Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Electric Cars TV - všetko o elektromobiloch na YouTube od roku 2016

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Ľuboš Geleta
    Member
    • May 2014
    • 477
    • lubos98970
    •   

    #91
    Toto síce moje video nieje no máme tu priame porovnanie konkurencie Tesla Model 3 Performance vs M3 a RS5

     

    Komentár

    • Ľuboš Geleta
      Member
      • May 2014
      • 477
      • lubos98970
      •   

      #92
      Toto je umelecké dielo za dosť peňazí. Kto z vás by chcel toto doma ? Tesla akumulátor, 3F napätie, 24kW výkon meničov, 4kW fotovoltaika, Tesla akumulátor 65+ kWh.

       

      Komentár

      • Ľuboš Geleta
        Member
        • May 2014
        • 477
        • lubos98970
        •   

        #93
        Poriadny test na poriadnom čisto elektrickom SUV. Preveril som rychlonabijanie a bol som veľmi milo prekvapený no bol prípad keď som bol sklamaný.

         

        Komentár

        • Ľuboš Geleta
          Member
          • May 2014
          • 477
          • lubos98970
          •   

          #94
          Opäť o skúsenosť bohatší. Dokazd a spotreba Škoda Citigo-e iV pri teplote 14C na diaľnici 125-130 km/h

           

          Komentár

          • Ľuboš Geleta
            Member
            • May 2014
            • 477
            • lubos98970
            •   

            #95
            Čínska verzia Tesla Model 3 Long Range a skúsenosti majiteľa po 13.000 km - je spokojný?

             

            Komentár

            • Ľuboš Geleta
              Member
              • May 2014
              • 477
              • lubos98970
              •   

              #96
              Máme tu veľmi dôležité porovnania priamej konkurencie malých elektromobilov určených primárne do mesta. Jedná sa o kontroverzný a veľmi diskutovaný elektromobil Daciu Spring. Priami konkurent Škoda Citigo-e iV. Kto to môže vyhrať?
              Spring: 1017 kg / R14 kolesá / 26,8 kWh čistého / 4500 km najazdené
              Citigo-e iV: 1260 kg / R16 kolesá / 32 kWh čistého / 29.000 km najazdené
               

              Komentár


              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                Testovanie dvoch mestkych BEV sa ma robit v meste, max kusok po okreskach, urcite nie dialnica.
                Mensi vykon motora Springu, (ktory ide na dialnici na hranici svojich moznosti, cize neefektivne), vecsia kasna Springu a z tvaru predku horsi koeficient odporu vzduchu musi dat na dialnici horsie vysledky.

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                Len keď veľa ľudí tu na Citigo jazdí daľnice a prvú Spring čo som videl, som tiež stretol na diaľnici. Ľuboš moc km na nej asi neotestuje, nestihne nabíjať, veď sa dozviete v ďalších videách, prečo.
                Každopádne sa jedná cenovo o priamych konkurentov (zdôrazňujem cenovo), takže určite tie porovnania budú zaujímavé.

              • Wilo
                Wilo komentoval
                Upraviť komentár
                Aj Indulonu pouziva vela ludi na lubrikaciu, co este neznamena, ze je na ten ucel vytvorena, a ze sa ma na ten ucel testovat 🙈

              • Ľuboš Geleta
                Ľuboš Geleta komentoval
                Upraviť komentár
                Ja vlastním Škodu Citigo-e iV a jazdím s ňou pravidelne po diaľnici vždy keď idem do Ba alebo iné smery. Pre mňa a mnohých užívateľov to má význam takýto test. Ja používam Citigo-e ako jediné auto na všetko a dá sa to pokiaľ nebude treba denne jazdiť nad 400 km. Po meste podľa informácií ktoré som spomenul vyhrá tak či tak Citigo-e kvôli rovnakej efektivite ale väčšieho akumulátora 32 kWh.

              • Wilo
                Wilo komentoval
                Upraviť komentár
                To je v poriadku, poznam ludi, co na Indulone uz aj vysmazali, pripadne ju pouzili na mazanie okenneho kovania. Kazdy test ma vzdy pre nejaku skupinu ludi zmysel. To, ci je to povodnym ucelom pouzitia uz je druha vec 😉

              • Taur
                Taur komentoval
                Upraviť komentár
                Veru, aj CocaColu pouzivaju na drhnutie palub a cistenie zachodov, tak preco miniBEV segemntu A nepouzivat ako sportiak na dragrace,alebo ako luxusnu limuzinu na reprezentativne ucely.

              • Ľuboš Geleta
                Ľuboš Geleta komentoval
                Upraviť komentár
                Nesmierne sa zabávam nad príspevkami z nulovou hodnotou z vašej strany - našťastie nie všetci to robia. A cítim sa ako na TikToku kde hejteri majú 10-13 rokov a norobia nič iné len mudrujú a sami pri tom nič netvoria. Viem nikdy nevyhovieš každému. Vlastne neviem čo vám vadí - že Dacia je na tom horšie ako Citigo-e iV?

              • Wilo
                Wilo komentoval
                Upraviť komentár
                Ani nie, v podstate to, ze Dacia je hrozna, sme vedeli uz pred 5 mesiacmi, ked zacali vychadzat prve slovenske video recenzie. Ale ak to niekomu pomoze a prave toto video o Dacii Spring zmeni jeho nazor, aby investoval financie lepsie, tak preco nie. Pokracuj v osvete. Neber to v zlom, ja som rad za kazdu domacu tvorbu, ale podla mna strasne mrhas svojim potencialom (a zaroven drahocennym casom), a je to vidno na tvojich cislach. Dobre videa na tvojom kanaly sa daju spocitat na prstoch jednej ruky pracovnika na pile. Pri 90% sa motkas na takych “views”, ze sa ti cudujem, ze si pre to ochotny obetovat ten najneobnovitelnejsi zdroj, ktory mame - cas. Velmi dobre viem, co obnasa priprava a spracovanie videa. A pritom ten test ID4 GTX bol prekvapivo solidny, nebol az tak podrobny ako inde, ale stale bol informacne vyzivny a bez vycitiek som tomu venoval tych 43 minut. Asi po prvy krat som realne dopozeral cele tvoje video a bez jedineho zrychlenia/preskocenia. A pritom internet ti sam od seba dava feedback, co zaujima tvojich divakov, a na co su ochotni kliknut a darovat ti svoj cas. Staci pocuvat analytiku. Ale mozno to cele zle chapem, a o divakov nestojis, a ten YT kanal beries len ako nejaky svoj osobny priestor na archivaciu svojich postrehov. Co mi pride ako skoda, lebo si zjavne od zaciatku svojho fungovania na YT zainvestoval aj do techniky, zlepsil si verbalny prejav, posobis uhladenejsie a profesionalnejsie. A bol si jeden z prvych, ak nie uplne prvy, SK kanal venovany EV. Kvoli 400 pozretiam na vacsine videi sa ti cudujem… ale ty sam vies, preco to robis a ake mas plany. Ospravedlnujem sa, ak som ta urazil, povodne som ani nereagoval na teba, ale ked uz si sa chytil, tak co s tebou

              • Ľuboš Geleta
                Ľuboš Geleta komentoval
                Upraviť komentár
                Wilo jasne že chcem aby mi môj YT aj zarobil no nie všetky automobilky chcú so mnou pracovať lebo mám málo odberateľov - je to začarovaný kruh. Čo navrhuješ ?

              • Wilo
                Wilo komentoval
                Upraviť komentár
                Malo odberatelov mas preto, lebo netvoris obsah, ktory ludi zaujima. Pozri si spatne, kde si ziskal najviac videni. Ja tam vidim velku podobnost s Bjornom - ludom sa pacili tvoje tripy do Chorvatska a BA-KE. Jemu robia vacsinu interakcii 1000km vyzvy.

                Ludi nezaujima test spotreby na kratkom useku, nova nabijacka v Partizanskom alebo rozhovory s cudzimi ludmi, ak to nie je celebrita. Chcu vidiet realne situacie na trasach, ktore jazdia a s ktorymi sa vedia stotoznit. Skus mozno zacat s nejakymi pevne stanovenymi usekmi a robit tabulku s casom cesty ako Bjorn. Napriklad BA-KE, alebo BA-Jasna/Strbske Pleso. Pripadne BA-KE-BA na otocku, to su bezne argumenty proti EV na soc. sietach. Na “nespolupracu” s importermi neviem ci sa mozes stazovat. Mal si k dispozicii uz viacero aut, a nevyuzil si ich potencial. Ty ukazes ze Citigo ma takuto spotrebu. Ak to auto chce niekto kupit, tak pracne prepocitava, zohladnuje teplotu, pocasie a stale nevie manzelke povedat, ze “Ano zlatko, s tymto autom sa dostaneme ku svokrovcom”. Takto im das presny usek s mixom terenu, ukazes kolko stravia na nabijacke, kolko im to bude cele trvat a ako sa to zmeni voci ich terajsiemu cestovaniu na Fabii Combi. Pripadne rovno aj vyuzijes na kratku recenziu miesta nabijania, ake su tam moznosti pre rodinu s detmi, socialne zazemie, obcerstvenie, cistota atd. To su veci, ktore ludi zaujimaju, a z ktorych maju strach.

                Pri testoch aut by som vyuzil aj gulu ak je k dispozicii, napriklad nikto netestuje spotreby s privesom. Raz to urobil Rasto Chvala s ID4 GTX. Akurat, ze ja by som bol asi trosku kreativnejsi, mozes skusit prevoz ziveho prasata, miesacku… slovenske dvory a cesty skryvaju rozne poklady. Pozri si co robi slovensky YouTube, a vymysli nieco, cim sa odlisis a co nikto nema. Len s tymi zvieratami bacha na aktivistov

                Kuk TopGear ked mali Drag TMX s nalozenym privesom proti Alfe myslim? Drag Race hovadin typu Peugeot e2008 nikoho nezaujimaju, je to nudne auto do mesta, nikto na tom nebude zavodit. Na Drag videa potrebujes trendy auta, ktore v tom case “letia”, Honda E bola fajn, takisto ID3/4, Tesla. Zo srandy by som urobil nejaku absurditu s Daciou Spring cisto z recesie. Vsetci vedia, ze to auto je uplne zle, Drag nema zmysel, ale by som skusil Drag s golfovym vozikom alebo nieco podobne uchylne. Len to treba dobre naplanovat, aby to bolo bud velmi tesne, alebo aby aj tak Dacia prehrala, nech mozes dat viralny titulok na styl “Moze Dacia porazit kolobezku?”

                YouTube je neuprosny, neocakavaj, ze budes mat publikum a budes zarabat, ak to beries len ako vedlajsi konicek. Toto je realne full-time praca, a aj ludia co sa tym zivia, sa musia obracat. Ak to mas len bokovku, tak mas vyhodnejsie urobit raz za tyzden nejaku riadne viralnu vtakovinu, idealne aj anglicke titulky a vykasli sa na testy spotreby a ine blbosti co si pozrie 250 ludi a pre vacsinu ludi to ma pridanu hodnotu nula. Kolko si myslis, ze je v SR majitelov Citigo, ktori zaroven sleduju aj YouTube? To je asi tak tvoje publikum, plus par zabludenych z CZ. Majitelovi Tesly alebo BMW je spotreba Citiga tak nejak ukradnuta, ale video z tripu, ponate komplexne, si v pohode pozrie. Ak das titulky, mas uz aj EU publikum.

                oprava: test s vozikom urobil prvy vlastne milan84 , pamat uz prestava fungovat
                Naposledy upravené Wilo; 28-04-2022, 09:05.

              • Wilo
                Wilo komentoval
                Upraviť komentár
                A takisto je to asi len moje naivne prianie, ale ja by som bol rad, keby ste sa ako slovenska YT komunita spojili. Chapem, ze aj ty aj milan84 mate asi uplne rozdielne zmyslanie, hodnoty aj pristup, ale podla mna by to bolo prospesne pre oboch. Vsetky tieto show o autach su fajn, ked tam su aspon 2 ludia, a cim odlisnejsi, tym lepsie. Topspeed s Cabakom bol super, len kym tam bol Peto Sturdik. Potom sa rozisli a islo to dole vodou. Tazi z toho aj TopGear a x dalsich na YouTube. Milan vyzera byt ten analytickejsi a technickejsi typ, ktory dava skvele informacie, ale dlhodobo trochu nudi. Zaroven ma kontakt na import pre nove auta. Taky slovensky James May (bez urazky). Ty by si mohol byt ten nerozvazny, co je ochotny urobit kazdu blbinu, a vzajomne by ste sa pekne doplnali a vyvazovali svoje nedostatky aj klady, taky prerasteny Hammond 😉 Ale chapem, ze kazdy chce mat ten svoj kanal, svoje meno a svoje ovocie… je to skoda no. Ale porozmyslajte chlapci, “ve dvou se to lepe tahne”.

              • Ľuboš Geleta
                Ľuboš Geleta komentoval
                Upraviť komentár
                Wilo realita je niekde inde. Píše sa ti o tom ľahko no zrealizovať toto všetko čo si napísal stojí peniaze a nieje to ani úplne jednoduché. A aj posledná cesta do Chorvátska má len cez 1000 vzhliadnutí na mojej bývalej Tesle. To frčalo keď som s tým začínal a bol som jediný čo to robil na kameru. A ak myslíš že Milan vybavil všetky autá čo mal vo videu tak si si nespojil pár detailov a ak myslíš že Milan stojí za svojím úspechom množstvo videní a množstvo odberateľov pre to ako to robí tiež ti ušli skutočnosti. Milana nonstop propaguje Karpát ktorý ho neustále spomína vo svojích videách aby Milana podporili odberom. Karpatovi požičiavajú autá lebo je veľký úspešný Youtuber a Milan využíva situáciu a tiež si za tých 7 dní čo auto majú spraví videá - už si to teraz pochopil. Áno Milan a Karpát sú kamaráti a spolupracujú. Milan nestojí za svojím úspechom svojou vlastnou prácou a svojím snežením a pre to že je dobrý alebo sú dobré jeho videá. A k Drag Race v tom sa mnoho z vás veľmi milí - len si pozri všetky moje Drag Race a takmer všetky majú tisíce vzhliadnutí a to je úspech pri mojom počte odberateľov. Áno dá sa vymyslieť všeličo no na niečo mám chuť a na niečo nie. A všetko čo stojí peniaze robiť to bez podpory iných je niečo čo nechcem. Nemám záruku že sa mi to raz vráti. Keby ste ma česť
                vynimkam podporili aspoň tým že sa zapojíte do povedzme porovnávajúho testu dojazdu z viacerými elektromobili na trase povedzme 300 km aby ľudia videli čo má aký dojazd a či treba nabíjať, prípadne stretávkou elektromobilov v Jakubovanoch na letisku - Liptov a natočili by sme Drag aj 4 autá naraz tak si buď istý že to bude mať čísla a bude to sledované. Ja viem natočiť do 1h aj 4 samostatné preteky vždy z inými autami. To čo tam trvá najdlhšie je cesta tam. A spolupráca z Milanom - napíšem to sem jasne. Ja jemu ležím na srdci lebo uvažujem inak ako on a podrazil ma - keď som realizoval tú unikátnu fotku v Slnečniciach v Petržalke tak sa prisľúbil že príde z Nissanom Leaf 1 no neprišiel a ani sa k tomu niako nepostavil a od iných ľudí sa mi dostalo do uší že ešte odhovárali ďalších aby mi tam neprišli lebo som vraj Kotlebovec 🤣🤣🤣🤣 v živote som ho nevolil ale ani nikoho iného a na základe toho robil ako malí chlapec podrazy. Je to na smiech. Tak máš tu pravdu a skutočnosť.

              • Wilo
                Wilo komentoval
                Upraviť komentár
                Ja tu nechcem prepierat vase pradlo, to su vase sukromne zalezitosti a nie je nutne ich tu vytahovat. To, ze Milan ma pristup k autam cez Karpata viem, to nie je ziadna novinka. A to, ze cesty stoja peniaze a cas vedia asi takisto vsetci. Ale je to uplne normalne. YouTube je zarobkova cinnost ako akekolvek podnikanie. Vsade musis investovat peniaze a cas. Ak si myslis, ze Milan ma kanal bez nakladov a bez namahy len preto, lebo ho spomenie Karpat v Autozurnaly tak zijes v alternativnej realite a nevidis mravenciu pracu za tym vsetkym.

                Ja vlastne ani neviem co ti mam povedat. Chcel som ta v dobrom nakopnut, aby si sa zamyslel nad tym, co robis, a preco mas take cisla ake mas. Ale ty radsej hladas vyhovorky preco to nejde, ukazujes prstom a kydas hnoj na druhych, robis zo seba chudaka, ktoreho nikto nechape a kazdy hejtuje. A mam pocit, ze od YouTube ocakavas, ze zacnes na tom zarabat bez toho, aby si tomu cokolvek venoval. Uz som to pisal, a napisem to znova - mat profitabilny YT kanal je drina a full-time pracovny uvazok, ktory vyzaduje trosku vyssie nasadenie. Ale tvor dalej to co si tvoril doteraz, a cakaj na zazrak. Len nebud sklamany. Ja koncim, zjavne to nema zmysel, lebo nevies a hlavne nechces chapat. Vela stastia s meranim spotreby na Citigo a pretekami v priamke.

                PS: zamyslel si sa niekedy nad tym, preco ta ludia nepodporia a nepridu? Ci to nahodou nie je kvoli tomu, ze nevidia zmysel v doterajsej tvorbe a nestoji im to za ten cas? Su akcie, ktorych sa zucastnia, ak im to stoji za to. Ale proste ten kanal je taky, ani neviem ako to povedat aby som ta neurazil,… dopln si sam lebo nechcem vyvolat konflikt.
                Naposledy upravené Wilo; 28-04-2022, 10:56.

              • Ľuboš Geleta
                Ľuboš Geleta komentoval
                Upraviť komentár
                Wilo je to len tvoj pohľad a sám po sebe nečítaš. Písal si že Milan si našiel cestu a zaujal a keď ti napíšem aká je realita už to nieje podstatné a už nieje pravda čo si napísal. A nerobím zo seba chudáka len píšem že radiť vie každý ale zapojiť sa aby sme spolu spravili niečo zaujímavé to už je problém. A prečo by som nenapísal pravdu nech je aká kolvek. Ja som proti Milanovi nemal nič no on sa k tomu postavil ako sa postavil a spolupráca je tým nemožná.

              • Wilo
                Wilo komentoval
                Upraviť komentár
                Kde presne som to napisal? Ze si Milan nasiel cestu a zaujal? Dako to nevidim. Citaj s porozumenim, a nezatahuj sa este do hlbsieho bahna.

              • Ľuboš Geleta
                Ľuboš Geleta komentoval
                Upraviť komentár
                Ja sa nikam nezatahuj to len ty si sa nahneval lebo si myslel že tvojím radám asi budem tlieskať a že sa vďaka ním všetko zmení. Ja viem že môžem toho robiť viac no som ochotný ísť len do určitých vecí. A samozrejme som vďačný každému kto dokáže poradiť z niečím čo reálne pomôže. No samotnými radami bez akej kolvek inej pomoci - účasťou zo svojím elektromobilom alebo čím kolvek iným je to len pár rád ktoré väčšinou moc nepomôžu. Preto nechápem tvoj nastaný postoj k tomu čo píšem. Ja na teba neútočim - len s tebou komunikujem a píšem ako sa veci reálne majú.

              • Wilo
                Wilo komentoval
                Upraviť komentár
                Nie som nahnevany, a je mi uprimne jedno, ci nejaku kritiku a navrhy absorbujes alebo odignorujes. Na internete mam uz svoje odzite, a nikdy neberiem vazne to, co sa tam popise, lebo viem, ze pri osobnej komunikacii sa vela veci otoci. Ale musim sa priznat, ze si prvy clovek, ktoreho som stretol, ktory si doslova “vynucuje” aktivnu pomoc komunity formou ucasti. A citi sa byt dotknuty, ak nie je ucast podla jeho predstav, alebo sa niekto odmietne zucastnit jeho akcie. Nesudim ta, nie som nastvany, len lahostajne konstatujem, ako vsetko ostatne co som tu kedy napisal. Zober si z toho co chces, alebo aj nic 😉

              • milan84
                milan84 komentoval
                Upraviť komentár
                Ja teda Lubosovu tvorbu nekomentujem a ani nebudem. Nato su divaci a cisla. Len ma dostalo, ze je urazeny, ked som nemohol prist na jeho "unikatnu fotku" do Petrzalky Lubos, ja viem kto ti tu infomaciu podal a predstav si, ze vtedy som este bol tvoj obcasny divak a ako vies, planoval som prist. No zmenili sa mi plany a nemohol som. Dal som vediet aj vopred, takze fakt nechapem co je za problem.
                Tvoje nazory na dianie vo svete nechcem komentovat a mozes mat akekolvek, no spravil som si mienku z toho mala, co som napr. na fb zachytil. Sme kazdy iny.

                A ano, Miso Karpat je dlhe roky moj kamarat. Tak, ako on propaguje mna, pomaham ja jemu v technickych oblastiach testov, zucastnujem sa porovnavacich testov atd. Mame obojstranne vyhodnu formu reklamy a spoluprace. Takmer vsetky testy su ale pod mojou hlavickou. Dalo by sa vela reagovat na tvoje slova o tom, ako nestojim za uspechom atd, ale naozaj to nema vyznam
                Zelam ti vsetko dobre.
                Naposledy upravené milan84; 28-04-2022, 13:11.

              • nick81
                nick81 komentoval
                Upraviť komentár
                No pekne. Potom som aj ja "podrazák" .. :-/ Tiež som chcel prísť, ale fotograf ti tam zmenil termín a ten nový som už nevedel.

              • demo
                demo komentoval
                Upraviť komentár
                🤦‍♂️

              • mozeg
                mozeg komentoval
                Upraviť komentár
                Uff, nechcel som reagovat ale neda mi.

                Wilo, Ja osobne som rad ze davas takuto formu spatnej vazby. Dovolim si tvrdit ze si vela veci vystihol a spravne pomenoval. Ci uz robit obsah je drina a naozaj trva roky dokial sa clovek amater vypracuje, toboz v uplne novej teme pri publiku 5M ludi, ked to preratam na realnu cielovku je to este horsie resp. najhorsie. Zaroven naozaj kvitujem dalsie a dalsie postrehy a napady ktore si na Lubosa smeroval. Za mna to vyznam ma, ked uz nie pre Lubosa mozno pre dalsich.

                Ľuboš Geleta, skus dat tym Wilovym radam trocha casu a odstupu a mozno v nich najdes zopar veci ktore su naozaj dobre. Rovnako suhlasom ze sa zepsila kamera, aj strih a aj tvoj prejav.

                Wilo, najviac kvitujem ze si vysiel von s tym ze treba sa spajat, jednoducho potlacit svoje ega a vyuzit synergie, zabudnot ukazovat na druheho, zamysliet sa co viem spravit pre vec Ja a potom dojde aj na synergie/vzajomnost-co preto vieme spravit MY. :-)

                btw. k tym napadom: vcera som napr. pozeral test spalovacov dinosaurov 4x4 SUV v australii, mali ich tam 12. Velmi prijemna draha, zaujimave useky na test (Obcas som smal sice pociz ze by som niektore useky dal aj bruchoplazom ale napr. test tuhosti šasi a ze prave jeep bude mat problem a skryvi sa tak ze nevies pomaly ani otvorit dvere som teda necakal). Vysledok drviva vacsina su to "vergle" zbytocne majuce 4x4 a to 4x4 staci tak na cesty a budte este radi :-). Napr. vzajomny porovnanvaci test SUV 4x4 elektrik by som si teda pozrel rad a videl ako vie fungovat elektronika a ako s tym zamava to ze vaha je dole a ci pri teste zastavenia v kopci a nasledne pohnutia sa nedaju elektriky nafrak spalovakom.
                Naposledy upravené mozeg; 29-04-2022, 09:33.
            • Ľuboš Geleta
              Member
              • May 2014
              • 477
              • lubos98970
              •   

              #97
              Dnes tu máme porovnanie slabého a slabšieho. Legendárna Dacia Spring vs Škoda Citigo-e iV na 1/4 mile.
              Drag Race

               

              Komentár

              • Ľuboš Geleta
                Member
                • May 2014
                • 477
                • lubos98970
                •   

                #98
                Elektromobilom do Chorvátska 2022. Použitý elektromobil má niečo čo mnohé elektromobily nemajú a to rýchle nabíjanie cez Typ2. Napriek tomu to trvalo dlhšie ako som predpokladal.

                 

                Komentár


                • Taur
                  Taur komentoval
                  Upraviť komentár
                  1. Neviem o tom zeby renault uvadzal vyse 400km dojazd, ale udavaju wltp 395km pre R110 a 385km pre R135.
                  2. Nabija rychlo na DC ak je ochotny za nabijanie zaplatit, ked nie tak potrebuje asi nemat smolu.
                  3. Nabky Kaufu v BA funguju aj mimo otvaracich hodin ze si tam chcel v noci nabijat? Ci je nonstop otvorene?
                  4. Keby som bol taky tester a youtuber, tak by som asi investoval zopar eur do nejakeho OBD udelatka, aby som nenusel odhadovat kolko kwh sa mi dostalo do bat ci ine hodnoty.
                  5, Cestou spat horekopcom s vyssou priemerkou si mal mensiu spotrebu ako cestou tam? Bol protivietor?

                • Ľuboš Geleta
                  Ľuboš Geleta komentoval
                  Upraviť komentár
                  Taur
                  Odpoveď na všetko
                  Neviem o tom zeby renault uvadzal vyse 400km dojazd, ale udavaju wltp 395km pre R110 a 385km pre R135.
                  Máš pravdu - no existoval na rôznych zdrojoch aj údaj asi 410 km WLTP a tých 385 a 395 je celkom blízko.
                  2. Nabija rychlo na DC ak je ochotny za nabijanie zaplatit, ked nie tak potrebuje asi nemat smolu.
                  Tomuto som neporozumel. Keď zaplatíš tak môžeš využiť reálnych 46 kW.
                  3. Nabky Kaufu v BA funguju aj mimo otvaracich hodin ze si tam chcel v noci nabijat? Ci je nonstop otvorene?
                  Áno Kauf aktuálne ide v Ba nonstop asi pomoc Ukr. No moc by som si nepomohol lebo aj z Ba domov to trvá asi 1,5h a kým by som prišiel do Ba - radšej som si pospal a neriešil možno ušetrených 30 minút ak vôbec.
                  4. Keby som bol taky tester a youtuber, tak by som asi investoval zopar eur do nejakeho OBD udelatka, aby som nenusel odhadovat kolko kwh sa mi dostalo do bat ci ine hodnoty.
                  Tie kWh sú bežnému užívateľovi ukradnuté a približne vieš podľa nabíjačky koľko si ich prijal. Áno cez Obed vy si bol presnejší no cestu by mi to neskratilo.
                  5, Cestou spat horekopcom s vyssou
                  priemerkou si mal mensiu spotrebu ako cestou tam? Bol protivietor?
                  Cestou späť späť som šiel približne rovnako ako cestou tam preto aj mňa tento údaj prekvapil no možno výrazne pomohlo to že cesta späť sa započal pri teplote asi nad 20C a v tomto režime sa cestovalo veľa hodín a km. V Zahrebe som mal myslím len 13,1 kWh vďaka tej teplote bez klimatizácie. Ale v noci bolo len 10-13C čo dosť nevhodné pre spotrebu. Od Zalaegerseg som do Nadlic šiel 298 km myslím na 1 nabitie a ostalo mi 9%. A rozdiel v spotrebe cestou tam urobilo rozdiel aj to že som začínal v daždi 23:00

                • Taur
                  Taur komentoval
                  Upraviť komentár
                  k 2. No ze urcite boli cestou aj platene nabky kde by si sa DC nabil, ak by si netrval na zadarmo kde ti to neslo.
                  k 3. hehe, keby to mala byt pomoc UA nema logiku aby vypinali na vychode mimo otvaraciek a na opacnom konci v BA nechavali nonstop.
                  k 4. Nejde o skratenie cesty, ale ked vo videu uz spominas kwh a straty tak ... aale to je vlastne tvoj styl ala "ze vraj, z roznych zdrojov, pocul som, zda sa mi atd.", tak uznavam a beriem namietku spat.

                • nick81
                  nick81 komentoval
                  Upraviť komentár
                  Taur Veď to MolPlugee / ELEN je tam dosť. Dá sa ísť úplne na komfort.
                  Pozrel som si Pugshare s filtrom Type2/CSS a free nabky. Končia tam asi už doby zadarmo pre CCS.
                  Ak nerátame Záhreb, tak nič. A zas na type2 trčať, nemá zmysel.

                • Taur
                  Taur komentoval
                  Upraviť komentár
                  nick81 Nastastie to AC u Zoe je vlastne polovicne DC. Je to super vec ked je DC nefunkcne, alebo obsadene. Alebo len AC stlpik v pustine a DC v nedohladne. Alebo ked je AC nabijanie minutovo/hodinovo tarifikovane.

                • tommik
                  tommik komentoval
                  Upraviť komentár
                  Taur "...ked je AC nabijanie minutovo/hodinovo tarifikovane."
                  Našťastie toto má už napríklad v reichu EVN vyriešené a síce tak, že minútová sadzba je odstupňovaná podľa nabíjacieho výkonu <3,6kW; <11kW; <22kW. Tým pádom v slušnej cene nabije aj auto so slabšou palubnou nabkou a zároveň výhoda auta ako je Zoe, ktoré je kupované za účelom vysávania free AC nabiek (zdroj: viacerí majitelia), ide do úzadia. Vo finále teda nabíjame plus mínus všetci za rovnako.

                • Taur
                  Taur komentoval
                  Upraviť komentár
                  tommik Ja som nemyslel operatorov, ale skor take hotely, penziony, parkoviska a pod. kde ked zarubu crazy sadzbu a nevyznaju sa alebo sa nechcu v EV. tak Zoe ma vyhodu. V jednom hoteli mi zahlasili tak 2 roky dozadu tusim 20e/h za AC stlpik, bol som tam na jednani s ich manazermi, nepotreboval som nastastie nutne nabijat, len som sa spytal na recepcii ked som videl stlpik reku podla zasady ked EV parkuje ma sa nabijat, ale hned ma to preslo. Ale keby som bol v nudzi, tak ma vyjde kwh len 1e so Zoe oproti 3e s Konou.
                  Ja som Zoe kupoval kvoli absenci DC v regionoch kde sa pohybujem. Na vychood od PO/KE mas jedinu v HE inak nic. Na Orave tiez vtedy nebola ziadna. Som vahal medzi Zoe a e208 a hlavne preto vyhralo Zoe. DC100kw pri e208 mi bolo nanic ked to nemas do coho pichnut.
              • Ľuboš Geleta
                Member
                • May 2014
                • 477
                • lubos98970
                •   

                #99
                Človeka ako je Amperak len tak ľahko nestretnete. Úspešný YouTuber a muž činu.
                Jazdí na 22 ročnom elektromobile značky Peugeot a napája ho akumulatormi ktoré si sám skonštruoval. Zábavný človek z veľkými znalosťami ohľadne fotovoltaiky.
                Video sa oplatí pozrieť minimálne v prvej časti kým tam je on. A asi prvý krát som prehrial akumulátor na Citigo-e iV 😁

                 

                Komentár

                • Ľuboš Geleta
                  Member
                  • May 2014
                  • 477
                  • lubos98970
                  •   

                  Reálne zvažujem objednávku na toto auto. Sion od Sono Motors, rozhodne to nie je krásne auto no vidím tam veľa výhod.
                  Budem veľmi rád ak mi napíšete dôvody prečo toto auto nekupovať a naopak prečo kupovať.
                  Ich stránka: www.sonomotors.com
                  Video od Petra z Volant.tv
                  Prečo áno:
                  Vie sa samé dobíjať zo slnka rýchlosťou do 245 km týždenne - jún, júl
                  1) LFP akumulátor - veľmi dlhá životnosť - 3000 cyklov
                  2) Auto disponuje vlastnou zásuvkou 16A 3.7 kW
                  3) Dokáže nabíjať iné elektromobily 16A 3F 11kW - predpokladám že by to bolo bolo možné zmeniť na 400V 3F na plnohodnotné napájanie rodinného domu.
                  4) Kapacita akumulátora 54 kWh - asi celková
                  5) dojazd 305 km WLTP - slabší priemer
                  6) CCS 75 kW - 35 minút z 10-80% / TYP2 11kW
                  7) kufor až 650 litrov
                  Neviem či má tepelné čerpadlo

                  Prečo nie: dizajn
                   
                  Naposledy upravené Ľuboš Geleta; 16-05-2022, 09:26.

                  Komentár


                  • ivan32
                    ivan32 komentoval
                    Upraviť komentár
                    Nie som odborník ale myslím že ten bod 3 máš napísaný divne. Uvidíme či sa ozvú elektrikári.

                  • Taur
                    Taur komentoval
                    Upraviť komentár
                    A v "6) CCS 75 kW - 35 minút z 10-80% / CCS 11kW" asi myslis AC11kw
                    Inak ako mestske/primestske priblizovadlo to znie fajn.
                    Bud ma zlu aerodynamiku, alebo efektivitu ked s 54kwh bat iba 305km (Zoe s takou bat ma 385/395km a tiez je to krabica), tak na dialkove cesty to nebude stvorene.

                  • nick81
                    nick81 komentoval
                    Upraviť komentár
                    Kým sa to dostane ku tebe (2024-2025), už ani LIDL nebude free.

                  • Taur
                    Taur komentoval
                    Upraviť komentár
                    nick81 Ved preto ho asi zaujalo auto co sa samo nabija zo slnka.

                  • Ľuboš Geleta
                    Ľuboš Geleta komentoval
                    Upraviť komentár
                    Ďakujem za pripomienky. Ivan32 - chcem veriť že je to možné, Taur - áno myslel som Typ2 a nie CCS na tých 11kW. A ten dojazd oproti Zoe - Zoe má mať využiteľnú kapacitu 52 kWh a Sion má asi celkovú 54 kWh ale neviem to potvrdiť. Ak by mal využiteľnú povedzme len 48 kWh tak je to hneď o 4 kWh menej, môže byť trochu horšia aerodynamika a máme dôvod - no hlavne to hádžem na menej kWh.
                    Nick81 - či bude alebo nebude Lidl zdarma to až tak nehrá rolu. Mám fotovoltaiku 1500W a od dnes staviam ďalšiu 2,7 kW kde pridám neskôr len ďalších 6 panelov 450W a bude s toho 5,4kW a neskôr možno ešte viac.
                    Taur - kto by nechcel mať na svojom elektromobile nabíjanie zo slnka ? Na dovolenke ale aj v bežnom živote to bude neskutočne cool.

                  • nick81
                    nick81 komentoval
                    Upraviť komentár
                    Ľuboš Geleta Panely na aute už má Ioniq5. Tiež to znelo cool, papierové parametre boli zaujímavé. V praxi je to na dobitie 12V aku a za tú cenu sa nevráti za celú životnosť auta. Tu keď si zoberieš ako bude olepené s tým auto je to nákladovo na pár tis, čo musíš zaplatiť len za panely. Návratnosť je ešte viac v nedohľadne.

                  • Taur
                    Taur komentoval
                    Upraviť komentár
                    Zoe ma brutto 55kwh, ak Sion 54kwh tak je rozdiel len 1kwh, ale v dojazde az 80-90km. Nemyslis vazne ze z 54 by chceli vyuzivat iba 48, 6kwh trochen velky bufer ...
                    Skor to bude aerodhnamika, mozno nic moc efektivita, mozno slaba rekuperacia ...

                  • nick81
                    nick81 komentoval
                    Upraviť komentár
                    Inak pamätáte na automobily TH!NK ? Tiež mali robiť po malom City ešte rodinný Ox. Takisto solár strecha. Tiež boli objednávky a potom zľahla zem. https://www.favcars.com/th-nk-ox-con...pers-75578.htm

                  • jux
                    jux komentoval
                    Upraviť komentár
                    Koncept je nerealny. Skusali to uz mnohi, tito slubovali toto auto predavat uz v 2019. Nic z toho nebolo a podla mna ani nikdy nebude. Navysena cena a vaha auta o panely a nabijaciu elektroniku z panelov na aute tazko vyvazi zisk elektriny z panelov na aute. Ved len klima (aj ked by bola s TC) zozerie podstatne viac ako daju tie panely na aute. Nech napisu kolko sa da odjazdit za cenu panelov, a o kolko kvoli panelom a elektronike nabijania z panelov stupne vaha auta a teda aj jeho spotreba. Ako zabezpecia ze auto bude vecsinu casu na slnku aby sa nabijalo.
                    Dnesny nabijajuci sa elektromobil ma vlastnu spotrebu auta cca 200W, mozno ju stiahnu na 50W, no to nebude jednoduche. Pricom na kopu dalsich, dnes beznych vyzadovanych ficurin nebude mat taketo auto dost energie - internet, kamery, cidla zabezpecovacky, ochrana pred prehriatim interieru a t. d. Bez kopy dnesnych vyzadovanych ficurin auto uz dnes neprejde EU homologizaciou.
                    Cierne auto na slnku bude mat v interieri kolko? 60 ci 70 stupnov, kto to odchladi pred jazdou a kolko elektriny na to bude treba?
                    Ak solar, tak urcite nie rovno na auta. Lepsie (asi aj lacnejsie) bude vybudovat zastresene parkoviska s panelmi na strechach, nech su auta v tieni a panely zbieraju elektrinu cely cas nad kazdym parkovacim boxom.. A odcerpavat z tej smiesnej nazbieranej energie este nejaku AC mimo auta je uz uplne nerealne. Uz len straty v menici z DC napetia baterie auta na AC siete zozeru minimalne 10% energie. A trojfaz je uz len chimera.
                    A cena 25k je tiez podla mna silno podhodnotena, len na ziskanie investorov.

                  • Ľuboš Geleta
                    Ľuboš Geleta komentoval
                    Upraviť komentár
                    Taur - upresním to, Zoe má 54,7 kWh a využiteľných by mal mať 52kWh - nikdy som sa k tejto hodnote nepriblížil, aj pri svetovom rekorde v bežnej premávke my vyšlo horko ťažko 49kWh a to malo auto nájazd myslím do 10.000 km.
                    Dobre ak budeme optimistický bude využiteľná kapacita na Sione 50 až 52 kWh no stále mi uniká porovnávanie zo Zoe. Uvedomujete si že Sion je omnoho väčšie auto a má kufor 650 litrov ?
                    A nick81 píšeš že tie panely na aute musím zaplatiť - tie sú v cene auta - to je jeho podstatou. Cena auta ak objednám teraz čo asi spravím je 28500€ čo je oproti oficiálnej cene Zoe stále dosť lacné. Zálohu 500E vám vrátia ak zrušíte objednávku čo je fajn pokiaľ firma neskrachuje čo si myslím už v tomto štádiu nemalo byť.

                  • dango
                    dango komentoval
                    Upraviť komentár
                    Akoze preco nie. Toto auto doplna chybajuci MPV segment (povedzme). To solarne oblozenie ho robi jedinecnym, ale zaroven najzbytocnejsou polozkou. Energia, co dana plocha nazbera asi tazko pokryje mnozstvo enerie potrebnej na nasledne schladenie interieru. A vyuzivat jeho solarny potencial v mesiacoch oktober-marec je velmi optimisticke a utopisticke

                  • Ľuboš Geleta
                    Ľuboš Geleta komentoval
                    Upraviť komentár
                    Jux ďakujem za tvoj názor no určité veci si si vysvetlil po svojom.
                    Napájanie celého domu z auta som myslel tým štýlom že si ho nabiješ cez domácu elektráreň - ja bývam cez deň často doma, a následne alebo aj počas nabíjania cez fotovoltaiku napájaš celý dom a čo len chceš z mobilného akumulátora menom Sion.
                    Koncept rozhodne nie je nereálny - pracuje na tom aj Aptera - od Aptery mám info že do 15 mesiacov idú na burzu a potom začnú pracovať na 5 miestnom solárnom aute.
                    Keď si pozrieš to video od Petra tak presne v 17:40 uvidíš to čo je podstatné - 440W výkon panelov na slnku, som si istý že pri dokonalom nasmerovaní auta na slnko budeš dosahovať 500W ak nie viac. Aj po stratách na elektronike by to mohlo byť po 10h nabíjania reálne prijatých 4+ kWh čo vôbec nieje na zahodenie, pri mestskom cykle to môže byť 30+ km len zo slnka. Ak by sa stalo že auto 2 dni nepoužiješ tak na tretí deň máš plus 60-70 km len tak.
                    Áno teplota v aute bude vysoká ako na každom čiernom aute - všetky čierne autá treba tiež ochladiť no oni sa nenabíjajú samé.
                    Cena auta vzhľadom na koncept a veľkosť je skutočne super. Chcem veriť že to bude reálne.

                  • Ľuboš Geleta
                    Ľuboš Geleta komentoval
                    Upraviť komentár
                    Dango - koľko elektromobilov tu máme za 28500e s 54 kWh akumulátorom - ani jeden a už vôbec nie tak veľké auto.

                  • nick81
                    nick81 komentoval
                    Upraviť komentár
                    Ľuboš Geleta Kľudne choď do toho. Pýtal si sa na názor. Mne to príde taký "zlepenec" ako Dacia Spring. Mohli dať dole panely, cenu o 4-5 tis dole a mohlo to byť slušné "lacné" vozítko okolo domu. Tu na to pozreš, všetko vyskladané s dielov najlacnejších áut. Také výduchy klímy mala žena na Sparku (Matiz), Ten elektrikársky červený STOP vypínač na stredovej konzole nemá chybu.
                    30 tis je za toto dosť. Ty inak už nechceš Teslu? To bola taká zlá? Za 30 tis hocijaké staršie osvedčené auto.
                    Som inak veľmi zvedavý keď odíde motor, či nejaká elektronika čo s tým. Keď to bude online doručenie, žiadny servis. To bude iné DIY.

                  • Ľuboš Geleta
                    Ľuboš Geleta komentoval
                    Upraviť komentár
                    Nick81 - bez tých panelov by ma to auto moc nelákalo aj keď pri cene 25000e by bolo stále zaujímavé. Je to nemecká značka tak snáď by ten servis nemusel byť taký problém. Zlepenec to asi je, dizajn je jeho najslabšia stránka.
                    Po Tesle stále túžim no rád skúšam nové veci a nové koncepty a fotovoltaiku mám fakt rád a solárne autá som sledoval už ako malí chlapec. Bolo by zaujímavé ak by bolo možné k autu pripojiť externý flexibilný panel povedzme 1kW - elektronika tam na to je, stačí aby mala rezervy na výkonnejší panel a bolo by to ešte atraktívnejšie.
                    Ja som bol z mojou Teslou nad mieru spokojný - 105.000 km bez poruchy a všetky parametre vrátane jazdných boli skvelé.

                  • jux
                    jux komentoval
                    Upraviť komentár
                    Ved pockajme, len realita ukaze, ci to vobec zvladnu v EU zo starych polepenych komponentov najnizej kategorie homologovat a zacat niekedy vyrabat? Co povedia skutocne testy? Ci si to vobec niekto kupi? Stojim si za svojim, ze je tam prilis vela neznamych.

                  • Miroslav Rojko
                    Miroslav Rojko komentoval
                    Upraviť komentár
                    Sion sa snaží už dlhé roky ale zatiaľ to nevyzerá na sériovú výrobu, aj keď bola viackrát ohlásená. Ako koncept auta je to dobré, ako zráč dotácií a lákania investorov tiež, ale ako reálne napísal nick81, všetky tie veci chýbajú k reálnemu autu, ktoré by bolo predajné na trhu.

                    jux koncept auta s panelmi nemusí byť úplne od veci, ak je to auto, čo dlho stojí na slnku, má veľkú plochu panelov, ktoré sa môžu roztiahnuť pri státí a ešte aj plnia funkciu markízy atď. a také auto ukázali holandskí študenti ako projekt, s ktorým prešli skrz Európu bez nabíjania v nedávnej epizóde "Plne nabité"

                    https://www.youtube.com/watch?v=4vHuldVlpFA

                  • Wilo
                    Wilo komentoval
                    Upraviť komentár
                    Hmotnost nemusi byt az taky problem, kuk jedno z poslednych Bjornovych videi, kde ukazal, ze 400kg naklad ma na spotrebu minimalny, takmer az zanedbatelny, dopad. Prejavi sa to len v meste pri castych rozjazdoch.

                    A tiez sa priklanam k nazoru, ze koncept solarneho auta nemusi byt z podstaty zly, ved drviva vacsina aut stoji nepohnuto na mieste 22-23.5 hodin z nasho dna (ano je tam aj noc), a to je idealny sposob ako vyuzit toto “nicnerobenie”. To, ci je aktualna technologia solarnych panelov a cena takehoto riesenia na tento scenar pripravena, je uz druha vec. Skor si myslim, ze este neprisiel ten spravny cas. Ale niekto s tym zacat musi, aby zaplatil vyvoj a vydlazdil cestu ostatnym. Ani prva Tesla nebola uplna super.

                    Ja by som sa skor bal toho, aby to nedopadlo ako s Nikolou. Aj oni vyzerali ako zivotaschopna firma, akurat ze zalozena na podvode 🤷‍♂️

                  • dango
                    dango komentoval
                    Upraviť komentár
                    Lubos, precitaj si moju prvu vetu este raz. Aj ked ma nejake minusy tu popisane, nic strasne proti kupe to nie je.

                  • Ľuboš Geleta
                    Ľuboš Geleta komentoval
                    Upraviť komentár
                    Wilo - ďakujem za komentár. Podľa mňa je to skutočne dobrá myšlienka a osobne sa čudujem že také autá dnes už nejazdia po cestách. A nieje to skutočne žiadna veda dosiahnuť to čo oni chcú. Ich problém je že začínajú od 0 a vyvíjajú celé auto. Je predsa úplne jednoduché zobrať funkčný elektromobil a pokryť ho fotovoltaickými panelmy a cez potrebnú elektroniku to tlačiť do hlavného trakčného akumulátora. Vec ktorá by mi robila problém ak by som to sám chcel vyrobiť je pripojiť sa cez MPPT na hlavný akumulátor - mne ako amatérovi. Im ako výrobcovi to nemôže robiť žiadny problém.

                  • ivan32
                    ivan32 komentoval
                    Upraviť komentár
                    Ľuboš Geleta čo si napísal: 3) Dokáže nabíjať iné elektromobily 16A 3F 11kW - predpokladám že by to bolo bolo možné zmeniť na 400V 3F na plnohodnotné napájanie rodinného domu.

                    podľa mňa je to už to čo chceš a netreba už nič robiť. Proste 3F napájanie je 3F napájanie a to je medzifázovo 400V a to si zapojíš na akýkoľvek spotrebič, len bude musieť byť oddelený od siete nie? jux ty sa vyznáš, potvrdíš to?

                  • Miroslav Rojko
                    Miroslav Rojko komentoval
                    Upraviť komentár
                    Ide tam o fazovy posun. Nabijat sa da aj tromi fazami bez posunu sinusoidy, kedze nabijacky v autach to nepotrebuju na rozdiel od trojfazovych motorov v domacnosti, takze moznost 3F nabijania automaticky neznamena plnohodnotny 3F rozvod pre napajanie domacnosti.

                  • jux
                    jux komentoval
                    Upraviť komentár
                    S trojfazom sa radsej nezahravajte. Plati co napisal Miro, ze trojfazovej nabijacke BEV mozes podhodit koser tri fazy zo siete, 3x tu istu fazu bez posuvu, alebo 3 fazy s hociakym posuvom, pretoze BEV ma 3 jednofazove na sebe nezavisle nabijacky.
                • Ľuboš Geleta
                  Member
                  • May 2014
                  • 477
                  • lubos98970
                  •   

                  Pozdravujem vás.
                  T​​​ento krát tu máme Drag Race a veľmi milé až šokujúce prekvapenie v podaní Škody Citigo-e iV ktorá dala nesmierne zabrať podstatne výkonnejšiemu Renault Zoe ZE50 R135

                   

                  Komentár

                  • Ľuboš Geleta
                    Member
                    • May 2014
                    • 477
                    • lubos98970
                    •   

                    Salón elektromobilov mojími očami.

                     

                    Komentár

                    • Ľuboš Geleta
                      Member
                      • May 2014
                      • 477
                      • lubos98970
                      •   

                      Moje zoznámenie s novým Renault Megane E-Tech EV60. Ide o statické zoznámenie a 10 CM jazdy no máte tak veľa informácií čo auto ponúka z technického hľadiska a priestor a prevedenie interiéru.
                       

                      Komentár

                      • Ľuboš Geleta
                        Member
                        • May 2014
                        • 477
                        • lubos98970
                        •   

                        Stojí zato ? Má zmysel ju kupovať? Dacia Spring Comfort bez rýchlonabijania.

                         

                        Komentár

                        • Ľuboš Geleta
                          Member
                          • May 2014
                          • 477
                          • lubos98970
                          •   

                          Ide to aj svojpomocne a lacnejšie. Fotovoltaická elektráreň 2,7 kW v kombinácii s hybridným meničom 5,5 kW.

                           

                          Komentár


                          • Pepo096
                            Pepo096 komentoval
                            Upraviť komentár
                            tak si mi prave uplne vyrazil dych ......

                          • Miroslav Rojko
                            Miroslav Rojko komentoval
                            Upraviť komentár
                            Nielen Tebe . Fuha, 1,5 lanko kabel ani na skusku, zemnenie panelov ziadne, pripajanie do menica bez vypnutia DC vetvy, joooj.
                            Lubos nam ukazal svoju odvahu, sice bol chraneny ZSE Drive rukavicami ale ja by som kovovy obal menica pri zapinani prvy krat urcite nedrzal ani sa on neopieral.

                          • Jiri GrandPa
                            Jiri GrandPa komentoval
                            Upraviť komentár
                            TVL nevieš o tom ani hovno a robíš jednu kravinu za druhou. Načo takéto niečo natáčaš a strapnuješ sa?
                            Kde máš nejaké istenie toho DC obvodu? Počul si už o oblúku pri prieraze pri jednosmerných obvodoch?
                            Katastrofa čo tam prezentuješ, sorry. Zostaň radsej u aut.

                          • Jiri GrandPa
                            Jiri GrandPa komentoval
                            Upraviť komentár
                            Ľuboš už si hviezdou Facebooku.

                            https://www.facebook.com/groups/fves...4632959836436/
                        Pracuje...
                        X