Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Vasa spotreba energie za den/mesiac na PHEV/BEV

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • pesnik
    Junior Member
    • Mar 2018
    • 22

    Vasa spotreba energie za den/mesiac na PHEV/BEV

    Caute,
    zaujimala by ma, aku mate typicky dennu alebo mesacnu spotrebu v kWh pri PHEV/BEV ? Mate predstavu ?

    Chcel by som si urobit prehlad ohladom spotreby, tak preto sa pytam.

    Dakujem.
  • Taur
    Member
    • Dec 2019
    • 296
    •   

    #2
    @pesnik To je nezmyselne postavena otazka. Akoby si sa pytal kolko litrov benzinu spalia za den, alebo mesiac. Ako pri splaovakoch ma kazde auto inu spotrebu a zalezi kolko km denne, alebo mesacne najazdis a kde. Je to to iste.
    Podla auta a podla toho ci jazdis mesto, kombi, alebo dialnica priemerne spotreby BEV sa mozu hybat povedzme od 10kwh/100km (dajma tomu Citygo v meste) po 30+kwh/100km (nejaka velka krava na dialnici). Tiez sa meni spotreba podla vonkajsej teploty, v chlade je vacsia.
    Ale tak stredne auto predpisova jazda mozes ratat tie spotreby pri kombi niekde 14-18kwh/100km. Tak si vypocitaj podla tvojho najazdu km kolko kwh za den/mesiac.

    Komentár

    • pesnik
      Junior Member
      • Mar 2018
      • 22

      #3
      Pôvodne zverejnené od Taur Pozrieť príspevky
      @pesnik To je nezmyselne postavena otazka. Akoby si sa pytal kolko litrov benzinu spalia za den, alebo mesiac. Ako pri splaovakoch ma kazde auto inu spotrebu a zalezi kolko km denne, alebo mesacne najazdis a kde. Je to to iste.
      Podla auta a podla toho ci jazdis mesto, kombi, alebo dialnica priemerne spotreby BEV sa mozu hybat povedzme od 10kwh/100km (dajma tomu Citygo v meste) po 30+kwh/100km (nejaka velka krava na dialnici). Tiez sa meni spotreba podla vonkajsej teploty, v chlade je vacsia.
      Ale tak stredne auto predpisova jazda mozes ratat tie spotreby pri kombi niekde 14-18kwh/100km. Tak si vypocitaj podla tvojho najazdu km kolko kwh za den/mesiac.
      Mozno som mohol upresnit, ze je to kvoli odhadu spotreby obyvatelov v beznom rezidencnom dome o 100+ parkovacich miest. Cize nejaka variancia je uplne v poriadku, lebo take budu aj rozne potreby obyvatelov bytovky.

      Komentár


      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        Ja som elektrolajk, urcite ti to tu niekto lepsie vysvetli, ale nejde tam skor o velkost istica (rezervovavnu kapacitu), ako o spotrebu v kwh?

        Doma sa nabijaju auta AC a momentalne najvykonnjesiu AC palubnu nabijacku z beznych aut ma Zoe a nepredpokladam ze budu mat do buducna auta vykonnejsiu. Jeho moznosti nabijania su taketo.

        Charging Point Max. Power Power
        Wall Plug 10A (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW
        1-phase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW
        1-phase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW
        3-phase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW
        3-phase 32A (22 kW) 400V / 3x32A 22 kW

        Si myslim ze na jedno parkovacie miesto treba aspon tych 16A ratat, lebo kapacity baterii sa budu zvysovat s ich klesajucou cenou a onedlho budu bezne s kapacitou 100+kwh a tak tych 11kw/16A/3f minimalne bude treba aby sa cez noc dokazali doma nabit auta.
        BEV maju baterie teraz od 20-100kwh, Cize berme priemer 50-60kwh, x100 parkmiest. Uz si len povedz ako casto budu nabijat.
        By som to vzal z opacneho konca, by som si spravil anketu v takom rezidencnom dome, kolko tam ludia najazdia za den/mesiac (je jedno ze so spalovakmi) a vydelil tie km povedzme spotrebou 16kwh/100km a vyjdu ti kwh ktore chces. Ale mozno blblo tu premyslam.
        Naposledy upravené Taur; 24-08-2020, 11:43.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Treba vychadzat z priemerneho denneho najazdu jedneho auta - co je cca 50km. Takze pre jeden priemerny elektromobil (ak ratas 20kWh/100km aj so stratami pri nabijani) potrebujes denne cca 10kWh elektriny. Vynasobis poctom elektromobilov a mas spotrebu pre EV. Nabijat samozrejme moze drviva vecsina v noci, takze instalovany vykon jednotlivych bytov spravidla postacuje tak ako bol naprojektovany pre byty, pretoze bytove pripojky su dnes spravidla istene 25A3f.
    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      #4
      Pôvodne zverejnené od Taur Pozrieť príspevky
      Si myslim ze na jedno parkovacie miesto treba aspon tych 16A ratat, lebo kapacity baterii sa budu zvysovat s ich klesajucou cenou a onedlho budu bezne s kapacitou 100+kwh a tak tych 11kw/16A/3f minimalne bude treba aby sa cez noc dokazali doma nabit auta.
      Najazd je lepsi ukazovatel pre vykon nabijania ako kapacita baterii. Myslim ze 16A3f je bohate dostacujuce. Tiez si myslim, ze nie je potrebne robit na nabijanie osobitnu pripojku - to by bolo velmi drahe nabijanie. Treba pouzit ku kazdemu statiu v garazi jeho prisluznu bytovu pripojku. Ak by si chcel uplne automaticky system, bolo by treba pouzit wallboxy co vedia riadit vykon nabijania podla zatazenia bytovej pripojky. Na hlavny privod sa instaluju meracie cievky a wallbox zabezpeci, ze ked nahodou byt potrebuje vecsi odber, tak nabijanie znizi vykon, alebo sa uplne prerusi na cas zvyseneho odberu bytu. Mam v baraku 25A3f istic a kludne nabijam tri elektromobily naraz. Dva jednofazove 10-timi amperami a jeden trojfazovy 12-timi amperami na fazu. Nemam zatial automaticke riadenie nabijania podla odberu, no zatial sa mi nestalo ze by som vyrazil hlavny istic, kedze auta nabijam hlavne v noci, ked je ostatny odber domu minimalny.

      Komentár


      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        16A3f je bohate dostacujuce mozno teraz. Ale o 10 rokov ked kupim auto so 150 ci 200kwh bat, tak ju s tym cez noc nenabijem. Bytovkari si kupuju byt aby mali pokoj, nie ako domcekari, ktory kazdu chvilu nieco prerabaju, dorabaju, vylepsuju ...
        Tiez neviem ci hovori o rezervovanom stati pre konkretny auto ku kazdemu bytu (a da sa pouzit pripojka bytu na 12tom poschodi), alebo vseobecne parkovisko kde moze zaparkovat hocikto, napojit sa, chipne sa a na konci mesiaca dostane domaci ucet, alebo zaplati platobnou kartou hned ak je navsteva... alebo o co mu ide.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Taur auto s 150 ci 200kWh bateriou bude len pre niektorych na dlhe trasy a bude sa nabijat hlavne na DC po ceste.
        Tych co by potrebovali doma nabit 150 a viac kWh bude velmi malo. Ak by clovek pracoval a jazdil cez den 16 hodin a chodil domov len spat, potom by 11kW mozno nestacilo. Ale to je extrem, potrebovalo by to mozno promile ludi raz za cas - ak by to nestacilo, je efektivnejsie doplni po ceste. Platba za prilis silny istic (ktora casom pride aj sukr. osobam) predrazi nabijanie, ze sa neoplati.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Taur a na co by si potreboval kazdu noc nabit plnu baterku? To nerobi vacsina elektromobilistov ani teraz pri 24-30kWh baterkach. Pri 11kW nabijacke ak prides domov povedzme o 18:00 mas do 7:00 rano nabitych 140kWh. To mas dojazd 500-800km a to ti urcite staci na bezne fungovanie. Nebud nenazrany

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        Tych ludi co najazdia stovky km denne je viac nez promile. Pozerate sa kolko najazdi clovek sukromne a vidite toho co chodi len do roboty z roboty, nakup a po deti na kruzky. Co sluzobne auta? Rozny referenti, obchodny zastupcovia, servisaci, taxikari,autoskoly, kurieri, roznasky, konzultanti ..... A kym nebude cenova parita BEV s ICE, tak sa ekonomicky oplatia prave tim co maju velky rocny najazd a nie tomu co najazdi 5000km rocne. Su aj ludia co najazdia 1000+km denne, ale toto je uz fakt extrem, ale par sto km nie.
        Ked sa bavim s takymi ludmi pytaju sa prave na to ci sa im cez noc stihne nabit na dalsich 500-600km, Ocakavaju komfort ICE, nemaju cas cez den niekde nabijat ked maju narvany pracovny harmonogram, niesu na sa vylete ze lazoplazo. Preto som vyjadril nazor ze 16A3f/11kw povazujem za minimum/optimum a nie za bohato dostacujuce.

        Potom je mozno otazka ci vyjde lacnejsie silny istic na nocny prud, alebo slaby na denny pri kazdodennom nabijani ...
    • jeeff
      Member
      • Nov 2015
      • 192
      • lubos1519
      •   

      #5
      Suhlasim s jux, ze v novo budovanom bytovom dome je idealne spravit pripravu tak, aby sa dal potiahnut kabel z garazoveho statia do konkretneho bytu. Pre stavbarov to znamena len pripravit trasovanie, kadial by sa kable dali tahat. Urcite je zbytocne kabel teraz tahat, ten sa natiahne az si dany majitel bytu kupi elektromobil na jeho naklady. Kabel by mal idealne zvladat 11kw (3x16a). Meranie bude potom jeho vlastnym elektromerom, nepotrebuje nic ine. CO JE PROBLEM je to, ze byty mozu mat 1 fazove pripojenie, vtedy samozrejme nemoze potahat 3FA kabel.

      Ak toto nie je mozne a je potrebne pripravit kable vopred, je moj mozno extremny nazor taky, ze ku kazdemu parkovaciemu miestu postacuje 1FA 16A. Bezny najazd je 50km, to sa aj z 1FA da bez problemov nabit. K tomu (idealne niekde vonku od ZSE/greenway) instalovat rychlonabijacku aspon 50kw pre tych, ktory potrebuju nabit rychlo. Taketo 1FA 16A riesenie bude vyrazne lacnejsie ako ku kazdemu miestu tahat hore spominanych 3x16A.

      Komentár


      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Suhlas, len doplnim, ze elektromery su dnes spravidla na prizemi/suterene (kvoli odpoctu pristupne zvonku), co je spravidla blizsie podzemenho parkoviska ako byt, takze kabel netreba tahat z bytu, ale odbocenim z vystupu priskusneho elektromeru. V elektromerovych skrinkach su vystupne svorky kam sa zapajaju kable smerom do bytu uz neblombovane, takze netreba ani volat distribucku na odblombovanie. Samozrejme treba projekt a t.d.
    • pesnik
      Junior Member
      • Mar 2018
      • 22

      #6
      Dakujem za podnety, 10 kWh vychadzalo aj mne, takze som rad, ze ten odhad sa zhodol aj s inymi .

      Komentár


      • Marcel Pavlík
        Marcel Pavlík komentoval
        Upraviť komentár
        tá otázka bola/vychádzala z predpisu, že pri nových stavbách MUSÍ byť na parkovacích miestach nabíjanie?
        ps - predpoklad služobných áut nie je správny - firma nepočíta s nabíjaním "doma", ale s nabíjaním na verejných a rýchlo nabíjacích bodoch. viď debata ako preplácať domáce nabíjanie ...
    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      #7
      Pôvodne zverejnené od Marcel Pavlík Pozrieť príspevky
      firma nepočíta s nabíjaním "doma"

      Rozpraval som s clovekom co k nam casto jazdi, u neho firma pocita s nabijanim doma.
      Ma od zamestnavatela pridelene e-nv. Parkuje doma, nabija doma, alebo na verejnych (hlavne bezplatnych) nabijackach - nabijanie je plne v jeho rezii. Auto moze pouzivat aj na sukromne pouzite.

      Komentár


      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        Je tu rec o novostavbe bytovky co je na kolko? 70-100rokov? Myslim ze s pribudanim EV sa aj danove zakony coskoro vysporiadaju s nabijanim doma i kdekade. A ak by bol samostatny istic/elektromer k parkplacu a nie napojeny na bytovy, tak nieje problem uctovat ani teraz podla neho.

      • Marcel Pavlík
        Marcel Pavlík komentoval
        Upraviť komentár
        nuž, múry sú počítané na 100+ rokov, technické zariadenie na max 30. a ak morálne zastaranie, max 20.
        a zmenu predpisov by som pri dnešnej konštelácii tak "progresívne" nevidel. pozrite sa na ich vyjadrenia. jeden minister má gule aby povedal do očí odborom čo si myslí, lenže ďalší už nie a dvaja starci, čo sa zrazu dostali k moci zasa ***.
    Pracuje...
    X