Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Hyundai Ioniq 5

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1318
    •   

    #76
    Nižšie verzie ceny majú presne rovnaké ako v minulom cenníku od 4/2021, výbava PREMIUM pre 4x2 aj 4x4 zdražela zhodne o 250€. Namiesto zníženia ceny a dania 19" diskov do základu a stanovenia príplatku za 20" - ako je to v civilizovanej Európe, zdražujú a veľkodušne Vám umožnia mať menej drahú položku výbavy bez zľavy. Bravó Hyundai, ukazuješ zákazníkom, kde ich máš.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Miro ceny elektriciek idu postupne hore vsetky. Aj enyaq co teraz mam, ID zdrazelo v tychto tyzdnoch taktiez a navyse sa vyrazne okresala ponuka.
      Budme radi (teda ani ty ani ja to auto nekupujeme, ale radi za druhych), ze je tu moznost volby. Ja by som tiez uprednostnil tie mensie kolesa a dokazal by som prezit, ze nie su lacnejsie, ale v rovnakej sume.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 nozik sa mi otvara, ked s tak skuseneho elektromobilistu vypadne slovo elektricka, pouzivaju ho pravidelne odporcovia elektromobility.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Treba kupovat kvalitne noziky s poistkou, aby sa samovolne neotvoril vo vrecku ☝️

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Ale Julo neblazni. Elektricka je zabehnuty sleng aj medzi mnohymi elektro-ultras. Nezabudaj, ze ja mam aj zvonec

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 Medzi ultra ani bežnými elektromobilistami som to ešte nepočul, možno si to zachytil na RTVS v tej ich autorelácií od spaľovacích akože novinárov hodnotiacich odkladacie priestory v autách, tam ma to iritovalo. Ale Tvoje video som nevidel, takže len reagujem na komenty tu, neviem či a akosi to použil.

      Wilo opatrne s nožíkmi, už sa tu niekto hneval pred pár dňami, vieš že všetci nejeme rovnakú vtipnú kašu ráno

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Neviem ako definujete e-ultras, zrejme nim nebudem, ale priznavam ja pouzivam vyyraz elektricka lebo je vtipne nadsazkovo vystizny a ovela lepsie sa vyslovuje ako elektromobil a je chytlavy. Hlavne nezaujatym lajkom to znie sympaticky, milo a hned vedia o com je rec. A skratky ako EVicko, BEVko, phev ... im nic nehovoria ani si ich nezapametaju. Zvyknu lajci skracovat elektromobil na elektro, ale to mne vzdy skor evokuje predajnu spotrebicov nez auto a asi nebudem sam.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Taur plny suhlas, vnimam to rovnako. Len pre info, aj vacsina kurierov jazdiacich na el.dodavkach ich oznacuju ako: beriem si elektricku, idem elektrickou, atd. A nema to ani kusok hanliveho oznacenia, prave naopak, tie auta im sedia a radi s nimi jazdia.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Sorry, ale električka jazdí po kolajach. Počuli ste o tom? Vy z mladšej generacie možno nie lebo vás od malička rodičia rozvázali do školy autom. Ale v električkach som strávil na cestě do roboty X hodin a moja Tesla mi ju teda nepripomína. Skúste trasu električkou zo Zlatých Pieskov do Dúbravky a porovnajte to s jazdou s vašim elektromobilom .

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa Si uvedom ze traumu z elektriciek mate len blavaci a kosicania, tak zvysok sloneska do toho netahajte.
      Naopak nam ostatnym nepostihnutym jazda emobilom kvoli nizkemu tazisku evokuje pozitivnnu asociaciu s elektrickou ze sedi na ceste akoby siel tiez po kolajniciach. Druha moznost je prirovnat to k motokare, ale to neobsahuje v nazve elektrinu.
      A mozme byt radi ze nasim BEV nenadavaju do trolejbusov, leboze bez dratov sa daleko nedostaneme.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa a už si išiel tými novými električkami napríklad do Petržalky na novej trati alebo odkedy máš auto si do MHD nesadol? Ani nevieš že ideš vyskúšaj niekedy
  • milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 860
    •   

    #77
    keby tu bol majitel 4x4 z okolia BA a chcel by porovnat v niektorych disciplinach s GTX, dajte mi prosim vediet.

    Komentár

    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      #78
      Petíciu za pridanie ručného predohrevu baterky pred nabíjaním sme rozšírili aj pre Hyundai Ioniq 5 a Kia EV6. Kto viete a chcete, podpíšte prosím.

      https://chng.it/tDQ7558m


      Nepovoľujú tam dať veľa textu a celú ju nemôžeme zásadne zmeniť, tak je to tam jednou vetou pri modely áut
      • Both new models Hyundai Ioniq5 and Kia EV6 have similar problems with coldgate + and extra new with rapidgate
      Samostatnú petíciu nemá zmysel robiť, treba využiť silu tejto. Ono to nie je len o pridaní predohrevu, musia fixnúť LTR po nabíjaní v mrazoch, rovno môžu všetko komplexne. Za posledné 2 týždne tam pribudlo 100 ľudí, tak sa to zas samo rozbehlo v rámci komunít, keď je to aktuálne. Škoda, že nevyužili leto na opravu.
      Naposledy upravené nick81; 02-12-2021, 22:32.

      Komentár


      • demo
        demo komentoval
        Upraviť komentár
        Podpísané 🙂 neviem, či to bude mať ale efekt 🤔

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        demo Uvidíme, petícia zatiaľ robí "len osvetu". Okrem toho, že sme už kontaktovali SK/CZ zastupenia a Nošovice. Podobne ako videá Bjorna. Vďaka tomu je tlak na Hyundai/Kia aj cez komentáre pod oficiálnymi videami, ľudia chodia do servisov a sťažujú sa na pomalé nabíjania. Všetko je so všetkým prepojené. S veľa zahr. signatármi sa pre nás otvoria ešte ďalšie možnosti. Situácia sa každým neriešeným rokom pre nich zhoršuje, tak som tiež zvedavý. Ale myslím, že je to len otázka kedy, a nie či vôbec.
    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      #79
      https://www.change.org/p/kia-motors-...niq5-kia-ev6/c
      "-10 C and getting only an average 25kW with 50kW charger when charging from 50% to 75%. Quite disappointed, I have to say."

      Klasická chyba ... Nabíjanie s vysokým SOC. Pod -1C je výkon len 25kW a nad 50% sa už nezapne PTC, fáza nad 53% má vysoku optimálku 35C+ a nižšie výkony.

      Na DC treba chodiť s čo naviac vybitou baterkou. Hlavná fáza do 53% má najvyššie výkony, menšiu optimálnu teplotu 25C+ .. Pri nabití od 10-20% sa stihne baterka s PTC a výkonmi prehriať aby to bolo potom aj za polovicou vysoké.

      Komentár

      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        #80
        milan84 Super video ste spravili. Tu vidno ako aj na diaľkách na diaľnici coldgate až taký problém nie je. Len treba chodiť s max vybitým autom.
        Samozrejme horšie je to -5 az 0C batekou a pri dome nabit. Alebo ak sa ide po 50kW.

        Inak neskúšali ste niekto v ECO v permanentnom 2wd móde, či sa tá spotreba nedá zraziť dole? Veď na diaľnici v 130 AWD/4WD vôbec netreba.

        Komentár


        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          mna zarazilo, ze po tych okreskach pri cca 38SOC ioniq bol opat studeny a opat trvalo, kym to vybehlo. Potvrdzuje to tvoje pozorovania, urovne s vykonmi
          .

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 Ved LTR... po nabijani spustia LTR. Ak pri 4C nejdes 125kmh tak ti chladne baterka. To iste ako niro.. To je ich slabina oproti vsetkym autam, ak len toto fixnu, viac nasobne nabijania budu luxus. Ak pridaju este predhrev su kilometer pred ostatnymi. Mat zdrojaky, fixnem im to do mesiaca :-) Algoritmus mam davno v hlave, viem presne co robit.

          Pre predstavu.. nabil som SC... a kym som cez grob prisiel do PK uz bolo o 6C menej. Toto malo byt davno opravene.
          Naposledy upravené nick81; 05-12-2021, 19:18.

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 nestacilo by aby TC neodoberalo teplo z baterie? Zaplo by sa PTC a vypol okruh odoberania tepla z baterky. Hoc Ja v eNire mam coldgate aj bez odoberania tepla v zime pre TC. Zaroven mas auta s TC a bez TC.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          mozeg Odkial mas info, ze odoberaju teplo z baterie ? Pri Nirovi je odoberanie v LTR okruhu za OBC/motorom. Tj. teplo z baterky musi najskor prejst cez OBD a motor. Pustaju LTR aj rano ked idem do prace, 2C baterka, 2C motor, 2C vzduch.. ta logika je uplne chora. Vybehnem na dialnicu 25kW do motora, a stale drzia s LTR na 3-4 namiesto toho aby sa baterka sama prehriala ku 15-20C. LTR ma vyznam pri teplotach 15-20C .. alebo menej ak treba z rapidu dostat baterku na 25C. Ale pouzivat to na baterku v optimalnej teplote (20C) a vyhadzat z nej teplo cez motor v -12C na 60km sa neda nazvat odoberanim tepla pre TC, ked po 60 km to cele vyhodia na motore a dalsich 200 km auto je baterka podchladena. Vyhadzuju to hlupo do vzduchu.

          Cele to ako sa EV6 I5 chova je zatial copy paste logika z kony/nira.. len pridali viac stupnov cold a viac rapid.

          Mame uz niekde schemu okruhu baterky ? Tj vieme potvrdit ze je mozne odobrat teplo mimo prechodu cez motor ? Octovalve tam asi nebude
          Nerobil by som si iluzie.

          Co ma prekvapilo je GTX v coldgate.. 38% na ionity po okreskach iba max 80kw... Namiesto 115kw, preco? Tam sa to tiez nejako divno chova. Chcelo by to vidiet teploty na diagnostike.
      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        #81
        Vyjadrenie ku IONIQ 5 a predohrevu z českého zastúpenia Hyundai. Ešte čakáme na Kia Slovensko. Ale to s Hyundai nesúvisí. Slovenský Hyundai dostal komplet info ku petícií len pred pár dňami (nevedeli o nej).

        ......
        U IONIQ 5 se podle mých informací funkce předehřevu/předchlazení baterie před nabíjením řidičem připravuje od modelového roku 2023, který se začne vyrábět na jaře 2022 (aktuálně květen). Bude se ale jednat nejen o změnu software, ale upgrade celého systému BMS, takže s největší pravděpodobností nebude aplikovatelný na již vyrobené kusy.
        ......


        Ak chcete vyriešený BMS, tak je lepšie počkať na modely 2023, uvedené od polovice budúceho roka. Budú mať aj iný HW BMS. Čo som videl zatiaľ grafiku, chladiče okruhu budú 2 v predných rohoch karosérie. Tj. nebude jeden veľký v strede. Vyzerá, že to bude komplet prekopané.

        Hyundai Motor Europe připravují na nejbližší dobu oficiální Q&A, - ohľadom zimného nabíjania
        Na toto si teda ešte počkame.


        CZ Kona: Volali mi aj z Hyundai Nošovice, že náš navrh prešiel a bude implementovaný do nových faceliftov nošovickej Kony. Veľmi ústretový prístup. Žiaľ starých modelov sa to netýka. Kiež by Nošovice robili už aj platformu eGMP.


        Takže aktuálny stav: Spätne pre súčasné Kony/Niro/Ioniq5/EV6 nie je --zatiaľ-- plánované žiadne vylepšenie v tomto smere.

        Petícia stále naberá dosť ľudí. Proprosili sme ľudí na západe a severe, aby ak majú problémy s coldgate aby to pomohli riešiť to cez ich servisy.
        Naposledy upravené nick81; 09-12-2021, 14:42.

        Komentár


        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Nosovicka Kona mala facelift v tomto roku takze novy facelift - to je tak za 3 roky.
          Ioniq 5 - dalsi dovod nekupovat ako som odporucal pred par mesiacmi. Ako som predpokladal, zistili sa podstatne nedokonalosti, co rapidgate a coldgate je. Dokonca ta rapidgate pri aute s chladenou baterkou je asi este vacsia hanba v dnesnej dobe ako coldgate, ved rapidgate-om trpia len auta bez chladenia.
          Tento modelovy rok bol len nastrel skutocneho auta, dalsi rok vacsia baterka, opraveny BMS, …
          Naposledy upravené Miroslav Rojko; 09-12-2021, 16:14.

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Tak nerad mam pravdu, je nutny HW zasah. A to sa snazim vylobovat vacsiu zlavu na EV6 RWD EARTH MOONSCAPE. Evidentne im to chvilu potrva a zanmena to ze EV6 vyrobene 2021 a H1/2022 budu za vypredavoje ceny ked to praskne. :-)

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          mozeg nebude, lebo 95 percent zaujemcov netusi ani ciarku o problemoch, ktore tu rozoberame.

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 na osvetu mame predsa Vas ludi na Youtube.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 nesuhlasim, rozdiel v case/rychlosti nabijania si vsimne aj ten najvacsi lajk, ci uz rapid alebo coldgate. O dojazd a kolko casu stravim na nabijacke sa zaujima uplne kazdy.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          S milan84 musím len súhlasiť, je to len malá časť užívateľov, ktorí si povedia, že je zlý BMS Hyundai/Kia a nie všetky. A preto to je s opravou chýb tak ako to je - pekný interiér, priestranné auto, zvonku krásne, čo viac chcieť,bežní ľudia ani netušia čo je coldgate alebo rapidgate.
          Čas nabíjania si síce všimne aj ten najväčší laik ale povie si, že to sú všeobecne všetky elektromobily, lebo baterka je studená. Nenapadne ho, že niektoré si baterku prihrejú.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Taur len keď si to človek všimne je už neskoro

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Alebo si ten laik jednoducho povie, ze je EV na hovno, lebo prejde 300km a potom musi hodinu cakat na nabijacke, presne tak ako to prorokovali vsetci hejteri po Facebookoch. Oni nebudu skumat preco to tak je

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          mozeg ved preto sa to zacalo riesit, lebo ludia ako lubos, ja a dalsi fanatici do toho rypeme. Keby si vedel vsetko zo zakulisia a reakcie niektorych znaciek.....do plaču.
          Taur zachytil si v akomkolvek tradicnom teste novinarov, ostrielanej redakcie, ze by sa niekto zamyslel preco nabija vykonom 60kW namiesto 220 v spicke? NIKTO o tom netusi, nerozumie a tak len odmeria cas a povie dobre-zle. bodka. Zial. Takze ocakavat, ze zakaznik -bezny vodic, ktory to auto chce, lebo sa mu paci a je rychle, toto naozaj nebude skumat. Bud to nabija doma, malo jazdi a netyka sa ho to, alebo si bude stazovat, ze vyrobca klamal a on kupil blbost.
          Ideme proti prudu, ale ja som nato YT videa zacal produkovat.
          Naposledy upravené milan84; 09-12-2021, 20:39.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 Tyka sa to vsetkych co nemaju ako doma nabijat a aj tych co nefrcia 130+ po dialnici. Ja chodim 106 a nevidim zeby ma EV zurivo obiehali. Neraz ich obehnem pomaly ja lebo idu okruhlych 100 (spalovaky takto jazdia na spotrebu, EV na dojazd). Dokonca ked som bol posledne v servise dealer mi povedal, ze iny majitel Zoe mu vravel ze ako ja rychlo chodim. Ale par krat som siel 136, tak mozno to bolo vtedy, alebo na okreske 96.

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 vela zavisi od pocasia mne uz sa parkrat stalo ze ani pri 120-130 som to nevyhrial, bol coldgate, sice len 5min ale bol.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          mozeg Pár min je nič. Bolo to obrazne, že väčšia si to tak neužije lebo má lepšie podmienky. Samozrejme ide o princíp. Auto za 50 litrov musí robiť všetko preto, aby bol čas nabíjania čo najbližší ku 5 min a nelietal v pásme 2-3 násobného času.
          A keď, tak nech to uvádzajú pri kúpe. Prvý mesiac aj tak majiteľ skôr vidí chybu v stojane, lebo chybu auta si nepripustí.
      • EV_Future
        Member
        • Mar 2018
        • 74
        •      

        #82
        https://www.youtube.com/watch?v=eueLvUT02oA

        Uz na to tlacia velmi silno Nemci a Nori, takze podla emailovej odpovede YouTuberovi v tomto videu od oficialneho nemeckeho zastupenia Hyundai - funkcionalita optimalizacie teploty baterie po zadani nabijacej stanice ako ciela v navigacii by mala byt pridana v prvom polroku 2022, a to aj pre vozidla uz dodane zakaznikom. Takze to vyzera ovela lepsie ako odpoved od cechov, ktora tu bola uvedena v prispevku vyssie. Takze zjavne Cesky/Slovensky trh je ignorovany (co sa da aj chapat, kvoli par zakaznikom ani prstom nepohnu), ale ked pride masivny tlak z DE / NOR, tak uz citia problem a musia ho riesit.

        Komentár


        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Ja uz som tiez niekde na nete zachytil ze to chcu riesit aj pre uz vyrobene vozidla. Takze mozno prave upravou LTR ako pisal nick81. Uvidime co vymyslia.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          To je plán... Dík moc za info. Kontaktovanie SK/CZ zastúpení bola len časť. Aspoň dostali podrobné info ku LTR

          Stav ku dnešným 3705:
          598 Norway
          569 Germany
          466 Canada
          409 Sweden
          301 Denmark
          212 France
          194 UK
          170 Netherlands
          149 Finland
          145 Slovakia
          114 US
          67 Austria
          59 Spain
          42 Switzerland
          31 Czech Republic
          29 Hungary
          25 Italy
          19 Belgium
          18 Ireland
          16 Romania
          13 Poland
          ............
          Naposledy upravené nick81; 19-12-2021, 11:34.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          mozeg Uvidíme, či budú mať odvahu fixnúť aj Kona/Niro my20.

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 ono naozaj by stacilo v Zime nastavit inal LTR a cez BMS fixnut/dvihnut vykon nabijania. A zrazu to je paradne pouzitelne.
      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        #83
        Ioniq 5 ide na Nordkapp challenge.

        Komentár

        • nick81
          Senior Member
          • Nov 2019
          • 534

          #84
          Pekná apka pre OBD2. Už aj s Ioniq5 podporou.

          https://www.ioniqforum.com/threads/e...ioniq-5.38883/

          Komentár

          • nick81
            Senior Member
            • Nov 2019
            • 534

            #85
            Začínajú dobré správy. I5/EV6 dostane SW update na predohrev zadaním nabky ako má Tesla

            https://www.change.org/p/kia-motors-...ev6/u/30027960
            " German You-tuber from youtube channel Car Maniac received reply from Hyundai that they are working on preheating the battery when charger is set as destination in car's navigation. It should be distributed in the first half of 2022."

            Tu by malo byť to vyjadrenie Hyundai .. Neviem nemecky, snáď som dobre nakopíroval
            https://youtu.be/eueLvUT02oA?t=417
            Naposledy upravené nick81; 07-01-2022, 10:15.

            Komentár


            • tommik
              tommik komentoval
              Upraviť komentár
              Nejaká šanca, že by sa toto dostalo do najbližších generácií/faceliftov Kona/eNiro?

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Neviem. Z Nosovic nam vtedy napisali, ze nasa poziadavka presla a zapracuju to do dalsieho faceliftu Kony. V akej forme neviem. SW si nerobia priamo v nosoviciach co som pochopil, cize je mozne ze sa to bude komplexne riesit 1 sposobom. Peticiu nezastavime kym to nebude potvrdene spatne. Stale je tam vela ludi s Kona/Niro, a tie auta sa len tak z trhu nezosrotuju/nestratia. Fix LTR a silneho coldgatu bude stale aktualny aj spatne.

            • mozeg
              mozeg komentoval
              Upraviť komentár
              Zaroven ale musia zabezpecit castejsiu aktualizaciu map, lebo tazko mi predohreje ked mapa stanicu neeviduje.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              mozeg Podľa posledných info z minulých mesiacov z jedného zastúpenia (tuším Hyundai CZ) výrobca mení komplet celý dátový zdroj nabíjačiek. Tj. vyzerá, že tam budú live nabky z DCS. Keď si dáš aj teraz v eNirovi KiaLive / nabíjačky tak to ťaha DCS, pri niektorých EON/Ionity aj s live obsadenosťou.

            • mozeg
              mozeg komentoval
              Upraviť komentár
              Zaroven musia zmenit km okruh nabijaciek. Dnes to tusim ukazuje cca 50km okruh.
          • ICE666SVK
            Senior Member
            • Jul 2014
            • 1998

            #86
            Z FB foto Ioniqu 5 bez zadneho stieraca.a ostrekovaca. Tu ani zadna kamera nepomoze. Preco to tam nedali?
            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	271584272_3147880042150241_1085829895972699361_n.jpg
Videní:	584
Veľkosť:61,1 KB
ID:	81146

            Komentár


            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              Lebo Korejci. Chceli usetrit a par € tak to hodili na aerodynamiku a kecy ako to maju osetrene prudenim vzduchu 🤷‍♂️ mat hatch bez stieracu musi byt kazdemu uplne jasne, ako to dopadne. Pri tom krabicovom dizajne by pritomnost stieraca uz nehrala ziadnu rolu co sa aerodynamiky a spotreby tyka. Pripadne ho mohli zabudovat zhora do stresneho spojlera keby uz strasne chceli. Ale je to zial len obycajne setrenie na nespravnom mieste.

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Ved je to len nulty rocnik vyroby, skutocny Ioniq 5 pride tento rok s normalnou baterkou, jej chladenim a mozno aj toto bude “vylepsenie”.

            • mozeg
              mozeg komentoval
              Upraviť komentár
              Otazka je o kolko menej by to bolo zasvinene ak by mal zadne lapace necistot. Zaroven ak chapem zmyvat to mal vzduch prudiaci od horneho spojlera,preco sa tak nedeje je zvlastne. EV6 ma to iste a okno je ciste. Tam to asi viac zachytava zadna cast kufra, linia vystupuje viac do priestoru.
          • mozeg
            Member
            • Dec 2015
            • 439
            •   

            #87
            Velmi dobry prakticky test od electrodeda. I5 a TM3 LR bez TC. Rozdiel 3kWh v spotrebe, s TC pri TM3LR to bude cca 4kWh.

             

            Komentár

            • Miroslav Rojko
              Senior Member
              • Nov 2016
              • 1318
              •   

              #88
              Maco7 Ako majitel auta, kolko v aute uvadza servisny interval a v servisnej knizke ? V poslednom teste Ioniq 5 electrodad preklikaval menu a servisny interval bol v aute nastaveny na 15000 km a 1 rok.
              [priezvisko]@me.com

              Komentár


              • Maco7
                Maco7 komentoval
                Upraviť komentár
                Sorry že až teraz , ale dlho som tu nebol . V servisnej knižke mam od predajcu napísaný servisný interval 30tis km alebo 24mesiacov....
            • nick81
              Senior Member
              • Nov 2019
              • 534

              #89
              Dúfam, že sa ten predohrev dostane aj do existujúcich I5 / EV6.

              https://press.hyundai.cz/tiskove-zpr...k7BxnBtonbxDF8
              • Vylepšený IONIQ 5 nabízí novou sadu akumulátorů s využitelnou kapacitou 77,4 kWh
              • Na přání si mohou zákazníci pro svůj IONIQ 5 objednat kamerová vnější a vnitřní zpětná zrcátka, umocňující moderní a digitální charakter tohoto modelu
              • Mezi další nové prvky výbavy patří aktivní termo-management trakčního akumulátoru před nabíjením a inovativní tlumiče SFD (Smart Frequency Dampers), zajišťující ještě vyšší úroveň komfortu a jízdních vlastností
              Nová funkce aktivního předehřevu trakčního akumulátoru umožní modelu IONIQ 5 automaticky přizpůsobovat teplotu akumulátorů již za jízdy, aby byly ihned po zastavení u nabíjecí stanice zajištěny optimální podmínky pro nabíjení. Nabíjení tak bude probíhat s vyšším výkonem i za horkého nebo naopak chladného počasí. Tato funkce se aktivuje automaticky, jakmile řidič zadá do navigačního systému vozidla nabíjecí stanici a využije funkci online vedení trasy.

              Komentár


              • tommik
                tommik komentoval
                Upraviť komentár
                No, treba len dúfať. Ale toto je presne to, o čom sme sa bavili v inej téme. Prvé kusy...

              • Wilo
                Wilo komentoval
                Upraviť komentár
                Az na tie kamerove zrkadla su to same dobre veci. Palce hore za zmysluplny update, aj ked je na zamyslenie, preco to tak nebolo od zaciatku vyroby.

              • nick81
                nick81 komentoval
                Upraviť komentár
                tommik Snáď dajú aj zadný stierač, lebo aj druhé kusy budú ešte chcieť vylepšiť.

                Predohrev by mal ísť na existujúce. To dostal potvrdené ten Car maniac vyššie. Super, že už aj oficialne je takáto info aspoň pre nové.
            • Miroslav Rojko
              Senior Member
              • Nov 2016
              • 1318
              •   

              #90
              Modernizovaný IONIQ 5 bude zákazníkům v Evropě nabízen ve druhé polovině tohoto roku.
              Posledná veta bohužiaľ potvrdila úvod (model 2023), že čakatelia na Ioniq5 dostanú rovnaký model ako je teraz a až novo objednané v lete budú už vylepšené. Taktiež do terajšieho modelu síce možno dajú predohrev aktualizáciou ako dúfajú mnohí ale rapidgate nevyriešia, tam musia hardwarovo pridať chladič. Modelový rok u Hyundai sa poväčšine točí po letných dovolenkách, tak prvé kusy budú až na jeseň fyzicky tu.
              [priezvisko]@me.com

              Komentár


              • nick81
                nick81 komentoval
                Upraviť komentár
                Existujúci má chladič, aj Niro to má. Stačí ho len použiť :-). Aj keď nový HW bude asi účinnejší, účinky rapid gate sa minimalizovať k nule aj s tým starým.

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                Ano maju chladič ale aktualizovany model bude mať dva chladiče po stranách namiesto jedneho v strede, ktorý nedokazal uchladiť.

              • nick81
                nick81 komentoval
                Upraviť komentár
                Nechladí sa chladičom vpredu, ten je len súčasťou LTR smyčky. Aktívne chladenie pri nabijaní sa zabezpečuje chillerom prepojeným na studený okruh klímy. Ten chiller je v prvom rade úzke hrdlo. Ale analyzoval som Bjornové videá. Rapid sa dá prakticky celý eliminovať aj na starom HW. Celé je to hlavne o tom ako kvalitne to nakodujú. Buďme radi, že sa konečne pohli ľady. A nebude iba ručný, ale rovno ako má Tesla zadaním nabíjačky. Ako dobre to naimplementujú si už zmeriame. Resp. aj na starých strojoch. Teraz je zbytočné polemizovať.
            Pracuje...
            X