej KiaCharge, pri filtry bezplatne pribudlo v Chorvátsku viacero bezplatných DC lokácií. Pre mesiacom bol iba Záhreb a jedna nová neďaleko.
Neviem či to vyberajú náhodne, lebo sú od rôznych operátorov. Asi to bude platiť pre všetky DCS karty, pozrite si vždy pred cestou čo je aktuálne.
Takto ideme v sobotu na Pag https://abetterrouteplanner.com/?pla...2-b5ba2118538f
V HU na Ionity (0.29e/kwh, alternatívne sa dá použiť ZSE roaming 25e/hod.). A potom tie 2 bezplatné cez KiaCharge (na poslednej dotlačíme viac, aby sme mali rezervu v ciely). Nechcem nabíjať v mieste ubytka. Ak sa niečo pokašle, tak platené ELEN/MolPlugee apky.
Naposledy upravené nick81; 15-06-2022, 21:37.
Komentár
-
Ten abrp odkaz neotvara trasu
Doplnam: na desktope otvára ale ak je nainštalovaná apka v mobile/tablete tak otvorí apku a trasu nieNaposledy upravené Miroslav Rojko; 16-06-2022, 09:14.
-
Pridám upresnenie s tým kiacharge zadarmo. Ak je v tej ikone v mapke viď obr. otázník, moc sa na to nespoliehajte. Nabíjali sme na Goričan ELEN, tak plánovaná free vlna veľmi nevyšla. Počas jazdy takto free s otáznikom pribudlo odpočívadlo Vukova Gorica. Neišlo mi UFC s Kia charge
vôbec aktivovať, použil som ELEN. Brinje sme tiež skipli, lebo sme tam mali okolo 60% SoC a celý čas bola žltá ikona (voľné 0 z 1) aj v noci. Dobil som finálne až na pagu v Novalja (elen 50kW). Aj keď je za UFC vôči 50kW celkom pálka vo finále 40 eur za celú cestu tam je v pohode. Skúsim cestou späť nejaké bezotáznikové
https://www.youtube.com/watch?v=Gce96blPSqg
-
tommik Cez kiacharge kartu. Vukova ma 3 stanice - ~180kW ev tronic, a 2x 50kw abb.. Mozno to platilo len pre 50kW. O 3-4 v noci sa mi s tym nechcelo babrat. Ten EV tronic ma vytrapil aj s tou ich appkou. Prve nabijanie chyba, druhe mi neislo vypnut a daval som emergency button a lankom uvolnoval konektor :-)
-
-
Pôvodne zverejnené od Miroslav Rojko Pozrieť príspevkyTen abrp odkaz neotvara trasu
- Likes 1
Komentár
-
Tie nové free nabky, to budú asi AC, či?
A to nabíjanie na Brinje Zapad ti nejak blbo načítalo - 7 hodín??? Ale na trasu to vplyv nemá
Inak to Maďarsko máš riadny cik-cak. Ja idem na Kone z BA plný a dojdem až na Ljubeščicu, kde je UFC. A to idem pekne po najnovších HU "diaľniciach" čo najpriamejšie dole. Janossomorja, Csorna, Lenti. Max 5 min. cikpauza na Goričane a popri tom DC.
Neberiem ti to, ak je človek zvyknutý na svoju trasu tak ok.
-
tommik Nie AC. dávam filter na DC, To Brinje je platený ELEN. Oni aj v SR dajú občas nejaké DC bezplatne. Nemusia to byť vyslovene nové alebo sponzorované stanice. 7 hod., žeby AC ? ABRP mi počíta príchod do cieľa s 15%, ale chcel som tam mať čo najviac, tak som to ručne nastavil a nejako to len zblbo :-)
Nemám s HU žiadny zvyk, v 2015 tam diaľnice neboli. Idem to ešte raz pozrieť. Ď za tip. :-)Naposledy upravené nick81; 16-06-2022, 06:51.
-
tommik Áno presne tak, platené DC nabky sú občas free. Napr. dlhodobo je free DC Metro Nitra (ZSE). Tak pol roka dozadu boli všetky metrá aj BA aj UFC ZA (ZSE), a celý UFC hub ZSE na Nivách, atď. Teraz je dlho už len NR, ale treba si občas pozrieť (filter DC a bezplatné). Dlhodobo to takto používam a nikdy tieto free DC ani AC neúčtovali. 7 hod. s deťmi nabíjať by som neprežil :-) A ani soló by som to nerobil, ak by som v aute nespal (využiť noc). Nejazdím za každú cenu zadarmo. To sa musia vyslovene takto ponúknuť
-
nick81 ABRP je dobré ale odporúčal by som dať na rady tých čo išli, napr. ako Ti píše tommik, lebo tá cesta z M86 pred Szombately na to Ionity pri Balaton je (rovnako ako cesta odtiaľ na SCH cez Zalaegerzeg) úplne o ničom, úzka, rozbitá a zdržuje. Pritom tá nová na prechod Rédics je nádherná a rýchla s oplotením proti zveri, chodím po nej desiatky rokov (aj pred rekonštrukciou bola dobrá).
Inak pozor, HU diaľnica na juhu smerom na prechod Nagykani... nemá plot, zrazil som tam líšku.
A na Ljubesnici by si možno urobil osobný výkonový rekord UFC, mne tam urobila Kona ten rekord 81kW niekoľko minút nabíjala.
Potom Ti namiesto Vukova Gorica s UFC hodilo to s Donji Bresinec a Brinje, čo sú 50kW, lebo od Ionity by soi nedošiel na Vukovu ale z Ljubesnice dôjdeš.
Tebe stačí Ljubesnica a Vukova Gorica a si v cieli.
Tiež by som nešiel trajektom, je to drahé a časovo náročné (jedine ak chceš aby deti zažili), do Novalje sa chodí po kolesách. Ten čas, čo zabiješ po tých pobrežných dedinkách, keď odbočíš na Senj a pôjdeš po pobreží, veselo najbehneš aj na dlhšej vzdialenosti keď pôjdeš diaľnicou po Zadar (alebo jednu odbočku pred Zadar).
Ja chodievam na Vir, čo je pri Novalje a aj keď prídeš s pár% do cieľa, do Zadaru na Kaufland prídeš aj tak (sú to všetko 50-ky s kolónami) nakúpiť a nabiť, lebo na tých polostrovoch majú draho a tiež potrebuješ kúpiť pitnú vodu, ktorá je Kauflande v 7l baleniach.
[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Dík za tip. Zvazim to vyradenie Ionity v HU. Tie 2x 50kw su mnou zvolene manualne (ked ich viem aktivovat zadarmo). Niro UFC 75kw max je voci 50kW len 15 min rozdiel. Vukovu mam ako backup, ak Donji Bresinec nevyjde. Trajekt chceli deti. Inak podla ABRP nejazdim. Len si rozhadzem nabky. Ku najblizsej nabke idem cez WAZE.
-
Cestou naspäť z HR na SK chcem nabiť v Sormas na SCH, oplatí sa vrátiť naspäť na Letenye alebo radšej pokračovať Zalaegerzeg ako ukazuje navigácia. Pisal si že je tam horšia cesta. Som bol zvyknutý jazdiť Lenti-Szombathely na spalovaku, tam je fajn cesta. Ale možno pozriem aj iné nabíjačky ako teslacke, i keď tam je zrovna 250kw.
-
LacoJ ja typicky chodim na/cez Zalaegerzeg, uz som na to zvyknuty a cestu poznam (chodim do HR niekolko krat rocne). Raz som sa skusil aj vratit, ale potrebujes o kusok viac nabit (aj ked to typicky nie je problem, na Sormas si casujeme ranajky/obed/veceru) a casovo to nebude lepsie. Do BA je to 236km cez Zalaegerzeg a 270 km ked sa vratis. Casovo +10 minut (podla Google) ked sa vratis. Ale tych 10 minut sa podla mna da nahnat, kedze pojdes po lepsej ceste.
Ano, cesta je pohodlnejsia, takze je na tebe, ako sa rozhodnes. Ak mas TM3 LR a dostatocne nabitie (uz je to upgradnute na 8x250kw+4x125kw) a cestu poznas, tak sa kludne vrat.
-
Ono na samotný Zalaegerszeg to ešte nie je tak zlé ale potom by som veľmi premýšľaľ, či poslúchnem Tesla navigáciu, lebo mňa sa snažila aj jedným aj druhým smerom dať zo Zalaegrseg nie na Kôrmend a Szombathely (čo je ešte v pohode) ale na Sárvár a až pri Hegyfalu sa napojiť na M86, čo je moja zlá spomienka. Takže prvý prípad sa dá v pohode a netreba schádzať na Letenye podľa mňa ale ak cestou tam alebo aj naspäť začne Tesla posielať už hodný kus pred Szombathely z diaľnice na Sárvár - tak pŕŕŕ, tie cesty naozaj spoznávať nikomu neodporúčam.
-
Miroslav Rojko - ja chodim na Vasvar/Sarvar, som zvyknuty, cestu poznam, okrem jedneho kusku tusim medzi Kam-Sarvar to je celkom v pohode.
-
ďakujem za info, asi to skúsim zo Zalaegrseg na Kôrmend a Szombathely, mám TMY tak snáď to nebude také zlé a nejaké jamy to poberie Cestou do Chorvatska ideme do Slovinska na pár dni tak nebudem mať možnosť teraz porovnať tie trasy cez Sarvár.
-
-
Potom si vždy pozrite núdzový vypínač na ELEN. Prišli sme na Brinje. 50kW ABB písalo hlašku viď obr.. Trochu som sa vystresoval, lebo som mal už 26%. Apky písali najbližšie až Vukovu Goricu. ELEN apka má nejaký bug, zas keď sme nabíjali na druhom ELEN (Goričan), po kliku na pásik charging, zobrazilo dialóg.okno Charging stopped z predchádzajúceho nabijania (Vukova). Tak zas som musel vypínať cez núdzový (Goričan 50kW mi po tlačení zobrazilo tú istú hlášku). Vyzerá, že nie som sám kto to takto rieši. Akurát na Brinje asi niekto zabudol vrátiť vypínač naspäť. Núdzový apka ELEN zobrazuje ako "krížik" v ikone. Kia Charge sa tvárilo, že je stojan OK. Dnes je Brinje už aj v apke ok.
Ďalší postreh, MOL plugee apka v mape vôbec nezobrazuje neďalekú Tifon Dobra (medzi vukova gorica a Brinje) - oba smery. Nabka išla, apka potom stojan zamerala ako najbližšiu stanicu. Je to divné, lebo na web mape mol plugee tá nabka je.
Komentár
-
Začiatkom júla som absolvoval cestu do Zadaru s malobaterkáčom Citroënom ë-C4. O ceste som napísal menší článok:
https://www.techbox.sk/temy/k-jadran...nie-ci-pohoda/
- Likes 2
Komentár
Komentár