Ako čisté sú (boli) v skutočnosti diesel autá.
https://twitter.com/rbb24/status/1185044283218386945
https://www.rbb24.de/politik/beitrag...schmutzig.html
V skratke:
Niektoré Euro 6 v reálnej premávke nespĺňajú ani Euro 1
(napr. Touareg 3.0 TDI Euro 5 mal cez 2769mg/km NOx, v zime pri 4st C to preliezlo až cez 3000mg/km, pričom limit je 180mg/km)
Ale že sa s tím čosi dalo robiť vidieť pri Euro 6c a Euro 6dtemp.
(Nový Touareg 3.0 TDI Euro 6dtemp sa dostal +- 32mg/km)
Jedna poznámka, mierne mimo.
V jednom videu k diesel-gate, kde spomínali ako to merali (za normálnej prevádzky) hovorili, že udávaná hodnota (laboratórna) a reálna hodnota v premávke sa môže líšiť až 8x. (teplota motora - okolitá teplota - ... milión iných podmienok) čo tak nejak aj očakávali ako najhoršiu možnú hodnotu. VW autá ale mali 40x - 80x vyššie reálne hodnoty ako udávané. Preto zobrali auto do testovacieho centra a tam vyhovelo. Tak si najskôr mysleli, že majú čosi so svojimi prístrojmi.
Keď potom v Nemecku chceli novinári otestovať ako to je v reálnej premávke, tak žiadna Nemecká firma (boli tuším 4) čo mali mobilné testovacie zariadenie nebola schopná (alebo skôr ochotná) zapožičať zariadenie/urobiť meranie.
Museli ísť do Švajčiarska a tam im to nejaká firma realizovala.
https://twitter.com/rbb24/status/1185044283218386945
https://www.rbb24.de/politik/beitrag...schmutzig.html
V skratke:
Niektoré Euro 6 v reálnej premávke nespĺňajú ani Euro 1
(napr. Touareg 3.0 TDI Euro 5 mal cez 2769mg/km NOx, v zime pri 4st C to preliezlo až cez 3000mg/km, pričom limit je 180mg/km)
Ale že sa s tím čosi dalo robiť vidieť pri Euro 6c a Euro 6dtemp.
(Nový Touareg 3.0 TDI Euro 6dtemp sa dostal +- 32mg/km)
Jedna poznámka, mierne mimo.
V jednom videu k diesel-gate, kde spomínali ako to merali (za normálnej prevádzky) hovorili, že udávaná hodnota (laboratórna) a reálna hodnota v premávke sa môže líšiť až 8x. (teplota motora - okolitá teplota - ... milión iných podmienok) čo tak nejak aj očakávali ako najhoršiu možnú hodnotu. VW autá ale mali 40x - 80x vyššie reálne hodnoty ako udávané. Preto zobrali auto do testovacieho centra a tam vyhovelo. Tak si najskôr mysleli, že majú čosi so svojimi prístrojmi.
Keď potom v Nemecku chceli novinári otestovať ako to je v reálnej premávke, tak žiadna Nemecká firma (boli tuším 4) čo mali mobilné testovacie zariadenie nebola schopná (alebo skôr ochotná) zapožičať zariadenie/urobiť meranie.
Museli ísť do Švajčiarska a tam im to nejaká firma realizovala.
Komentár