Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Deň elektromobility v Nových Zámkoch !

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • demo
    Member
    • Dec 2016
    • 61
    •      

    Deň elektromobility v Nových Zámkoch !

    Ahojte priatelia elektromobilisti

    V Nových Zámkoch opäť organizujeme, s podporou mesta, deň elektromobility, ak nám to COVID a vláda umožnia.
    Deň elektromobility sa bude konať v rámci Dňa mobility v Nových Zámkoch. Oficiálny začiatok je o 14 hodine, ale chceli by sme predtým o 10 hodine navštíviť najskôr Vodný mlyn v Kolárove.(http://www.vypadni.sk/sk/vodny-mlyn-kolarovo) Na mieste bude zabezpečená prehliadka s výkladom. Vstupné na prehliadku je 2e.

    Samotná akcia je určená pre verejnosť, kde si bude môcť prehliadnuť aktuálne modely áut na cestách a v ponuke, prípadne sa aj povoziť. Účasť zatiaľ prisľúbili predajcovia Kia a Mercedes.

    Budeme radi, keď nás budete vedieť podporiť Vaším príchodom na akciu a predvedením Vášho auta
    Začiatok
    20-09-2020 10:00
    Koniec
    20-09-2020 14:00
    Miesto
    Nové Zámky
  • milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 529
    •   

    #2
    tentokrat to mozem zvazit, lebo Greenway tam ma aspon 25kW Deltu a pri DS je UFC ZSE
    Elektrickejsia cast je od tej druhej ci ako?

    Komentár

    • demo
      Member
      • Dec 2016
      • 61
      •      

      #3
      Presne tak, oficiálny začiatok je od 14 hod.
      Keby niekto chcel prísť z väčšej diaľky aj o deň-dva skôr, vieme vybaviť ubytko v Patinciach aj s nabíjaním.
      Pre jedno-dve autá zoženieme nabíjanie aj v Nových Zámkoch.
      Okrem toho je v Kolárove asi 800 metrov od mlynu e-join 2x22kW.
      Naposledy upravené demo; 10-09-2020, 17:58.

      Komentár


      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        ejoin kartu zatial nemam, lebo nemaju v mojom okoli DC a AC maju s kablom type2.
        Ja sa spolahnem na GWI, den predtym si preverim ci im funguje.
        Predbezne teda planujem prist asi na tu 14tu. Snad mi to vyjde a nic sa nezmeni.
    • demo
      Member
      • Dec 2016
      • 61
      •      

      #4
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	A2_Kreslicí plátno 1.jpg
Videní:	231
Veľkosť:156,8 KB
ID:	61135
      Pripojené súbory

      Komentár

      • 1fisker
        Senior Member
        • Aug 2014
        • 1364
        •   

        #5
        Ide tam niekto zo Žiliny alebo okolia?

        Komentár

        • PatoM
          Member
          • May 2019
          • 51
          • martina89489
          •   

          #6
          S radosťou prídem z NR, určite aj na prehliadku mlynu v Kolárove

          Komentár

          • demo
            Member
            • Dec 2016
            • 61
            •      

            #7
            Máme prísľub, že nás prídu podporiť aj kolegovia elektromobilisti zo Slovinska (2 autá).
            Malo prísť aj pár ľudí z CZ, ale bohužiaľ to COVID stopol.

            Komentár


            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              OK, moja ucast plati. Na tu 14tu zrejme. A viem, ze sa chysta aj niekto z Greenway.

            • curgali
              curgali komentoval
              Upraviť komentár
              So mnou mozes tiez počítat...

            • demo
              demo komentoval
              Upraviť komentár
              Ďakujeme !

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              demo nejake blizsie pokyny? parkovat kdekolvek bude volne na tom parkovisku? alebo maju byt EV niekde pri sebe a bude to vyhradene?
              Teba hladat podla ktoreho z tvojich aut?

            • demo
              demo komentoval
              Upraviť komentár
              Na parkovanie je rezervované skoro celé parkovisko
          • demo
            Member
            • Dec 2016
            • 61
            •      

            #8
            Ahojte, kto má záujem o prehliadku vodného mlynu, tak tam treba byť už pre 10 hoď, lebo o 10 je už prehliadka.
            Čo sa týka Dňa elektromobility, je dobré prísť okolo 13.30-13.45, ak prídete neskôr, nič sa nedeje.
            parkovisko, kde bude akcia: Near Majzonovo námestie, 940 02 Nové Zámky
            https://maps.app.goo.gl/HWq4p1xwtrgZLWgg8
            Naposledy upravené demo; 19-09-2020, 17:07.

            Komentár

            • milan84
              Senior Member
              • Jun 2015
              • 529
              •   

              #9
              Demo a na parkovisku bude k dispo 220V ci nevies? Podla planovaca pridem s 20-25 percentami. Uvidim ci pojdem najprv na GW nabijacku (snad bude volna) alebo az po akcii.

              Komentár


              • demo
                demo komentoval
                Upraviť komentár
                Jednu zásuvku na 220V nájdeme.

              • 1fisker
                1fisker komentoval
                Upraviť komentár
                to je čo za zásuvka na 220 V ? Takú nepoznám

              • demo
                demo komentoval
                Upraviť komentár
                Stačí vygooglit: https://lmgtfy.app/?q=z%C3%A1suvka+220v

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                1fisker určite myslel, že v sieti u nás je 230V napätie. Síce Nové Zámky sú už na juhu, ale HU norma je tiež 230V, takže zásuvky v domácnostiach obidvoch národností v NZ by mali byť 230V.

              • milan84
                milan84 komentoval
                Upraviť komentár
                1fisker na tvoje obvykle zvlastne poznamky ti tlieskam za opravu chyby

                230V

                Predlzka zbalena keby nieco

              • demo
                demo komentoval
                Upraviť komentár
                Určite som to pochopil, aktuálne napätie v sieti v najjužnejšej obci Slovenská je 244V 🙂

              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                244V (efektivnych) nie je nic neobvykle, norma hovori, ze sietove napetie na kazdej faze oproti nulovemu vodicu ma byt v rozsahu 230V ± 10%, t.j. 207 az 253V, presnejsie povedane, ze siet je povazovana za v poriadku, ak počas viac ako 95 % týždňa sú 10 minútové efektívne hodnoty napetia v tolerancii ± 10% - cize kratkodobe moze byt hodnota napetia aj mimo tento rozsah. Pre nas majitelov elektromobilov je lepsie ak je sietove napetie co najvyssie (v ramci normy), pretoze palubne nabijacky EV maju definovanu hodnotu prudu, pricom pre nabijacky moze byt efektivne fazove napetie siete vo velkom rozsahu - spravidla 100 az 260V.
                Rovnaka (ako priklad jednofazova) nabijacka, ktora ma pri 230V vykon povedzme 3kW, bude mat pri 210V vykon 2,74kW a pri 250V vykon 3,26kW. Pre zaujimavost v krajinach, kde maju len 100V ma rovnaka nabijacka len 1,3kW.

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                keďže mám 5-minútové logy zo svojich fotovoltaík, tak musím potvrdiť, že ZSEDIS myslí na elektromobilistov, v NM mám stále nad 245V, niekedy aj nad 250V v sieti

                dokonca som musel stiedače prepínať na anglickú normu, aby mi občas keď veľa svieti, nevypínali pri 253V, v UK myslím že majú do 265V

                distribučka si s tou reguláciou až také problémy nerobí, proste púšťa koľko chce

                normálny stav 230V ani nenájdem v logoch, vždy je to viac

              • nick81
                nick81 komentoval
                Upraviť komentár
                Miroslav Rojko Asi ako kde sa podari. V PK teraz 228V, rano 232. tu to lieta skor 228-240. Ale aby som nebol offtopic, pridem tiez dnes do NZ, 13:30 - 17 .. viac dnes nezvladnem.

              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                Tych 10% hore/dole je hlavne preto, lebo treba ratat s roznymi vzdialenostiami od prislusnej trafostanice 22kV na 400/230V. Na vstupe trafa vie distribucia napetie upravovat, no za trafom je pokles napetia dany uz len zatazou, kedze prierezy vodicov a vdialenosti su dane. Na vystupe nasich trafakov vidim ze skokovo menia vstupne 22kV napetie trafakov tak, ze na 230V strane niekedy poskoci aj o 10V.

              • demo
                demo komentoval
                Upraviť komentár
                nick81 super, díky. Bude aj demo OpenPilot ? 🙂
                Naposledy upravené demo; 20-09-2020, 11:04.
            • milan84
              Senior Member
              • Jun 2015
              • 529
              •   

              #10
              Nabijam na GW o chvilu pridem

              Komentár


              • demo
                demo komentoval
                Upraviť komentár
                Mestský okruh bude uzatvorený, ale treba povedať,že kam ideš a nie je problém.
            • milan84
              Senior Member
              • Jun 2015
              • 529
              •   

              #11
              Slusna akcia. Chvilami som mal pocit, ze ju sponzorovala KIA

              Komentár

              • milan84
                Senior Member
                • Jun 2015
                • 529
                •   

                #12
                Miroslav Rojko jux ako zistim realnu stratu medzi 230V zasuvkou a realne spotrebovanymi kWh pri nabijani? Nikde neviem najst relevantnu info v akych percentach sa straty pohybuju. Povedzme standard 6m kabel (mne neznameho prierezu) a dobjianie 2,0kW. Chcel by som co najpresnejsie zistit kolko ma to dobitie teda stoji (s ohladom na informacnu hodnotu meraču z obi)
                O kolko viac kWh musim priratat ? Tie straty stupaju so stupajucim napatim? Cize ak mam v sieti 227V, strata je menej ako u Mira, ktory mava aj do 250 ?

                Komentár


                • Miroslav Rojko
                  Miroslav Rojko komentoval
                  Upraviť komentár
                  strata nesúvisí s voltami - napätím, my sme písali o výkone nabíjania, ktorý je napätie x prúd a teda čím vyššie napätie, tým viac si auto potiahne

                  čo sa týka straty, treba brať fixnú spotrebu prístrojov v aute a potom variabilnú stratu z konverzie, pri 2kW to kľudne môže byť cez 15%, niekde v téme Ioniq sme to preberali, že auto si potiahne niekoľko sto Wattov len na svoju elektroniku (fixná strata) a teda percentuálna strata pri AC nabíjaní je tým väčšia, čím menším prúdom sa nabíja

                • milan84
                  milan84 komentoval
                  Upraviť komentár
                  OK, vdaka. V ioniq teme to neviem najst. 2kW ma zaujimaju preto, lebo je to vykon cez standard kabel u vacsiny EV.
                  Cize bez X,ktore vyjadruje okamzitu spotrebu auta, nie je mozne ani trochu presnejsie vypocitat straty nutne k pripocitaniu celkovej energie?

                • 1fisker
                  1fisker komentoval
                  Upraviť komentár
                  Slušnejšie auto nabíja výkonom 3 kW káblom pripojeným k autu.
                  Naposledy upravené 1fisker; 23-09-2020, 20:54.

                • milan84
                  milan84 komentoval
                  Upraviť komentár
                  nie kablom pribalenym k autu, ktory nejde na hraniciach moznosti 230V
              Pracuje...
              X