Skúšali ste niekto so 64kWh Konou "1000 km challenge" v našich podmienkach (130km/h GPS + UFC)?
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Hyundai Kona EV
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
- Likes 1
-
My sme tak išli s Nirom 130 Max + UFC. Len ak chceš ísť teraz a robiť rekord, je lepšie počkať na jar kým bude dlhšie svetlo. Veľa ciest je mimo diaľnic a v určitých lokalitách je veľa zveri, že sa blbo letí na max. Zbytočný risk kolízie. Rekord čo sme spravili tam bol nastavený tak, aby tma bola len posledné 2 hodiny, žiadny dážď, letné pneu, teplo (tj. bez coldgate). Ale život si to aj tak zariadí sám, skomplikuje sa doprava a pod. Viď ako my sme tam lietali v rozpätí pár hod.
-
nick81 Dííík. Ja som práve v archíve pozeral Bjorna keď, síce v októbri 2019 ale teploty mierne nad 0°C, takto preháňal Konu. Všimol som si, že napriek chladnému počasiu sa mu na jednom nabíjaní stal rapidgate aj keď len kozmetický (180Amp).
V aktuálnom období by som teda zhruba trafil jeho podmienky, no možno zvolil inú stratégiu. V záberoch nemal na tacho viac ako 125 km/h a na nabíjačkach stál podľa mňa zbytočne do vysokého SoC, kedy už staršia Kórea stráca dych. Skôr to vidím držať sa v rozmedzí 15-60% a nabíjať každých 140km. Aj keď na konci dňa by bol možno rozdiel minimálny, kto vie...
-
tommik Ten okruh 1000km je veľmi sofistikovaný. Pavol má kopec skúsenosti s XX BEV, veľmi veľa jazdí po SR. Zámerne je to navrhnuté tak, aby tam neboli len diaľnice. Alebo sú len na oko...Napr. ak uprednostníš R1 namiesto okresky NZ, stratíš čas :-) Niektoré je lepšie nepoužiť. To isté Humenné, vracať sa späť KE do Prešova diaľnica odtiaľ checkpoint Bardejov ti vezme viac času ako okreska. V KE sme nabili do 80.. a prešli sme s tým až do Tatier na ZSE. Výhoda okresky je, že si vyrobíš extra energiu rekuperáciou.
K tomu coldgate. Auto často chladí na trase cez LTR. Keď bolo cca 7C, stačilo 120kmh a udržal si 25C baterku na 25C. Pri 2C bolo treba 130, v mrazoch už 140. Celé to kazí to LTR, ak by to auto nerobilo, bola by to pohoda. Lenže keď máš 2C vonku a ideš max 90, teplota ti padá. A tým, že tam nie sú často diaľnice, kus cesty budeš mať na nabke coldgate.
Ale skús kľudne ísť, sú to super skúsenosti aj bez rekordov. Aj na jeseň, v zime to má určite svoje čaro.
Preto tam chcem vytiahnúť tú Daciu, nie ísť na čas. Ale tá pestrosť terénu poskytne kopec dát do recenzie pre budúcich majiteľov.
-
Komentár
-
Roman-ba Bacha na ceny. V zahraničí sú niektoré stanice cez KiaCharge.. Ako AT smatrics za 45eur/hod.. To je 2x viac ako ZSE roaming. Úplne mimo. V DE čo som pozeral tiež boli dosť vysoké ceny (0.6/kwh), líšia sa podľa operátora. Ja si platím ionity power (13/mes) takže na západ výlučne po ionity za 0.29e/kWh. Ak by som to nemal idem s GW enegia MAX (0.29-0.33e/kWh), a inak cez Chargemap/Plugsurfing/Plugshare free. Kia Charge za 0.6/kWh alebo tých 45-52eur/hod. by som použil ako poslednú vec na svete.
-
Roman-ba ZSE roaming od leta nie je 24h , ale 25e/hodinu. V Turine mi za 1:05 nauctovali 18 eur. Vo svedsku za 1:10 hod ... 2x25 = 50eur :-)
Prip Roman ak chces, poziciam ti na trip moju KiaCharge s Ionity power a chod po Ionity za 0.29e/kwh.
Komfortom je to uplne inde ako sa babrat s beznymi nabkami (lokácia pri diaľnici, veľa stojanov, 24/7 wc+jedlo).Naposledy upravené nick81; 17-11-2021, 14:57.
-
Ďakujem, nepredpokladám že to teraz budem potrebovať, ale ak náhodou, tak sa ozvem.
Teší ma len, že sa niečo začína diať a ako-tak sa začínajú zlučovať operátori do jednej karty.. Ja to zatiaľ nepotrebujem, tak ako som písal, mám to len ako pistku keby niečo..
-
Wilo ale to nie je kreditka podľa mna. Ja to používam ale tvári sa to ako náhrada platby debetnou kartou podľa mna keďže to strhne peniaze z tvojho úctu.
Ináč keď mám Hyundai spalovak bude im stačiť ten VIN a na citigo budem používať ten Hyundai charge či ako sa to vola?
-
Inak mate tam lepsie pausaly, my mame len 2 a tu je za 7e mes fix cena na DC, to by sa mohlo hodit na to zahranicie. Catchcash Myslel som len zadanie VIN ci ta pusti dalej zo spalovakom, nie ze mas nieco objednavat. nemusis dokoncit objednavku. 13 eur mes je ionity.. mas tam aj pausal za 0 .. 4....7 eur mes.Naposledy upravené nick81; 18-11-2021, 09:45.
-
Ahojte, práve som pozeral ceny za nabíjanie v českom E-ONe. Podľa ich cenníku je cena za kWh pri DC nabíjaní 8 CZK. Keď ale pozerám ceny cez Charge MyHyundai, tam je cena 17,64 CZK za kWh + 12 CZK za nábíjaciu reláciu. Znamená to, že cez MyHyundai kartu sa platí navyše nielen za nabíjaciu reláciu ale je dvojnásobne drahšia aj kilowatthodina? Sanžil som sa prepočítať či by nebolo lepšie v česku na E-ON nabíjať cez Charge MyHyundai. V januári som totiž nabíjal za 446 CZK čo je cca 22 €, ale banka si za prevod naúčtovala ďalších 10 € spracovateľský poplatok. Z E-ONu mi napísali že oni nemajú euro-účet (to sa mi nechce veriť) tak neviem ako obísť ten popélatok pre banku. Má niekto nejaký tip?
-
Zaloz si ucet vo Fio banka, budes mat zaroven cesky aj slovensky s tym istym cislom, len inym kodom banky a platby do vsetkych ceskych bank tym padom okamzite a bez poplatku. Platby v CZK prerataju devizovym kurzom, ktory pri vacsich sumach nemaju zrovna najlepsi ale pri platbach za nabijanie to su jednotky centov. Vedenie uctu, debetna karta, vklady a vybery hotovosti na pobocke, vsetko zdarma. Vlastne ani neviem, ci som niekedy za nieco platil.Naposledy upravené Miroslav Rojko; 27-02-2022, 00:48.
-
Výmena batérií prebieha v plnom prúde, včera ma kontaktovalí ze maju nachystanu bateriu pre moju Konu. Tak som posunul kontakt na noveho majitela a v pondelok uz menia.
Tiez sa mu prejavil problem s mrtvou 12V baterkou - nie po dlhom stani ale v meste zastavil na 15 minut a auto uz nespustilo. Tak budu menit obe baterky zaroven (podla diag. strati 12V baterka za dva dni 50% kapacity po plnom nabiti).
[priezvisko]@me.com
- Likes 2
Komentár
-
Veď ty ju máš o nejaké mesiace staršiu. Zaujímavé že nejdú podľa dátumu výroby.
-
tommik má Konu po mne, čo som mal BT-222 a tej sa to netýka. Týkalo sa to všetkých vyrobených do 3/2020, ta bola vyrobená neskôr. Koho sa to týkalo, dostal list od importéra. Moja bývala BL-171 bola vyrobená 11/2018 (VIN 12xxx), Tvoja Roman ma ešte menšie VIN, takze preto som myslel že by mala byt skorej. Uvažovali podľa niektorých novinárov aj o rozšírení na všetky LG Kony ale to zatiaľ nebolo potvrdené .
-
Vo štvrtok mi vymenili v Kone batériu. V servise pri garančke o ničom nevedeli, dokonca mi tvrdili že moje auto tejto zvolávacej akcii nepodlieha. Tak som napísal priamo importérovi a do týždňa bola batéria vymenená.. Mám taký zlý pocit, že keby som sa neozval tak sa na mňa vykašlú..Každopádne batéria je vymenená, všetko je OK.
-
Moje Kona byla vyrobená v Korei 18.1.20. Předpokládal jsem, že spadá do této svolávačky, protože v prosinci 20 mi měnili software OBD. Poslal jsem na centrálu dotaz, kdy mi budou baterku měnit a po dlouhých tahanicích mi doporučeně zaslali podepsaný dopis, že můj vůz je v naprostém pořádku, baterii má od LG, mohu jej bez omezení používat a výměna se jej netýká...
Komentár
-
Máte niekto skúsenosti s rozdielom v aktuálnom odbere Kony medzi obrazovkou Spotreba energie a údajom z app EVnotify?
Po ostatnom UFC nabíjaní a následnej jazde po diaľnici 125 km/h tacho (+8°C) mi to na úseku cca 60 km robilo neustále rozdiel cca 3 kW v prospech EVnotify.
Inak povedané súčet aktuálneho odberu, ktorý deklarovalo auto bol o 3 kw nižší ako deklarovalo v ten istý moment EVnotify. Normálne by som si myslel, že sa zapol battery care ale ten podľa auta nebol aktívny vôbec.
Proste niečo v aute pomerne dlhú dobu ťahalo 3kW ale nebol to ani motor, ani AC, ani palubná elektronika, ani battery care.
Máte nejaký tip?
Komentár
-
-
Kto nepostrehol, updaty map a navigacie uz je mozne robit doma bez potreby navstevy servisu.Víta vás oficiálna webová stránka aktualizácie navigácie Hyundai Motors. Môžete aktualizovať svoj navigačný systém na najnovšiu verziu a budete mať k dispozícii najnovšie údaje o dopravnej situácii[priezvisko]@me.com
- Likes 1
Komentár
-
Tak som teda skúsil aktualizovať. Prebehlo to na prvý krát bez problémov. Konečne mám v rádiu po dlhom čase predvoľby staníc, aj keď sa nedajú usporiadať, systém ich akosi náhodné zoradí. Ale aspoň ich už vidím na displeji a viem si priamo pustiť stanicu. Tak isto sa mi zdá že nábeh Android Auto je svižnejší a celé je to stabilnejšie. Zato navigácia je strašná až úbohá. Kontextové vyhľadávanie cieľa je spomalené a Tomašikovu ulicu v centre BA mi našlo kdesi na okraji aj keď nakoniec doviedlo správne.. Pol roka otvorenú cestu R7 pozná len spolovice a vyhľadávanie nabijačiek je tiež sporné. Aspoň že už vidí navigácia aspoň nejaké nabíjačky. Predošlá verzia mi na parkovisku Budča našla najbližšiu nabíjací stanicu v Poľsku.. Ešte že ktosi vynašiel Waze.. 😁
-
Pôvodne zverejnené od tommik Pozrieť príspevkyNaposledy upravené Jarsou; 05-01-2022, 17:31.
- Likes 1
Komentár
-
Ahojte, kto všetko už absolvoval výmenu batérie vrámci zvolávačky? Volajú len kvôli výmene alebo to menia vrámci garančky?
Komentár
-
No ja stale este nic... Dnes som napisal importerovi a radsej sa tiez pripomenul ohladne tej vymeny baterie .. Takze uvidime ci to pomoze . List mi pisali v 05_2021 a stale nikt ma nekontaktoval .. A popravde ak mi tam napisali " Hyundai KONA EV S VIN: ---------, u ktorého sa zistilo, že pri dlhom používaní v extrémnych podmienkach môže dôjsť k zlyhaniu izolácie vysokonapäťovej batérie. Existuje malá pravdepodobnosť vzniku skratu, ktorý môže vo veľ'mi výnimočných prípadoch spôsobiť požiar. Spoločnosť Hyundai chce vylúčiť akékoľvek potenciálne riziko, a preto sa rozhodla dobrovoľ'ne vymeniť vysokonapäťovú batériu vo Vašom vozidle za novú, vylepšenú. Výroba nových batérií však bude ešte nejakú dobu trvať. " tak radsej nech to vymenia a nezapalim si dom alebo nieco este horsie ..... Teraz som aj tak obmedzeny na 90% kapacity , takze bol by som rad keby mi vymenili tu novu vylepsenu bateriu ... Zatial stale cakam ....
-
-
Info len tak pre zaujimavosť: Práve som sa vrátil s rodinou z lyžovačky: Kona, 64kW, cesta z BA do areálu Dolní Morava, prevýšenie 480 m, obrovská truhla na streche cca 50 kg, štyri osoby v aute, narvaný kufor, teplota od +5 do - 2 stupne, 326 km cca 270 po diaľnici (120 km/h), spotreba 25,7 kWh.
Cesta späť 19,6 kWh. Nikdy by som nepovedal že bude taký rozdiel kvôli prevýšeniu.
Komentár
-
Tak uz mam vymenenu bateriu na mojej Kone EV 64+ , pomohlo napisat importérovi list a veci sa spustili do pohybu. Bateriu mi vymenili , otestovali , vsetko prebehlo hladko.
- Likes 1
Komentár
-
Roman-ba Tak to teda neviem , ale pozrel som sa pod podvozok , a je cista a leskla to je pravda , ale ci je vacsia , to neviem posudit , nemam jamu aby som to skontroloval . Ked sa dostanem na jamu , si to poriadne pozriem. Len by bolo treba zistit , ci sme dostali taku istu kapacitu , alebo tam dali nieco novsieho a z vacsou kapacitou . Neviem , to musim odskusat .
-
Vacsi dojazd moze byt aj tym, ze je nova a starsia uz bola par percent degradovana, predsalen si nieco nabehal. Vyrobca baterky by mal byt iny, takze moze mat troska inu vysku.
-
Komu menili na Kone novu bateriu ? Nepostrehli ste spomalenie nabíjania ? Predtym mi staru bateriu nabijalo rychlostou 49kW az do 80-83% , teraz po vymene novej baterie mi ide plne nabijanie (na 50kW nabijackach ) 49kW do max 73-75% ... potom to padne na 23kW ... nepostrehli ste to ??
Komentár
-
Skús začať nabíjať nad 60 alebo 70% a pôjde Ti aj nová do 83%. Ja som to postrehol ešte na starej, že záležalo, kedy pri akom SOC sa začalo nabíjať. Keď pri vyššom, tak mi Kona držala do 80 až 83% ale keď som nabíjal od 20 - 30%, vždy sa znížil výkon pri 73%. Môj postreh, niekto to má možno zmerané aj diagnostikou - že ak je nižšia teplota ako x stupňov, ťahá vyššie.
-
Hm, tak to musím vyskúšať.
Skôr mám skúsenosť ako píše Maco7, že po 70% to padá na nejakých 35, resp. následne 23 kW. Všimol som si ale, že pokiaľ nabíjam na DC do 50kW tak ťahá vyšší výkon do vyššieho SOC kým príde pád ako keď tam pichnem >50kW DC.
-
-
2. garančka (30 tis.km)
Auto Pola BA
177,- € bez DPH
Menená brzdovka a peľový filter.
btw. Aké by malo byť napätie 12V batérie pri zapnutom aute? Bol som v tom, že niečo cez 14V no aktuálne mám tak 13,7V. Pýtam sa lebo som tento týždeň prišiel po daždivej noci ráno k autu a bola do sucha vybitá. Jazdím denne.
Tak že či je pred smrťou alebo čo s ňou. V servise mi na to povedali, že "tam dávajú malé batérie" a vlastne je teda normálne, že ráno ani neodomknete auto. Vraj nemám púšťať rádio
Komentár
-
Dobre si pamatas Taur, mne vydrzala baterka 2,5 roka, ale uz predtym parkrat spravila hento.
-
Nerieš, rovno výmen batériu. Ja som sa snažil batériu aj dobíjať, a aj keď som denne jazdil sa mi stalo ze som zastavil na pumpe (na WC🤣) a už som neodišiel. Tie kórejské batérie trpiia na medzičlánkový skrat a v určitej chvíli bolo na kontaktoch len 6V. Tak som kúpil 55 Ah novú a odvtedy nemám problém ani keď zabudnem dovriet kufor. Treba len dat pozor, aby sa Ti tam batéria zmestila kvôli rozmerom. Kapacita 55 Ah je úplne v pohode.
-
S tymi baterkami ma problem vacsina vyrobcov, VW meni na ID.4 pri prehrati software , Tesla dava od minuleho roka Li-ion 16V, asi je to iny rezim pouzivania ako pri spalovaku, na co nie su tie baterie zvyknute.
-
Hej , podobne aj mne sa bateria 12V vybila po tusim 2 rokoch , potom som kupil novu , bol som na vymene novej hlavnej baterie a spravili aj upgrade softwaru , teraz si viackrat vsimnem , ze ked auto dlhsie stoji , svieti ta zlta dioda v predu a dobija mi malu bateriu z velkej... predtym to tak nerobilo , aspon som si to nevsimol. Teraz to funguje ako ma . Asi to bol problem aj v softe. Ale aj tak budem menit bateriu za LiFePO4 12V , asi tam dam 100Ah , uvidime , malo by byt dost energie na dozivotie . Uvidime co sa mi tam zmesti a bude pokoj . Meral som ober pri vypnutom aute a stale cuca 4 az 5A z olovenky . Pri starte to skoci na 50A , co je v pohode .. Dam vediet .
Komentár