Trip 2021 Trenčín – Mladá Boleslav a späť s VW ID 4 .

Tak rok sa stretol s rokom a ja opäť ako každý rok vyrážam do Mladej Boleslavy k príbuzným. Konečne mám možnosť vyskúšať nový ID 4 na dlhom tripe. Keďže už mám dostatočne veľkú batériu, aby som túto cestu dal bez nabíjania, tak som si povedal, že to dám na ,, spaľováka“ t.j. nonstop bez zastávky, bez WC, bez prestávky na obed tak, ako to majú odporcovia BEV radi....Rozhodol som sa, že pôjdem čo to dá aj za rýchlostnými limitmi, ak to bude bezpečné...Tak nakoniec som musel mať 2 krátke cikpausy
Vyrážam v piatok poobede o 11:40 s 96 % kapacity batérie a klímou nastavenou na 22 st.C. Keďže vonkajšia teplota sa pohybovala medzi 27 a 29 st.C, tak klíma išla na plný výkon...Prechádzam hranice v St. Hrozenkove. Na Slovenskej strane to vyzeralo ako vo vojnovej zóne. Obsadené oba pruhy policajtmi, takže do CZ sme museli prechádzať cez parkovisko na pravej strane, a na CZ strane ani jeden policajt a ani žiadna kontrola. Po cca 2 hodinách bezproblémovej jazdy po známych mestách a dedinách na moravskej strane vchádzam pri Slávkove na diaľnicu a ihneď pridávam na 130 km/hod. Bohužiaľ na diaľničnej trase Brno-Jihlava sú hneď dva dlhé úseky, kde sa opravuje na jeden strane diaľnice cesta. Vymieňajú asfaltový povrch za betónový. Medzi týmito úsekmi idem opäť 130, až do momentu, keď ma predbehol Enyaq. Tak to nie, som si povedal. ID 4 predsa nie je o nič horšia ako Enyaq. Tak sme sa chvíľu naháňali v 140-150 až to milý Enyaq vzdal...Keď som schádzal z diaľnice pri Jihlave, tak som mal celkom slušný priemer 80km/hod...Bohužiaľ ma čakal posledný úsek cez H.Brod-Kolín-M.Boleslav po cestách 1.triedy a tam sa mi ten priemer pokazil na 73 km/hod. Do M. Boleslavy som dorazil za 4 hod a 40 min so zostatkovou kapacitou 16%. Na AC stĺpikoch na parkovisku pri Škoda Múzeu už vyžadovala nabíjačka zamestnaneckú kartu na spustenie nabíjania. Našťastie jeden môj príbuzný pracuje v Škode, takže som bez problémov zdarma nabil. Tieto AC nabíjačky nie sú ani na žiadnej mape. Sú vyhradené pre zamestnancov. Ako som očakával, tak v M. Boleslavy jazdí veľa Enyaqov. Podľa vyjadrenia môjho príbuzného s nimi jazdia vyšší manageri Škodovky.
Na cestu späť odchádzam v pondelok o 08:50 s 86 % kapacity batérie. Vonkajšia teplota sa pohybovala medzi 20-28 st.C. Cesta bola lepšia, príjemnejšia a plynulejšia ako tam. Nebola tak hustá doprava. Jeden malý opravovaný úsek cesty pred Kolínom bol dokončený, takže som tam nestratil ani minútu. V H. Brode som mal zelenú vlnu, takže som ani raz nestál na semaforoch. Na diaľnici som sa zas ponaháňal s jednou poľskou TM3. Opäť som vyhral... Poliak sa asi bál pokuty alebo dojazdu. Pred hranicou v St. Hrozenkove som mal fantastický priemer 80 km/hod. Ale tí naši policajti ma zdržali a tak mi ho pokazili na 78 km/hod. S týmto priemerom som nakoniec po 344 km(v U. Hradišti bola obchádzka preto viac km) a 4 hod a 24 min. dorazil do TN so zostatkovou kapacitou 7 %.
Celkovo som najazdil po CZ 750 km. Náklady na cestu(EV neplatia diaľnice).....................................0 €. PS: Stále sa držím hesla..ZERO emision ZERO euro.
Cesta tam: vzdialenosť......priem.rýchlosť........čas........ ........priemspotreba..............spotrebovaná kapacita
.....................341 km............73km/hod.......4h40min.............16,7 kWh/100km...............80% batérie.
Cesta späť:...344 km............78km/hod.......4h24min.............16,5 kWh/100km...............79% batérie