Celkom pekna rozborka baterie
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
KIA EV6
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
셀 - 모듈 - 팩이지요. 전기차 1대에 보통 배터리 1팩이 장착되고, EV6는 모듈 32개로 1팩이 구성됩됩니다.
- Likes 1
-
Zvažujem (už dlhšie) wireless carplay a našiel som toto. https://www.ottocast.com/products/u2-air
s kupónom OTOCAR30 cenovka $70 za wireless carplay adaptér... lákavá ponuka. Amazon reviews sú vcelku v pohode.
Edit. Tak objednané, s kupónov ABANDON zľava ešte o 5€ lepšia. Cena teda slabých 62€. Už len čakať. https://youtu.be/qVTwDil7o28?t=456
Očakávania sú nastavené vysokoNaposledy upravené PistaTT; 22-03-2023, 08:54.
Komentár
-
Držím palce týchto krabičiek mam doma 4 od rôznych výrobcov, problém je GPS signál a zobrazovanie na infotaimente v aplikácii waze (google mapy funguju ako tak bez zpozdenia). Celkový problém je že tato krabička cez waze zobrazuje spozdenie GPS signálu, v spolupráci s Spotify, alebo Apple music pri prehravaní hudby je to o hubu a spozdenie je vysoke (ako keby nestíhal BT modul) pod androidom aj pod IOSom, bohužial doteraz nevyriešená chyba, keď to dáš priamo na kábel tak máš spozdenie polohy cca. 1 s , s touto krabičkou aj 15-25s. IOS - výrobca Car2play nová aj strašia verzia a noname z Alzy , na Android mam AAWireles a ešte jedne špeci počin od Carlink verzia 4.0 s Sim slotom a slotom na SD kartu, kde dokáže pripojiť Android aj IOS fon, bohužial seká to na infotaimente aj v EV6 aj Ioniq 5 aj Ioniq 6, zaujimave že na znameho 6 rocnej oktavke to šlape ok, mam podzrenie že korejci umelo sw blokuju tieto krabičky ako aj bezdrôtové spojenie na urovni sw protokolov , preto tie krabičky blbnu. Další neduh je že aj keď oželieš nepresnú GPS pozíciu, tak sa ti ta krabička začne reštartovať do max. 10 min, znova sa pripojí tak 2x až 4x a potom sa kusne celý infotaiment. tot osobne skúsenosti počas nadejí a investicíí rádovo okolo 700 eciek do týchto zazračných krabičiek (v aute Suzuki Vitara polovičke tieto krabičky fungujú bez jedineho problému).Naposledy upravené jurajsun; 21-03-2023, 21:39.
-
o to viac som zvedavy. pozeral som hodnotenia aj na Amazone a vacsina ludi bola spokojna...
ak nebude v EV6 fungovat tak to bude s tymto autom druhe sklamanie tykajuce sa bezdrotoveho carplay (prve bolo ze to vyrobca do auta nedava ani za priplatok).
ak to nebude dobre, tak to skusim posunut nejakemu kolegovi do ineho auta... tie krabicky co som videl doteraz boli jednak 2x drahsie a vacsina z nich bola hodne pomala (boot aj reconnect). toto ma papierovo boot time 18 sekund a reconnect do 10 sekund, pricom vo videorecenziach vidno rychlejsi reconnect... v EV6 vsak samotny infotainment startuje dost pomaly a navyse nezmyselne nechava zobrazenu safety hlasku aj po potvrdeni. takze boot za nejakych 20 sekund bude v pohode. za tu safety hlasku by si niekto zasluzil...
inak ked spominas GPS lag, tak kolega s novym Tiguanom riesi problemy samotneho infotainmentu (hocikedy mu polohu ustreli mimo niekolko desiatok metrov, obcas aj desiatky kilometrov... a to nie len pre carplay apky, ale aj pre vstavanu navigaciu. snazi sa to reklamovat, no je to na dlhe lakte).
-
Ešte jeden postreh, bývam v dome auto vedľa domu, keď auto zaknem tak USB port sa hned neuspí, takže fon sa stale pripaja k android auto krabičke, potom sú problémy že keď mi niekto vola pripaja ho na krabičku a ja nepočujem hovor, plus visi android na tom pripojeni a rýchlejšie sa vybija fon.Uspanie USB portu v korejcoch trva aj 20 min bohužial.
-
jurajsun mam AAWireless v 2 autach ktore parkuju pri stene domu a ziaden problem z uspavanim. V oboch ostava USB port zivy po vypnuti. Nastavil som si ze sa ma AAWireless odpojit/pripojit podla bluetooth na radiu a este sa mi nestalo ze by ostal pripojeny k telefonu.
-
U AAwireless je to dane aj tým akého výrobcu máš fon a verziu Android, u iPhone je to bezpredmetne, nakolko je to nepoužitelné aspoň v mojom prípade mi to aj tak padá, a neukazuje korektne GPS pozíciu (skusane aj s iným iPhonom, rovnaka situácia)
-
-
Rozplanovanie nabijaciek na dlhej trase z Ioniq6 je mozne zapnut aj na EV6. Jeden YT-ber ktoreho sledujem ma k tomu 2 videa:
https://www.youtube.com/watch?v=SaLAkGGA2C8
https://www.youtube.com/watch?v=81Sk9Lt8ZRQ&t=117s
Staci len prejst do engineering modu (navod aj s kodom vo videu) a zaskrtnut jedno policko. Potom je to k dispozicii v okliestenej verzii bez percentualnych zostatkov / myslim rovnako ako v Ioniq6, akurat si nacita lokalne ROI info z mapy ako ci je nabka DC / HPC a aktualnu obsadenost.. Dnes som skusal a pre ciele v okolitych statoch to fungovalo celkom dobre (v prvom videu boli problemy s navigovanim z UK do BE)... Hadam sa dockame aj produkcnej verzii raz ako bolo s predohrevom... a nebude to treba znovu zaskrtavat ak budete stat s vypnutym autom >20 min... ABRP si nechavam v zalohe dovtedy zatial ...ale aspon aj toto potesi
How to access the new Hyundai Ioniq 6 style EV journey Planner on Kia EV6 & other EVs** 18th March Confirmed to work on e-Niro MY20 in the comments so should...
- Likes 1
Komentár
-
Dnes s nick81 test 100 -> 0 EV6 RWD LR najazdených 35 tisíc km. Z môjho pohľadu laika - takmer 3 hodiny jazdy Ionity - ZA - Ionity, spolu 342 km bez rekuperacie, v ZA SoC 52%. priemerná rýchlosť cca 120. Od NMnV po TT bolo treba zvoliť tempo, aby sme došli späť. A po dnešku už viem, čo je to korytnačka : )Naposledy upravené PistaTT; 29-03-2023, 21:10.
- Likes 2
Komentár
-
Pôvodne zverejnené od MasterBlaster Pozrieť príspevkyzabudli preco sa to robilo
MasterBlaster Nezabudli :-) Len musím spracovať dáta. Zatiaľ evDash 100-5% výpočet. 74.2kWh.
Rýchle porovnanie 100-5% testu
RWD 74.2kWh (35tis ODO) vs AWD od E-Up! 74.1kWh (10tis ODO) vs RWD 74.1kWh (2tis ODO, redakčná viď YT 0:18, ale teplota okolo 0C).
No nevedie si SKInnovation zatiaľ vôbec zle. eGMP - ak rátame aj nejakú chybu merania, sme stále okolo tých istých hodnôt. Certifikované testy s toleranciou ±3% by lietali hore dole 2kWh :-) Ak chceš zmerať aj tvoju EV6, vieme cez víkend, alebo inokedy.
PistaTT Ale dal si to na IONITY a do poctivej 0%. Spracujem dnes ešte tie logy. Tam bude presné číslo, koľko bolo presne v rozsahu 100-0%. Pozri si úsekové priemerky z AWD testu (druhý obr.), dobre si valil :-D
Tu inak vidno na tých priemerkách cca rozdiel medzi AWD a RWD. S AWD sme sa točili v ZA, za tunelom (Vranie). S RWD pred (Strážov).
EV6 RWD 35tis ODO 2023-03-30
EV6 AWD 10tis ODO 2023-03-04
Naposledy upravené nick81; 30-03-2023, 19:02.
- Likes 4
Komentár
-
Pôvodne zverejnené od nick81 Pozrieť príspevkydobre si valil :-D
Na tej kvazidialnici SC - BA jazdim rychlejsie
Priemerna spotreba mi teda vychadza na cca 21,5 kWh/100 km (palubny pocitac ukazal cosi nad 22, ak si spravne pamatam), co je pri nulovej rekuperacii fajn cislo. Rekuperacia by aj na tej dialnici spravila dalsiu usporu a potom spotreba asi sedi s mojim dlhodobym pozorovanim.
Kazdopadne som zvedavy na tie detailne vystupy a velmi pekne dakujem za takyto test. A tiez vcelku zaujimave az prekvapive info o degradacii VW ID.4/5,
Pri eGMP vyzera na prakticky zanedbatelnu degradaciu (aspon v mojom pripade)
Spominal som vcerajsok kolegovi co ma doma Ioniq 5 (s mensim najazdom, myslim ze pod 10 tisic km), a mozno by tiez vedel nechat takto svoje auto otestovat, ak by bol zaujem.
-
PistaTT Ja inak jazdím normálne (130+), inak je to nuda. Len pri teste, keď som na Niro valil 130+, lebo chcel som to mať hotové za 2 niečo hod..Ak boli výkony väčšinou 35-50kW, tak vo výsledku bola kapacita o 1kWh menšia. Preto radšej vždy konzervatívnejšie. Včera bola aj fajn teplota, a tie 125-130+ sa držali okolo tých 20-30kW, takže pohoda. Výsledok dopadol dosť presne.
Po skúsenostiach s ID.4/5, teraz ak by bola EV6 po 35 tis o 2-3 kWh menšia, nevedeli by sme či je to degradácia, alebo veľkým výkonom. Preto sa snažím mať tie podmienky čo naj. Nie je nič horšie ako opakovať test. Pri MEB stále nevieme prečo bol taký rozdiel. Či hra výrobcu s BMS, alebo je reálna tak veľká. V každom prípade battery life to potvrdil aj oficiálny servis.
Ale eGMP, teda SkInnovation si zatiaľ vedie veľmi dobre. Najdrahsi aku, ale kvalita tam stale je
dango Vacsinou energiu platim jaCize aj musim mat zaujem. Tento mesiac 3 merania - Niro, 2x EV6, zapozicanie EV6. Stovky eur v haji za par cisel. Tiez sa musim uz krotit.
PistaTT Jeden Ioniq5 zvladnem, ak ma chalan zaujemZo zvedavosti 72kWh, este nikto nemeral.
EV6 a Ioniq6 zatial merania bez obmedzeni (platim energiu/test), kedze 77.4 eGMP mam ako kandidata na moje.
-
Rozmyslam, co sposobuje pri takomto jazdeni rozdiel medzi AWD a RWD - v tomto teste 100 - 0 presli v podstate zhodnu vzdialenost, pricom RWD malo priemernu rychlost asi 120 km/h a AWD cca 107 km/h.
AWD je tazsie o 105 kg (podla datasheetov), no nezda sa mi, ze by toto malo byt jedinym alebo hlavnym faktorom.
tak trochu predpokladam, ze pri takomto jazdnom style by pohon prednych kolies nemalo dovod pripajat, takze by tam spotreba predneho elektromotoru nemalo zohrat prakticky ziadny vplyv.
ze by to teda bolo len tou vonkajsou teplotou? (RWD malo lepsie podmienky s teplotou okolo 10°C, AWD teploty okolo 0°C) - ale feedback od majitelov AWD vravi o dialnicnych spotrebach nad 25 kWh/100 km, co zas nesedi so skusenostami s RWD). v com je teda pes zakopany?
-
PistaTT To AWD bolo v základnej verzií AIR. Ty máš dvojité skla s fóliou, tam bolo len obyčajné jedno sklo. Úniky teda boli v AWD väčšie. Kto vie na čom všetkom sa tam šetrilo. Len v kvalite interiéru/odhlučnení je slušný rozdiel. To som inak písal, že sa mi to tam nezdá. Kúrenie tam žralo strašne dosť veľa. Išli sme okolo karpát pri 0C a v pohode okolo 1.6-2.0kW to tam lietalo. A to bolo po 30-40 min jazdy, kedy to muselo byť už vykúrené. Keď bolo 5-8C a viac, už boli tie čísla fajn. Neviem či sa na AIR tak šetrilo, alebo tam len neboli updaty a tá regulácia bola na H - bol tam starý infotainment z leta.
A potom tie merania Čaradice - Budča - Čaradice, kde šport mód bol najefektívnejší, tiež je to divné. Hlavne, keď predok je len 400V. Neoptimalizované ECO/NORMAL? Tažko povedať.
Keď idem v RWD mám total feeling ako v Nire - rovnaké spotreby, pritom je to ťažšie auto, väčšie pneu. A samozrejme prejde výrazne ďalej.
Ale, aby sa na AWD nekydalo. Prešlo do ŽilinyS Niro battery test som mal max. v Bytča a to som sa tiež dosť vliekol, aby som prišiel. Takže dojazd to s tým +8kWh má stále lepší aj v móde Šport/AWD.
A ešte čo bol vtedy rozdiel. Zanášame auto hneď po teste, žralo to tých 28.. Hovorím bráchovi, to AWD nechcem, určite mi stačí RWD. Vrátili sme. Vezmem Niro a z NR do PK diaľnica 26kWh/100Faktor, ktorý bol vtedy rozhodujúci bol aj veľmi silný bočný vietor.
Chcelo by to mať na ten test 2 autá vedľa seba... Rovnaké podmienky. Upgradnuté SW, ideálne aj rovnaké výbavy.
Suma sumárum AWD teda nezavrhujem (aj keď to 99 času netreba). RWD eGMP je super, že má snow mode. Kiež by také malo Niro, ušetrilo by to nejaké trápenia
PS: Musím spracovať z AWD už tie videa. Je tam materiál na 2 videá (testy režimov/spotrieb, a battery test).Naposledy upravené nick81; 31-03-2023, 15:49.
-
PistaTT podla mna triafas dobre s tymi okolitymi podmienkami (zima, vlhkost prip. vietor). Z mojich skusenosti ja na RWD s podchadenou bateriou (3-5°C), zapnutym kurenim a chladnou okolitou teplotou pocas jazdy kym si aku nezohrejes na najblizsej UFC nie je sanca ze ta min. °C bat. modulu prekroci 10°C v rozumnom case (take boli moje skusenosti z poslednej dlhej cesty koncom februara). Si dokonca myslim, ze ma mozno vyznam na zaciatku aspon v navigacii zadat nejaky rozumny dummy ciel na DC aby aku predohrialo aspon nad tych 10 lebo inak ako neustalym rekuperovanim a zrychlovanim ju na dialnici nezahrejes (skusal som ist aj 150 dlhsie a nic). Bol som z toho trochu sklamany, lebo sa tu pisalo niekde, ze rychla jazda zohrieva bateriu.. no zjavne zavisi od teploty aku, inicialnej vnutornej teploty kabiny aj vonkajsej (este som neskusal predohriat aspon kabinu pred cestou, mozno vtedy bude efektivnejsie zohrievat tu bateriu aj pri jazde - to ale az dalsiu zimu).
nick81 ja sa rad prihlasim na ten AWD/RWD konkurentny test (zatial som ti nie PM, lebo ma skolila viroza a cakam na Godota...) za RWD cast (mam 19 kolesa, vybava Earth + oba packy, sw updatnuty). Tusim ak som dobre videl niekto sa ti aj nedavno ponukol na AWD na FBVidim to ale az po sviatkoch..
Naposledy upravené MasterBlaster; 31-03-2023, 17:21.
-
Naposledy upravené nick81; 30-03-2023, 16:44.
- Likes 2
Komentár
-
inak vidno, ze auto si same znizilo vykon klimy/kurenia pri nizkom SOC. ja som si to uvedomil az niekde za TT, ze je v aute chladnejsie. No na videu to pekne vidno, ze pod 25% SOC postupne zacala klesat teplota interieru z 24-25°C az na nejakych 21°C (nastavenie klimy bolo cely cas na 21°C)Naposledy upravené PistaTT; 31-03-2023, 08:45.
-
PistaTT A preco nebola cely cas v aute teplota 21C ked bola taka nastavena? V Kia az pod SOC 25% zacne klima fungovat spravne tak ako ma???
O 4C icely cas na taplota je dost fail podla mna.
A ak odhliadnem od toho, tak obmedzovat uzivatela na teplotnom komforte uz pri 25% SOC je kus prehnane. 25% je kolko este? 125km ktore ma clovek "mrznut"?
-
Taur Vôbec by som sa nedržal tej hodnoty z diagnostiky. Ja mám napr. v zime 22.5 a v diagnostike na tripoch je zapisane 26C. To čidlo nie je na optimálnom miesteHVAC treba brať z pohľadu regulátora. V celej kabíne je aj tak teplotný gradient. Vzadu pri oknách chladnejšie, kufor najchl. Pri podlahe zime, hore teplo. Pri výduchoch najteplejšie. Ak máš mať efektívny HVAC, musí prísun tepla rozložiť tak, aby bolo všade fajn.
Ale zaroveň ti nesmie zožrať baterku... Agresívna regulácia má zbytočne veľkú spotrebu.
-
Taur ja som si vsimol pokles teploty v kabine az niekde za TT, mozno okolo Voderadov.
neviem ci bolo v kabine 24-25 alebo 21 ako bola nastavena klima, nemal som to cim odmerat,
no na datach z diagnostiky vidno urcity trend, aj ked ako pise Nick asi to nie su presne cisla (ja netusim vobec).
nemyslim, ze by ma auto nechalo zmrznut, no same ubralo na kureni. (pri tom NMnV som na chvilku vypol klimu uplne, ci to spravi rozdiel v odhade dojazdu, bolo to o1 km, takze som to naspat zapol do auto rezimu ako bol pocas celej jazdy).
-
Tu je vyrenderovaná diagnostika EV6 AWD AIR 100-0.5%, čo sme robili začiatkom marca.
Odkladám si sem poznámky:
Keď si vezmeme Pištovu EV6 RWD vs toto AWD z NR firmy po 30 minútach jazdy:
RWD EARTH vs AWD AIR
Vonkajšia teplota 10 vs 6 stupňov.
Po 30 min vybili 11.4kWh vs 12.2kWh
Prešli 61 km vs 56 km. Tj. v prepočte na hodinu 122 km/h vs 112km/h
Priemerka od štartu po tento moment 18.7kWh vs 21.8kWh/100km
Jediné čo viem povedať na obhajobu AWD, že ten piatok-sobota 3.3-4.3 dosť fučalo.
Celý test 100-do 0.5%: Obe skončili s vonkajšou 9 stupňov.
2:56 vs 3.13h
73.9kWh vs 73.9kWh (obe 0.0 rekuperacia)
342 vs 338km
21.6 vs 21.9 kWh/100km
Priemerka za celú trasu 116,6 vs 105,1km/h - vopred upozorňujem battery test sa nerobí na rýchlosť, cieľom je len prísť s 0 a bez reku. A tým, že sú eliminované akékoľvek rekuperácie, tak to neporovnávajte s tým čo jazdíte. :-D
Je tam teda rozdiel do max 10%, ale ako som písal to AWD malo vtedy rozhodne horšie veterné podmienky.
Snáď sa podarí ešte nejaké AWD dostať na porovnanie. Doplníme potom do skladačky.
- Likes 1
Komentár
-
Pôvodne zverejnené od nick81 Pozrieť príspevkyJe tam teda rozdiel do max 10%
Fyzikalne vsak spotreba nerastie linearne s rychlostou, ale myslim ze zhruba kvadraticky. Tzn. ze zvysenim rychlosti o 10%, spotreba bude vyssia o zhruba 21% (pri zachovani vsetkych ostatnych podmienok - co samozrejme v praxi nie je dobre mozne. no gro rozdielu spravi rychlost samotna, takze od tych ostatnych podmienok budeme pre jednoduchost abstrahovat)
A prave preto je vyznamny rozdiel v spotrebe pri dialnicnych rychlostiach, zatial co v meste alebo na okreskach nie su rozdiely az take velke.
- Likes 1
Komentár
-
Pozdravujem, od 5.4 som hrdý majiteľ EV6 EARTH LR 2WD. Čakal som na ňu krátkych 11 mesiacov. Je to môj úplne prvý elektromobil a zatiaľ veľká spokojnosť (aj keď podvozok by mohol byť o chlp komfortnejší). Viete mi prosím ozrejmiť ako presne funguje Kia Charge karta (funguje aj v zahraničí)? Zaregistrovaný už som, ale ešte som ju nepoužil. Vďaka
Komentár
-
Vela stastnych km prajem! Podvozok sa podda - predpokladam ze ho mas adaptivny ako ja.
Ja mam Kia charge kartu tiez, ale vyuzil som ju minimalne. Doma spustam nabijania cez app (ZSE, GW) a v zahranici na Ionity chargeroch mi tiez pride Kia Charge appka pohodlnejsia - ak je signal. Inak kartu mozes pouzit v podstate takmer vsade kde aj appku - ak ma podporovana nabijacka citacku RFID (co drviva vacsina ma). To ci je nabka podporovana zistis prave cez appku. Ale pri 400.000+ nabiek je sanca velka
Ked nabijes o niekolko dni sa ti cena nabijania objavi v appke a raz mesacne (presny den moze kolisat aj o tyzden) sa ti vsetko aj s pausalom (ak nejaky mas) strhne z uctu (v transakcii budes mat “Digital Charging Solutions”)…Naposledy upravené MasterBlaster; 13-04-2023, 15:06.
Komentár
-
Ďakujem pekne! EV6 má adaptívny podvozok?? Kartu skúsim na nejakej UFC nabíjačke na slovensku, ten 200€ bonusový kredit mám niekde v appke vidieť?
Komentár
-
EV6 nemá adaptívny. KiaCharge, ak budeš využívať častejšie, je lepšie si platiť ten 4 eur paušál, máš potom výhodnejšie ceny, resp. v SR ti ešte odpadá 0.5 eur aktivačný. Pre zahraničie doporučujem platiť ionity balíky (ten max je 13eur/mes, ale máš potom za 0.29e/kWh). Mimo ionity si treba pozerať dobre ceny, niektorí operátori majú aj napr 50 eur/hod. Vtedy je lepšie použiť napr ZSE roaming 25e/hod.
-
Joj, sorac, misleading slovo som zvolil, myslel som tym ze “dost dobre prisposobujuci sa nerovnostiam”- obvzlast u nizsich vybav ako Air/Earth (skutocny air/active suspension ma len GT-cko). Tu problem ja (ani kopec inych majitelov ci novinarov) teda nevidim… nikdy som nejazdil s lepsim podvozkom..
Bonusovy kredit som ja minuly rok uz nemal resp. mi ho kvoli uz dost vysokej fleetovej zlave uz nedali…(hoci som mal narok na 500 evry tusim)
Pozor na tie zahranicne ceny cez Kia Charge, na inych ako Ionity som to napr. v IT slusne “prepalil” - pri cenach >0,8€/1kWh za 75kW+ nabkach sa oplati radsej prist na nabku vybity a dobit cez ZSE roaming ak je to mozne (25€ fixne)…usetri ti to aj 10-ky eur
-
tak podvozok EV6 je vcelku tuhy a ak niekto ocakava komfortne ladeny podvozok, tak EV6 mu nemusi byt po chuti. ja patrim k tym, ktori ocenia tuhy podvozok s dobrou spatnou vazbou a s EV6 som v tomto ohlade velmi spokojny. pri horsej ceste a hlavne priecnych nerovnostiach dava auto kvaitu cesty posadke dost pocitit...Naposledy upravené PistaTT; 14-04-2023, 06:47.
-
-
Naposledy upravené PistaTT; 14-04-2023, 14:25.
Komentár
-
To ma veru nenapadlo. Šiel som akurát na Swechat niekoho vyzdvihnúť, tak som riešil primárne toto... a servis to dal na diagnostiku. Snáď by mu diagnostika dala nejaký hint týmto smerom. Tiež trochu sklamanie, že auto nedalo viac detailov na infotainmente. VW autá mali toto intuitívnejšie a dali viac detailov k warningomNaposledy upravené PistaTT; 15-04-2023, 07:20.
-
PistaTT Suhlas, chcelo by to podrobnejsie. Mne tu hlasku (niro) zobrazovalo random par mesiacov, kym nasli vadny ventil na chl.okruhu baterky.Nastastie auto bolo stale aj pri tom pojazdne. Ale aj tak je to divne preco by ti mal odist DC2DC len tak po 37 tis. Ked si pozries FB ev6 groupu, celkom dost tu hlasku ludia hlasia pri ev6 https://www.facebook.com/groups/4363...ctric%20system
Co ma tam zaujalo cez Kia apku - vehicle health report tam zobrazilo chybovu hlasku (kod aj popis). Ale oni v US maju asi inu apku.
Vies pozriet do Kia Connect / Status / uplne dole je Vehicle report, je tam aj solo polozka Low Voltage DC DC Converter s kvackou.
-
- Likes 1
Komentár
-
pokusil som sa zanalyzovat aspon zaznam z kamery. prejazd barinou nevyzeral byt ziadna extra supa, takze je to asi skor len zhoda nahod.
po prejazde auto este fungovalo ok, po zrychleni na nejakych 70+ som siel viac menej stabilne tempo a tesne predtym ako auto zlblo som spomaloval (t.j. auto vyraznejsie rekuperovalo). takze chyba sa pravdepodobne stala pri vyraznejsej rekuperacii... autu sa servis planuje povenovat konecne zajtra. som zvedavy...
-
Tak info zo servisu - pokazil sa nabíjací modul bateriek, ktorý treba vymeniť a náhradný diel teda objednali. Cestovať má zo Švédska a predbežné dodanie (logistikou Mobis, lebo prečo to nedať normálnemu kurierovi...) je 9.5.
Ak by prisiel skôr, tak to spravia skôr ale nikto nič negarantuje.
-
To ešte môžeš byť rád, že len 3 týždne /ak dobre rátam/ im to má trvať od diagnostiky, k objednávke/dodávke náhradného dielu a oprave... Čo čítam na fórach tak vyzerá, že logistika Kia dielcov je bežne horor na niekoľko mesiacov...
-
tak zatial je to len predbezny termin. ci sa podari ho splnit dnes nikto nevie.
zopar postrehov/komentarov:
- Kia Assistance neposkytne nahradne auto, lebo som nemusel pouzit odtahovku. Nestudoval som detaily tejto sluzby, no zda sa, ze to nie je univerzalne pouzitelne ak sa auto proste pokazi.
- asistencna sluzba v ramci operaku poskytla nahradnu mobilitu pre pripad nepojazdneho vozidla bezodplatne na 5 dni, bez obmedzenia najazdenych km. Dalsie dni uz je zapozicanie nahradneho auta spoplatnene a aj limitovane, takze cim dlhsie trva oprava, tym viac nakladne to je pre majitela pokazenej Kie
- Kia servis/showroom by mi nahradne auto aj rad poskytol, akurat nemaju nic volne az do 15.5. to dufam, ze do tohto datumu uz bude EV6 hotova.
- relativne stastie je, ze vobec dany nahradny diel maju niekde v EU skladom... dodanie z Korey s tou ich logistikou si radsej nechcem predstavit
- logistiku nahradnych dielcov riesi Mobis vo vlastnej rezii, takze asi preto je taka hrozna - a to vraj isla poziadavka na dodanie ND s urgenciou, nakolko auto je nepojazdne... keby vyuzivali aspon pre taketo poruchy komercnych kurierov, tak neverim, ze by v pondelok, najneskor v utorok nemali diel vramci EU dodany...
Pride mi to trosku (prilis) laxny pristup zo strany Kie.
Bohuzial to neviem nijako porovnat s predoslymi autami (superb, oktavky), kedze s nimi som vaznejsiu poruchu riesit nemusel...
-
PistaTT Ešte že sa našiel kus v EÚ. Na náhradný spodný kryt aku som čakal cca 3-4 mesiace, nový modul batérie cca 2 mesiace. Je to zvláštne, keď tu majú v Európe pár 10+ tis eNiro, že nedržia podtreby aspoň 1ks dielu z každého dielu. A to isté EV6. Aj tak to budú musieť riešiť, keď bude Kia ZA chŕliť EV.Naposledy upravené nick81; 20-04-2023, 20:14.
-
Tak keby bolo auto pojazdne, tak cert vem, ze to trva...
Jazdit bez nejakeho plastoveho krytu sa da. Aj s baterkou, ktora povedzme nefunguje korektne pod 10% SoC - no tak budem jazdit tak aby som sa pod tych 10% nedostal.
Ale takto auto len stoji a vsetko proste trva a trva... Takmer tyzden kym spravili diagnostiku je dost, ale mam vcelku pochopenie. Dalsie takmer 3 tyzdne kym pride diel (ak ten termin splnia) mi pridu proste prilis dlho. Potom oprava (snad to nebude nic narocne) a zostava dufat, ze to definitivne odstrani problem, prakticky po mesiaci od poruchy... no v opacnom pripade to zozerie nejake dalsie tyzdne...
-
Aj keby, tak auto nie je kupované na fyzickú osobu... Maximum, čo sa dá, je dostať náhradné auto z Arvalu. 5 dní to bolo free of charge v rámci nejakých asistenčných služieb (tak som mal oktávku), potom pripadal do úvahy krátkodobý nájom niečoho čo by Arval vedel zohnať. Ale na firme stál na parkovisku postarší Leon... Takže v rámci ušetrenia prachov za nájom som zobral ten. Na čo vyhadzovať prachy? Ja nemám problém odšoférovať aj 105ku, takže neriešim.Naposledy upravené PistaTT; 27-04-2023, 08:18.
-
Pribeh je zas o kusok smutnejsi.. Po vymene ICCU problem zatial nie je vyrieseny a technici skumaju co s tym dalej (nova jednotka nevidi napatie HV baterii). Ako laik by som to tipol na nejaku pridruzenu kabelaz, mozno nejaku poistku, ak bateria ma nejaku svoju vlastnu.
-
Neberiem to nijako tragicky, ale v tomto ohľade má EV6 skryté riziko, hoci s veľmi nízkou pravdepodobnosťou, no serióznym dopadom. Hocijaké ICE auto by po mesiaci bolo opravené takmer isto bez ohľadu na typ poruchy. Proste dostupnosť náhradných dielov a špecifiká týkajúce sa diagnostiky a riešenia problémov sú zatiaľ na neporovnateľne horšej úrovni v porovnaní s ICE. Aspoň u Kórejcov.Naposledy upravené PistaTT; 24-05-2023, 21:00.
-
Pôvodne zverejnené od PistaTT Pozrieť príspevkyZvažujem (už dlhšie) wireless carplay a našiel som toto. https://www.ottocast.com/products/u2-air
s kupónom OTOCAR30 cenovka $70 za wireless carplay adaptér... lákavá ponuka. Amazon reviews sú vcelku v pohode.
Edit. Tak objednané, s kupónov ABANDON zľava ešte o 5€ lepšia. Cena teda slabých 62€. Už len čakať. https://youtu.be/qVTwDil7o28?t=456
Očakávania sú nastavené vysoko
dva dni som mal tu krabicku na stole a uz mi to nedalo a vybehol som do auta odstaveneho v servise...
Naposledy upravené PistaTT; 26-04-2023, 16:21.
- Likes 2
Komentár
-
Ahojte, riešil niekto na EV6 tažné? Chcem to hlavne kvoli bicyklom.
https://www.taznezariadenia.sk/9183-2021-
Komentár
Komentár