Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Vtipy, funy fotky, gify a podobne ;)
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Pekny graf, ktory ukazuje ako vazne to vyrobcovia myslia s produkciou EV. Ked si odratame podiel PHEV (svetloseda), tak nam vyjde, ze tu mame realne len 3 producentov (Tesla, VW a Ford), kde ti dvaja maju este tiez dlhu cestu. Zbytok pola su mensina do poctu. Smutne 🤷♂️1 Bild
Komentár
-
Nevidim v grafe BYD, ktory dohana produkciou Teslu v Chine a produkuje ciste EV v stavkachntisic kusov rocne, takze pochybujem o grafe ako celosvetovom, niektori vyrobcovia chybaju.
https://insideevs.com/news/596482/di...22-not-really/
-
Podla mna je ten graf uplne zly. Je to za rok 2021? Je to iba USA?
A co sa tyka Cinskeho exportu:
"According to the General Administration of Customs of China, the number of passenger EVs exported in 2021 increased 2.6 times to 499,573 units."
https://asia.nikkei.com/Spotlight/El...xports-in-2021
https://techwireasia.com/2022/03/chi...-in-the-world/
V USA: "Sales of new light-duty plug-in electric vehicles, including all-electric vehicles (EVs) and plug-in hybrid electric vehicles (PHEVs), nearly doubled from 308,000 in 2020 to 608,000 in 2021."
https://www.energy.gov/energysaver/a...es%20in%202021.
Kolko musi vyviezt "svetovy producent"? Je pol miliona EV malo? Tento rok to bude uz okolo miliona EV.
"China exported over 852,000 EVs in the first 10 months of this year"
https://www.autonews.com/china/china...t-export-ready
-
A do ktorej relevantnej krajiny to vyvazaju? Uplne sa v EU alebo USA tlacia Cinania na nabijackach 🙈 Cinanovi staci domaci trh a k tomu Kazachstan s Indiou a su na spici, ale to nie su trhy, ktore zaujimaju beznu statistiku relevantnu pre nas.
-
Taur lenze tu sa miesaju jablka s hruskami. MGev tu postol link ako Cina vyviezla 852.000 EVciek, ale dako zabudol precitat cely clanok, a to, ze 20% z toho exportu boli Tesly zo Shanghai Gigafactory. A rovnako bude dalsich x tisic aut odtial este inych znaciek. Cinania sa vzdy radi hraju s cislami. Ja nerozporujem Cinu ako velkeho hraca, len hovorim, ze pre “zapadne” krajiny je ich statistika uplne nepodstatna. To ako ked do EU prisiel Qoros. Vyviezli do EU par desiatok tisic aut, v statistike zaevidovali, a po par mesiacoch si ich pekne zobrali spat lebo to nikto nechcel 🙈 ale exportovali.
-
Tak predovsetkym zopakujem, ze som reagoval na vyjadrenie, ze Cina nie je svetovy producent: "Cine a nejde do sveta, takze takisto to nie je svetovy producent"
Krajina, ktora exportuje rocne okolo 1 miliona EV je celosvetovy lider v exporte EV, okrem toho je aj najvacsi producent EV na svete.
A ci ide Cinsky export do Europy?
"China’s global EV exports more than doubled to 555,041 units on the back of booming production capacity. Around 40 percent of this was absorbed by Europe, where Chinese EV already make up ten percent of total EV sales."
V roku 2021 islo 40% exportu EV do Europy, pritom skoro polovica z toho boli Tesly.
https://merics.org/en/short-analysis...trade-its-head
-
Jeden príklad, ktorý všetci poznáte. Čínske auta jazdia aj u nás u sú hitom. Dacia Spring je čínsky DongFeng, v Čine sa vyrába a aj na ňu v Čine lepia logo Dacie a rovno sem vozia. Je to čisto prelepený znak na aute navrhnutom a vyrábaným v Čine.
-
MGev tak sme sa nepochopili vo vyzname slova “producent”. Mal som samozrejme na mysli producenta ako znacku, nie vyrobnu. Nakolko cely graf je o znackach, nie o krajinach povodu. Cinske auta sa samozrejme do sveta dostavaju, podobne ako x inych veci. Ale co sa samotnych znaciek tyka, je to uz biednejsie, a historicky vzdy zlyhali. Museli to kamuflovat odkupenim existujucej etablovanej znacky, ktoru su zapadne trhy ochotne tolerovat. Ci sa postoj na zapadnych trhoch zmeni uvidime casom. Ale aktualne je Cina pre nas z pohladu znaciek a trhovych podielov uplne nepodstatna, je to len montazna dielna.
Miroslav Rojko Ano Spring je cinsky, ale bol to kontrakt na dobu urcitu, kym Dacia nepride s vlastnym EVckom. Zjavne potrebovali “nieco” a tento vytvor od Dongfengu im prisiel ako najjednoduchsie riesenie. Vyvolalo to nevolu aj v samotnej znacke. Ale zjavne mali na to svoje dovody.
-
-
Uloha pre ChatGPT: Write an ode about Elon Musk buying Twitter.
Human:
Write an ode about Elon Musk buying Twitter.
ChatGPT:
Oh Elon, the tech mogul supreme
Whose visions and ideas do gleam
You've conquered the realms of space and cars
And now, with a tweet, you've reached for the stars
Twitter, the platform for all to share
A haven for thoughts and feelings bare
You've added it to your ever-growing list
Of companies that you can't resist
With your wit and charm, you'll surely thrive
As the owner of this vast digital hive
A place where your voice will surely be heard
By the millions who've already concurred
Oh Elon, you never cease to amaze
With your plans and projects, in so many ways
We can't wait to see what's next in store
As you continue to explore
The world of tech and all its might
Thank you for bringing Twitter into the light!
https://www.learngpt.com/posts/write...buying-twitter
- Likes 2
Komentár
-
toto neviem ci je vtip alebo co, podla PINu na nabky.com by tam mala byt v testovacej prevadzke ultra nabka 2x 120 kW CCS
https://www.moris.sk/nabijacia-stanica-pre-elektromobil
ak by hocikto chcel vymysliet komplikovanejsi sposob, tak tuto uroven asi nedosiahne. este by mohli pridat vyzadovanu platbu postovou poukazkou a bolo by to dokonale
Komentár
Komentár