auto.jpg V minulých dňoch som mal možnosť vyskúšať novinku z Číny – elektromobil Aiways U5. Bohužiaľ kvôli Korone a nemožnosti cestovať cez Českú republiku som musel dohodnutý termín zrušiť. Keďže viem dosť o tomto aute, ponúkam základné informácie:
AiWAYS U5 je rodinné SUV, ktoré sa práve začína predávať na Nemeckom trhu, má teda všetky schválenia potrebné na predaj v EÚ. Čínsky výrobca zvolil asi netradičnú taktiku predaja a ako prvá krajina kde vozidlo ponúka je práve Nemecko. Až následne keď sa predaj osvedčí, by chcel vozidlá ponúknuť aj v Číne (to sú ale neoverené informácie). Po nemeckých mestách teda krúži trojica áut, kde je možné si ich prezrieť, dohodnúť skúšobnú jazdu a samozrejme vozidlo aj objednať. Prvé dodávky by mali byť následne zrealizované v poslednom týždni októbra 2020.
Na prvý pohľad mám z auta pocit, že je to z 80% e-NIro/Kona a z 20% niečo z Tesly. Dojazd, kapacita batérie, spotreba, výkon motora a celková koncepcia tomu napovedá. Dobré dielenské spracovanie a použité materiály naznačujú že aj Číňania vedia robiť dobré elektromobily. Interiér je priestranný porovnateľný s e-Nirom. Batožinový priestor má rovné dno, objem 432 litrov pod ktorým sa nachádza ešte jedno poschodie na uloženie rôznych predmetov. Plastový organizér je vyberateľný, čím sa batožinový priestor zväčší o cca 220 litrov. Sklopením zadných sedadiel ktoré tvoria úplnú rovinu objem narastie na 1555 litrov. Dĺžka úložného priestoru je cca 1,7m, takže sa dá v aute aj prespať. Priestor pod prednou kapotou je úplne zakrytovaný tak ako to je známe z Tesiel a tu je priestor na uloženie nabíjacích káblov a koncoviek. V interiéri je dosť miesta aj na zadných sedadlách a to aj pre vysoké osoby. Prístrojová doska je s minimom ovládacích prvkov, prakticky všetko sa ovláda cez stredový 12-palcový infotainment. Pred vodičom sú potom ďalšie tri displeje, jeden hlavný a dva postranné, na ktorých je voliteľné zobrazenie rôznych informácií. Auto nemá v základe žiadnu navigáciu, dobré fungujúci Screen Mirrorling prenáša na hlavný displej obsah pripojeného mobilu s ľubovoľnou navigáciou. Niektorá z najbližších aktualizácií by mala priniesť aj funkciu Android Auto a Apple Carplay. Tak ako Tesla sa vozidlo nemusí „zapínať“ ani štartovať, stačí s kľúčom nastúpiť zatlačiť brzdový pedál a auto je pripravené na jazdu. K dispozícii sú tri jazdné režimy Eko/ Normal/ Sport, rekuperácia je cez displej nastaviteľná v troch úrovniach. Parkovacia kamera má dobrý obraz a dokonca aj 360 stupňový pohľad zhora. Nabíjacie konektory sú ukryté rovnako ako vo vozidlách Hyundai/Kia pod ľavým predným reflektorom (tie sú plne vybavené Led technológiu). Po jemnom zatlačení sa otvorí plastový diel nárazníka, pod ktorým je gumeným krytom chránený AC a DC diel CCS konektora. Celý CCS konektor je nezvyčajne umiestnený nie zvislo ale vodorovne, čo môže spôsobovať problémy pri pripájaní káblov.
Vozidlo sa dodáva v dvoch výbavách a to Standard a Premium. Už v štandarde je bohato vybavené dnes už bežnými doplnkami, výbavou a jazdnými asistentmi obdobnými u iných prémiových značiek.
Výbava Premium má oproti výbave Standard navyše presklenú panoramatickú strechu, piate elektricky ovládané dvere s diaľkovým ovládaním, kožený interiér a ešte zopár drobností. Má tiež o 50 kg vyššiu pohotovostnú hmotnosť a o 0,3 sekundy pomalšie zrýchlenie na 100 km. Od budúceho roka by malo byť súčasťou aj ťažné zariadenie a autonómne riadenie známe z Kony alebo e-Nira.
Cena modelu Standard je v Nemecku stanovená na 37.990 €, Cena výbavy Premium je 40.990 €.
K cene sa bude pravdepodobne pripočítavať ešte 1000 € za dopravu z Číny (mimochodom, autá sem nepôjdu lodnými kontajnermi ale vlakom..)
V Nemecku podľa dostupných informácií sú prideľované dotácie na elektromobily vo výške 9.000 € (z toho 3000 € poskytne priamo predajca a 6000 € štát).
Vozidlá budú predávané prostredníctvom spoločnosti Aiways Automobiles v spolupráci so sieťou predajní elektroniky Euronics (na Slovensku myslím TPD...) Tam bude prioritne zabezpečovaný aj servis vozidiel, rokuje sa o tom, že by následne bolo možné servisovať elektromobily aj v iných značkových servisoch. Mimochodom servisné prehliadky sú predbežne nastavené v intervale 100 tisíc km. Autá budú trvale pripojené (vlastnou SIM kartou) do internetu a po vzore Tesly budú prebiehať aj rôzne aktualizácie softvéru a doplnkových funkcií. V cene vozidla by mala byť ročná prevádzka internetového pripojenia.
Na záver pridávam link na krátke video z predvádzacej akcie spojenej so skúšobnými jazdami: https://www.youtube.com/watch?v=qK3gt1otg7s&frags=pl%2Cwn
A ešte základné údaje:
Dĺžka 4680 mm
Šírka 1865 mm
Výška 1700 mm
Svetlosť 150 mm
Objem kufra 432 l
Objem po strechu 1555 l
Pohotovostná hmotnosť 1720kg
Kapacita batérie 63 kWh
Priemerná spotreba 13,8 kWh/100km
Dojazd (WLTP) 410/400km
Poháňaná náprava predná
Max výkon 150kW/204 k
Max. krútiaci moment 310 Nm
Zrýchlenie 0 -100km/h 7,5 sec
AC nabíjanie Type2 (max 6,6kW) 0-100% 10 hod.
DC nabíjanie CCS (max 90kW) 30-80% 30 min.
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
AIWAYS U5 elektromobil z Číny.
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
Zložiť
Pises bateria 63kWh - asi brutto, lebo inak je ten dojazd znacne nizsi ako u korejcov.
A zo zaberov ma sklamal ten mega stredovy tunel. Uz pri kone to bolo vycitane a cinania to tusim dotiahli do obludnych rozmerov.
Snad sa mi niekedy podari vyskusat si toto auticko. Toho, ze je cinan by som sa nebal, len ide o to, ci je v niecom lepsi ako rovnako draha konkurencia.
Hneď ako bude nové info, dám vedieť.
V prvom rade ma prekvapilo aké je auto veľké. Stáli sme na nabíjačke vedľa nového Enyaku a Aiways je ešte o poznanie väčšie SUV. Obrovské priestory a dostatok miesta na predných aj zadných sedadlách ktoré sú veľmi pohodlné aj na dlhé cestovanie preto neprekvapujú. Veľký batožinový priestor ktorý má pod podlahou ďalšie dve podlažia pojme bez problémov aj batožinu celej rodiny cestujúcej na dovolenku. Spodná "vaňa" batožinového priestoru je v číne osadená konektorom, do ktorého sa za poplatok dá zapožičať batéria na dojazd ďalších 100 km. Pod prednou kapotou je dostatočne veľký frunk ktorý pojme všetky nabíjacie káble a redukcie. Celkovo ma auto prekvapilo dielenským spracovaním, ktoré je na naozaj vysokej úrovni. Kto si do auta sadol skonštatoval kvalitu prevedenia a použitých materiálov na úrovni prémiových europskych značiek. Nikde nič nehrká, nevřzga, dvere kufor aj kapota perfektne dosadajú, medzery medzi jednotlivými dielmi karosérie sú ukážkovo rovnaké. Taktiež použité materiály sú výborne. Auto malo najazdených cca 11000 km v zimných podmienkach a aj lak bol bez viditeľných poškodení.
Pri jazde je auto veľmi pohodlné, zároveň veľmi dobre sedí na ceste aj je výborne odhlučnené. Problémové sú ale drobné softwarove záležitosti ako v ovládani, tak aj v displeji vozidla ako aj v infotainmente.
Autonómne jazdenie na diaľnici je v podstate nepoužiteľné, vozidlo pláva v jazdnom pruhu, "fantómové" brzdenie a nezmyselné pribrzdenie auta sa deje dosť často. Na displeji pred vodičom ktroý má cca 7 palcov je napr. dojazd napísaný pysmom o veľkosti 3mm, ostatná plocha je v podstate nevyužitá. Tak isto dislej infotainmentu ktorý má cca 10 palcov má množstvo bezvýznamných ikon o veľkosti 4 x 5 cm, keď som však chcel zmeniť napr. teplotu v interiéri musel som sa preklikávať dvomi-tromi úrovňaami menu, ktoré má tlačidla sotva 1 x 1 cm. Všetko sú to ale veci, ktoré sú odstrániteľné aktualizáciami softwéru. Majiteľ mal možnosť vidieť čínsku verziu kde sú všetky tieto neduhy dotiahnuté do dokonalosti. Takže treba len vydržať, kým nepríde ten správny upgrade....
Celkovo sa mi ale auto veľmi páči, viem si predstaviť s ním trvale jazdiť. Reálny dojazd podľa majiteľa bol v zime (býva v dosť kopcovitom teréne bvorska) do 300 km, teraz v lete je to bez nejakého obmedzovania 350 km. Posledný problém s na ktorý som narazil je priložená nabíjačka na 230V. Tá je natvrdo nastavená na 16A, a nedá sa nijako obmedziť ani v nastavení vozidla. Je tak nepoužiteľná, ja čo mám relatívne nové rozvody a som elektrikár som auto radšej po 10 minutach odpojil a následne som nabíjal svojou nabíjačkou z Kony prúdom 12A. Naopak AC naabíjanie až 32A z jednej fázy umožnúje auto relatívne rýchlo nabiť aj bez DC nabíjačky.
Na priloženom linku dávam k dispozícii krátke video a zopár informácii..
https://uloz.to/tamhle/KKRpxF4yj7sq/name/Nahrano-1-7-2021-v-16-13-56#!ZGVjZGR2AGywZGSyZTAyAJZ3MJMxMaSmA2canwyPISumrQ OwMt==