Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Wallbox EVBOX ELVI 11kW WIFI

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • JozkoPucik
    Member
    • Aug 2018
    • 115

    Wallbox EVBOX ELVI 11kW WIFI

    Zdravím,

    chcel by som sa hlavne na úvod opýtať, či by bol záujem. Mám totiž už rok a pol EVBOX ELVI, ktorým si nabíjam auto, ale rád by som si radšej kúpil Tesla wallbox, ktorý sa mi viac páči a bol som hlúpy na začiatku, lebo som si myslel, že sú ťažko dostupné tak som si dal zohnať tento EVbox.

    Mal by teda niekto záujem o tento wallbox? Cena bola vyše 1200,- ale určite by som ho predával za podstatne menej, možno okolo 800,- aj keď mu vôbec nič nieje. Má pripojenie na wifi a dá sa spravovať cez účet na internete.

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image1.jpeg
Videní:	406
Veľkosť:97,9 KB
ID:	55178
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1308
    •      

    #2
    Nemyslím, že vhodná je výmena. Tesla wallboxy sú nespoľahlivé, takže odporúčam si tento ponechať ak je v poriadku. Nevidím dôvod na výmenu

    Komentár


    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      Áno, počul som, že tam nejak hápruje ten kábel a tak. Viem, že tie čo sú v tých parkovacích domoch často zle fungujú, len strašne sa mi to páči ako to ide spolu s tým autom.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Uz sme to tu preberali. Slovo nespolahlive to nevyjadruje spravne. Tesla wallboxy (HPWC) su navrhnute extremne zabezpecenym sposobom s mnozstvom nielen elektronickych bezpecnostnych prvkov ale aj s dorazom na mechanicku postupnost amortizacie. Pri nesetrnom zaobchadzani sa ako prve poskodia kontrolne a riadiace vodice v kabli, cim sa wallbox znefunkcni v zaujme bezpecnosti - povedal by som az prehnanej bezpecnosti.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Pri tom globalizovaní "nespoľahlivé" si myslím, že treba rozlišovať, či je Tesla wallbox na verejnom mieste a tak sa k nemu aj rôzne typy ľudí správajú alebo je doma, kde ho používajú ľudia, ktorí si ho zaplatili a tak sa k nemu správajú.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Este doplnim, ze pre 11kW nabijacku v TM3 nie je vhodny ziadny 32A wallbox (ani teslacky HPWC), lebo kazdy 32A kabel je tazky a neflexibilny. @Jozko Pucik - ak ta laka otvaranie dvierok tlacidlom, tak si zozen teslacky gen1 UMC, ak ta teslacke tlacidlo nezaujima, staci ti hociaky 16A/3f/11kW wallbox ci nabijaci kabel. Najlepsi pomer cena/vlastnosti maju podla mna Kubisovske.

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      jux ako som písal, nie len to otváranie, ale aj ten dizajn. Viem, že to znie tak hlúpo, ale naozaj sa mi ten dizajn páči v garáži to pekne vidno a tak. Vidím, že ten Tesla Wallbox je pomaly tretinová cena oproti tomu čo mám tak si myslím, že asi aj kvalita bude taká, ale zas ja s tým zaobchádzam veľmi dobre.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      @JozkoPucik
      Ked dizajn, tak si skus zohnat ciernu Signature verziu HPWC s Elonovim podpisom.

      Pozrel som len namatkovo - ponuk americkych verzii je plno, no EU verziu so v ponukach nenasiel...

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      Myslis ze sa neda kupit? Ja pojdem do Tesla servisu v Prahe a ujistili ma, ze ich maju skladom.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Standardny HPWC sa da kupit, ale Signature verzia sa da len kupit od niekoho, kto sa ho chce zbavit. Tesla ten cierny s podpisom nepredava, dal sa (mozno este aj da) ziskat za referral. Ja som ho tak dostal :-))).

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      Mne úplne stačí ten čierny.

      https://shop.tesla.com/category/charging

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      No neviem, ci EU HPWC existuje aj v ciernej verzii, na holandskej stranke s prislusenstvom je len strieborna verzia:https://shop.tesla.com/en_nl/category/charging
      Ani v navodoch nikde nevidno ciernu EU verziu.
      https://www.tesla.com/sites/default/...f?201612081439
      https://www.tesla.com/en_GB/support/...or?redirect=no

      Inak vsimol som si, ze v ponuke tesly sa objavila nova verzia 16A/3f/11kW mobilneho nabijacieho kabla:
      https://shop.tesla.com/en_nl/product...bile-connector.
      JozkoPucik na tvojom mieste by som si urcie radsej kupil tento ako ten velky 32A HPWC s hrubym a problematickym kablom. Chvalim teslu, ze do ponuky vratili 3f/16A UMC. Je to vlastne funkcne gen1 UMC, len nema moznost vymennych adapterov, co vlastne nevadi, lebo na cerveny 16A petkolik sa da vyrobit hociaka redukcia. Da sa pouzit aj napevno v garazi - prichytenie na suchy zips. Ja tak pouzivam gen1 UMC. Keby sa ti nepacil cerveny petkolik privodu, mozes ho odrezat a privodny kabel napojit napevno do krabice.

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      Hmm mas pravdu, s tymto vlastne ani netreba wallbox lebo 380V zasuvku v garazi mam kusok od wallboxu tak to som mohol tiesit takto uz na zaciatku. Skoda ze som to unahlil s tym wallboxom za cca 1300,- euro

    • matchke
      matchke komentoval
      Upraviť komentár
      jux "Standardny HPWC sa da kupit, ale Signature verzia sa da len kupit od niekoho, kto sa ho chce zbavit. Tesla ten cierny s podpisom nepredava, dal sa (mozno este aj da) ziskat za referral. Ja som ho tak dostal :-)))."

      a aj ho pouzivas? :-)

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Standardne ho nepouzivam, len ked chcem nieco otestovat, ale nepredam ho :-)))
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 804
    •      

    #3
    Kedže tu JozkoPucik písal, že má fotovoltiku, možno by ho zaujímalo riešenie s wallboxom, ktorý dynamicky reguluje nabíjací prúd podľa prebytkov do siete, čo tesla wallbox neumožňuje. V tom vidím význam, maximálne využiť prebytky a nahradiť tým (alebo predĺžiť životnosť) domáceho úložiska energie.

    Komentár


    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      No je pravda, že si toto zatiaľ regulujem ja sám, tým, že to zapínam a vypínam na diaľku. Mám technológiu solar edge a vraj aj oni pracujú na wallboxe, ktorý by práve toto robil, ale neviem kedy to bude k dispozícii, lebo je to iritujúce keď auto nastavím na 8 ampérov, aby bralo cca 6 kw čo je max výkon mojej fotovoltaiky a pritom nabíjalo max čo sa dá a žena vtedy do toho pustí práčku a ide to nad 6 kw a už berie zo siete. Viem si to však ukorigovať.

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      tu ElectroDad zapajal inteligentny wallbox riadeny wattroutrom:
      https://www.youtube.com/watch?v=V1H74Zh0BHw

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Wattrouter sledujem už niekoľko rokov, ale ten nemá CT-ka, musí sa priamo napájať na droty a sám stojí toľko, čo celé riešenie od iného výrobcu vrátené wallboxu. Electrodad to má len na sledovanie maximálneho prúdu vo výške hodnoty istica, pri fotovoltaike ide o sledovanie celkovej nuly na priemere troch fáz pre cely dom a dalších vecí.
  • JozkoPucik
    Member
    • Aug 2018
    • 115

    #4
    Tak som sa nechal nahovorit.

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image1.jpeg
Videní:	294
Veľkosť:126,0 KB
ID:	56070
    Kupil som ten 380V kábel a je to fajn. 380V zásuvku mám hneď pri Wallbox takže je to vlastne komplet náhrada a ešte k tomu viem si to zobrať zo sebou, lebo sú miesta kde môže aj takto nabíjať. Teraz neviem čo s tým Wallbox, to by len ostala diera v stene

    Komentár

    • jurajsun
      Member
      • Jun 2020
      • 31

      #5
      Ahojte, mam objednanu Kia eNiro, riesim teraz wallbox, nakoniec som sa rozhodol pre ceskeho vyrobcu EVExpert EVELINE , byvam v dome takze som si uz pred mesiacom prehodil hlavny istic na 3x32A a priamo od pripojky potiahnem kabel 5x6,0 mm2 s zvlasť ističom 32A 3P B 10kA mimo domu, cize doshianem plny vykon 22kW. Bral som prenosný wallbox kde mozem ist max. vykon 22kW a je vhodny aj pre Teslu vid popis v linku: http://www.evexpert.sk/p/397/22-kw-v...p2-cee-5-kolik
      Ak je niekto s KE kludne nech sa ozve mozeme otestovať nabijanie Tesly na plny vykon na 22kW.
      Naposledy upravené jurajsun; 14-06-2020, 06:33.

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        eNiro nabíja 3x16A, 11kW a všetky nové tesly tiež už majú "len" 11kW, takže ak je to kvôli autu, boli to zbytočné prerábky

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Netreba testovat, funguje na kazdom EV. Tu EVSE ektroniku (takmer) vsetci pozname a mnohi z nas ju mame v roznych verziach.
        Vyvinuli, vyrabaju a servisuju ju Kubisovci - inchanet.com ale kupuju ju od nich a predavaju ju viaceri pod svojou znackou. Podla mna je to najlepsia elektronika na trhu. Ja som podporil originalneho vyrobcu, mam od nich tri verzie 16A, 32A a tiez pre mna naprogramovanu 25A verziu.
        Moznost 22 kW nabijacky maju len starsie tesly S pred faceliftom.
        Doma je vzdy dost casu, na domace nabijanie staci 16A/11kW. Zrejme aj tvoje eNiro ma 11kW nabijacku, takze 22kW nabijaci kabel je pre teba zbytocne vykonny, tazky, menej flexibilny a aj drahsi ako 16A/11kW. V tesle mam 17kW nabijacku, no doma nabijam len 11 kilowatovym nabijacim kablom, pricom nabijaci prud este obmedzujem na 12A.

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        Tiez si myslim ze doma max 11kw na jedno auto postacuje, ved doma staci ak sa nabije cez noc. Ak jna viac EV resp.zaroven ako mobilny wallbox , tak logicka volba 22kw.

      • jurajsun
        jurajsun komentoval
        Upraviť komentár
        Planujem do 2 rokov dalsie auto do rodiny , takze vyuzijem aj 22kW

      • Pavol
        Pavol komentoval
        Upraviť komentár
        Súhlasím, že prenosný nabíjací kábel je nepraktický. Každý predsa nosí so sebou nabíjací kábel typ2 na typ2. K nemu stačí prikúpiť prenosný Wallbox potrebného výkonu zo sásuvkou typ2. Vidieť to na videu:
        https://youtu.be/8328l0g7818

      • jurajsun
        jurajsun komentoval
        Upraviť komentár
        dik za link na video, uvidime casom a skusenostami co mi bude vyhovovat najviac ked bude auto doma

      • Savi
        Savi komentoval
        Upraviť komentár
        Presne ten z toho videa som kupil ja a som spokojny, pretoze nosim tym padom len type2-type2 kabel a tuto krabicku. https://eshop.inchanet.cz/wallboxy/
    • jurajsun
      Member
      • Jun 2020
      • 31

      #6
      Ahoj, ano ale ratam do buducna, radšej to naddimenzujem a mam pokoj natrvalo nakolko vyssie istice uz neplanujem dat, pridu nove auta s vykonnejsou palubnou nabijackou, otazka casu. Radsej mam nieco naddimenzovane , mam aspon rezervu, je to aj tak jednorazova investicia, jest to uz pytat nebude
      Naposledy upravené jurajsun; 14-06-2020, 06:58.

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        ak sa u Vás nezavedie znova platba za veľkosť ističa aj pre domácnosti (ako v čase Holjenčíka)

        je pravdepodobnejšie, že autá s výkonnejšou palubnou nabíjačkou prichádzať nebudú, všetko v EÚ smeruje k znižovaniu nárazovej energie, rýchlovarné kanvice, vysavače, ... aj auto je len spotrebič a bude z hľadiska príkonu skôr či neskôr regulovaný, stačí len troška väčšie rozšírenie

        na rýchle nabíjanie budú komerčné DC rýchlonabíjačky
    • jurajsun
      Member
      • Jun 2020
      • 31

      #7
      Pôvodne zverejnené od jurajsun Pozrieť príspevky
      Ahojte, mam objednanu Kia eNiro, riesim teraz wallbox, nakoniec som sa rozhodol pre ceskeho vyrobcu EVExpert EVELINE , byvam v dome takze som si uz pred mesiacom prehodil hlavny istic na 3x32A a priamo od pripojky potiahnem kabel 5x6,0 mm2 s zvlasť ističom 32A 3P B 10kA mimo domu, cize doshianem plny vykon 22kW. Bral som prenosný wallbox kde mozem ist max. vykon 22kW a je vhodny aj pre Teslu vid popis v linku: http://www.evexpert.sk/p/397/22-kw-v...p2-cee-5-kolik
      Ak je niekto s KE kludne nech sa ozve mozeme otestovať nabijanie Tesly na plny vykon na 22kW.
      Dik za info, mali na nabijacku akciu cena nebola az taka vysoka oproti verzii 11kW tak som si vzal vyssiu verziu, nabijacka bude aj tak na 80% doma, len som chcel využit možnosť prenosu nakolko par znamych ma na chalupe 3x380V, a je tu možnosť zmeny nabijacieho prudu a mam taky zvyk kupovat veci ktore maju rezervu a moznost vyssieho vykonu i ked to nevyuzijem.Dalšia vec, druhe auto do rodiny bude tiez elektromobil, takže do 2 rokov pride druhe a chcem nabijat naraz cez 2 wallboxy, takze kabelaz na 22kW sa uz vyuzije.
      Naposledy upravené jurajsun; 14-06-2020, 07:31.

      Komentár

      • jurajsun
        Member
        • Jun 2020
        • 31

        #8
        Pôvodne zverejnené od jurajsun Pozrieť príspevky
        Ahoj, ano ale ratam do buducna, radšej to naddimenzujem a mam pokoj natrvalo nakolko vyssie istice uz neplanujem dat, pridu nove auta s vykonnejsou palubnou nabijackou, otazka casu. Radsej mam nieco naddimenzovane , mam aspon rezervu, je to aj tak jednorazova investicia, jest to uz pytat nebude
        Ano mas pravdu EU bude znizovat prikon zariadení, istic mozem kedykolvek prehodit na nizsiu sadzbu, kabel taham iba aj tak 12 m co nie je taka polozka a postupne sa snad bude znizovat aj cena nabijania na rychlonabijackach k cene nabijania doma, uvidime aky bude trend , nakolko budu pribudat aj elektroauta a som zvedavy ako si bude stat zdanovat postupne vypadky z dani na fosilnych palivach, teraz to neriesi nakolko je to zanedbatelne percento ale je to otazka casu ako si to dodatocne zdani postupom casu.
        Naposledy upravené jurajsun; 14-06-2020, 07:26.

        Komentár


        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          výpadky z daní budú smerovať skôr na zvyšovanie mýta a daní pre kamióny, tam nie je ľahké nahradiť naftu elektrinou a zvyšovanie sa prejaví neviditeľne pre neekonómov v cene prepravovaného tovaru
          veď sa stačí pozrieť čo robí zavádzanie dialničných nálepierk v najväčšej EU ekonomike - nepredstaviteľné aby nemci platili za Hitlerove dialnice, musia to skovávať tam kde bežný človek nevidí

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Ale spekuluju aj nad pocitadlami na "konektore" auta, cize by bolo jedno ci nabijes na verejnej, alebo doma, kolko kwh natlacis do auta tolko spotrebnej dane za cestnu el. zaplatis. Tym by ale zdanili aj nabijanie z FV a neviem ako by vyriesili nabijanie v roznych krajinach, a ved mozem dokonca nabijat aj mimo EU. Tak snad touto cestou nepojdu ...

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Taur - pred pár rokmi sa ozvali také hlasy, povyhľadávaj si tu diskusiu na fóre, na najbližšiu desaťročnicu to nie je
      Pracuje...
      X