Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

VW ID.3

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • 1romeo1
    Member
    • May 2021
    • 43
    •   

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	1,7kW.jpg
Videní:	433
Veľkosť:112,0 KB
ID:	90136 Tak VW ID4 pri 1,7kW mi to dávalo netto do baterky 1,5kW takže 12% straty internej AC/DC nabíjačky/meniča

    Komentár


    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      Treba to merat na zaklade kwh, ako ti Vilo pisal. Odcitavat "okamzity vykon/prikon su bludy, kedze kazde zariadenie to "okamzite" ukazuje s inym cas.odstupom. Netvrdim, ze moje meranie bolo najlepsie, ale je urcte presnejsie, ako tvoje

    • 1romeo1
      1romeo1 komentoval
      Upraviť komentár
      nemáš pravdu, tak ako som písal mám potvrdené dva vstupy s rovnakými výkonmi a výstup z AC/DC menča v aute na grafe s priemerným výkonom. Takže presnejšie to naozaj nejde odmerať straty systému AC nabíjania. Ohladne "ukladania energie do batérie" a jej účinosť tak spravil som dalšie meranie kde bola zapožítaná hodnota tzv"uloženia energie do baterky pred baterkou" s názvom Cycle energy transformation na carscanner a hodnota "HV Battery energy content" z ktorej sa dá vypočítať naozaj uložená energia v baterke. No pre mna je táto hodnota nepresná, lebo sa naozaj nejedná o nejakú nádrž, kde je jasne stanovený objem, ale len o akésik do vzorca započítané rozdiely výšky napätia bohvie či aj s teplotou baterky je tam uvažované. Takto som odčítaval štyrikrát danné "objemy" a zisťoval efektivitu/účinnosť aj s uložením do batérie a tie sa líšili v rozmedzí 11 až 15%(straty) takže zasa som musel zobrať celkový priemer uloženia celých 24,5kWh a prinom som skončil na účinnosti/straty pri 12-13,6% pri 4.3kW výkone na vstupe do AC/DC meniča v aute. Pre ciachovanie systému mi na FVT meniči ukázalo že pretieklo 24,6kWh, na kábli nabíjacom mi ukázalo že pretieklo 25kWh a na carscannery mi ukázalo že pretieklo pred AC/DC meničom 24,5kWh. A na carscanery celkové uloženie do baterky bolo 21,6kWh. Teda rozdiel 24,6-21,6=3kWh a to je 12% ak uvažujem s hodnotou na kábli 25kWh-21,6kWh=3,4kWh to je tých 13,6%. Takže tá vaša účinnosť/straty je zhruba 13% až do baterky pri 4.3kW výkone nabíjania a teplote baterky okolo 9stupnov celzia.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      HV Battery energy content je urcite nezmysel. BMS tam ma charged/discharged citace na 3 des miesta. To je najpresnejsie. Kiez by malo eGMP taku presnost (je tam len desatina kwh). Chcelo by to vypytat hodnoty po konverzii z OBC, lebo takto vo vsetkych metodach je aj rezia nejakych ECU. Ale neviem ci take nieco MEB ma. Ono zas o nic nejde. Uz tym ze na aku sa strati len pri vyberani energie dalsich 6-8%, tak celkovo je to dost vela. Rozne merania roznych ludi, aspon je viac roznych info.

    • Vilo
      Vilo komentoval
      Upraviť komentár
      Mne príde meranie účinnosti čisto OBC nie až tak užitočná, pretože spotrebe ďaších ECU, čerpadiel na chladenie OBC atď. aj tak neviem vypnúť a budú mi vždy znižovať energiu, ktorú potom reálne môžem využiť na jazdenie.
      Účinnosť nabíjania auta ako celku je praktickejšia hodnota.
      Napr. ak má aj OBC rovnakú účinnosť bez ohľadu na výkon nabíjania, zvyšné spotrebiče budú žrať stále rovnako, takže pri nižsom nabíjacom výkone budú bežať dlhšie, zožerú viac energie a účinnosť nabíjania auta bude nižšia.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Vilo To ano, je to zanedbatelne pri tom zvysku. V mrazoch nezapina MEB napr PTC na aku?

    • Vilo
      Vilo komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 Počas AC nabíjania zapína PTC ak je batéria pod 0°C, pri staršom SW pod 13°C.

    • 1romeo1
      1romeo1 komentoval
      Upraviť komentár
      Vilo tak konečne som sa dostal na DC nabíjačku v Tvrdošíne Kaufland a mal som okolo 13stupnovú baterku tak si to bralo stále 5kW na ohrevanie baterky a zvyšných 42kW šlo do baterky, ked som prišiel z nákupu tak už neohrievalo baterku po 20min. a mala 24 až 26 stupnov celzia. Takže asi je najlepšie dobíjať bud AC alebo UFC ak baterka nemá aspon 20 stupnov, lebo potom je veľké % na ohrievanie.

    • Vilo
      Vilo komentoval
      Upraviť komentár
      1romeo1 V takých prípadoch (DC a batéria 5-22°C) odpájam ohrievač a nabijem rýchlejšie, pretože neplýtvam na zbytočný ohrev.

    • 1romeo1
      1romeo1 komentoval
      Upraviť komentár
      Vilo a ako sa dá odpojiť ohrievač baterky???

    • Vilo
      Vilo komentoval
      Upraviť komentár
      1romeo1 spravil som si zariadenie, ktoré sedí na LIN zbernici a vie nezapnúť ohrievač keď o to auto požiada.
      Pracujem na tom aby vedelo aj ohrievač zapnúť na požiadanie, avšak to je komplikovanejšie (súčasne treba zapnúť čerpadlo a byť si istý, že ventil je správne prepnutý), tak to mi ešte nefunguje.

    • 1romeo1
      1romeo1 komentoval
      Upraviť komentár
      Vilo ty si iný kutil. A na ID 4 to tiež funguje nezapnúť ohrievanie baterky? Aj ja chcem?

    • Vilo
      Vilo komentoval
      Upraviť komentár
      1romeo1 ID.4 je ID.3 s väčšou škatuľou, nižším dojazdom a horšou akceleráciou. Keď to rozbehám na ID.3, pôjde to aj na ID.4
      Avšak to má malý háčik. Dnes idem fotiť ID.3 na inzerát, neviem či to stihnem rozbehať kým to predám.

    • 1romeo1
      1romeo1 komentoval
      Upraviť komentár
      Vilo čo ideš kúpiť? ID4 idú už po 37tisíc v celkom dobrom vybavení.

    • Vilo
      Vilo komentoval
      Upraviť komentár
      1romeo1 Idem kúpiť najlacnejšie auto na trhu (ktoré spĺňa moje požiadavky - lacná prevádzka, RWD, reálny dojazd min 300km, ťažné, rýchlosť nabíjania na 50kW nabíjačke minimálne 200km/30min, akcelerácia na 100km/h 6,5s alebo menej) - Tesla model 3 SR+

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Vilo To mam uverit spotrebe 11-12kwh/100km alebo este menej ???

    • Vilo
      Vilo komentoval
      Upraviť komentár
      Taur Moja ID.3 má papierovú WLTP spotrebu 15,4kWh/100km a celý rok okrem zimy jazdím 12-14kWh/100km.
      Na tejto stránke (https://www.tesla.com/en_eu/support/...n-energy-label) uvádzajú 14,9kWh/100km, pričom tam neuvádzajú či ide vyslovene o WLTP, takže neviem či to brať za správny údaj.
      Na tejto stránke (https://www.tesla.com/en_SK/model3/design#overview) uvádzajú dojazd 510km (s aero kolesami)
      Podľa tejto stránky (https://ev-database.org/car/1320/Tes...Range-Plus-LFP) je využiteľná kapacita 52,5kWh.
      Z týchto údajov vychádza spotreba 10,26kWh/100km, čo ale ráta so 7kWh buffrom pod 0% SoC a vyzerá nerealisticky nízka.
      Podľa Bjornových testov má spotrebu 14,2kWh/100km pri rýchlosti 90km/100km a vonkajšej teplote -3°C, takže tých 12kWh/100km počas celého roka okrem zimy mi príde realistické.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Vilo Tak bez dialnice moze byt. S dialnicou kde sa chodi viac ako 90 a prakticky bez rekuperacie neverim. Ale berme tych tvojich 200km/30min na DC50kw s rezervou, ved nejaka ta minuta hore dole.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Taur samozrejme. Kedysi kral efektivity Ioniq28 bol z tronu zosadeny prave TM3 SR, ktora ho porazila. A Ioniq28 teda vedel hadzat neuveritelne nizke cifry.

    • 1romeo1
      1romeo1 komentoval
      Upraviť komentár
      Vilo to jazdenku či funglicu?

    • Vilo
      Vilo komentoval
      Upraviť komentár
      1romeo1 Jazdenku hľadám aby som nemusel čakať na novú, ale mám pocit, že som mal objednať novú, lebo sa mi nedarí nájsť takú jazdenku ako potrebujem.
  • dango
    Moderator
    Gold Member
    • Nov 2014
    • 651
    •   

    Prehliadka po 2 rokoch (35 000km je teda nepodstatny udaj), vymena brzdovej kvapaliny a prachovy filter: 175eur s DPH

    Komentár


    • Vilo
      Vilo komentoval
      Upraviť komentár
      Dík za info, to je dobrá cena.
      Mal si za 2 roky nejaké komplikácie s autom (okrem SW)?
      Ja som na 19. mesiaci (67kkm) a jediná chyba (okrem SW) je, že projektory v oboch zrkadlách majú poškodený obraz, takže úplná spokojnosť (keď nerátam SW).
      Za túto zimu priemerná spotreba 16,8kWh/100km, čo je tiež podľa mňa super.

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      Bez zavad; teda ano ta projekcia je mierne poskodena. Objavilo sa to myslim ze az tuto zimu. Vztahuje sa na to zaruka? Vies co moze byt pricina?

    • Vilo
      Vilo komentoval
      Upraviť komentár
      dango Na oficiálnej FB stránke o tom písali viacerí. Menili im to v záruke.
      Mne sa to tiež až túto zimu objavilo. Neviem čo je príčina, tipoval by som výrobná vada - nejaká chýbná séria, pretože to VW montuje to veľa modelov a nepočul som nejaké globálne problémy s tým.
  • dango
    Moderator
    Gold Member
    • Nov 2014
    • 651
    •   

    Tak dnes ma to totalne vytocilo. Nerozculujem sa nad drobnostami, ake auto/SW ma. Ale ked uz ti ten debilny softver odmietne nabit auto, to uz je moc. SOC 46%, svieti slnko, idem pripojit auto. Akonahle dosiahlo 50% nabijanie vyplo a nijak ho nedokazem donutit nabijat dalej. Posuvnik je nastaveny na 80%. "miesta nabijania" zmizli - ani som tu definiciu domaceho nepouzival, lebo je maximalne na hovno. Ak by som potreboval ist na dlhsiu cestu a skoncim pri 50% asi to auto podpalim.

    A nech si milovnik koncernu hovori, co chce. Je to zasadna chyba na urovni odpadnuteho volantu

    Komentár


    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      posuvník je zbytočné dívať na 80%, aspoň teda u mňa v mojich podmienkach, mám ho stále na 100%, aj tak málokedy nabíjam na 100, proste si priebežne dobíjam.....ale jasné každý má iné podmienky (domáce nabíjanie a pod.)

    • Vilo
      Vilo komentoval
      Upraviť komentár
      Nemáš náhodou prepojený účet s nejakou 3rd party aplikáciou ako napr. GRIDio?
      Tiež ma podobné správanie pár krát nasralo a je komplikované zistiť čo to spôsobuje.

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      Nemam nic. Auto pouzivam na jazdenie. Nevyuzivam ziadne zbytocne vymysleniny

    • Vilo
      Vilo komentoval
      Upraviť komentár
      Tak potom by to ešte mohol byť problém spojenia. Posuvník máš na 80% v aute, alebo v aplikácii?
      Pretože aplikácia často nie je spojená s autom (niekedy aj dni) a ukazuje neaktuálne údaje - človek si myslí, že má niečo nastavené, pričom auto ide podľa iných nastavení.

    • Vilo
      Vilo komentoval
      Upraviť komentár
      Tak asi je to nová "funkcionalita". Na oficiálnej FB stránke píše jeden pán presne rovnakú skúsenosť.
      Zmazali sa mu lokácie a auto sa nabíja max. na 50%.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      to znie ako dobry dovod na navstevu servisu

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      Vilo pisal som to tam ja Posuvatko na 80 mam v aute aj v appke. O tom, ze appka blbne a niekedy HVAC, nabijanie, uprava cieloveho SOC neprebehne uz som si zvykol a az tak ma netrapi.
      Problem "sa" vyriesil po jazde kedy mi znova po vypnuti ponuklo nabit podla pref.casov alebo okamzite do -1% (co v preklade znamena podla posuvnika...)
      Auto je to dobre. Ja od toho chcem, aby to jazdilo a sa nabijalo. Nic viac nepotrebujem
  • tommik
    Member
    • Jun 2021
    • 81
    •   

    Páni, kto máte zmerané, koľko kWh sa dá aktuálne vytiahnuť z batérie ID.3 (prípadne iné modely), ktorú VW ponúka ako 82 kWh? Našiel som tu na fóre nejaký údaj okolo 70 kWh ale to bolo cca rok a pol dozadu, tak že či už medzičasom nedali k dispozícii väčšiu kapacitu...

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Nove MEB 77/82 pre rozsah 100-0 je okolo 73kWh. Taketo udaje sme namerali.
      ENYAQ ±4000km = ~73.0,
      ID.5 ±16000 km ~70.7
      2x rozne ID4 ±30000 km... ~69.0-69.5
      Je pravda, ze niektore neboli v idealnych podmienkach (zima).

    • Vilo
      Vilo komentoval
      Upraviť komentár
      V oficiálnej FB skupine "Volkswagen ID. drivers club" sa pred pár mesiacmi VW vyjadrilo, že pod 0% SoC je ešte 5% kapacity čo je možné využiť.
      Príspevok už bohužiaľ neviem dohľadať.
      Na mojom aute to dosť presne sedí.

    • tommik
      tommik komentoval
      Upraviť komentár
      Diik. No, čas ukáže ale zatiaľ to vyzerá, že s nájazdom to celkom slušne padá, tak uvidíme...

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Vilo To je teoria. V praxi pod 0% nevidno percentá. Ku tomu svieti hláška o zničení aku. Chce to nervy na tom jazdiť desiatky km. Viď Milanov test ako drainoval MEB do zastavenia, veľa na ten buffer neprešiel a hlavne je limitovaný výkon na motor. Na diaľnici by som to neskúšal.
      tommik Keď sme mali príležitosť testovať, testovali sme. Veľa toho nebolo, vôbec by som sa tých dát nedržal. Takmer všetko bolo zime. Tá ID.5 má myslím už CATL.

      Žiaľ doteraz nikto nerozluštil prečo to má MEB takto. eGMP má 74.2, a má ich aj po 30 tis km, nie je tam žiadny takýto pád. Ale tiež boli zatiaľ testované iba 3 eGMP. Nič menej, kóreu poznám cez desiatky testov eNiro a ta BMS/baterka eGMP sa drzi tej istej línie. Neviem prečo aj pri batterylife ID.3 sa VW s offic.tesom tváril, že 8% za 1-1.5 rok / 60 tis km je ok. No nie je :-( Buď je tá BMS zle spravená, alebo tie LGchem sú jednoducho také. Viac mi vyhovuje ako to ma eGMP, ze to maskuju do poslednej chvíle, ale ta kapacita v rozsahu 100-0 je stále slušná.
      Naposledy upravené nick81; 24-04-2023, 17:14.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 ale nezabudaj na temu, o ktorej sme sa uz bavili. Dnes je akesi pravidlo uvazdat netto a pricom na jazdu dat ine netto-v podstate asi vzdy (zatial co si nameral) nizsie.
      Nafigu je naozaj to padanie z tych 73+ na 70 po pol roku. Uvidime casom, do ID.7 ide opat novy dodavatel !! Mozme len spekulovat, ci je to z dovodu dopytu, ceny a vyrobnych kapacit dodavatelov, alebo hladaju nieco lepsie co sa tyka vydrze.
      A uvidime aj to, ci sa po dvoch, troch rokoch ukludni ten vacsi pokles a bude to zodpovedat nejakym priemerom, alebo to bude padat podobne rychlo co nebude dobre.
      Nuz ale vid panasonic baterie v TM3. Nikto to poriadne nevie zmerat (lebo riesia len hovadinu - odhad v km podla auta), ale par ludi co to dalo cez nejaku scanmytesla pripadne to merali inak, tak tiez predsta mali 7-10 percent za dva roky. Mrzute, ze tam sa to zda vsetkym OK.

    • Vilo
      Vilo komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 Teória? Je to oficiálne vyjadrenie a zároveň to potvrdili aj merania. Ja nehodnotím či je to dobre alebo zle, len konštatujem fakty.
      Raz som zle odhadol svoj dojazd a prešiel som 7km so stavom 0% 0km, takže viem že tam zaručene niečo je. Nemám záujem to testovať - nerobí to dobre batérii, ani sa na to nejako nespolieham, len my to vysvetľuje kde sú tie "chýbajúce" kWh z deklarovanej využiteľnej kapacity.
      Podľa mňa je to zavádzajúca reklama tvrdiť, že je 77kWh využiteľná kapacita a zatajiť, že spodných 4kWh je schovatých a neodporúčajú sa používať, ale čo s tým spravím?
      Tommik sa pýtal na tie merania, ja som len doplnil informáciu, ktorá vysvetľuje prečo tieto 100-0/0-100 merania neukazujú očakávané hodnoty. Pretože potom si ľudia myslia, že majú degradáciu 10%, pričom v skutočnosti je to omnoho menej.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Chalani este jedna vec. VYUZITELNA KAPACITA. nikde ziadny vyrobca neuvadza, co to ma znamenat. Vieme, ze nad tuto hodnotu auto nic nepouziva. Ale viacero aut napr. rekuperuje aj ked ma SOC100. Cize aj nad touto hodnotou je nejaka cast, ktora rekuperaciu umozni. Ale to neznamena, ze nieco vyrobca schovava. Iba auto nastavil tak, aby sa zakaznik nezlakol ked ma plne nabite a ide dolu kopcom, ze mu to vobec nespomaluje. A tym padom je to cast z tej VYUZITELNEJ aj ked na tu cast realne nejazdime, necerpame z nej.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Vilo Veď áno, mohlo sa to lepšie komunikovať. MEB ma pri nule cca 3.42V. To má korea pri 6-7% Pri 0 má eGmp bez výraznej záťaže stále ±3.2V a dá sa s tým tiež jazdiť chvíľu pod 0. Celé je to len o tom ako je nastavené BMS a koľko pustí. Buffer je dobrý pre výrobcu, že zakryje na viac rokov problematické članky, ako mi menili na eNiro.
      Ale nič v zlom proti MEB, ak sa aj tak degradácia ustáli na 8-10 a nebude klesať je to v podstate jedno.
  • 1romeo1
    Member
    • May 2021
    • 43
    •   

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	99%.jpg
Videní:	165
Veľkosť:155,2 KB
ID:	90932 toto je skutočný stav pri skoro 100% ID4 82kWh 27tisíc km
    Naposledy upravené 1romeo1; 30-04-2023, 16:57.

    Komentár


    • 1romeo1
      1romeo1 komentoval
      Upraviť komentár
      myslím, že v pohode sa dá nabíjať do 90%SOC na displeji čo je 87%SOC BMS a napätie na článok 4,07V. Rekuperáia tam funguje ešte v pohode na 100kW. Na tých 100%SOC displejových čo je 95,5%SOC BMS pri 4,12V na článok tam vlastne je ešte 4-5% voľnej kapacity čo je 3,7kWh čiže 8.3kWh by malo byť na spodnej voľnej kapacite teda cez 10%. Ako ste to namerali vy? Inak ja mám stále 2.4soft, čiže netto kapacitu by som mal mať okolo 70kWh ale ako vidíte na modrom OBD tak tam je pri 99,15% 68,65kWh. čo si myslíte vy o tom nabíjaní do 90%SOC teda 87%SOC BMS a 4,07V a článok???? neskrátim si životnosť ked to takto budem držať???
Pracuje...
X