Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Ikartsen - Youtube kanál

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • E-Up!
    Member
    • May 2020
    • 31
    •   

    Ikartsen - Youtube kanál

    Pozdravujem priatelia,

    s video recenziami sa tu v poslednej dobe roztrhlo vrece a rád by som sa zaradil do tejto skupiny. Síce som medzi elektromobilistami nováčik, ale prostredníctvom svojho Youtube kanála by som chcel priniesť vlastný postoj a merania k tejto téme. Jazdy realizujem na vozidle Volkswagen e-up! 2020, do budúcna sa však nebránim porovnaniu s ďaľšími elektromobilmi. Aj napriek tomu, že videá sú v anglickom jazyku snažím sa, aby boli čo najzrozumiteľnejšie. Veľmi rád privítam vaše komentáre, prípadne námety na daľšie videá.



    https://www.youtube.com/channel/UCnTsi907c0OMH5RNUhGn0xw

    https://www.facebook.com/Ikartsen-102423278559115

    Naposledy upravené E-Up!; 16-02-2021, 19:09.
  • romik16
    Junior Member
    • Sep 2018
    • 11

    #2
    A co tak robit videa v slovenskom jazyku,myslim ze sa hodne tychto aut predalo v ceskej a slovenskej republike na to aby boli v slovenskom jazyku v anglickom ich je na youtube habadej

    Komentár


    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Ide zrejme o pocet zhliadnuti a v anglictine sa da nahnat viac. Ale mozno je naozaj ambicia vzdelavat cely svet...

    • romik16
      romik16 komentoval
      Upraviť komentár
      Ak len ide o pocet odberatelov tak mozno ,no ak chce propagovat elektromobilitu tak skor tam kde ten dopyt zaostava oproti zvysku sveta,v slovenskom jazyku by bol asi prvy s tymto autickom

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Za mňa v pohode. Obsah je zaujímavý aj pre mňa s iným autom. Len ten hlas je moc strojový/monotónny/spomalený. To je cez syntetizátor? Chýbajú mi tam v hlase emócie (intonácia/rýchlosť). Ak áno, skôr by som uvítal ľudský hlas, aj ked bude napr. s chybami. Inak ok, nové časti budem sledovať Dĺžka videí primeraná. Staré skúsim aspoň to čo ma zaujíma.

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      súhlasím, lepšie by to bolo v slovenčine

    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      Vďaka za pozitívne reakcie.

      Anglický jazyk som vyberal z dôvodu širšieho publika, vyššia sledovanosť poteší, nie je to však cieľ.
      V testoch síce prezentujem svoj elektromobil, nechcel by som však zostať len pri tomto elektromobile.
      Rád by som videá prezentoval aj v slovenskom jazyku, zatiaľ je to pre mňa časovo náročné v oboch jazykoch.

      Pôvodne som uvažoval použiť vlastný hlas, nie som však natoľko jazykovo zdatný, aby to bolo bez chýb. Išlo mi predovšetkým o správnu výslovnosť a zrozumiteľnosť. Preto zatiaľ používam strojový hlas.
  • milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 587
    •   

    #3
    mne skor ta tuctuc hudba trochu vadila.
    V angl su vzdy lepsie vysledky to je fakt. Ak budu videa kratke, tak aspon slovenske titulky. Aj ked anglinu mas dobre zrozumitelnu a jednoduchsiu, takze aj ja som rozumel vsetko.
    Drzim palce, s videami je kopa roboty ak budu dlhsie.

    Komentár


    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      Bez hudby by tam bolo absolútne ticho, keďže komentár nie je počas celej dĺžky videa. Ale chápem, každý má iný hudobný štýl, budem hľadať neutrálnejšiu hudbu
      Možno by stálo za zmienku produkovať dvojjazyčné videá.
      Ďakujem, podobne, prajem veľa úspechov s youtube kanálom.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      A mozno len tichsie tu hudbu. Sam to skusam, najst vyvazenie najakeho zaujijmavejsieho uvodu a potom slov, ktore nebudu rusene. Zatial sa mi to celkom nepodarilo, takze sa mame obaja co ucit.
  • E-Up!
    Member
    • May 2020
    • 31
    •   

    #4
    Pripravil som ďalšie pokračovanie zimného kempovania v malom mestskom elektromobile.

    V prvom videu som potrápil vykurovací systém Volkswgenu e-up! 36,8 kW zmrazeným interiérom pri - 9 °C.

    V aktuálnom pokračovaní budem temperovať už vykúrený interiér, avšak sklá vozidla budú chránené reflexnou izoláciou.

    Vonkajšie teploty opäť atakovali - 9 °C, viac sa mi nepodarilo zabezpečiť

    Skromne môžem skonštatovať, že výsledné hodnoty spotreby sú vynikajúce.

    Viac ale už v samotnom videu, prajem príjemné sledovanie.


    Komentár


    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Toto video som vydrzal pozerat asi minutu. Tema zaujimava ale ten hlas som nedokazal vydrzat. Prepac, ale podla mna by si lepsie urobil keby si si to radsej nahovoril sam aj ked mozno s nejakymi chybami ako toto. Videl som kopec videi od nie native speakerov a poviem ti ze sa to pocuvalo lepsie. Gramatika neni az taka podstatna pri recenzii auta podla mna (mozno anglican by nesuhlasil ). Neber to ako kritiku skor spatna vazba. Samozrejme co mne osobne vadi nemusi niekomu inemu.

      Vela stastia pri dalsich videach

    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      Sám som nespokojný s kvalitou strojového hlasu, zatiaľ som lepší nenašiel.
      Asi bude ideálnejšie používať vlastný hlas, možno mi to aj ušetrí čas pri spracovaní videa.
      Pouvažujem nad takouto možnosťou

    • Marcel Pavlík
      Marcel Pavlík komentoval
      Upraviť komentár
      video má predsa titulky - obdĺžnik s čiarkami + nastavenie - automaticky preložiť - slovenčina.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Marcel Pavlík ved ale o tom sa tu nebavime. Nejde o to ze by som nerozumel ale ked pozeram video chcem pocuvat a nie citat titulky

    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      Keď sa bavíme o jazyku použitom vo videách. Vedel by mi niekto poradiť, ako je možné na Youtube zverejňovať viacjazyčné videá? Uvažujem nad zverejňovaním každého videa v slovenskom a v anglickom jazyku a nechcem aby sa to miešalo. Existuje nejaký spôsob ako to prehľadne selektovať?

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      Pustil som si zo zvedavosti video o tepelnom čerpadle, vydržal som pri tom asi 4 min. Nezaujalo ma to.

    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      Video je venované vykurovaniu a jeho spotrebe bez použitia TČ. Je to normálne, nemusí zaujať každého, ale vydržať 4 minúty je vcelku dosť.

      Rád privítam pripomienky, prípadne námety na videá. Kritika ma môže posunúť ďalej.

      Vďaka.
      Naposledy upravené E-Up!; 19-02-2021, 15:23.

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      Dalo by sa teda stručne 1 vetou napísať, či má tepelné čerpadlo význam v tomto konkrétnom prípade na základe videa, ktoré som nedopozeral?
  • E-Up!
    Member
    • May 2020
    • 31
    •   

    #5
    Jednou vetou si dovolím povedať, že TČ má zmysel len ak je vo výbave vozidla bez príplatku. V opačnom prípade je to silne nenávratná investícia, stačí si pozrieť porovnania v eNiro alebo ID3.

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Áno, úplny súhlas. Pri Nirovi ak nie je vo výbave, netreba. Ale všeobecne s jedným ALE :-). Auto, ktoré vie vyhrievať baterku s TČ, tam to stojí za to určite zvážiť. Niro vôbec nevie TČ pustiť do okruhu baterky, je len pre kúrenie v kabíne. Čo je nič. Ale napr. TM3, kde sa kúri baterka ~5kW, tam je TČ ina liga.
      Niro ... Na bežné jazdenie po meste je to jedno. Dobije sa keď je treba, detto diaľnice aj tak po 1.5-2 hod sa môže nabíjať (ušetrí 1-2kW). Kde to má ešte zmysel, ak má auto dobrodruh a nocuje v utility móde. Alebo robí dlhé vzdialenosti v 70-85 (noc prázdna cesta, alebo diaľnica za kamiónom). Za 5-6 hod. jazdy napr. nachytá s TČ energiu na +50km . ID.3 -- Oni tam ešte so SW nepovedali posledné slovo. Je možné že TČ využijú tiež na ohrev bat. Len SW to ešte nedáva.. Sledujem ID3 len okrajovo. Možno som mimo
      Naposledy upravené nick81; 19-02-2021, 21:59.

    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      V dnešej dobe by malo byť TČ v základnej výbave, podobne ako to má napr. Peugeot.
      Ale ano, ak to nie je dobre SW vyladené, nedokáže ani TČ zázraky.
      Môj názor je, že by to mala byť samozrejmosť rovnako ako pri nových domoch
  • E-Up!
    Member
    • May 2020
    • 31
    •   

    #6
    Podarilo sa mi získať na test malé mestské SUV Peugeot e-2008 50 kWh.

    Nebudem asi sám, koho zaujíma okamžitá spotreba pri konkrétnej rýchlosti.

    Na testovacej trati som zmeral okamžitú spotrebu pro 90 km/h, 110 km/h a 130 km/h.

    Rýchlosti sú to reálne, so zapnutým vykurovaním.

    Výsledné hodnoty ma vcelku prekvapily, tak vysoké hodnoty som v tejto kategórii nečakal

    Zatiaľ stále len v ANJ.

    Prajem príjemné sledovanie.

    Komentár

    • E-Up!
      Member
      • May 2020
      • 31
      •   

      #7
      Mám za sebou prvých 20.000 km s mojím Volkswagenom e-up! 36,8 kWh.

      Ideálny čas na test kapacity akumulátora.

      Výsleky boli pre mňa veľkým prekvapením, bohužiaľ nemilým.

      Test ukazuje výrazný pokles kapacity akumulátora.

      Viac však až vo videu.

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Strašne moc. Skús zopakovať, keď bude teplo. Prečo 130kmh ? To je pri tak malej baterke skoro 0,7-1C. Ja s nirom pri teste idem cca 110kmh, resp. aj viac ale držím výdaj energie tak, aby bolo medzi 0.3-0.4C (16-30kW v mojom prípade). Pri väčšom C mám tiež menej "dostupných" kWh. Potom tá zima, auto nemusí dať plnú kapacitu. Napr. niro 15-45tis km bolo stále 66.3-66.4kWh, teraz v zime cca 64.8kWh (degr. ~2.5%). Ale tiež to testnem ešte v lete. Potom treba mať na mysli, že pod 10% baterka dostáva v zime šupy (treba si sledovať napätia). Preto už testy kapacity na studenej baterke nebudem robiť vôbec. A takisto sa vyvarujem hlavne zimným jazdám pod 10%. Ak más vadnejší článok ako mám ten 1 ja, tak ten sa v týchto podmienkach dosť ničí (ide pod 3V už pri 10%). Ťahá to potom dole celú baterku (menšia dost. kapacita). A letné testy (100%) tiež obmedzím na 1-2x za rok.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Metodika merania je dobrá? Aká je tam cca chyba merania?

      • E-Up!
        E-Up! komentoval
        Upraviť komentár
        Rýchlosť nebola stálych 130 km/h. Začal som na nejakých 120 km/h a len občas som zrýchlil na 130 km/h.
        Plánujem to zopakovať pri letných teplotách. Všeobecne vôbec nejazdím pod 10 %, tento prípad je výnimka. Štandardne nabíjam na AC medzi 40 - 75 %. Len pri dlhších trasách idem na nižšie hodnoty.

        Metodika by male byť totožná akt využívá TeslaBjorn. Ako zistím chybu merania?

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Skutocnu degradaciu by si zistil len vtedy, kebysi urobil rovnaky test za rovnakych podmienok na novom aute a potovnal s terajsim testom. Odhadujem, ze pri takomto drastrickom teste na novom aute by ti ukazalo minimalne polovicu terajsej "degradacie". Podla mna velka cast "degradacie" ide na vrub studenej baterie a prilis velkemu odoberanemu vykonu na tak malu bateriu. Up zapocitava spotrebu na kurenie do zobrazovanej hodnoity? Tiez reba pripomenut, ze e-UP nie je auto stavane na trrvale dialnicne rychlosti. Myslim ze ma maximalku elektronicky obmedzenu na tych 130km/h.
        Tak malu bateriu by som urcite netestoval pri trvalej rychlostiach nad 100km/h navyse v zime na zimnych gumach.

      • E-Up!
        E-Up! komentoval
        Upraviť komentár
        Up započítava kúrenie do okamžitej spotreby. Ano rýchlosť je obmedzená na 130 km/h.
        Nejazdím na zimných pneumatikách? Prečo nie viac ako 100 km/h?
        Vonku síce bola teplota tesne nad nulou, auto však pred testom 2 dni stálo vo vykurovanej garáži a pred testom bol akumulátor 1,5 hodiny nabíjaný.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        E-Up! Celkom nechápem ako prebieha odpočet na eUp. To robíš bez OBD? Ak nie, tak na toto sa veľmi spoliehať nedá. Viď čo robil prechod Ľuboš Geleta s TM3P do KE. Auto mu tam ukázalo BA-KE 66kWh spotrebované aj s rekuperáciou. Neverím tomu, že by mala TM3P tak obrovskú degradáciu (2r 80tis km 75kWh TM3 by bola na urovni 1r Nira 64kWh 60t km). Čiže aj tak to vyzerá že si len Tesla chráni v zime baterku via ako Niro a nedá sa spoliehať na žiadne %, dojazd a čísla z displeja. Lietajú tam celé kWh hore dole. Aha e-Up BMS má čítače a presné 3 des miesta. Niro má len na desatiny kWh, čiže pri mojom výpočte je chyba cca 0.2kWh. Ideálne je robiť test v presnej teplote, doma / hala, nejaký konšt odber (0.1-0.3C). Ale ja osobne chcem radšej menšiu presnosť a vedieť, koľko mi auto dá pri bežnej rýchlosti okolo 100kmh. Ak chces vedieť presnejsie, odpocitaj pri 100% soc tie čítače, potom niekde pod 10% a zvysok donásob. Ak to chceš ultra presne, použi metodiku akú mám v evDash, a pri testoch treba mať rovnake podmienky (jazda bez reku - využ.netruálu, strikne udržovať 0.2-0.3C). Ak máš dom, tak odpočítaj, a nechaj auto len bežať naprázdno + kúrenie).
        v.b.energy.recd.total OBD 578.323 kWh Energy recovered total (life time) of the main battery (charging and recuperation)
        v.b.energy.used.total OBD 540.342 kWh Energy used total (life time) of the main battery

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Preco pod 100km/h? Pretoze odoberany vykon ma velky vplyv na kapacitu, ktoru dokazes odobrat z baterie. Pri velkom odbere sa viac strati v samotnej baterii a tu cast auto urcite nezaznamena. Keby si udrzoval odoberany vykon povezme pod 15 az 20 kW, tak by vyuzitelna kapacita baterie bola urcite vecsia. Straty sposobene odporom vzduchu narastaju kvadratom rychlosti, navyse e-UP nie je bohviejako aerodynamicky. Vsetky male a relativne vysoke auta maju velke straty sposobene odporom vzduchu.

      • E-Up!
        E-Up! komentoval
        Upraviť komentár
        Rovnaký test som absolvoval pred 2 mesiacmi pri rýchlostiach do 80 km/h a vtedy mi vyšla približne rovnaká kapacita ako teraz. 215 km pri priemernej spotrebe 12,2 kWh, teplota 2 stupne.
        Ako je možné, že mi vtedy vyšiel rovnaký výsledok?

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        E-Up! Môže byť, potom zostáva len tá zima. Napr. pri 15tis som mal pri 130 rovnakú hodnotu ako pri 110. Ale neskôr pri 45tis, už boli väčšie rozdiely (1.5kWh), a zvlášť ak bola plná D1 a bolo veľa brzdení, obiehaní. Preto testujem neskôr v noci, keď je práznejšie. Nevieš akú mala teplotu baterka počas testu ? Ak mala napr. 10-12, skús potom zmerať v lete, mohol by si z toho vyžmýkať viac kWh. Mňa ber s rezervou, nie som expert. Mám len cca 10 meraní (15-60tis km). Stále sa učím, ale hlavne mne ide len o realtívny pokles. Netuším koľko mala/dala nová baterka.

      • E-Up!
        E-Up! komentoval
        Upraviť komentár
        Teplotu neviem, OBD diagnostiku nevlastním. Otázka ako veľmi dokážu takéto jazdy ublížiť baterke?

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        E-Up! "ako veľmi dokážu takéto jazdy ublížiť"... Neviem ako na eUp. Ale kolega z CZ mi osnímal dáta v -5 a Niro 2021 (dobrými článkami) a tiež tak pri vyšších výkonoch na diaľnici išlo auto pod 10% soc v mrazoch občas pod 3V. Články v autách sú rôzne, niektoré majú vyššie napätia. BMS v každom aute sa chová inak. Niro som si konzultoval s rôznymi ľudmi. A napr. ten stav v -12C , keď išlo na napätie na tom divnom článku až na 2.5V pri 5-6% nebol vôbec ok. BMS reagovala ako vedela, ale..... Ak si mám vybrať, že pri predaji auta bude pri 200tis km degradácia 4-5%, alebo 8-9%.. Radšej sa vzdám tak častých a zimných testov úplne. Nestojí mi to za to. Pri aute bez aktívneho menežmentu a staršou technológiu NCM to môže byť ešte výraznejšie.

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        Zmerať spoľahlivo kapacitu trakčnej baterie v “amaterskych” podmienkach je skoro nemožne. Ak však človeka zaujíma len trend poklesu kapacity tak je to niečo iné. Myslím si, že dosť spoľahlivé by mohlo byť vyjadriť kapacitu formou dojazdu. To však vyžaduje dodržat pri všetkých meraniach rovnaké podmienky. V kazdom prípade je pri kazdom porovnávacom meraní nutne merať pri približne. rovnakej teplote baterie (v žiadnom prípade nestriedať zima- leto), na zhodnom úseku cesty rovnakým smerom a pri čo najnizšom vetre. Vietor je kritický ak sa meria pri vysokej rýchlodti [120- 130 kmh) lebo aerodynamický odpor narastá s 3. mocninou rychlosti a vietor sa z hľadiska aerodynamického odporu pripočítava/odpočítava od rýchlosti vozidla. Pri meraní je potrebné dodržiavať čo najpresnejšie pri kazdom meraní rovnakú rýchlosť a určte podstatne nižšiu napr 80 kmh (vtedy prud z baterie zhruba zodpovedá podmienkam merania kapacity v špecifikácii výrobcu) a hlavne podstatne menej sa uplatňuje vietor.
        Cele je to dosť pracné a je vhodné prvé meranie urobiť na novom vozidle, Neviem či to má až taký zmysel sa s tým babrať , aj tak s tým človek nič neurobi. Ak však bezné LETNÉ dojazdy rapídnejšie klesnú až tak že by pokles kapacity mohol byt blízko 70% tak treba reklamovat a risknúť že ak to bude nad 70% tak meranie v značkovom servise si zaplatím (meria sa vybíjanim cca 8 hod za presne definovanych podmienok)
        Ak je k dispozii OBD adapter tak je možne zmerať aj kapacitu a to dosť jednoducho a aj dost presne. Myslím, že som tu tu už uvádzal ale tiež je to dosť babračka a a hlavne adrenalín lebo je potrebne vyjazdiť bateriu úplne na 0%. Ak by šlo o meranie trendu tak vždy na rovnaké SOC blizo 0% (napr na 1 dielik stupnice tj 6,25%.
        Naposledy upravené palo47; 28-02-2021, 01:35.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Kapacita baterie by sa dala teraz ked je chladno otestovat aj bez jazdy, len kurenim. Pootvarat vsetky dvere, zapnut vsetky ohrevy, kurenie aj klimu. Skusal to tak niekto?

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        jux Áno, takto by to samozrejme išlo. Ideálne + odpočet cez OBD ... Ja osobne len na takéto meranie nemám na sídlisku podmienky. Kým by som pri TČ vybil auto prejdu 2-4 dni a nemám tu ako nabiť na 100%.

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        O vybíjaní kúrením som dávnejšie uvažoval. Má to jednu chybičku, že pri vybiti na cca 8% (neviemmpresnu, hodnotu) sa zapne režim ECO+ A ten zablokuje kúrenie. Už predtým za zapne ECO, ktoré sa však dá deaktivovať. Nemal som však odvahu nechat bežat kúrenie s výkonom 5 kW ( max + otvorené okná) viac ako 6 hodín. Obával som sa, že pri stojacom aute sa niečo môže prehriať , povoliť tesnenie, zdeformovať nejaký plast...... Auto nie je konštruovane na takúto prevádzku. Dosť možné ze RJ baterie zostane záznam o takomto mode, ktorý by sa dal interpretovať aj ako použitie baterie ako zdroj pre externé účely čo je porušením podmienok 8 ročnej záruky.

        Keby sa dalo deaktivovať ECO+, tak by dosť dobré riešenie bolo:
        - nabiť na AC na 100%,
        - cez OBD odčitať batery history- “čítač kWh nabíjanie”
        - jazdit do cca 6 % (Tbat cca 25 degC, cca 80 kmh bez väčšej akcelerácie po zhruba rovnej ceste a malom vetre- vybijaci prúd = cca nominal testovací prúd určený výrobcom)
        - potom prísť k nabíjačke, deaktivovať ECO+ a tam vybit kúrením za cca pol hod na 0%.
        - nabit AC na 100%
        - cez OBD odčítať batery history- “čítač kWh nabijanie”
        - rozdiel medzi oboma OBD odčitaniami po znížení o cca 4%(účinnosť nabíjania samotnej baterie] je skutočna kapacita baterie, žial účinnost nabíjania samotnej baterie sa stárnutím znižuje.

        Uvedený postup je oproti postupu pracujúcom s batery history “čitač kWh vybijanie” (vybíjanie jazdou zo100% na 6%) výrazne presnejší lebo výsledok neoplyvňuje rekuperácia počas jazdy z100% na 6%. Jazdit s 0 rekupraciou je skoro nemožne, nesmelo by sa brzdiť a aj D1 niečo málo rekuperuje.
        Ale postup s vybíjaním by bol najpresnejší keby sa vybíjalo len kúrením.

        Vie niekto ako deaktivovať ECO+?

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        A nedalo by sa auto/hnane kolesa dvihnut na zdvihak/spaliky a normalne v D zapnut tempomat na tu 80ku a nechat krutit sa kolesa az do vybtia? Simulacia homogennej jazdy, bez vetra, rekuperacie, terenu ci inych premennych?

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        To by si vybijal tyzden, dlhsie ako kurenim, lebo kolesa naprazdno nedavaju takmer ziaden odpor, navyse sa vzburi radiaca jednotka stabilizacneho systemu. Skusal som to - pri rychlosti nad 20km/h naprazdno sa na pristrojovke zazal cerveny vianocny stromcek. Ani po vypnuti a zapnuti auta sa to na prvy krat neupratalo. Uz som myslel, ze budem musiet skusit odpojit 12V bateriu, nech sa toho resetne viac, no pojazdil som okolo bloku, par krat som zapol a vypol auto a errory zmizli. Robil som to na I-MiEV-e, Nedoporucujem to robit na novsich autach, u nich by si mozno musel ist kvoli vymazaniu errorov do servisu..

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        aha, takze to chce postavit auto na beziaci pas

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        Skušal som nájst info pri akom SoC sa zapne ECO+. Má to indikovať “Korytnačka” . Malo by to zodpovedať zostatkovej energii v baterii cca 2,5 kWh tj cca 25 km jazdy čo sa mi nejak nezdá.

        Vie niekto pri akom SoC sa na trojičkách rozsvecuje “korytnačka”?

        Aký váš názor na možne problémy so zárukou ak by som na stojacom aute s otvorenými dverami a kufrom kúril výkonom cca 3 kW cca 11 hodin?

        Myslíte si, že VW ma SW urobený tak dobre, že “historia baterie” vie rozlíšiť vybijanie kúrením a vybíjanie do externej záťaže (napr pripojenie sa na DC/DC menič a z 12 V napájať cez menič 12V DC /230 V AC napr chatu)?

        Pre externé vybíjanie sa stráca 160 000 km/ 8 r zárukana bateriu (auto nejazdi ale bateria sa degraduje).
        Naposledy upravené palo47; 28-02-2021, 11:50.

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        palo47 Chcel by som vidiet ako by VW medialne obhajil ze ti zrusil zaruku za to ze si niekde v zapche 11h kuril v aute aby ti rodina nezamrzla. A nech dokazu ze nie. Kurenie/klima je predsa riadna funkcia auta.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        palo47 Spomínaš korytnačku .. Na čo .. Pri 100% si odpamätaj “čítač kWh nabijanie” aj “čítač kWh vybíjanie”, pri 5% odpamätaj opäť oba "čítač kWh nabijanie” aj “čítač kWh vybíjanie. Vo vybíjaní maš aj rekuperáciu, takže len si spravíš rozdiely čítačov 5%a a 100%. A od toho len odpočítaš rekuperáciu. Výsledok deleno 95, lebo meral si len 95% a krát 100, kvôli zost. 5% a je to. Aspoň takto to chodí veľmi presne na Hyundai/Kia. BMS čítače nezaujíma korytnačka. Tá je len obmedzenie VMCU&motora. 3kW kúrenie, ak beží rozmrazovanie okna 11hod. aby sa ti nepoškodila palubovka. Mne sa na 9r CEED SW pri výduchoch odlepila a vyhla celá palubka. Oprava 1000eur A to som to používal iba normálne. Pri rozmrazovaní tam bolo na dotyk nenormálne teplo.
        Naposledy upravené nick81; 28-02-2021, 12:16.

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        @nick81
        To čo navrhuješ ohľadom odčitania rekuperacie som urobil niekedy v máji minulý rok. Ale jazdil som do 0% SoC (posledné km len na okluhu blízko domu).
        Vybíjanie do 5% a delenie koeficientom0,95 je prijateľné riešenie. Pre mňa je problém, či 5% SoC je skutočne 5 % z nominálnelnej kapacity 32,3 kWh. Možno isť na napr 2% kde by to malo menší dopad.

        Pre nejakého “puristu” by mohlo byť riešenim požičať si 2kW benzinovú elektrocentrálu a naložit si ju do kufra a keď auto zastane tak cca hodinu dobijať. Bolo bu to akesi BMV i3 REX.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        palo47 V evDash mi to zabezpečuje priamo CPU, cvakne si v sekunde prechod 100->99% (preto lebo pasmo 100% je mensie - nie je to plne%) .. potom 10%->9% a este 10%->5% .. Rozdiel je 10 vs 100 je jasny a 5-10% sa da krat 2 .. Tych dolnych 10% na nirovi je cca o 1kWh menej ako hornych 10%... 10% bloky postupne padaju od cca 7.2KWh az po cca 6 kWh. Teraz ked sme tahali Niro na BA-KE .. islo sa az do 0.5% a ked som si spocital hodnoty na sdkarte rucne, vyslo to takmer rovnako ako moj algoritmus - 2x mesiac predtym som robil test. Ja mam citace len na desatiny kWh, napriek tomu mi merania sadli takmer vzdy na 0.1-0.2kWh. Ako uplne realna kapacita ma nezajima, meriam len degradaciu ale co mozno najpresnejsie.
        Naposledy upravené nick81; 28-02-2021, 13:15.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        palo47 Keď si išiel do 0% SoC, bolo to presné? Je to na eUp využiteľné?

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        @nick81
        Isteže aj SoC 0% ( vyčitavam cez OBD) tiež nie je presné. Ale pri meraní pri 5% a delení 0,95 vzniká mala pridavná chyba zavisla od zvoleného %. Ak by nebola a nezväčšovala by sa so zvolený m %, tak by sme mohli v extréme urobiť meranie SoH len pre vybitie z 100% na 95%. Ale aj takéto meranie by nejakú orientačnú informáciu poskytlo.

        Ja som meral SoH e-up v júni 2020 pri cca 2400 km. A po prepočítani na teplotu baterie 25 deg C (to je ref teplota podla LG Chem) mi vyšlo SoH 99,9 %. Až som tomu neveril. Kapacitu som prepočitaval na teplotu 25 deg C podla tabuľky v špecifikacii e-63 LG Chem.

        Asi meranie SoH zopakujem keď bude teplo ( cca pri 10.000 km) a skusim aj vybijanie len do 3% a vydelenie 0,97.

        Ale ako som sa už vyjadril cele toto meranie je len “intelektualna rozcvička” nemá to praktický zmysel pokial neregistrujem významné skrátenie dojazdu v lete pri bežných jazdách.

      • E-Up!
        E-Up! komentoval
        Upraviť komentár
        Nemyslel som, že zistenie kapacity akumulátora bude tak náročný úkon. Vpodstatě bez diagnostických zaražení běžný majiteľ nemá šancu presne určiť kapacitu akumulátora.

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        @Eup
        Ale na to aby ste mohol auto používať nepotrebujete vedieť presnú kapacitu akumulátoru vašho e-up. Stači si raz za rok v LETE overiť na známej trase či príliš neklesol dojazd. Ak ano tak reklamavať v rámci záruky. Ten pokles dojazdu v zime je normalny a 200km je úplne OK.
    • nick81
      Member
      • Nov 2019
      • 339
      •   

      #8
      Pôvodne zverejnené od E-Up! Pozrieť príspevky
      Prečo nie viac ako 100 km/h?
      Lebo čím väčšie C, tým menej ti vie celkovo dodať plne nabitá baterka. To isté ak je studená a natlačíš tam 100% (pri nabíjaní sa zahreje, čiže tam tu kapacitu dáš), ale násl. ak je chladnejšia pri jazde - čím viac (špeci pod 10C), tým menej ti vie celkovo dodať. Ďalej ak je studená a stačí keď jeden článok je chybnejší a pojde pri nízkom SOC pod 3V, BMS ti zas obmedzí baterku ako celok (tu to môže mať každé auto= BMS inak implementované). Niro to napr nezamaskuje, len jednoducho pri 4% so 7C baterkou som dojazdil. Iné auto to môže zamaskovať a prejdeš len od 100% do 0% výrazne menej.

      Komentár

      Pracuje...
      X